Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4053 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני מתלבט בין שני הרכבים הנ"ל. בהשוואה בין שני הרכבים, חוץ מכך שהאוקטביה יותר גדולה, אין לה ייתרון נוסף על הסיאט-הם חולקים אותו מנוע ותיבת הילוכים, הסיאט מאובזרת יותר משמעותית, אם לוקחים אותה בצבע לבן-היא זולה ב-4500 אלף מהאוקטביה ואמנם היא קטנה מהאוקטביה, אך ביחס לשאר הרכבים בקטוגריה היא עדיין נחשבת לגדולה.

למה אם כן, אני רואה המון אוקטביות(בעיקר רגילות, סטיישן פחות) ויצא לי לראות רק סיאט לאון סטיישן אחת? האם יש משהו שאני מפספס?

 

תודה.

פורסם

מהנתונים היבשים עולה שאין הבדל מהותי במרחב המחייה לנוסעים.

 

תא המטען של הסיאט קטן בליטר אחד שלם מזה של האוקטביה ומרווח הרגליים של היושבים מאחור קצר בשלושה סנטימטרים.

 

בשל הבדלים בעיצוב הפנימי הספסל האחורי בליאון רחב יותר בשני סנטימטרים...

 

הסיאט גם קצרה ב-12 סנטימטרים דבר שמקנה לה יתרון בסביבה עירונית צפופה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

למה אם כן, אני רואה המון אוקטביות(בעיקר רגילות, סטיישן פחות) ויצא לי לראות רק סיאט לאון סטיישן אחת? האם יש משהו שאני מפספס?

 

לא הבנתי את מה שכתבת כלל.

מה הקשר בין זה שאתה רואה המון אוקטביות רגילות ובין האוקטביה או ליאון סטיישן?

פורסם
מהנתונים היבשים עולה שאין הבדל מהותי במרחב המחייה לנוסעים.

 

אתה טועה.

האוקטביה מרווחת משמעותית.

פורסם

הליאון יותר רחבה מאוקטביה בסנטימטר שלם, האוקטביה אכן יותר מרווחת מבחינת המרווח לרגליים של היושבים במושב האחורי בשל בסיס גלגלים יותר ארוך. ההבדל הוא ממש לא משמעותי למשתמש הממוצע.

 

ההבדל המשמעותי היחיד הוא כאשר מקפלים את המושבים האחוריים לצורך הטענת מטען גדול - אז יתרון האורך של האוקטביה - מנצח.

 

מנתוני משרד הרישוי עולה שמתחילת 2015 עלו על כבישי הארץ 185 ליאון ST לעומת 77 בלבד אוקטביה ספייס.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לאוקטביה הרגילה תא מטען פסיכי. היא גם זולה יותר מגרסת הסטיישן כך שאם אתה לא חייב סטיישן עדיף את האוקטביה הרגילה. בין שני הדגמים הייתי הולך על הסיאט שגם מאובזרת יותר וגם זולה יותר. אבל לדעתי פיג'ו 308 סטיישן נותנת תמורה גבוה יותר משתיהן. שווה לשקול אותה.

פורסם

זה בדיוק מה שאני חושב-הסיאט מאובזרת יותר וגם זולה יותר- אז אני לא מבין למה כמעט ולא רואים אותה. לגבי הפיג'ו 308-הלכתי לראות אותה, אבל הסיאט הייתה יותר מאובזרת וגם יותר זולה, ומבחינת מנוע-לשתיהם מנוע טוב יחסית לשאר הקטגוריה. למה אתה חושב שהיא נותנת תמורה גבוהה יותר?

פורסם
זה בדיוק מה שאני חושב-הסיאט מאובזרת יותר וגם זולה יותר- אז אני לא מבין למה כמעט ולא רואים אותה. לגבי הפיג'ו 308-הלכתי לראות אותה, אבל הסיאט הייתה יותר מאובזרת וגם יותר זולה, ומבחינת מנוע-לשתיהם מנוע טוב יחסית לשאר הקטגוריה. למה אתה חושב שהיא נותנת תמורה גבוהה יותר?

 

פיג'ו 308 הרבה יותר חזקה ובמקביל גם מעט חסכונית יותר. הרבה יותר מרווחת, יש לה בסיס גלגלי גדול ב-11 ס"מ שזה המון ומאוד מורגש במושב האחורי. תא המטען מציע נפח דומה כשהמושבים האחוריים עומדים, אבל כשמקפלים אותם לפיג'ו יש עוד כ-150 ליטר. לאון ST יחסית מכונית נוחה אבל ה-308SW נוחה יותר. שתיהן נראות טוב מבחוץ אבל לדעתי 308 נראית טוב יותר מבפנים.

היתרון היחידי שיש ללאון באבזור זה חלון גג. אני אישי לא מתלהב מזה, בטח לא במכונית סטיישן שבארץ עם שטח שמשות כל כך גדול הופכת לחממה.

פורסם

מבחינת הנתונם לא נראה שהפיג'ו חזקה יותר משמעותית. נתוני התאוצה שלהם די זהים. ומבחינת מרחב הפיג'ו לא הייתה מרווחת משמעותית מהסיאט, על אף בסיס הגלגלים הארוך יותר. יתרון נוסף לסיאט באבזור זה מזגן מפוצל לאחור וגם נוחות תפעול של כל המערכות, כל הקטע עם המסך מגע הגדול במרכז לא נראה לי. דרך אגב מה הכוונה ל-DRL בסיאט? לא ראיתי שיש לה נורות לד מקדימה, אז לא הבנתי מה הכוונה בזה.

פורסם
הליאון יותר רחבה מאוקטביה בסנטימטר שלם, האוקטביה אכן יותר מרווחת מבחינת המרווח לרגליים של היושבים במושב האחורי בשל בסיס גלגלים יותר ארוך. ההבדל הוא ממש לא משמעותי למשתמש הממוצע.

 

ההבדל המשמעותי היחיד הוא כאשר מקפלים את המושבים האחוריים לצורך הטענת מטען גדול - אז יתרון האורך של האוקטביה - מנצח.

 

 

אתה מתעלם מנתון הגובה של תא הנוסעים אשר משפיע הן על מרווח הראש והן על מרווח הרגליים (גובה מאפשר הזזת המושב לאחור לאור זוית גב חדה יותר). תוסיף לכך בסיס גלגלים ארוך יותר ותקבל יתרון משמעותי במרווח.

 

לפות"ש - כדאי לבדוק את ה-308 סטיישן אשר צפויה להיות נוחה יותר מהסיאט. למבחן רלוונטי ראה כאן:

http://www.netcar.co.il/magazin/focus/p30814.asp

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

מני - הגובה של האוקטביה והליאון כמעט זהה עם יתרון של ס"מ לאוקטביה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

ישבתי בשתיהן והאוקטביה מרגישה מרווחת יותר משמעותית. האם ייתכן שאתה משתמש בנתון הגובה החיצוני ובפועל גובה התקרה בתוך תא הנוסעים גדול יותר?

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

×
×
  • תוכן חדש...