Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהגות ומתלים - תיאוריה וכיוון לשיפור הביצועים


שימו לב! השרשור הזה בן 3725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוטי,הייתי מעונין אם תוכל לפרט יותר לגבי איכות הנהיגה על בולמי הבילשטיין ואם כן יש להם יתרון

משמעותי לגבי קוני.

 

לגבי סוגיית ההתנהגות של רכב עם צמיגים רחבים יותר אני עדיין לא משוכנע מהסיבה הבאה:

נניח לשם פישוט העניין שנדביק שני חלקים פעם בדבק חלש ופעם בדבק חזק .

אם ננסה להפריד ביניהם ,הם יפרדו לאט ובעדינות, לעומת זאת עם הדבק החזק נצטרך להפעיל יותר ויותר כוח עד שנגיע לנקודת שבה הם יפרדו בפתאומיות ובמהירות רבה ובדרך כלל תוך כדי קריעה או שבירת החלק. אותו דבר עם צמיג רחב ודביק כשנעבור את מגבלות האחיזה כשהכוח הצידי הפועל על הצמיגים עולה על כוח אחיזתם בכביש הם יפרדו במהירות ויותר פיתאומיות מצמיג עם אחיזה נמוכה יותר

וזה כן שינוי בהתנהגות הכביש והקצנה שלא כל אחד מסוגל להתמודד איתה.

 

לגבי העובדה שנהג יצטרך לפתח כישורים גבוהים יותר במצב כזה, נכון אך השאלה היא עד כמה?

נהגי פורמולה 1 נוהגים במכוניות ללא החלקות כמעט . הסיבה הראשית היא שנהיגה כזו פשוט מהירה יותר וזו המטרה בלבד , לא ההנאה מנהיגה, אלא פשוט הנצחון במירוץ .

אבל מעבר לכך איבוד אחיזה במכונית פורמולה 1 הוא מאוד מאוד מהיר וקשה מאוד לשלוט בו , נהג מבריק כמו שומאכר העדיף באחד המירוצים כשמכוניתו החליקה ,לא לנסות להשתלט עליה אלא לתת לה להשלים בעצמה את כל ה 360 ואז להמשיך הלאה.

אין הרבה נהגים שמסוגלים לתפוס מכונית במהירויות אדירות כאלו

(אולי אם קוראים לך בובי לבונט שיכול להשתלט על פונטיאק ירוקה שמחליקה על הצד ב 250 קמ"ש,

מי שראה את המירוץ ההוא לפני מספר שנים יודע על מה מדובר)

ולכן יש איזה גבול שבו מפסיקים את המחול אחרי אחיזה גדולה יותר ומתרכזים בשליטה .

דוגמה נוספת שעולה היא מכוניות האפקט הקרקעי שנאסרו בתחרויות מהסיבה של אחיזה גבוהה מאוד שעוברת בפיתאומיות לחוסר אחיזה .

 

לגבי ההמלצה לעבור מצמיג של 185 ל 225 איכשהוא לא נראה לי שיש הרבה מכוניות שיסתדרו עם מעבר כזה מבלי השקעה יקרה בניפוחים מקדימה ואחורה אני עברתי במכוניתי מ 195 ל 205

ובפניות הדוקות מרגיש את החיכוך של הצמיגים וזה עוד לפני שהנמכתי את המכונית , אז מה יהיה אם אני אנמיך ויעלה ל 225? לא נראה מעשי ברכב רגיל ידידי.

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אדוני הקוסם:

 

אין לי ספק בידיעתך את נושא המאמר במידה ניכרת, ניכר בך גם הרצון הטוב לתרום ולהוסיף, והוא אכן מוערך, ולכן אני מוכן לשבת כאן לגזור ולהדביק אות אות בכדי לוודא ששום דבר מדברי לא הולך לאיבוד בתרגום :smile:.

 

כמות המידע שברשותי גם היא נכבדת למדי, ונרכשה בקריאה ולמידה, מדיונים ונסיון עבודה בפועל עם בעלי מקצוע מהטובים בעולם בהכנת מכוניות מרוץ, ולבסוף ממאות רבות של שעות מסלול שלי בעשרות מכוניות שונות.

