Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיול לנורבגיה עם הרכב (סיפור בתמונות מהודעה 134)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 3198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע חלום של טיול אבל ממה שאני זוכר, המדינה מרושתת במצלמות ומכמונות מהירות. עוד לפני שחוזרים לארץ כבר מחכה לך בדואר דו"ח מהירות. בדקת את הנושא הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 193
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי מה שאני רואה, תשלום מראש לא הכרחי - אם מדובר ברכב הפרטי אז התשלום פשוט מגיע הביתה. בכל זאת, אולי אשלם מראש למען השקט הנפשי.

 

ג'וני בוי - קרא למעלה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטלנטיק רואד תחכה כנראה לפעם הבאה בנורבגיה, אלא רק אם אצליח לקצר ביום ולהגיע לטרונדהיים יום לפני - מה שיאפשר לי נסיעה עד לאטלנטיק רואד וחזרה (250 ק"מ לכיוון) - בהנחה וזה באמת שווה את זה. לא ברור.

 

המסלול אכן ארוך ל-8 ימים אבל זהו טיול שעיקרו נהיגה וזה חלק מהעניין. אם מורידים את ה-500 ק"מ הראשונים שיהיו ביום הראשון, ואת ה-800 ק"מ שביום וחצי האחרונים (שהם משעממים ולא באמת חלק מהטיול) נשארים עם כ-1800 ק"מ שמתחלקים ל-7.5 ימים בערך, או 240 ק"מ ממוצע ביום או 3-4 שעות נהיגה ביום (שוב - בממוצע. יש ימים שיותר ויש שפחות). לטעמי בהחלט סביל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

240 ק"מ ביום זה הרבה זמן נסיעה בנורבגיה, הרבה יותר מ 3-4 שעות.

הדרכים קשות וצרות לנהיגה, משאית בדרך גורמת לך ליסוע 10 קמ"ש.

כך בחשבון מעבורות וכו,

אתה תמצא את עצמך מבלה הרבה יותר מ 4 שעות.

היתרון הגדול שבקיץ בנורבגיה יש למעלה מ 20 שעות אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

240 ק"מ ביום זה הרבה זמן נסיעה בנורבגיה, הרבה יותר מ 3-4 שעות.

הדרכים קשות וצרות לנהיגה, משאית בדרך גורמת לך ליסוע 10 קמ"ש.

כך בחשבון מעבורות וכו,

אתה תמצא את עצמך מבלה הרבה יותר מ 4 שעות.

היתרון הגדול שבקיץ בנורבגיה יש למעלה מ 20 שעות אור.

 

כמה הרבה יותר? ברור שיש דרכים שבהן נוסעים 50 ויש דרכים שבהן נוסעים 90 או יותר. לכן לקחתי ממוצע של בערך 70.

לא מוטרד ממשאיות בדרך, אני עוקף מאוד בקלות עם ה-370Z.

זמן השיט על המעבורת לא כלול ב-3-4 שעות האלה, נכון, אבל המרחק כן. אם תוריד את המרחק תקבל נניח 200 ק"מ פחות (יש לפחות מעבורת אחת באמצע של 100 ק"מ) כלומר 210 ביום. מעבורת כמובן מוסיפה לזמן הנסיעה הכולל (אפילו די הרבה) אבל לא בהכרח למדד העייפות.

 

בוא נסתכל על זה מזווית אחרת - גוגל מאפס משקלל זמן נסיעה לפי מהירות מותרת וכולל גם את זמן המעבורות הצפוי. הוא מדבר על 28 שעות בין נקודת ההתחלה בנורבגיה לבין טרונדהיים (לא כולל 7 שעות של נהיגה מפינלנד לנורבגיה ו-10 שעות של נהיגה מטרונדהיים לשוודיה). חלק את זה ל-7.5 ותקבל פחות מ-4 שעות על הכביש בממוצע בכל יום.

