Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס דחיסה וטורבו קיט.


שימו לב! השרשור הזה בן 3554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראיתי מספר אנשים בפייסבוק שלפני שהם שמים טורבו קיט הם מחזקים את המנוע ויחד עם זאת מורידים את יחס הדחיסה, והשאלה שלי היא למה?

הרי יחס הדחיסה זה מה שיוצר את הכוח, כמה שיותר תערובת נדחסת, כך הפיצוץ יהיה גדול יותר וכו' וכו' .. (מדברים על מנועי בנזין)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות גודשות הפוך(יחס דחיסה נמוך = יותר אויר ביחס לדלק) - אתה מבלבל מונחים!

בחלל יותר גדול אפשר לדחוס יותר אויר לפעימה של הבוכנה,יותר אויר = יותר דלק יותר דלק יותק כס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות גודשות הפוך(יחס דחיסה נמוך = יותר אויר ביחס לדלק)

בחלל יותר גדול אפשר לדחוס יותר אויר לפעימה של הבוכנה,יותר אויר = יותר דלק יותר דלק יותק כס

קודם כל תודה רבה על התשובה, שנית בשביל לבדוק אם הבנתי, אשמח אם תענה על השאלה הזאת גם -

אז כשמורידים את יחס הדחיסה, בעצם החלל ניהיה קטן יותר וכך נכנס פחות דלק ובעצם יותר אוויר דחוס שבסופו של דבר מועבר לצילינדר ויש יותר ייעילות מהטורבו, צודק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחס הדחיסה לא קשור ליחס האויר/דלק!

יחס הדחיסה הוא יחס בין הנפח בצילינדר כשהבוכנה למטה לבין הנפח כשהבוכנה למעלה. ככל שיחס הדחיסה גבוה יותר, המנוע יהיה יעיל יותר, כי התערובת (לא משנה באיזה יחס דלק/אויר היא!) נדחסת יותר. במצב דחוס קל יותר להבעיר את התערובת בעזרת ניצוץ ומופק גם יותר כוח.

במנועי טורבו מורידים את יחס הדחיסה מכיון שהתערובת נדחסת על ידי הקומפרסור, מה שמכפיל את יחס הדחיסה בהתאם ליחס הגדישה. לכן בגדישה יחס הדחיסה גבוה מאוד ועלול להוביל לדטונציות. אחת הדרכים הנפוצות להתגבר על הבעיה היא להוריד את יחס הדחיסה הכללי, על מנת לקבל מרווח ביטחון כשהרכב גודש. תופעת לוואי היא צריכת דלק גבוהה יותר באופן כללי, גם כשהרכב לא גודש עקב היעילות הפחותה יותר.

 

במילים פשוטות מאוד - אם יחס הדחיסה הוא 8:1, והרכב גודש חצי באר (יעני, 1.5 לחץ כולל), ניתן להגיד שבזמן גדישה, יחס הדחיסה נטו הוא 12:1.

 

בנוסף, רכבים עם קיט טורבו יעברו לדלק בעל אוקטן גבוה יותר, כי הוא עמיד יותר לבערה ספונטנית (שיכולה להתרחש ללא ניצוץ, בגלל החום). כל זאת כתלות בכיוונים על דיינו, שגם תוך כדי מאחרים הצתה עקב הנטיה של תערובת דחוסה יותר להגיע לבערה מלאה מוקדם יותר).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט ענית על השאלה שלי, אבל אפשר להגיד שהידע שלי קטן מידי בשביל להבין אפילו באופן כללי את ההסבר.

תודה בכל מקרה על הזמן והתגובות של שניכם למעליה, אפשר לנעול את השרשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון שאולי יעזור לך להבין:

https://www.youtube.com/watch?v=uPYlNR16q3k

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לגדוש על יחס דחיסה גבוה. השאלה אם המנוע יחזיק יומיים או שלושה.

אגב יש כל מיני דרכים להוריד יחס דחיסה- אטם מחוזק ועבה, בוכנות שקועות, הוספת כמה מ"מ לראש מנוע ועוד

איטלקיות שובבות שעושות בלאגן :lol:

Autobianchi Y10

Fiat Punto GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שפורסטר לא גודשת בגדישה גבוהה מקורית מהיצרן.

 

אפשר לגדוש גם על יחס דחיסה 1:14 הכל עניין של חוזק חומרים, דלק, ובעיקר כיווני מחשב.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם יחס דחיסה של 14:1 גם כיוון מחשב לא יעזור לך, וגם לא חוזק חומרים. הסיכוי לדטונציה ספונטנית ביחס דחיסה כזה וגדישה (לא של 0.3 באר) גבוה מאוד.

תצטרך דלק באוקטן גבוה במיוחד + הזרקת מתאנול בשביל להתגבר על זה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע דיזל עובד בצורה שונה, נתחיל מזה.

אין בכלל פלאגים, ההזרקה שונה, המכלולים יותר כבדים על מנת לספוג את העומס ותוצאה מכך הסל"ד מוגבל.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע דיזל עובד בצורה שונה, נתחיל מזה.

אין בכלל פלאגים, ההזרקה שונה, המכלולים יותר כבדים על מנת לספוג את העומס ותוצאה מכך הסל"ד מוגבל.

זה כמובן נכון, אבל פותח השרשור דיבר על יחס דחיסה וכוח והקשר ביניהם. ומנועי דיזל מודרניים ממחישים את זה הכי טוב.

שם, יחס הדחיסה יעמוד על 1:16 גם עם טורבו או שתיים, והמנוע אמנם לא יטפס לטורים גבוהים, אבל יתן ים של כוח בטורים נמוכים משמעותית.

ורק לדוגמא למה כל זה טוב:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בדיזלים העיקרון נשמר. בדיזל אטמוספרי יחס דחיסה גבוה יותר, היו דיזלים אטמוספריים ישנים עם יחס דחיסה של 1:22.

 

בטורבו דיזלים הורידו יחס דחיסה לאיזור 1:18 בדיוק מאותן סיבות שצויינו כאן, הוא עדיין גבוה יותר מיחס דחיסה של בנזין טיפוסי אבל נמון יותר ממה שהיה אפשרי באטמוספרי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...