 

אין בי שום רצון לפתוח בויכוח, להפך, מטרתי היא לפשט את הדברים ולהעמיד דברים על דייוקם, ולכן אני מעדיף לשתף איתך את דעתי, ודעתי היא, שהמאמר שקשרת אינו תורם ואף מבלבל במידת מה את הקורא שאינו בקיא בחומר המדובר מכיוון שהוא מציג שבריר של תמונה גדולה הרבה יותר, תמונה שאותה - אם מבחירה ואם במקרה, המאמר אינו מסביר כלל.

לנסות להבין את המאמר מבלי לדעת מונחים כמו -

Camber Gain

Camber Curve

Toe Gain

Toe Curve

Scrub Radius

ועוד רבים אחרים היא פעולה בלתי אפשרית...

 

קיים בליבי החשש שהמאמר יגרום למישהו "להבין" כי הנמכה של הרכב ע"י שינוי אורך הקפיץ בלבד - דהיינו - חיתוך הקפיצים, היא פעולה חיובית.

 

חיתוך הקפיצים היא פעולה שלילית שאני פוסל מכל וכל, לקורא אין את האפשרות לבצעה באופן מבוקר, ולכן אני מפציר בך שלא לפזר הצהרות כגון -

ציטוט:

"שינוי ע"י הנמכה מבוקרת של הקפיצים תאפשר לנו שינוי בזוית הגלגול וכפועל יוצא ובתכנון נכון, גם שליטה יתרה על גובה מרכז הכובד ויציבות או לא... בתכנון לקוי...

מה שנכון נכון שבמכוניות כביש רגילות שינוי זה יהיה פחות משמעותי לעומת במכוניות מרוץ GT1 ....ולא רק ,ע"י הנמכה של המרכב נשפיע גם על האחיזה האוירודינמית ומקדם הגרר."

 

אינני רואה מה טוב יצמח מכך, ויש בי, ואני סמוך ובטוח שגם בך, דאגה לקוראי מאמר זה.

 

בכבוד רב,

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי,הייתי מעונין אם תוכל לפרט יותר לגבי איכות הנהיגה על בולמי הבילשטיין ואם כן יש להם יתרון

משמעותי לגבי קוני.

I could not feel any major improvement from the Konis, the other way around, I like the feeling of the Konis better, not that the Bilsteins are bad - they are really good, I think that the fact, and it is a fact, I have seen the graphs of the shock dynos (yes there are dynos for shocks) from both shocks and the Konis has a wider range of adjustment... it might be just my personal preference, but as far as I'm concerned, Koni makes a better shock for me

 

לגבי סוגיית ההתנהגות של רכב עם צמיגים רחבים יותר אני עדיין לא משוכנע מהסיבה הבאה:

נניח לשם פישוט העניין שנדביק שני חלקים פעם בדבק חלש ופעם בדבק חזק .

אם ננסה להפריד ביניהם ,הם יפרדו לאט ובעדינות, לעומת זאת עם הדבק החזק נצטרך להפעיל יותר ויותר כוח עד שנגיע לנקודת שבה הם יפרדו בפתאומיות ובמהירות רבה ובדרך כלל תוך כדי קריעה או שבירת החלק. אותו דבר עם צמיג רחב ודביק כשנעבור את מגבלות האחיזה כשהכוח הצידי הפועל על הצמיגים עולה על כוח אחיזתם בכביש הם יפרדו במהירות ויותר פיתאומיות מצמיג עם אחיזה נמוכה יותר

וזה כן שינוי בהתנהגות הכביש והקצנה שלא כל אחד מסוגל להתמודד איתה.

Nope, you're missing the point of break away characteristics, the break away that you're describing is happening in race tires, never in high performance street tires, street tires always give you a lot of warning before they say goodbye

 

לגבי העובדה שנהג יצטרך לפתח כישורים גבוהים יותר במצב כזה, נכון אך השאלה היא עד כמה?