 

יודע מה, שווה לבדוק עד כמה זה נכון. אני אשתדל לזכור לאפס את מונה הזמן ברכב לפני העזיבה, ונראה כמה זמן הוא בילה מונע לאורך הטיול.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנורוגיה בשביל לעשות לעשות 240 ק"מ ביום צריך בערך את 20 שעות האור. הייתי לפני כמה שנים בנורוגיה עשיתי טיול של 12 ימים מלאים תכננתי טיול שמקיף בערך את מה שאתה מתכנן + גם חלק מהדרום , בסופו של דבר הטיול צומצם לחלק המרכזי של נורוגיה . מהמזרח למערב .בשביל לעמוד בזמנים שאתה מקציב לא נראה שבת הזוג שלך תהנה ,תהיה עסוק רוב הזמן בנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר קח בחשבון שיש ימים שלמים שהגשם שם לא מפסיק לרדת .העיר ברגן אחד המקומות הכי גשומים בעולם ! מתוך ה12 ימים שהייתי 5עד 6ימים היו גשומים ( כמות מלאה של 2 3חורפים בארץ).הייתי בחדש אוגוסט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מוטרד ממשאיות בדרך, אני עוקף מאוד בקלות עם ה-370Z.

גוגל מאפס משקלל זמן נסיעה לפי מהירות מותרת

לפי מה שקראתי, יש שם גם כבישים חד מסלוליים, שיש בהם מפרצים לעקיפה, מה שלא מאפשר עקיפה של משאית בכל רגע נתון.

גוגל מאפס לא משקללת נסיעה ממושכת אחרי משאית שזוחלת בכבישים כאלה.

בקיצור, קח בחשבון זמני נסיעה ארוכים יותר וחלק אותם בין הימים בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנורוגיה בשביל לעשות לעשות 240 ק"מ ביום צריך בערך את 20 שעות האור. הייתי לפני כמה שנים בנורוגיה עשיתי טיול של 12 ימים מלאים תכננתי טיול שמקיף בערך את מה שאתה מתכנן + גם חלק מהדרום , בסופו של דבר הטיול צומצם לחלק המרכזי של נורוגיה . מהמזרח למערב .בשביל לעמוד בזמנים שאתה מקציב לא נראה שבת הזוג שלך תהנה ,תהיה עסוק רוב הזמן בנהיגה.

 

אל תגזים בכלל... והסיפור שלך לא עוזר אם אתה לא מדבר על מרחקים. יכול להיות שתכננת 5000 ק"מ ל-12 ימים. תגיד כמה ק"מ עשית ב-12 הימים האלה ואדע להתייחס.

בקשר לגשם אתה צודק - אין כ"כ מה לעשות עם זה.

 

אני מנסה לתכנן טיול של יום נסיעה ארוך, יום נסיעה קצר. נניח 400 ק"מ ביום אחד ו-100 ביום הבא. זה אמור להוריד קצת מהלחץ. נראה אם יעבוד.

 

לפי מה שקראתי, יש שם גם כבישים חד מסלוליים, שיש בהם מפרצים לעקיפה, מה שלא מאפשר עקיפה של משאית בכל רגע נתון.

גוגל מאפס לא משקללת נסיעה ממושכת אחרי משאית שזוחלת בכבישים כאלה.

בקיצור, קח בחשבון זמני נסיעה ארוכים יותר וחלק אותם בין הימים בהתאם.

 

ברור שיש ויש, אבל אתה לא יכול לתכנן לפי "27 דקות מאחורי משאית ב-40 קמ"ש", "53 דקות מאחורי קראוון עם נהג הולנדי". סמוך על ה-330 סוסים שלי שלא ישארו מאחור יותר מדי זמן.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי בנורווגיה אבל הסתובבתי שם ובמקומך הייתי הולך על הצד הכי מקל מבחינת מרחקים,

זה נשמע קצת כמו בטירונות כשאתה מחוייב לחלוף ביעף על נופים שהיית מאוד רוצה לעצור ולהתעכב עליהם.

 

יש לך את האוטו המגניב כל הזמן : הגעת כבר עד לשם, אז לדעתי תקל על עצמך,

תנהג פחות מרחק ויותר לאט בפחות ריכוז נדרש ותנפוש יותר. אני כמובן משקף את עצמי ודעתי,

זה מה שהייתי עושה.

 

הכי חשוב בנורווגיה : יש להם חטיף - נראה בדיוק כמו אפרופו - רק מצופה שוקולד.

