Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיול לנורבגיה עם הרכב (סיפור בתמונות מהודעה 134)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 3198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתי בנורבגיה בקיץ 2009 עם אופל וקטרה שרכשתי בגרמניה. עלינו עמה מאוסלו, עד החוף ולאורכו עד הנורדקאפ (הנקודה הצפונית ביותר באירופה).

 

כפי שנאמר כבר, ואני מניח שלא חל שיפור דרמטי בנושא, הכבישים צרים ומפותלים, באופן לא מהנה, דבר שמכתיב קצב נהיגה איטי. ככל שמתקרבים לעונת הקיץ הם גם מתמלאים קרוואנים שמאטים את התנועה מאוד, באופן שמסייע להבין מדוע ג'רמי קלארקסון התעקש לנתץ עשרות מהם לאורך השנים. מתסכלים במיוחד פקקים שנוצרים מקרוואן שנתקע לאור משאית או קרוואן אחר שמגיע מולו ויכול לגרום לעיכוב ארוך.

 

המצב מחמיר לאור העובדה כי יש פס לבן האוסר על עקיפה במרבית הדרך, למרות שתנאי הכביש אינם מחייבים זאת. אתוודה פה, למרות שטרם חלפה תקופת ההתיישנות, כי לאור העובדה כי המסע מחייב נהיגה של מאות קילומטרים ביום, בשלב מסוים הפסקתי להביא את הציור על הכביש כפרמטר להחלטת עקיפה, אלא התחשבתי בתנאי הראות בלבד. אם כבר נגענו בנושא האכיפה, ישנם מקומות בהם התשלום אמור להתבצע באופן אוטומטי - מעולם לא קיבלתי את החיובים הללו, אולי לאור העובדה כי נהגתי ברכב הנושא לוחית "צול פריי" גרמנית (פס אדום במקום היורו סטריפ).

 

נקודה חשובה נוספת הינו הכביש עצמו, או יותר נכון העדרו בחלקים מסוימים. על המפה שלנו צויירו קווים מקווקווים במקומות בהן הכביש חוצה מפרץ או פיורד. הנחנו כי מדובר במנהרה או גשר, אך נתבדנו. המסע צפונה מחייב לעלות על כ-10-15 מעבורות שמעבירות את הרכבים מצד אחד לצד השני. יש לכך עלות גבוהה וכן עלולה להיות בעייתיות עם רכב נמוך, שלא לדבר על עיכובים שנוצרים במידה ויש תור.

 

לטעמי, ולמיטב זכרוני, המסלול שבחרת לאורך החוף הינו הקטע הפחות יפה. אנו נסענו מאוסלו לכיוון החוף והחלנו בטיפוס מעלה. זכור לי כי התפעמנו מהנוף במאות הקילומטרים הראשונים, ולאחר מכן הוא הפך מרהיב פחות (כאן חשוב לציין כי לדעתי נורבגיה היא המדינה בעלת הנוף היפה ביותר בה הייתי, ושמה בכיס הקטן את שוויץ למשל). דווקא הקטע הצפוני ביותר, לאחר חציית החוג הארקטי ועד הנקודה הצפונית ביותר, הביא להחלפה של הנוף שהפך מירוק למאוד בראשיתי ופראי, והיווה שינוי מבורך.

 

נקודה אחרונה שצריך לקחת בחשבון היא הלינה. לאורך הדרך בקטע הרלוונטי אין הרבה אופציות לינה, ואלו מרוכזות בעיקר ב"ערים" (במרכאות מאחר ונוסעים ימים בהם רואים עיר כמו מו-אי-רנה על השלטים, המרחק יורד לאיטו מאלפיים קילומטרים לכמה מאות ובסופו של דבר, לאחר ציפייה בת מספר ימים, מוצאים חור שכוח אל, שלידו בית שאן מרגישה מנהטן) המציעות 5-6 מלונות כל אחד. המשמעות היא שצריך לחשוב מראש ובשמרנות על נקודות העצירה.