נהגי פורמולה 1 נוהגים במכוניות ללא החלקות כמעט . הסיבה הראשית היא שנהיגה כזו פשוט מהירה יותר וזו המטרה בלבד , לא ההנאה מנהיגה, אלא פשוט הנצחון במירוץ .

אבל מעבר לכך איבוד אחיזה במכונית פורמולה 1 הוא מאוד מאוד מהיר וקשה מאוד לשלוט בו , נהג מבריק כמו שומאכר העדיף באחד המירוצים כשמכוניתו החליקה ,לא לנסות להשתלט עליה אלא לתת לה להשלים בעצמה את כל ה 360 ואז להמשיך הלאה.

אין הרבה נהגים שמסוגלים לתפוס מכונית במהירויות אדירות כאלו

(אולי אם קוראים לך בובי לבונט שיכול להשתלט על פונטיאק ירוקה שמחליקה על הצד ב 250 קמ"ש,

מי שראה את המירוץ ההוא לפני מספר שנים יודע על מה מדובר)

ולכן יש איזה גבול שבו מפסיקים את המחול אחרי אחיזה גדולה יותר ומתרכזים בשליטה .

Here's the problem, and try to be as honest about it as possible with yourself, ask yourself what are you trying to get out of upgrading your suspension, once you know it you will have much easier job to see what you need to do in order to acheive your goal... do you want a car with higher grip limits? it will slide less... do you want a car that will slide more? it wouldn't be as fast in corners... you need to define your target

 

.It's simple - the higher the limits of the car are, the better driver you'll need to be to control it at the limits

 

 

דוגמה נוספת שעולה היא מכוניות האפקט הקרקעי שנאסרו בתחרויות מהסיבה של אחיזה גבוהה מאוד שעוברת בפיתאומיות לחוסר אחיזה .

That is not perfectly correct but not completely wrong either... most of these cars were banned from racing because of racing organizations politics, some manufacturers were too fast for others to catch up with, so they complain to the sanctioning organization that they will leave the racing series and next thing you know, the fast cars are banned

 

Here's a sad example for you about how ugly racing politics can be - Mazda won the famous 24 hours of Le-Mans race with an amazing car, the Mazda 787B, they were the first manufacturer outside of Europe to win the race... guess what happened in the year 92 race regulations? Porsche complained to the FIA and the FIA banned the rotary motors from participation in the race, and there goes Mazda from Le-Mans

 

לגבי ההמלצה לעבור מצמיג של 185 ל 225 איכשהוא לא נראה לי שיש הרבה מכוניות שיסתדרו עם מעבר כזה מבלי השקעה יקרה בניפוחים מקדימה ואחורה אני עברתי במכוניתי מ 195 ל 205

ובפניות הדוקות מרגיש את החיכוך של הצמיגים וזה עוד לפני שהנמכתי את המכונית , אז מה יהיה אם אני אנמיך ויעלה ל 225? לא נראה מעשי ברכב רגיל ידידי.

Sorry, I don't think you understood me, I was not recommending for you to go to 225's, I was saying in general that I would consider going from 185 all the way up to 225's still within reasonable jump forward, I didn't say in which vehicle or suggested that you should do that, I'm sorry if I was un-clear... most of the cars can in fact take a lot more rubber under the fenders without rubbing, it's mostly a question of finding the right wheel offset

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, בסדר שיכנעת אותי לגבי אופן התנהגות באיבוד אחיזה בצמיגים רחבים ודביקים יותר

אך הרשה לי לצטט ללא תרגום (יש קטעים שאני לא מוצא את המילים המתאימות בעברית )

את הסיבה לשינוי בהתנהגות במעבר כזה מתוך הספר "21st Century performance"

 

Not that a wider tyre has the same contact patch area "

as the narrower tyre -incredibly, a wider tyre dose not

!'put 'more rubber on the road

the handling gains of wider, lower-profile tyers come from the change in shape of the contact patch, and the use of stiffer side walls and softer tread rubber' the shorter fore/aft contact patch of a wider tyre can actually decrease longitudinal grip- braking and accelerating

