Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ניטש- הבצלצלים שלמים. הבצל שעשיתי חתוך. אבל בוא נראה.

אפרופו בצל: תקצצו בצל לבן דק דק, הטביעו במיץ לימון, תבלו במלח פלפל ושמן זית. 10 דקות המתנה והטעם מעולה. הולך טוב עם אורז, פתיתים וכו. גם עם טונה.

למדתי מהפועלים שעבדו אצלי בבית.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
התגלגלו לידי כק"ג של עגבניות ירוקות.

מישהו יכול לתת את המתכון כבישה האלטימטיבי.

 

תודה.

חרוץ כל עגבנייה ל4, אך לא עד הסוף כדי לשמור על מבנה שלם

 

עשה תערובת של עשבים טריים לפי הטעם, דחוף בכל עגבנייה מעט מהירק, שום, ופלפל שטה.

זהו בגדול.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

M-TECH E46

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

פעם ראשונה שאני נתקל בדיון המעניין הזה.

 

למעט אחד, רוב המגיבים כאן עסקו רק בהיבט הטעם וחיפשו מתכונים מהירים להתססה. אני, כמי שנכנס לתחום הזה לפני קצת יותר משנה כבר הספקתי לקרוא, ללמוד וכמובן גם להתסיס לא מעט.

 

כבישת מזון היא תהליך שעסקו בו מאות רבות של שנים. בעיקר לצורך שימור המזון. מה שלא ידעו אז (וכנראה גם היום אחוז קטן יודע מעבר לכך) הוא שבתהליך הכבישה (או יותר נכון לומר, התססה) מעורבים חיידקים שאנו מכנים "טובים" והם אלה שלא רק מסייעים לשימור המזון אלא גם מעשירים אותו במושבות שלהם והופכים אותו לפצצת פרוביוטיקה שעשירה גם בויטמינים. והכל באופן שמאוד זמין לגוף.

 

התססה איכותית היא התססה שנעשית במשך 20 יום לפחות!

 

בשלב הראשון של ההתססה, אנו יוצרים קרקע פורייה לחיידקים הטובים שברובם הינם אנאיירובים (אינם זקוקים לחמצן בכדי להתרבות). קרקע זו היא עויינת מאידך עבור החיידקים הפחות טובים שברובם הינם איירובים (זקוקים לחמצן כדי לשגשג ולהתרבות).

מה שיוצר את הקרקע הפורייה הזו הוא הוספת המלח (רק מלח שאינו כולל חומרים מונעי התגבשות).

 

בשלב הבא, החיידקים הטובים מתחילים בפירוק הסוכרים שנמצאים בירק הנכבש. תהליך פירוק זה יוצר חומצה לקטית ופחמן דו חמצני אשר הופכים את הסביבה לחומצית יותר וטובה יותר לחיידקים הטובים.

תהליך זה נמשך כשלושה ימים ויוצר לחץ בתוך צנצנת הכבישה. הפחמן הדו חמצני דוחק את החמצן החוצה ובכך הופך את הסביבה לעויינת עוד יותר עבור חיידקים רעים.

 

מומלץ להמעיט ככל שניתן בשחרור לחץ משום ששחרור לחץ מאפשר לחמצן חדש להכנס אל הצנצנת ולתמוך בחיידקים הרעים.

 

כבישה בסיסית - ניתן לכבוש כל ירק. כל מה שצריך הוא צנצנות, מים ומלח ים.

חיתכו את הירקות, מלאו בצנצנת. הוסיפו 20 עד 30 גרם מלח לכל ליטר מים (ערבבו היטב שימס) ומלאו עד לכיסוי מלא של הירקות.

הניחו לצנצנת למשך 3-4 שבועות, ואתם מסודרים.

 

לכרוב כבוש, התהליך שונה. מוסיפים 18-20 גרם מלח לכל ק"ג כרוב - לא מוסיפים מים

 

מצרף תמונה שמצאתי ברשת ומתארת את התהליך.

ferment.png

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

מנפלאות הזמן הפנוי בשישי שבת.

1-פסטרמה ביתית מחזה הודו טרי, 36-48 שעות במקרר במרינדה, ולאחר מכן לתנור.

2-פלפלים חריפים ומתוקים בחומץ.

 

שני אלו יחד עם מיונז יוצרים כריך מעולה, עם בירה קרה.

 

20170728_095657_1501403364989_resized.jpg20170729_153246_1501403311560.jpg20170728_100117_1501403340241_resized.jpgScreenshot_2017-07-30-10-48-46_1501403311144.jpg

20170729_145126_1501403338408_resized.jpg

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם
מנפלאות הזמן הפנוי בשישי שבת.

1-פסטרמה ביתית מחזה הודו טרי, 36-48 שעות במקרר במרינדה, ולאחר מכן לתנור.