 

כדי לסבר את האוזן זכור לי ערב בו היינו בעיירה שכזו בשעה שש בערב לערך. מאחר והיצע המלונות היה מוגבל מאוד, העיירה הבאה הייתה במרחק כ-250 ק"מ, והקרוואנים נוטים ללון בשעה כזו, הימרנו כי נגיע אליה סביב השעה תשע-עשר, שאינה בעייתית לנהיגה וטיול מאחר ונסענו בתקופה בה השמש לא באמת שוקעת. בסופו של דבר, ולאחר שלוש מעבורות, לחלקן המתנו ולחלקן הגענו דקות טרם ההפלגה האחרונה, הגענו לעיר האמורה בשעה שתיים וחצי לפנות בוקר. מאחר והיו מספר מכוניות נוספות שעשו את הדרך (עלו עמנו למעבורות ונתקלנו בהן לאורך הדרך) החל מעין מירוץ ככל שהתקרבנו לעיירה בנסיון לתפוס מקום לינה.

 

אמנם היינו מהראשונים להגיע אך חלק מהמלונות היו כבר תפוסים, והלילה הסתיים בתשלום של מאתיים יורו תמורת הזכות לישון חמש שעות במלון בינוני.

 

שלא ישתמע חלילה להפך - אני מאוד ממליץ על הטיול הזה ומדובר במדינה מדהימה, אבל צריך לנקוט הרבה שמרנות בתכנון ולבוא מוכנים.

 

שי

עריכה אחרונה על ידי שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 193
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שי - קודם כל תודה רבה על הטיפים. זו בדיוק הסיבה שפתחתי את השרשור - כדי לשמוע מאנשים מנוסים.

 

אני דווקא הבנתי שיש שם כבישים מהנים מאוד, אבל בכל מקרה זו לא מטרת הטיול לצערי - החברה לא מעודדת נהיגה מהירה. אם אראה כביש מתאים, אנסה לזרוק אותה בצד הדרך ולעשות אותו הלוך ושוב (אם תהיה טובה, אשאיר לה סנדביץ).

וברצינות - מעריך שיהיה בסדר עם עקיפות למיניהן, אבל נראה.

מעבורות - ידוע ומוכר וכלול במסגרת הזמן הקצובה. גוגל מאפס מחשב אותן בחישוב המרחקים והזמן. העלויות גם ידועות, לצערי.

נופים - מניח שיש גם וגם. הבנתי ש-helgeland מאוד יפה, ושל-lofoten יש נופים מאוד מיוחדים.

לינה - התכנון שלי הוא לבצע החלטה על בסיס יום קדימה. להחליט לאן אנחנו רוצים להגיע, להתקשר ולהזמין מקום. יהיה לי אינטרנט כך שאני מעריך שלא תהיה בעיה. מקווה שלא אתבדה. בכל מקרה אנחנו נוסעים לפני שיא העונה כך שבתקווה לא יהיה מאוד עמוס.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם לא פורמוהוליק כרוני, וגם לא נהג שודים, אבל קורא בפורום מדי פעם, ועם הרבה נסיון (יחסית) בכל הקשור לנורבגיה.

 

מאז 2004 טיילתי במדינה המקסימה הזו 4 פעמים - כולם באיזור שבין אוסלו/סטוואנגאר/אלסונד. למי שפחות מכיר את המפה זה אומר שהנקודה הכי צפונית היא הדרך האטלנטית.

מעבר לטיולים האישיים שעשיתי, שלחתי הרבה מאוד חברים ולקוחות לטיולים שגיבשתי להם את המסלול/בתי מלון/רכבים וכל שאר הדברים הקשורים לנסיעה.

 

ברור שהמסלול שבחר חברינו הינו שונה מהותית ממה שאני מכיר, אבל הוא אינו שונה מהותית בכל הקשור לצורת הנהיגה, מהירות הנסיעה, כמות השוטרים ואמצעי האכיפה.

 

אז ככה. ביוני,יולי וחצי אוגוסט - קבל את ההמלצה של שי ואל תצא לדרך בלי שקבעת מראש היכן אתה יושן. אחרת אתה עלול למצוא את עצמך מחפש מקום בבוקינג.קום והמקום הכי קרוב הוא שעתיים נסיעה והצ'ק אין הוא עד 20:00.

לנורבגים יש נטיה לתת שם של עיר ועיירה לכל בית על הכביש, ויש מאות בתים כאלו שלפעמים אין בהם נפש חיה.

