Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה באמת הולכות האוטומטיות החדשות וכובשות את מקום הידניות?


הלוחש למכוניות
שימו לב! השרשור הזה בן 3853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק לידיעה - בארה"ב נרשם בשנת 2012 היפוך מגמה מפתיע, כאשר בסביבות 7% מכוניות חדשות (מתוך למעלה מ-12 מליון) נמכרו עם גיר ידני, לעומת 4% בשנים קודמות... אפילו האמריקאים לומדים משהו???

 

האמריקאים קונים פתאום ידני כי מחירי הדלק עברו סף מסוים ומתחילים להשפיע גם עליהם וגירים רובוטיים לא נמכרים שם טוב עדיין בגלל התפעול הבעייתי שלהם.

הגיר הידני ימות כשהרובוטיים יהפכו מספיק אמינים וזולים כי אז האירופאים יקנו בעיקר אותם.

אירופאים קונים לפי צורך, לא לפי פוזה. קחו דוגמא מכוון אחר, גג שמש שבאירופה הוא צורך ולא סמל סטטוס. כל עוד לא היה נהוג להתקין מזגנים באירופה כמעט לכולם היה אחד. מהרגע שהתחילו עם מזגנים מקוריים כמעט ואין שם מכוניות עם גג נפתח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא יודע מה עם האמריקאים, לא יודע מה עם האירופים ומה לגבי העצלנות הישראלית.

פקקים או לא, אני על ידנית, נהנה מהשליטה המוחלטת בהעברת ההילוכים כרצוני מרגיש בעלים על התנהגות ה״סוס״ ולטעמי מרגיש את הכיף שבנהיגה.

 

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לעצלנות.

יש לא מעט אנשים מבוגרים שלא רואים בהעברת הילוכים הנאה אלא טורח, ולכן מבחינתם תיבה אוטומטית מהווה פתרון נוח.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפקקים בארץ הרבה יותר גרועים. נכון שגם בערים הגדולות באירופה יש פקקים, אבל תרבות הנהיגה שלהם הרבה יותר זורמת וניחוחה.



 

 

 

ממש לא נכון. תנסה לנהוג במרכז פריז ותבין מה זה גיהנום תחבורתי.

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה עם האמריקאים, לא יודע מה עם האירופים ומה לגבי העצלנות הישראלית.

פקקים או לא, אני על ידנית, נהנה מהשליטה המוחלטת בהעברת ההילוכים כרצוני מרגיש בעלים על התנהגות ה״סוס״ ולטעמי מרגיש את הכיף שבנהיגה.

 

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן :wink:

 

+1 . איך אני שם את התגובה שלך בתור חתימה ? :-P

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לעצלנות.

יש לא מעט אנשים מבוגרים שלא רואים בהעברת הילוכים הנאה אלא טורח, ולכן מבחינתם תיבה אוטומטית מהווה פתרון נוח.

 

דודה שלי בלונדון בת 70 פלוס ונוהגת על ידני.

הם לא חושבים על אופציה אחרת באירופה.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה עם האמריקאים, לא יודע מה עם האירופים ומה לגבי העצלנות הישראלית.

פקקים או לא, אני על ידנית, נהנה מהשליטה המוחלטת בהעברת ההילוכים כרצוני מרגיש בעלים על התנהגות ה״סוס״ ולטעמי מרגיש את הכיף שבנהיגה.

 

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן :wink:

פעם הנהג אותת לפניה ע"י הוצאת היד ונפנוף. אח"כ , הנהג משך ידית או לחץ על כפתור, ומגוף המכונית הסתובב ויצא מוט בצד הפניה.

 

אח"כ כבר הנהג הסיט ידית, והנורה אותתה חשמלית, אלא שצריך היה להחזיר למקום את הידית, אחרת הנורה המשיכה להבהבהבהב הב.

וכעת, בגלל פינוק יתר, הידית חוזרת בעצמה למצב האמצעי.