.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לגמרי צודק שהמטרה היא להקטין מרחקים ולקחת את הזמן, אבל לצערי זה בלתי אפשרי. יש 9 ימים ברוטו ובנורווגיה המרחקים גדולים גם אם מוותרים על מקומות. אני לא מצליח למצוא תוואי שיוריד את הנהיגה ל-2500 ק"מ סה"כ. בעיה.

 

בנוגע לחטיף - תודה, אבדוק!

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב עיינתי במפה שצרפת קצת יותר לעומק וזה אכן נראה לא פשוט.

"

דוך כ-500 ק"מ צפון-מערבה...הוא מסתיים בפועל בטרונדהיים שם נבלה חצי יום, ואז נסיעה ארוכה של כ-800 ק"מ ..."



"חצי יום" זה אומר שאתה מגיע עד טרונדהיים בשביל פיפי וחילוץ עצמות. חצי יום זה הולם ביקור שני באופקים.

בראייה אחרת,

תחשוב שחבר מטאלין אומר לך 'אני מתחיל בקפיצה קטנה ממטולה לאילת, אח"כ כמה פעמים מטולה-אילת, אח"כ פעמיים מטולה אילת, חצי יום באילת ו..." למה, תכל'ס ? הרי אפילו אם תישן יומיים במטולה [האמיתית] יהיה לך מספיק מה לעשות, ואם תסע ממטולה לאילת - גם במסלול ארוך בכוונה - היית רוצה לעצור ולו להביט ברמה"ג, בכנרת, בחיפה, תל-אביב, י-ם...!

התכנון שלך ספרטני משהו.

 

אני במקומך עובר מטאלין לשטוקהולם, ממשיך ישר לאוסלו [או עוקף אותה] ולברגן [ברגן מדליקה וחובה], VOSS, ורק אם יש קוצים בתחת אז מעל ומעבר עולה לטרונד' וחוזר חזרה דרך שטוק' וזה גם יותר מדי. לפעמים תכנון הטיול נעשה ברזולוציה של אטלס\מפת אירופה מדינית, אבל ברזולוציה הולמת אתה קולט המון תוכן שאין טעם סתם לחלוף על פניו ב100 קמ'ש למעט טיול נהיגה טהור.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, אנחנו שוקלים בכלל להעיף את טרונדהיים לגמרי. זה לא הקטע של הטיול הזה. אנחנו לא מחפשים ערים ומלונות ומסעדות, כי א. אז באמת נוציא פי 3 על הכל וב. אני משוכנע שאין לערים האלו באמת מה להציע. הרי נכנסתי לאתרי האינטרנט שלהן וכל האטרקציות הן תמיד אותו הדבר. בינינו, אם את סטוקהולם די מיציתי ביומיים, מה יש לטרונדהיים להציע לי ליותר מחצי יום, אם בכלל?

 

בסופו של דבר, זה טיול טבע וזו המטרה שלו. אם אהנה, בפעם הבאה שאגיע לנורבגיה אעשה את הסיבוב הדרומי ואקדיש גם זמן לברגן. ההצעה שלך אמנם טובה, אבל לא פחות אמביציוזית מבחינת מרחק - מסטוקהולם למערב נורבגיה זה 900 ק"מ וכמובן שבחזרה בערך אותו הדבר. באמצע אתה נוסע עוד לפחות 1000 אם לא יותר. תעשה את החישוב.

 

נראה שאין מה לעשות והגעה עם הרכב הפרטי משמעה ויתור מסוים - פשוט נוהגים יותר. בשבילי, אגב, זה לא ויתור - אני נהנה מהנהיגה. החברה... זה משהו אחר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר עשיתי כ2300 ק"מ . שחצי מהם עשיתי ב4 ימים ראשונים שעלית צפונה ,מאוסלו ועד הנקודה שמימנה חתכתי מערבה. מבחינת הנאה מנהיגה הכבישים של מערב אירופה (אלפים ,פרנאים) הרבה יותר מתגמלים. את נורווגיה צריך לקחת יותר ברגוע ולהנות מהנוף והטבע. מה כן באיזה שלב טעיתי בדרך, ועליתי על איזה דרך ו50 ק"מ , נסעתי על דרך חצי סלולה וחצי בוץ הייתי לבד בדרך היה סטייג ראלי מטורף.רוב הדרך היתה על הצד וזה היה עוד ברכב הנעה קדמית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...