However, the softer rubber used in high-preformance tire .wide tyres usually

offsets this decrease in longitudinal preformance

"

 

(בדוגמה ,המחבר התייחס ל צמיגים במידות 205/65/15 על חישוק 6" ו 27.5 PSI

ו 225/55/16 על חישוק ברוחב 7" ו 26PSI)

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדוני הקוסם:

 

אין לי ספק בידיעתך את נושא המאמר במידה ניכרת, ניכר בך גם הרצון הטוב לתרום ולהוסיף, והוא אכן מוערך, ולכן אני מוכן לשבת כאן לגזור ולהדביק אות אות בכדי לוודא ששום דבר מדברי לא הולך לאיבוד בתרגום :smile:.

 

כמות המידע שברשותי גם היא נכבדת למדי, ונרכשה בקריאה ולמידה, מדיונים ונסיון עבודה בפועל עם בעלי מקצוע מהטובים בעולם בהכנת מכוניות מרוץ, ולבסוף ממאות רבות של שעות מסלול שלי בעשרות מכוניות שונות.

 

אין בי שום רצון לפתוח בויכוח, להפך, מטרתי היא לפשט את הדברים ולהעמיד דברים על דייוקם, ולכן אני מעדיף לשתף איתך את דעתי, ודעתי היא, שהמאמר שקשרת אינו תורם ואף מבלבל במידת מה את הקורא שאינו בקיא בחומר המדובר מכיוון שהוא מציג שבריר של תמונה גדולה הרבה יותר, תמונה שאותה - אם מבחירה ואם במקרה, המאמר אינו מסביר כלל.

לנסות להבין את המאמר מבלי לדעת מונחים כמו -

Camber Gain

Camber Curve

Toe Gain

Toe Curve

Scrub Radius

ועוד רבים אחרים היא פעולה בלתי אפשרית...

 

קיים בליבי החשש שהמאמר יגרום למישהו "להבין" כי הנמכה של הרכב ע"י שינוי אורך הקפיץ בלבד - דהיינו - חיתוך הקפיצים, היא פעולה חיובית.

 

חיתוך הקפיצים היא פעולה שלילית שאני פוסל מכל וכל, לקורא אין את האפשרות לבצעה באופן מבוקר, ולכן אני מפציר בך שלא לפזר הצהרות כגון -

ציטוט:

"שינוי ע"י הנמכה מבוקרת של הקפיצים תאפשר לנו שינוי בזוית הגלגול וכפועל יוצא ובתכנון נכון, גם שליטה יתרה על גובה מרכז הכובד ויציבות או לא... בתכנון לקוי...

מה שנכון נכון שבמכוניות כביש רגילות שינוי זה יהיה פחות משמעותי לעומת במכוניות מרוץ GT1 ....ולא רק ,ע"י הנמכה של המרכב נשפיע גם על האחיזה האוירודינמית ומקדם הגרר."

 

אינני רואה מה טוב יצמח מכך, ויש בי, ואני סמוך ובטוח שגם בך, דאגה לקוראי מאמר זה.

 

בכבוד רב,

 

מוטי.

====================================================

 

אדוני ...:-)

מוטי,

מסכים אתך כמעט בכל הנושאים...אבל זה דו כיווני ואיני רוצה להיכנס לדיון מיותר.

כנ"ל לגבי שינויים\שיפורים שהוצגו במאמר שלך, שהם אופציות שיש לבצע בצורה מבוקרת ומתוכננת מראש למטרות יעודיות ע"י אנשי מקצוע מתאימים.

 

כאיש המדעים המדויקים וכמהנדס אני בהחלט דוגל בדיוקים, אבל אין זה אומר שכולם כמוך ואו כמוני מבינים או יש להם ידע נרחב שיאפשר לכולםםםם:| הבנה דומה ולבטח זה לא פורום "אקדמיה".