 

שנית. אתה יכול לנסוע בנורבגיה מאות ואלפי ק"מ בלי לראות שוטר כלל. בעיקר מחוץ לערים ברגן ואוסלו. אבל, לפעמים השוטר מפתיע אותך ביציאה ממנהרה על מהירות של 90 קמ"ש במקום 70 קמ"ש, והקנס שתקבל יהיה קרוב ל1000 יורו.

לא תשלם, הוא יזמין לך גרר שיגיש לך חשבונית הזויה לחלוטין. (קרה ללקוח שלי, למזלו הוא שילם).

 

מהירות הנסיעה. כתושב גרמניה אתה רגיל לחשוב שגוגל מאפס יודע לחשב מהירות ממוצעת בכביש.

בנורבגיה זה לגמרי שונה. המהירות המותרת היא 70 קמ"ש ברוב הכבישים הראשיים (אל תקרא להם מהירים - כי הם לא) אבל המהירות הממוצעת שלך לאורך התקופה תהיה יותר קרובה ל40 קמ"ש.

על הנקודה הזו אני מתווכח כל פעם מחדש עם לקוחות/חברים והם לא מקבלים את דעתי. רק כשהם חוזרים ארצה הם מאשרים מה הם הספיקו ומה לא.

גם הלקוח הזה שקיבל את הקנס חשב שהוא יצליח יותר, והוא אף שכר אאודי TT (בלי לבדוק למי יש יותר גדול, לאודי או לניסן), אבל בסופו של יום כל העקיפות נעצרו מאחורי אותו קראוואן הולנדי שכבר ראה ימים יפים יותר.

 

כהמלצה הייתי ממליץ לך על המסלול הקלאסי היותר דרומי, אבל מבין את בחירתך ובכל מקרה מובטחת לך חוויה מיוחדת של נופים מיוחדים שלא ראית מעולם.

כחובב נהיגה מושבע (על רכב רגיל לחלוטין) לא הייתי מגדיר את הכבישים כמהנים במיוחד, ודאי לא ליד הכבישים הנפלאים של הטירול האוסטרי/האלפים השוויצרים והדולומיטים האיטלקיים. הם כבישים מפותלים מאוד וקצת לא צפויים, וככאלו האפשרות לפתח מהירויות נחמדות - לא כל כך מצויות.

יחד עם זאת, הנופים המקסימים שמפתיעים אותך כל פעם מחדש, בכל עיקול של הכביש, יעניקו מלוא חופניים של אושר בתוך היצירה המופלאה שטבע בה הבורא.

 

שיהיה לך טיול מקסים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו.

הנסיעה שלך מתוכננת לסוף יוני שזה שיא העונה בחלק הזה של המדינה. זאת בגלל שמש חצות שמושכת אליה מלא תיירים סביב התאריך של ה-24 ביוני.

אגב, עונת התיירות בנורבגיה מתחילה ב-15 למאי ומסתיימת ב-15 באוגוסט. החל מה-15 לאוגוסט חלק מהמעבורות יורדות לחצי התפוקה. דהיינו במקום כל חצי שעה עגולה, רק בכל שעה עגולה.

הצפי לגשם בחצי השני של אוגוסט עומד על כ70-80 אחוז. זו הסיבה שאחד הכותבים ציין שבברגן לא הפסיק לרדת גשם בתקופה זהו.

מבחינת מזג אויר, התקופה שבחרת היא הכי מושלמת. בקשר ללינה - היא פחות טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפגנת ידע נרחב. המתחיל במצווה, אומרים לו גמור.

תוכל לתת נקודות לטיול של 7-8 ימים באיזור שהמלצת, כולל שמות של ערים/עיירות ללינה?

כדאי לתכנן טיול כזה לשליש האחרון של מאי? איך מזג האוויר בתקופה הזו באיזור זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פדרבר - קודם כל תודה. גם בשמו של pasat04 שנראה שהמומחיות שלך נופלת בדיוק על מה שהוא מחפש.

 

באשר לעצות:

לינה - טוב שאתה אומר, כי אני הייתי תחת המחשבה שלא חייבים לתכנן מראש. יכול להיות שהניסיון שלך נוגע יותר לדרום המתויר מאוד, לעומת הצפון שהוא קצת פחות לחוץ? בנוסף אני ממש לא מחפש מלונות אלא אסתדר יופי עם בקתה זולה שיש בה מיטה ומקלחת. נראה לי שאתקשר שבוע לפני לכמה מקומות ואוודא זמינות.

