Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4137 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה,

 

עברנו לדירה שכורה בבית ישן בחיפה,

בדירה הותקן שעון חשמל דיגיטלי של חברת החשמל

(שמעתי שהיו כל מיני סיפורים בנושא שהשעונים האלה לא בדיוק הדבר הכי מדוייק, אבל זה כרגע לא הסיפור).

 

הבאתי איתי מהדירה הקודמת מספר "מגני ברקים" של חברת GPT.

חלקם מוגדרים "למכשירים אלקטרוניים" וחלקם ל"מכשירי חשמל גדולים - מדיח/מכונת כביסה/תנור".

חלקם כבר בני 4, וחלקם שנה/שנתיים בשימוש.

 

החלוקה היא כזאת:

 

מגן אלקטרוניקה - מחשב PC (יחסית חזק אז כנראה צורך בין 400-500 וואט), זוג מסכים ומטען ללפטופ וטלפון.

מגן אלקטרוניקה - טלוויזיה וזוג מודמים

מגן אלקטרוניקה - מכונת קפה

מגן מכשירים גדולים - תנור

מגן מכשירים גדולים - מכונת כביסה ומייבש

 

 

הבעיה שמדי כמה זמן (משום מה בד"כ בערב/לילה אבל לא רק), 4 מתוך המגנים האלה נכנסים למצב הגנה אחרי שהם מזמזמים כמה שניות או במקרים חריגים אפילו 10-20 שניות רצוף! (כולם למעט מכונת הכביסה)

 

כמו כן, שמתי לב באחד המקרים בערב, שהמיקרוגל שלי פתאום נחלש בעוצמה שלו תוך כדי עבודה (כאילו הייתה ירידת מתח), ואז גם חלק ממגני הברקים התחילו להתחרפן ולהיכנס למצב הגנה.

 

ניסיתי להחליף בין המגנים של הטלוויזיה והמחשב, והמצב השתפר בגיזרה הזו (המחשב לא נכבה יותר), ואילו המגן ברקים שהלך לטלוויזיה כן נכנס שוב למגננה מדי פעם ומכבה את עצמו.

 

נוסף על כל אלה, שמתי לב שבמקרים מסויימים כשהשכן מלמעלה מדליק את המזגן שלו (שומעים אותו קצת אצלנו בבית), אז החשמל אצלי בדירה מהבהב טיפה (זה בסדר אם זה היה המזגן אצלי, אבל זה אצל השכן).

 

עכשיו - אני מתלבט אם יש טעם להזמין חברת חשמל?

האם יש להם מיכשור כלשהו שיכול "להקליט" את מצב המתח בבית לאורך זמן ולחפש חריגות?

או שפשוט יגיע טכנאי ויחכה בדיוק לרגע שבו דבר כזה יקרה?

(וכמובן לפי מרפי זה לא יקרה, הוא ילך בלי תוצאות ויחייבו אותי בכסף סתם).

לחלופין אפשר להחליף את כל מגני הברקים לחדשים, אבל אני לא בטוח שזה יפתור את הבעיה.

 

או כמובן להזמין חשמלאי מוסמך רגיל כלשהו ש... יעשה... מה בדיוק?

 

אשמח לכל עצה טובה!

בברכה!

יונתן.

פורסם

נשמע שהמתח בדירה שלך נמוך מדי והמגינים מנסים לעשות את העבודה שלהם.

 

אם יש לך מד מתח תמדוד מה המתח בשקעים כשזה קורה.

הבעיה יכולה להיות בצד של חברת חשמל ואז הם מתקנים בחינם ואם לא זה ייפול עליך או על בעל הדירה.

פורסם

לא הכי פשוט ונכון להתקשר 103 ולהתייעץ איתם ואח"כ לשתף אותנו בתשובתם ולשאול בפורום?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

זה אכן הכי פשוט והכי נכון, ובגלל זה גם עשיתי את זה (לפני שרשמתי כאן את המגילה),

הם אמרו שהם יכולים לשלוח טכנאי שיבדוק, אבל אם הוא לא ימצא משהו חריג, הם פשוט יחייבו אותנו באיזה 50-60 שקל על הביקור.

 

באופן כללי זה לא הרבה כסף, אבל אני יכול לחשוב על כמה דברים אחרים שאני יכול לזרוק עליהם את הכסף, אם הטכנאי סתם יגיע ויעשה תנועות של בדיקה וילך...

 

השאלה אם מישהו נתקל כאן במשהו דומה, והאם אתם יודעים לספר מה ואיך הוא יכול לבדוק בכלל??

האם יש ציוד בדיקה שהוא יכול לחבר למשך נגיד 72 שעות, להקליט חריגות במתח, ואז לטפל בהתאם לזה....

או שהוא פשוט יגיע, יבדוק משהו עם רב מודד וילך לדרכו?

בברכה!

יונתן.

פורסם

אתה מסכן ציוד של אלפי שקלים בטענה שלא תזרוק 50 ש"ח על טכנאי מוסמך מחברת חשמל ובאותה נשימה אתה מבקש עצה מאנשים בפורום שאין לך מושג מה רמת ההבנה שלהם... בהצלחה!

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

כן, יש ציוד שאוסף "לוגים" של החשמל.

במקום העבודה הקודם הוזמנה בדיקה כזאת בעלות של משהו כמו 20 אלף שקל. עפי הבדיקה הפרטית הייתה בעיה בחשמל, עפי חברת החשמל לא הייתה.

בחניון של הבניין היה חדר חשמל/סוג של תחנת השנאה.

מה נסגר עם זה בסוף אין לי מושג

פורסם

חברת החשמל בהחלט נותנת את השירות הזה, כדאי להשתמש בו.

בדוק גם אם השכנים סובלים מבעיה דומה ואפשר גם שחשמלאי יתקין לך מד מתח בארון (אז זה חד פאזי זה לא צריך להיות יקר).

חשמלאי הסביר לי פעם שהתופעה יותר נפוצה בלילה בגלל ירידה קיצונית במס' הצרכנים.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

×
×
  • תוכן חדש...