זה לא אמור למנוע לא ממך ולא ממני, לתרום מהידע הנרחב ולהציג אספקטים שונים , גם אם לא מוסכמים, על מנת לאפשר ראיה רחבה של הנושאים שהוצגו במאמר.

ולהיפך אם לא יוצגו מגוון האפשרויות אם כי בהסתגויות ברורות כפי שאכן הבהרנו שנינו , הדברים יהפכו ל"תורה מסיני" ומצב זה לא קורקטי כלפי הכלל.

 

אני מניח ששנינו מסכימים שהכיולים של היצרן הם במכלול, האופטימליים וכפועל יוצא גם הבטיחותיים ביותר לצורכי תפעול הרכב ביום יום - ואם כך לא היה צורך בהבאת הנושא לפורום כלל...

והיה מספיק להציג פירושים\תרגום לאוסף של מונחים...:loco:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבקש להתיחס ל:

חלק ראשון – גלגלים וצמיגים

מהמאמר של מוטי המתאר את הקודים המופיעים על הצמיגים ושלא תמיד תמצאו אותם....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לצורך הענין יש לציין שמוטי תיאר במאמר שלו קודים הנהוגים בתקן האמריקאי ולאו דווקא בתקן האירופאי ...

אנסה להאיר נקודה שחשובה אבל משעממת לעצם הנושא ורלונטית לישראל ...אין תקן אחיד!

לכן לא צריך להיכנס לפניקה אם אין התאמה בקודים שעל הצמיגים שמורכבים על הרכבים בארץ...:?

יש שוני בין התקנים השונים ובנתונים שצריך לסמן על הצמיג אולם חלק גדול משותף.

בהתיחסותי זו אציג את הבדלים בין התקנים.

בעולם יש מס' מערכות תקינה :

באירופה שתי מערכות:

*תקינה של ארצות האיחוד האירופאי המשותף.

*תקינה של ארצות הקהילה שליד ארגון האומות המאוחדות.

האחוד פרסם תקן אחד לצמיגים 92.93.

כל צמיג לפי תקן זה מסומן באות e.

*ארגון האו"ם פרסם שלושה תקנים:

30 לצמיגי רכב נוסעים

54 לצמיגי רכב כבד

75 לצמיגים לציגי רכב דו -גלגלי(אופנועים וכד').

מסומנים באות E .

לאחר האות e או E תבוא סיפרה שמציינת את המדינה בה בוצע בדיקת הצמיגים (לא יצורם) לאישור דגם הצמיג.

לכל מדינה יש מספר...גרמניה 1 , צרפת 2 וכו'.

לעומת זאת צמיג שיוצר בארה"ב יסומן בקוד תקן D.O.T.

בארה"ב במשרד התחבורה קיימת רשות לאומית לבטיחות.רשות זו פרסמה תקן לקביעת רמת האיכות של הצמיגים:

UNIFORM TIRE QUALITY GRADING

לתקן זה יש 3 מרכיבים.

שחיקת הסוליה - משרד התחבורה קבע מבחן בו נוסעים על מסלולים מוגדרים עם הצמיגים.

בתקן יש שקלול שבסופו הצמיג מדורג.ככל שהדירוג\מספר גבוהה יותר הצמיג יחזיק מעמד זמן רב יותר.

הנתון הוא לא מוחלט אלא יחסי בלבד.

בגדול בעולם מובילות שתי מערכות תקינה:

אירופאית ואמריקנית.

לפי התקינה האיירופאית כאמור יש שלושה תקנים לצמיגים.

לפי התקינה האמריקאית:

תקן פדרלי MVSS109 - לצמיגים פנאומטים לרכ ולהובלת נוסעים.

תקן פדרלי MVSS119 - לצמיגי אופנועים ומשאיות.

תקן פדרלי MVSS129 - לצמיגים לא פניאמטיים של רכבים.

ועוד תקן כאמור של האיחוד האירופאי:

דירקטיבה 459\89 עומק חריצי צמיגים.