מהירות ממוצעת - אני בונה יותר על 60 קמ"ש בממוצע, אבל אתכונן גם לפחות. זכור שוב שמדובר בצפון הקצת פחות עמוס, וככל הנראה יהיה יותר קל לעקוף.

שמש חצות - תהרוג אותי, לא מבין את הקטע. חצי מאתרי האינטרנט של האזורים בצפון נורבגיה מדברים על המידנייט סאן כאילו היא איזו אטרקציה. פה בטאלין יש אור כמעט עד חצות בעונה הזאת של השנה, ואני כבר רגיל שיש אור עד מאוחר.

מזג אוויר - מקווה שאתה צודק ולא יהיה גשום כל הזמן. אנחנו מתכננים טרקים רגליים וזה די מבאס לבוסס בבוץ כל הזמן (אם כי אבוא מוכן עם ביגוד מתאים).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אתמול בערב עשיתי הדמיה של מסלול באופן כללי, בלי לחשב זמני נסיעה, רק כדי למצוא נקודות ללינה. גם בדרום המרחקים ביניהם גדולים.

דגמתי שתי עיירות. באחת היו שני מקומות זמינים. המחירים נעו סביב 130-200 אירו ללילה. לא הייתה אפילו אפשרות למצוא משהו עם פחות כוכבים. בעיירה השניה לא היו מקומות זמינים.

אני לא מדבר על שבוע הבא, בדקתי ליוני 2016...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אתה מחפש מלונות בעיירות וכי אתה בדרום היותר מתויר. למשל בצפון יש לודג' בשם מג'יק מאונטן באיזה כפר שכרגע עולה 97 יורו לחדר זוגי, ויש מקומות פנויים.

בעוד כפר קטן על התוואי יש בקתות ב-700 קרונות לזוג ללילה (80 יורו).

בקתה לארבעה במקום אחר זה 56 יורו בלבד, אבל השרותים משותפים. יש מקומות פנויים.

 

בקיצור - אפשר להסתדר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפגנת ידע נרחב. המתחיל במצווה, אומרים לו גמור.

תוכל לתת נקודות לטיול של 7-8 ימים באיזור שהמלצת, כולל שמות של ערים/עיירות ללינה?

כדאי לתכנן טיול כזה לשליש האחרון של מאי? איך מזג האוויר בתקופה הזו באיזור זה?

 

ראשית, תודה על המילים החמות.

שנית, לפני בניית מסלול חשוב להכיר קצת יותר את הנפשות הפועלות.

לדוגמא: בניית מסלול למשפחה עם ילדים מצדיקה שהייה של יומיים שלושה בתוך חווה אקולוגית הנהנית מחשמל המיוצר מהמפלים שבתוך החווה, ובמקום ישנם מגלשות מים על סלע טבעית. לזוג, בדרך כלל זה פחות מתאים.

דוגמא נוספת היא גיל הנוסעים והכושר הגופני שלהם.

יש אנשים שיהנו מטרק של יום על היוסטדל, לא על הקרחון אלא על ההרים, או לחילופין יצטרפו לטרק קצר ומדהים עם נעליים מסומרות על קרחון הבריקסדל.

אנשים מבוגרים יותר או בעלי כושר גופני מופחת יוותרו על הרעיון.

דבר נוסף הוא תקציב.

הכי נוח למצוא לינה בברגן או בווס או בגיירינגר. אבל אלו מקומות יקרים. ישנן אלטרנטיבות זולות יותר באמצעות סטייה מנתיב.

להרבה מאוד אנשים אני ממליץ לקחת דירות אירוח ולארגן לעצמם ארוחות בדירה, זה זול יותר ובהרבה מאוד מהמקרים אתה מתארח כשבעל הדירה גר בדירה מעליך - מה שיוצר חיבור לקהל המקומי.

 

רוצים שני דוגמאות נוספות?

הרכבת של פלאם, אטרקציה תיירותית מהשורה הראשונה. המחיר שלה הוא כ100 יורו לאדם. האם זה מוצדק? כל אחד לפי התקציב שלו.

