Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

סבבה יש לי נק' באל על, תן כתובת :lol:

 

היופי שאם אתה שולח לי צנצנת מאירופה עד שהיא מגיעה לישראל עם דואר ישראל זה בדיוק 9 חודשים של כבישה. אמור להיות מעולה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
סבבה יש לי נק' באל על, תן כתובת :lol:

 

היופי שאם אתה שולח לי צנצנת מאירופה עד שהיא מגיעה לישראל עם דואר ישראל זה בדיוק 9 חודשים של כבישה. אמור להיות מעולה.

 

כמה מכס יש על חלפיניו ? :)

51 קג"מ :shock::lol:

פורסם
סבבה יש לי נק' באל על, תן כתובת [emoji38]

 

היופי שאם אתה שולח לי צנצנת מאירופה עד שהיא מגיעה לישראל עם דואר ישראל זה בדיוק 9 חודשים של כבישה. אמור להיות מעולה.

ב 9 חודשים אתה מגדל עץ, קוטף ממנו איזה קילו ומספיק להחמיץ בעצמך.

פעמיים!

 

זרעים, אצלי.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

החלק החשוב בתהליך הוא התסיסה והיא גם בהכללה מבדילה בין כבישה להחמצה,

בשני התהליכים היא חיונית גם לעצם שימור המאכל וגם [ובעיקר] מבחינה תזונתית.

תסיסה זה תהליך שדורש קרקע נכונה ולא מעט זמן, לא קורה תוך שבוע שבועיים.

אתה בגדול מעודד סביבה בקטריאלית רצוייה להתפתח ונותן לה לעבוד ולייצר מהכרוב החי

[למשל] מאכל שונה לגמרי. ערכו התזונתי של כרוב חי לעומת כבוש דומה לנסורת

לעומת פשטידה, אבל בשביל זה צריך התססה.

 

יש לא מעט מתכונים שפשוט מייצרים ירקות במים מתובלנים ומלח\חומץ כמשמר,

ללא תסיסה. זה נחמד מאוד וטעים מאוד אבל ללא התסיסה זה רק שימור,

חסר פן תזונתי עצום ומהותי.

 

כרוב כבוש זה אחד המאכלים הכי פשוטים לשם התנסות בהתססה,

ואחד המאכלים הכי מזינים - שבין השאר אפשרו לספנים לחצות את העולם

בשל היותו מקור תזונה עשיר ונשמר. בספינות שבהן חביות הכרוב כשלו או הסתיימו

לפעמים חלה\מת כל הצוות.

 

הרכיבים לכרוב כבוש שיתסוס [האמיתי האמיתי המקורי הסאאורקראוטי] הם רק כרוב ומלח.

[בלי מים]. אחרי שתתנסו תוכלו להוסיף כלמיני זרעי קימל או מה, לא זוכר, לא נדרש.

 

שוקלים כמה כרוב נטו יש לכם.

חותכים רצועות דקיקות לקערה, מעסים בידיים נקיות את הרצועות בקצרה מס' פעמים במשך כמה שעות :

מכסים בתווך. אט אט הן יחלו להיכנע ולהיות פחות קפיציות.

כשזה קורה מוסיפים מלח לפי המתכון לתערובת, לא זוכר מהראש כמה, יכול לעדכן.

כשהמלח פוגש את הרצועות הדקיקות הן נכנעות סופית בו במקום ומתחילות להגיר נוזלים.

אלו יהיו נוזלי הכבישה.

ממשיכים בכמה סשנים של מסאז' קצר לרצועות הכרוב עד להרפייה מלאה,

נניח עוד 2-3 עיסויים אבל כאן כבר עם כלי כלשהו. גם ללחוץ ולמעוך עם מזלג זה בסדר.

מתישהו כמות הנוזלים תהיה כזו שתכסה את הכרוב. בזה תתרחש התסיסה.

 

מעבירים לצנצנת, מוודאים שהנוזלים מכסים את הכרוב.

יש ששמים משקולת כדי לשמור מהכרוב לצוף. אני לא אלא מערבב מדי פעם בכף מתכת נקייה.

