Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהגות ומתלים - תיאוריה וכיוון לשיפור הביצועים


שימו לב! השרשור הזה בן 3731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוטי , לפי המאמר שלך ניתן להבין ששינוי מידות הגלגל לחתך קטן יותר והגדלת החישוק ועובי הג'נט(הגדלת המשקל הבלתי מוקפץ) יפגעו בהאצה של הרכב .

לאחר שביררתי את הנושא לעומק עם כמה אנשים אובייקטיבים שמתעסקים בתחום הובהר לי שהגדלת מידות הג'נט ,עובי הגלגל והקטנת החתך במקרים מסויימים (במיוחד שמעלים את ההספק המקורי) תורמים להאצה. ומשקל הגלגלים לא משחק תפקיד מכיוון שהמנוע משקיע את כוחו בהנעת הרכב והוא נעזר בגלגלים בכדי לנוע ולא משקיע כמעט כח בגילגולם .

ועוד משהו ג'נט בחתך נמוך תמיד ידביק יותר טוב מכיוון שלחישוק יהיה פחות גמישות , וזה נכון גם לעובי הג'נט שבמקרה הזה הגנט לא יתנדנד מעל הצמיג וזה לא נכון להגיד שחלק גדול יותר מהצמיד ישאר דבוק לכביש .

CN, I'm truly sorry to tell you that the people you're consulting with just don't know what they are talking about... sorry

:???: ... I'm wondering who are exactly those people the as you say "deal with the subject".. are they professional racers? are they professional race car builders? are they specializing in racecar set-up? they are simply wrong, period

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא תהייה מהגדלת חישוק שום תרומה להאצה להיפך מה שנראה לי שאותם "מביני דבר" התכוונו

זה אינרציה או התמדה בעברית חישוק גדול וכבד יותר ישאף להתמיד במצבו הנוכחי כמו פוליטיקאי הנאחז בכסאו התאוצה תהיה איטית יותר וגם התאוטה .וזה מקור הבלבול אחרי התייצבות במהירות מסוימת ניסיון להאט יקח יותר זמן וגם לניסיון לפנות תהיה התנגדות אפילו גדולה יותר. וזה אולי היתרון היחידי:

שמירת כיוון או יציבות כיוונית.

אם אתה מוכן לשלם בשאר החסרונות תהנה.

.How is reducing the ability to brake your car quicker becoming a benefit? that is most certainly a downside as well

.There no benefits AT ALL to heavier wheels

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי ,היתרון ההגיוני היחיד מבחינתי הוא יציבות כיוונית מוגברת

(שמתבטל כמובן לעמות החסרונות)

מבחינת מה שאותם יועצים יעצו ל CN כנראה הם התכוונו ליתרון של התמדה בחסכון

אם אתה נוסע בד"כ בקו ישר אז כח התמדה גדול יותר יתן לך טווח נסיעה גדול יותר במוד נהיגה

חסכוני קרי :גלישה

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי ,היתרון ההגיוני היחיד מבחינתי הוא יציבות כיוונית מוגברת

(שמתבטל כמובן לעמות החסרונות)

מבחינת מה שאותם יועצים יעצו ל CN כנראה הם התכוונו ליתרון של התמדה בחסכון

אם אתה נוסע בד"כ בקו ישר אז כח התמדה גדול יותר יתן לך טווח נסיעה גדול יותר במוד נהיגה

חסכוני קרי :גלישה

Levil, levil, levil.... think again about what you are saying

 

יציבות כיוונית מוגברת?!

means that when you go straight wants to keep moving straight better? do we even care about it in a high performance car? is it even true? .... the answer is that my grandma probably cares about going straight with so called "higher stability", unless you're building a drag, you really shouldn't give a monkey's a$$ about it... enough for thinking about what someone may even understand for a second as a benefit (hint- it's not), and let's think for a sec about the physics, and may I please ask you to clarify to us how exactly does moving a heavier mass more efficient, I'm especially curious since you're not giving it one push and letting go of it, which obviously in this case the inertia might take the heavier item further away, though you'll need greater force to move it in the first place.. this is not the case, in our case, you are constantly pushing that higher mass, it will be slower than pushing lower mass, as simple as that..non of those will even stand any test of the theory in reality, since it's not only the wheel that you move - it's the entire suspension of the car that affected by the weight of the wheels

 

I'll say it AGAIN hoping that you will understand it in this one more time - heavier wheels have no benefits, only downsides

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי מוטי מוטי

אולי לא הבהרתי מספיק : כל היתרונות שכתבתי עליהם מתקיימים במצבים די נדירים ולמעשה תיאורטיים ומתבטלים ביחס לחסרונות שטרחתי לציין אותם . יש מבין?

טוב שסבתא שלך יודעת להעריך יציבות כיוונית מוגברת , סבתא שלי לא ידעה אפילו מה זה .

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי ורוני, קבלו ח"ח, תודה רבה.

התחלתי לקרוא ואז הבנתי שזה חומר טוב מדי בשביל שיכנס מאוזן אחת ויצא מהשניה,

אז הדפסתי הכל, 14 דפים. ואני מתכונן לשבת עליהם חזק ולהחכים המון.

 

תודה רבה.

צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לרוני ומוטי תודה רבה על ההשקעה

למדתי המון דברים חדשים!

עשיתם לי את השבוע...

בדיוק כשעוד שבוע אני הולך לעשות מבחן שלב 09...

את השירשור הזה שמרתי בתקיית מועדפים בהחלט חומר מענין.

 

שוב כל הכבוד ויישר כוח לשניכם!

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • שנתיים מאוחר יותר...
  • שנתיים מאוחר יותר...

הקפצת כאן 6 שנים אתה........

הלוואי ואנשים היו קוראים את זה יותר ומפנימים.

אולי היינו רואים פחות שרשרוים בסגנון "קניתי אוטו יד שניה הוא בסדר בגדול חוץ מנוריות ABS וכריות אוויר דלוקות ואין לי תקציב לצמיגים חדשים אבל זה לא משנה לי כרגע - תגידו איך אני מוסיף לו כוח".

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה אומר כנראה נכון אבל... ככל שלבן אדם יש יותר כוח זמין ככה נושא האחיזה והבלימה הופך להרבה יותר חשוב. לקחת רכב שהוא X כ"ס במקור ולהביא אותו ל- 1.5X בלי לשפר בלימה והתנהגות זה מתכון להכנס לפינות מאד לא נעימות, או בכללי ללחוץ ברכבים שחזקים בקו ולא בהתנהגות. אולי הסיבובים זה לא מה שחשוב לבן אדם אבל בסוף (או באמצע) כל קו ישר יש סיבוב או קונוס שלאו דווקא מגיע שנוח לך.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...