ישנה אטרקציה מקסימה של טיסה באמצעות מטוס ימי הממריא מתוך האגם של ווס (Voss) לסיור אוירי מעל הפיורדים. אני לא זוכר את המחיר, אבל זה יקר. כדאי? עניין של סדרי עדיפויות.

 

באחת הנסיעות שלי פגשתי שתי צעירים שטיילו בנורבגיה במשך שבועיים בתחבורה ציבורית ובתקציב של 7000 ש"ח. לטעמי הם התעלקו הרבה מאוד על המקומיים בטרמפים ובאירוח, אבל גם זו אפשרות.

 

היות ומנעד האפשרויות הוא רחב, מאוד חשוב להכיר את הנפשות הפועלות ולייעץ בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, מסכים בהחלט.

במקרה שלנו מדובר על זוג שיטיילו ללא ילדים, 50+. כושר בינוני, טיולים רגליים סבירים בהחלט באים בחשבון.

לא חייבים מלונות 3-4 כוכבים, מקום לינה סביר עם שרותים ומקלחת צמודים מספיקים. עדיפות לארוחת בוקר קלה, אבל לא חובה.

העיירות שאני ראיתי (במפה) באיזור נמצאות במרחקים גדולים אחת מהשנייה, כך שלדעתי עדיף לשריין מראש.

איך מוצאים את דירות האירוח האלה?

מה המיוחד ברכבת הזו בהתעלם מהמחיר? האם היא עושה מסלול מעגלי ומחזירה אותך לרכב?

שוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין.

עכשיו כבר הרבה יותר קל.

יש לי בראש מסלול שיכול להיות מקסים ויחסית קל. והוא יתן לכם היכרות יפהפיה עם ארץ הפיורדים.

 

יום א' - נחיתה באוסלו, מעבר לעיר באמצעות שאטל/אוטובוס, סיור בעיר. בשעה 12:00 בלילה לעלות על רכבת לכיוון ברגן.

יום ב' - בערך בשעה 6:30 ירידה בעיירה מירדל (Myrdel) והמתנה לרכבת של פלאם. משם זה מסלול מאוד מיוחד שמשולב ברככבת של פלאם (Flam), שייט במעבורת בפיורד הצר ביותר לכיוון גודוונגן, משם באוטובוס לכיוון Voss, עצירה לתצפית מקסימה מהמלון בסטלהיים, הגעה לVoss בשעות אחה"צ והמשך עם הרכבת לכיוון ברגן. הגעה צפויה לברגן בשעה 19:00 בערך.

יום ג' - איסוף רכב בברגן. יום מוקדש לברגן

מכאן והילך תצטרך לבחור.

דרומית לברגן יש את צוק המטיף שמהווה אטרקציה מאוד מיוחדת, אבל יחידה באיזור. אם תבחר להגיע אליה אתה מדרים מברגן לכיוון סטאוואנגאר ומקדיש לאיזור יומיים. במקרה כזה תצטרך לוותר כנראה על הדרך האטלנטית ואלסונד.

כהמלצה, הייתי מוותר על זה וממשיך בכיוון כללי צפונה כדי לראות את ארץ הפיורדים במלואה.

המשך המסלול המומלץ הוא:

וורינגפוסן (Vøringfossen), מפל המים, המפעל ההידרואלקטרי ואטרקציה מיוחדת בעייני הוא כביש מספר 7 העולה מגובה פני הים לגובה של 250-300 מעל פני הים באמצעות מנהרה טבעתית מתפתלת. חובב נהיגה יתמוגג על זה.

המשך לכיוון קרחון הבריקסדל,

עצירה בגיירינגר,

דרך הטרולים,

אלסונד,

דרך האטלנטית,

וטרודנהיים.

מטרודנהיים טיסה חזרה לאוסלו או לברגן.

 

כמה הערות:

זה מסלול שנותן כיוון כללי, כל אחד יתאים את המסלול לפי היכולת שלו להכין את עצמו בידע מוקדם. מאוד ממליץ ללמוד את האתר visitnorway.com על האטרקציות לאורך המסלול.

בעיניי המסלול הזה נותן לך אפשרות לראות את רובה של ארץ הפיורדים בפחות משבוע ימים. וזה היתרון הגדול של המסלול הזה.