דירקטיבה 93\92 צמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, בסדר שיכנעת אותי לגבי אופן התנהגות באיבוד אחיזה בצמיגים רחבים ודביקים יותר

אך הרשה לי לצטט ללא תרגום (יש קטעים שאני לא מוצא את המילים המתאימות בעברית )

את הסיבה לשינוי בהתנהגות במעבר כזה מתוך הספר "21st Century performance"

 

Not that a wider tyre has the same contact patch area "

as the narrower tyre -incredibly, a wider tyre dose not

!'put 'more rubber on the road

the handling gains of wider, lower-profile tyers come from the change in shape of the contact patch, and the use of stiffer side walls and softer tread rubber' the shorter fore/aft contact patch of a wider tyre can actually decrease longitudinal grip- braking and accelerating

However, the softer rubber used in high-preformance tire .wide tyres usually

offsets this decrease in longitudinal preformance

"

 

(בדוגמה ,המחבר התייחס ל צמיגים במידות 205/65/15 על חישוק 6" ו 27.5 PSI

ו 225/55/16 על חישוק ברוחב 7" ו 26PSI)

Absolutely, I wrote the same exact thing in the thread that we had about the Porsche Cayenna with the 22's a few days ago, here's a qoute, it was regarding a change of diameter, but the principal is similar and may be applied

 

 

 

 

 

As for the idea with changing the diameter to a bigger one to control wheelspin, yes, that will change the shape of the contact patch to a longer one that works better straight line acceleration

 

 

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי , לגבי שאלתך מה אני רוצה? מכונית עם מגבלות נמוכות או ההיפך .

אומר לך שפשוט הייתי רוצה את שתיהן !

זו הסיבה להתענינותי בקויל-אובר ושאר רכיבי מיתלים מתכוננים.

משום שחשבתי שניתן לשדרג מכונית (במקרה הפרטי ZX16V) לאוטו עם מיתלים מתכווננים

כך שבהדרגה ניתן יהיה לעבור רק ע"י כוונון בולמים,קפיצים ,גובה,זויות מיתלה (ע"י התקנת פלטות עליונות)

ממצב של מכונית עם כיול לנוחות ואחיזה נמוכה שתתאים להחלקות במהירויות נמוכות .

ועם הזמן עם עליית רמת הנהיגה להעלות את רמת האחיזה רק ע"י כיול המיתלים ללא החלפה מייגעת

של חלקי מיתלה .

פשוט מכונית שניתן לתפור את התנהגותה ונוחות נסיעתה כרצוני לפי הצורך וללא צורך לגשת למוסך

ולחנות חלפים כל פעם מחדש.

אם אצטרך להחליט בין שני מצבים אבחר במכונית עם מגבלות נמוכות כי הערך הלימודי גבוה יותר במצב כזה כשאין חשש להתנסות באיבודי אחיזה במהירויות נמוכות.

מישהו אמר מיאטה?

 

יתרון נוסף שיש בד"כ לקיט קויל-אובר איכותי ששכחתי לציין הוא שהבולמים בד"כ הם

FULLY REBUILDBLE כמו בבולמים הישנים של פעם ניתן לפתוח אותם להחליף גומיות .

פשוט לכל החיים.

לא התייחסת להערה ממקודם לגבי הסוגייה שלשמירה על מאפייני ניהוג מקוריים כאשר מרחיבים

צמיגים ומגדילים בכך את האחיזה הצידית רצוי להנמיך את המכונית כדי להפחית זויות גלגול

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי , לגבי שאלתך מה אני רוצה? מכונית עם מגבלות נמוכות או ההיפך .

אומר לך שפשוט הייתי רוצה את שתיהן !

זו הסיבה להתענינותי בקויל-אובר ושאר רכיבי מיתלים מתכוננים.

משום שחשבתי שניתן לשדרג מכונית (במקרה הפרטי ZX16V) לאוטו עם מיתלים מתכווננים

כך שבהדרגה ניתן יהיה לעבור רק ע"י כוונון בולמים,קפיצים ,גובה,זויות מיתלה (ע"י התקנת פלטות עליונות)

ממצב של מכונית עם כיול לנוחות ואחיזה נמוכה שתתאים להחלקות במהירויות נמוכות .