מכסים בבד שכן התסיסה תייצר לא מעט גזים וזה נושם, לא זוכר כמה זמן חשיפה לאור יש,

מתישהו זה עובר הצידה, התהליך נמשך כמה שבועות [8 ? 14 ? 22 ? כן, הכל, בקטנה] -

מערבבים מדי פעם -

אתם תראו את התערובת תוססת ומחליפה צבע ריח וטעם, ורק אז מתקבל כרוב כבוש "אמיתי".

למרות שהוא מורכב רק מכרוב ומלח, מגוון הטעמים עשיר מאוד.

 

פעם קניתי שני כרובי ענק,

באתי בששון ועשיתי את כל התהליך,

מבסוט העברתי את זה לצנצנת הגדולה שלי

[גדולה אום אל פאחם לא גדולה מרכז שוסטר כמו בתמונות לעיל]

והם תפסו בערך שני סנטימטר מהצנצנת :(

הייתי ציך להוסיף עוד איזה 6, אז שימו לב, הנפח מתכווץ מאוד.

 

עוד דברים טעימים קלים ופשוטים שאני ממליץ להכין זה חומץ תפוחים, קפיר וקמבוצ'ה,

וכמובן לחם שאור. ניץ' סחטיין על האומץ עם הביצים [הולך טוב אומץ כשיש ביצים !]

 

ולזה שזרק את הכרוב -

חיפשתי סמיילי שנותן כאפה לעורף אבל אין :(

אם היית בראש של התססה היית פשוט מדלל בכרוב נוסף וזה היה אחלה העשרה,

הכרוב שלך כבר עבד, חבל.

 

* לימון כבוש טעים במיוחד :

 

חותכים דק לפרוסות עגולות לימונים גדולים ובשרניים, מגלענים

[אדם נמדד בגילעון לימון לפני כבישתו, זרקנים זורקים פנימה הכל]

מניחים עיגול, בוזקים קצת מלח גס [כאילו המלחתם פרוסת עגבנייה -]

וכך ממשיכים בצנצנת אחד על השני. מכסים במיץ לימון. כמה ימים בשמש, ולמקרר,

אחרי חודש והלאה זה כבר רך כמעט למריחה. קשה להתחרות בטעמם של אלו,

כמה שהם פשוטים.

 

ניתן תמיד להוסיף אדום\חריף למינהם וכד' אבל ממליץ להתחיל בזה נקי,

תיכף הלימונים שעל העצים כבר מבשילים.

 

 

 

קראתי קצת על קונפי שום. אחלה דבר, אבל להקפיד לקרר מיד כשהוא מוכן, לשמור בפינות היותר קרות של המקרר ולצרוך תוך שבועיים. העובדה שהשום לא חומצי ושהוא נשמר בסביבה אנאירובית (השמן אוטם) הופכת אותו לקרקע פוריה לבוטיליניום.

 

אני מדגיש את הנ"ל לטובת בריאות הציבור,

שום ושמן זית נראה יפה בצנצנת,

אבל מסוכן ברמה כזו שפעם ה FDA הוציא על זה אזהרה ספציפית.

The first one to get angry loses

פורסם
ב 9 חודשים אתה מגדל עץ, קוטף ממנו איזה קילו ומספיק להחמיץ בעצמך.

פעמיים!

 

זרעים, אצלי.

 

ניסיתי ולא הצלחתי. עשיתי לפי ההוראות של סיויק08 ובכלל לא נבט לי. בטח פיקששתי שם עם משהו.

עכשיו גם חורף. הצלחת לגדל בחורף?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

תכל'ס לא יודע, סתם רציתי לכתוב שאולי הזרע שלך דפוק במסגרת

'דברים שאפשר לכתוב בלי שימחקו אותך'.

 

הנבטה של פלפלים זה אחד הדברים הפשוטים, אם לא ה-, ולמעשה הבעיה העקרית

היא זרעים משנים קודמות שנובטים בלי שאתה רוצה ויש לך יותר מדי פלפלים.

 

זה באמת לשים באדמה וזהו. אולי באמת זה זרע שינבוט רק בשנה הבאה

[יש כאלה מנגנונים בטבע].

The first one to get angry loses

פורסם
לי יצא לראות לפני יומים בשופרסל מארז קטן כזה ליד הבית.

השאלה היא למי הייתה התשובה.

בחלפיניו אני לא מבינה כלום, אם דיברת על מלפפונים זה סתם חיקוי. מלפפוני אדמה מהשוק זה ה-דבר האמיתי.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 


×
×
  • תוכן חדש...