 

הבחירה לעשות את הדרך מאוסלו לברגן באמצעות רכבת, חוסכת ממך נהיגה משעממת של מאות ק"מ, ובמקום זה ליהנות מהמשולש פלאם/גודוונגן/סטלהיים/ווס באמצעות שילוב של רכבת/מעבורת/אוטובוס. קשה לעשות זאת עם רכב פרטי.

מעבר לכך מסלול הרכבת מאוסלו לברגן ישאיר אותך צמוד לחלון רוב הזמן הנסיעה - רק אל תתלונן על חוסר שינה ביום המחר.

זו אחת הסיבות שלמחרת עדיף לך להשאר בברגן מאשר לצאת לדרך מיד, מעבר לכך שברגן מאוד יפה ומיוחדת.

 

רוב חברות להשכרת רכב יגבו ממך דמי החזר גבוהים על החזרת רכב שאינה בנקודת האיסוף. במקרה שלך זה עדיין משתלם מאשר לנהוג מאות ק"מ בדרך חזור.

 

בתי מלון - חיפוש מעמיק בבוקינג.קום או בVillas.com יתן לך אפשרויות רבות של לינה בדירות אירוח. לא תסתדר, תעדכן ונעזור לך.

 

טיסות - אם אתה מזמין מספיק מוקדם תוכל לנצל את טיסות הלואוקוסט עם עצירה בעיר אירופאית נוספת וכך להרויח טיול נוסף וגם טיסות זולות. בשנה הבאה איזי ג'ט טטוס לאמסטרדם כך שתוכל לקחת טיסה של וויזאייר לאוסלו דרך פראג וחזור עם איז ג'ט דרך אמסטרדם.

בשני המקרים ההגעה משדה התעופה לעיר נוחה וזמינה.

 

מצורף: המסלול מתוך Google Maps

Norway.jpg

עריכה אחרונה על ידי federbar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, הפצצת. תודה.

קצת הטריד אותי המסלול, שהוא לא מעגלי, אבל הבנתי את הפואנטה כשקראתי עד הסוף.

 

יש לי סיוט מהעבר, מנסיעה לארה"ב, עם עצירה ליום אחד בלונדון. אני זוכר את עצמי רץ ממקום למקום עם המזוודות עד ההגעה למלון בערב.

הסיוט חזר כשקראתי את הפירוט של יום ב'. אודה לך אם תוכל בבקשה לפרט קצת יותר, עם שמות בלועזית, ומיקומים של תחנת הרכבת, רכבת הפלאם, המעבורת, האוטובוס והרכבת לכיוון ברגן.

אגב, העצירה המובנית לתצפית היא חלק מהנסיעה באוטובוס?

ושאלה אחרונה לפוסט זה, מה טווח התאריכים המומלצים לטיול שכזה?

 

רוני, מתנצל אם חטפתי לר את השרשור :)

אני אעלם לכמה ימים כדי לעשות שיעורי בית.

עריכה אחרונה על ידי pasat04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יותר פשוט ממה שאתה מתאר.

משדה התעופה באוסלו (אגב, יש שניים, וויז אייר טס לשדה שונה מגרדנמון) אתה לוקח אוטובוס עד לתחנת הרכבת באוסלו. נועל את המזוודות בלוקר עד ליציאה לטיול ברכבת.

מראש מזמין מקומות לטיול מסודר הכולל את כל המסלול עד ברגן על כל חלקיו.

פירוט של המסלול תוכל לראות כאן, ולוח זמנים שרלוונטי להשנה כאן.

אתה גם מקבל מהם פיורד פס להנחות בהשכרות רכב ומלונות וכו'.

אל תתלהב, בדרך כלל בוקינג.קום יותר אטרקטיבי מהם.

 

העצירה בסטלהיים הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מהמסלול.

טווח התאריכים המומלץ? מה-15 במאי הכל פתוח. לפני כן הרמה בין אוסלו לפיורדים עדיין מושלגת.

אם זה אפשרי, תלך על סוף מאי תחילת יוני, עד אמצע יוני.

 

לטעמי, הטיול המשולב ברכבת הינה טעימה מהדובדבן שעל הקצפת של נורבגיה. זה יהיה יום בלתי נשכח עבורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...