ועם הזמן עם עליית רמת הנהיגה להעלות את רמת האחיזה רק ע"י כיול המיתלים ללא החלפה מייגעת

של חלקי מיתלה .

פשוט מכונית שניתן לתפור את התנהגותה ונוחות נסיעתה כרצוני לפי הצורך וללא צורך לגשת למוסך

ולחנות חלפים כל פעם מחדש.

אם אצטרך להחליט בין שני מצבים אבחר במכונית עם מגבלות נמוכות כי הערך הלימודי גבוה יותר במצב כזה כשאין חשש להתנסות באיבודי אחיזה במהירויות נמוכות.

מישהו אמר מיאטה?

Well, I had the feeling that you don't know exactly what you want, and you just confirmed it for me

:wink: ... my advice to you is to do something very simple and that is to go and get a slightly more aggressive alignment, put some good tires on the car next time you replace them and leave the vehicle as is

You always want your limits as a driver to exceed the limits of your vehicle, it brings much less surprises to you when you're there

Take the money that you are about to put into your suspension and go get a good driving school for high performance like the ones they have in UK or France, it will be a fun trip and you'll learn how to drive better, which will make any car faster when you're behind the wheel

I can tell you that I've had times that I was driving students cars, completely stock Civics for example, and passing Porsches and Evos... it all a question of the driver after all

 

When you're done with this, read my article again, your thoughts are still going towards where I suggest not to go, fully adjustable suspension as you describe that you have in mind, is not only an overkill, it's also a bear to drive with on a street car.. I really DON'T recommend it

 

The way you describe it as a comfortable car that can be adjusted to a gripping monster does NOT pass the test of reality, the spring rates and damping rates of the shocks are far higher to begin with, you cannot adjust it in the way you refer to

This is the number one reason that I recommended to you to look into stabilizer bars, as they are the only additional part of the suspension that is not going to make your cars a nightmare to drive on bumpy roads and will give you the feeling of a sportier suspension

 

As for the lower limits car like a miata? LOL... the miata suffers one thing, and that is terrible alignment specs from the factory... change those and add some good tires, and I assure you that you'll be amazed how high the limits are, they are far higher than most cars on the road

 

Read the article again my friend, it has the route that you want to follow in it and suspension parts come LAST, go by the order suggested and I assure you that it wouldn't let you down

 

יתרון נוסף שיש בד"כ לקיט קויל-אובר איכותי ששכחתי לציין הוא שהבולמים בד"כ הם

FULLY REBUILDBLE כמו בבולמים הישנים של פעם ניתן לפתוח אותם להחליף גומיות .

פשוט לכל החיים.

Konis are rebuildable too, and I think also the bilsteins but I'm not sure... regardless, Konis last for a long long time, I haven't rebuilt mine yet and they have hard 130k Km on them already

 

לא התייחסת להערה ממקודם לגבי הסוגייה שלשמירה על מאפייני ניהוג מקוריים כאשר מרחיבים

צמיגים ומגדילים בכך את האחיזה הצידית רצוי להנמיך את המכונית כדי להפחית זויות גלגול

Nope, lowering the car does not change the body roll in a noticeable way, changing the spring rates does that

There is no need to do that when you're changing the tires or wheels to better ones, that is, again, a preference of the driver, and my recommendation, again, is to align the vehicle more aggressively and replace the stabilizer bars if you _must_ replace something to be happy

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי , תקרא שוב פעם את מה שכתבתי , לא נראה לי ששמת לב לזמנים

כתבתי "הייתי רוצה" זה בלשון עתיד ,כשכבר ידוע לי שזו אוטופיה כרגע כלומר זה אולי יהיה בעתיד אבל לא כעת.

כתבתי "חשבתי שניתן" כלומר זה בלשון עבר ולא הווה .כעת אני לא חושב כך .

קפיש?

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במילה אחת: מ-ע-ו-ל-ה!!!