2-פלפלים חריפים ומתוקים בחומץ.

 

שני אלו יחד עם מיונז יוצרים כריך מעולה, עם בירה קרה.

 

[ATTACH=CONFIG]491978[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]491980[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]491982[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]491981[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]491979[/ATTACH]

אפשר את המתכון שלך לפסטרמה? בייחוד מהלך האפייה (זמן, טמפ, מתי חותכים וכו').

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

חזה הודו חצוי.

רבע כוס שמן זית

רבע כוס רוטב סויה

כף חרדל אחת

שתי כפות פפריקה מתוקה

כף מלאה של אריסה אדומה (חריפה או לא)

שיני שום כתושות, לא פחות מ-5 ועדיף יותר

 

מכינים את הרוטב מכל המרכיבים, מורחים על ההודו, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל 24-36 שעות.- לעסות מידי פעם.

לאחר 24-36 שעות קושרים את החזה עם חוט לאפיה, מניחים במגש, ואופים:

5 דקות ב-220 מעלות, ואז שעה ב 160- להבריש את הנתח מידי פעם.

 

חשוב לאפות במגש ולא לצלות על רשת, כדי שכל הנוזלים ישאירו את הפסטרמה עסיסית.

לקרר ולפרוס...

עריכה אחרונה על ידי לוקי2

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם
ניטש- הבצלצלים שלמים. הבצל שעשיתי חתוך. אבל בוא נראה.

אפרופו בצל: תקצצו בצל לבן דק דק, הטביעו במיץ לימון, תבלו במלח פלפל ושמן זית. 10 דקות המתנה והטעם מעולה. הולך טוב עם אורז, פתיתים וכו. גם עם טונה.

למדתי מהפועלים שעבדו אצלי בבית.

מומלץ מאוד להוסיף לבצל סומק

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

יש לי עץ זית צעיר מאוד, זו השנה הראשונה שהוא נתן פרי (להוציא את הזית הבודד היחיד שנתן שנה שעברה [emoji28] )

קטפתי הפירות (יש שיקראו לזה מסיק...לא יודע, לא הרגשתי מסיק, הרגשתי קטיף), שמתי בכלי וכל יום מחליף מים כבר 5 ימים והזיתים התחילו להשחיר ואלו שלא, קיבלו כתמים די דוחים.

 

אמרו לי זבוב, אמרו לי תולעת, נגיד שכן אבל למה זה קורה לכל הזיתים בלי יוצא מן הכלל? זה תקין?

https://ibb.co/fQ5LYw

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

זה מזיק שעקץ אותם. חלק עם ביצים וחלק רק עקיצה.

הצבע הוא סימן לפגיעה.

אל תטרח לכבוש אותם. המרקם שלהם יהיה כמו דייסה ולא כמו שזית צריך להיות.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

אני התחלתי מהבסיס, צנצנת אחת מלפפונים, צנצנת שניה כרובית-צנונית-קולורבי-גזר.

 

יצא תענוג לפי ההוראות של כולם פה. במלפפונים שמתי כפית מלח גס על כל כוס מים, ובנוסף רבע כוס חומץ. כמובן שמיר ושום, וחצי פלפל חריף סטנדרטי.

 

בצנצנת הירקות - כוס מים אחת עם כפית מלח לימון, ושאר הכוסות מלח רגיל. גם פה מספיק חצי פלפל, עם פלפל שלם זה יוצא חריף מדי מעבר לתחום הכיפי של החריף.

 

לגבי המלפפונים : אמרו פה לקנות רק בלאדי.

 

בצנצנת הראשונה הפכתי את כל השוק בנתניה, עברתי על כל הבסטות (סיפור אמיתי) עד שבסוף התייאשתי ולקחתי מלפפוני מיני ארוזים ב-10 שקל.

 

אריזה כזאת ממלאת רק חצי צנצנת 1.5 ליטר. אז את השאר מילאתי עם מלפפונים רגילים.

 

הכל יוצא טעים אבל הרגילים פשוט קורסים לתוך עצמם ונהיים חלולים. הקטנים יוצאים מצוין.

 

היום עשיתי עוד צנצנת, הפעם הלכתי לשוק טירה, עברתי שוב על הכל, ופשוט אין. אז שוב לקחתי מלפפונים קטנים ארוזים. הפעם 2 חבילות, וכמובן ששם יותר זול, רק 4 שקל לאריזה (בערך 15-20 באריזה). נכנסו בול לצנצנת 1.5 ליטר של איקאה.

 

 

P_20171007_163150.jpg

 

 

עוד טיפים - כמו שאמרו, הצנצנת גודשת, מהיום השלישי בערך, אז שימו מתחת צלחת או מגש. וכשפותחים לאט ובזהירות תוך כדי שמורידים את המכסה למטה בכוח.

Stay Dirty


×
×
  • תוכן חדש...