אין לי ספק שזו הכתיבה ההכי מקיפה, יעילה וממצה שקראתי ברשת הישראלית בנושא הזה.

 

חידשת לי בנושא של מוט ייצוב אחורי, שעשוי להפחית לי את תת ההיגוי. (עד עכשיו רק שיניתי מידת צמיג מ 165/70/13 ל 175/60/14)

האם ניתן להרכיב מוט ייצוב אחורי במתלי torsion beam כמו שיש בפג'ו 309 שלי?

לא זכור לי שנתקלתי בפריט כזה ברשימות החלקים של פג'ואים משופרים למיניהם....

 

אתה לא תאמין כמה פעמים התייעצתי עם אנשים לגבי שיפור המתלים אצלי (כרגע סטנדרטיים), ואמרו לי לשים בולמים משופרים, קפיצים מונמכים מקדימה, ולהוריד שן או שניים על ה spline האחורי להנמכה מאחור.

אני הייתי שואל אותם אם לא צריך גם להחליף את מוטות הפיתול לכאלה שהן קשיחות יותר, וכל פעם אמרו לי בהחלטיות שלא צריך.

מכתיבתך אני מבין שלו הייתי מקבל את עצתם ועושה את זה, הייתי מקבל חזרה את כל התת היגוי שהצלחתי לבטל עם השינוי במידת הצמיגים, ואולי אפילו גרוע מכך....

 

אני כבר יודע שאני רוצה קפיצים פרוגרסיביים מקדימה. מכיוון שהאוטו משמש ביומיום, כולל קיצורי דרך משבילי עפר, הנמכה זה עניין לא רצוי.

עכשיו אני יודע שפרוגרסיביים מוקשחים מקדימה חייבים לבוא עם החלפת מוטות הפיתול מאחורה, וזה משאיר אותי עם שאלה פתוחה בעניין הבולמים:

הזכרת בולמים שניתן לכוון בהם את שיכוך ההחזרה. להבנתי זה יאיט את תגובת המתלה לכניסה לבורות לצד השלילה, אבל לצד החיוב זה יאט את פתיחת המתלה שבצד הפנימי של סיבוב, וכך יקטין את זוית הגלגול ויאפשר לצמיגים אחיזה יותר טובה בזכות זוית ניצבת יותר לכביש? (מקפרסון קדמי).

האם זה ניתוח נכון?

האם יש בולמים משופרים ששומרים על שיכוך כיווץ קרוב למקורי, ושיכוך החזרה קשיח יותר?

 

תודה על הקריאה המעניינית (עמדתי להכנס למיטה לפני שעה, ואז מצאתי את השרשור הזה) ועל התגובה שתבוא.

 

ג'רמי

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי , זה לא פנטזיות אין לי כבר זמן כרגע להכנס לזה עכשיו

 

אבל יש כבר כמה אבות טיפוס מענינים בתחום הזה וטכנולוגיות חדשות שהותקנו בכמה מכוניות מחקר

שמקיימות חלק מהחזון הטכנולוגי הזה צריך רק לחכות

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Hello to you Alfa Romeo forum members, I deeply regret the fact that I'm writing this message in this forum instead of your forum, if your forum wasn't so stupid I might have logged-in over there and actually post my reply directly to your eyes instead of in my own thread here, but since it seems like you guys are reading here anyways so here's my reply to you

 

 

I sat down and wrote the article word by word by myself, a hard work of a few days of actual writing and quite a few years of learning, I thank Roni for translating my words that I did not copy from any book, article, website or any other source from English to Hebrew for the benefit of the public who's level of knowledge in technical terms in English might not allow them to read and understand the entire article, unfortunately, when one of your forum members, Zohar, sent me a message requesting permission to publish or link my article to your website, I obviously made a big mistake and gave my okay, and what a big mistake it was

 

 

I didn't come to the point that I know all that I know for some idiot to determine that I copied material from anyone or anywhere, and I sure hope that YOU will not find anything useful in this article because you sure don't deserve it

 

 

:evil: ...Moti, who hasn't been that furious for a long time

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...