 

נראה לי שהידרדרנו. הגיע הזמן שנשלוט ברכב בעצמנו. כשהמנוע קר, צריך לחזור ולמשוך צ'וק. כשרוצים לפתוח חלון, צריך לחזור ולסובב ידית. כשרוצים לפתוח את תא המטען, צריך לצאת מהרכב ולפתוח את התא מבחוץ בעזרת מפתח. כשרוצים להניע את הרכב, צריך לצאת מהרכב, לעמוד בחזיתו, לדחוף מנואלה לחריץ ולסובב את המנואלה. כשיש פנצ'ר, הנהג צריך לתקן לבד בתפירה עם חוטים עבודת יד.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הנהג אותת לפניה ע"י הוצאת היד ונפנוף. אח"כ , הנהג משך ידית או לחץ על כפתור, ומגוף המכונית הסתובב ויצא מוט בצד הפניה.

 

אח"כ כבר הנהג הסיט ידית, והנורה אותתה חשמלית, אלא שצריך היה להחזיר למקום את הידית, אחרת הנורה המשיכה להבהבהבהב הב.

וכעת, בגלל פינוק יתר, הידית חוזרת בעצמה למצב האמצעי.

 

נראה לי שהידרדרנו. הגיע הזמן שנשלוט ברכב בעצמנו. כשהמנוע קר, צריך לחזור ולמשוך צ'וק. כשרוצים לפתוח חלון, צריך לחזור ולסובב ידית. כשרוצים לפתוח את תא המטען, צריך לצאת מהרכב ולפתוח את התא מבחוץ בעזרת מפתח. כשרוצים להניע את הרכב, צריך לצאת מהרכב, לעמוד בחזיתו, לדחוף מנואלה לחריץ ולסובב את המנואלה. כשיש פנצ'ר, הנהג צריך לתקן לבד בתפירה עם חוטים עבודת יד.

 

יהודה

 

ההבדל הוא שבכל הפעולות האלה המצב הנוכחי זהה או יותר טוב מהמצב הישן בכל בחינה.

בגיר לעומת זאת עד שלא ימציאו גיר שמחשב זוויות ומצלם עיקולים וקורא מחשבות, זה פשוט לא יהיה כמו ידני, וגם אז זה יהיה במחיר כבד מאוד.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע שבאירופה גיר ידני נפוץ בהרבה. לא יודע עד כמה זה מעיד על תרבות, כי עם כל הכבוד לא נראה לי שכל אירופאי שנוהג על ידני הוא בעצם חובב נהיגה מושבע. לגיר ידני יש הרבה יתרונות כמו שליטה מלאה על הרכב, חיסכון בדלק, פשטות/עלויות טיפול ואמינות (לא יודע עד כמה עניין האמינות משפיע בימינו כי גם גירים אוטומטיים אמינים למדי). שלושת הסיבות האחרונות שהזכרתי הן הסיבות העיקריות למה באירופה מעדיפים את התיבה הידנית. לא מאמין שמדובר על הנאה מנהיגה וכד'.

 

בארה"ב לדוג' מעדיפים גיר אוטומטי כי הוא יותר מתאים לכבישים שיש להם שם. אצלם עד לא מזמן היה פחות קריטי עניין הדלק ולכן הגיר האוטומטי לא היה על תקן פשרה. הוא פשוט היה נוח יותר, אמין מספיק והדלק לא היה כ"כ מפריע. היום כשהדלק אצלם עולה במחיר אפשר לראות שגם שם יש גידול לתיבה ידנית ותיבות רובוטיות.

 

אין הרבה קשר לתרבות מוטורית. אותו סיפור גם עם עניין המתלים הרכים לעומת המתלים הנוקשים. זה לא שכל האירופאים מעדיפים את המתלים הנוקשים רק בגלל שהם אוהבים לנהוג, והאמריקאים לעומתם מעדיפים מתלים רכים יותר כי הם לא אוהבים לנהוג. הסיבה שהאמריקאים מעדיפים מתלים רכים בניגוד לאירופאים זה בגלל שהכבישים שם די דורשים את זה. עם המרחקים שהם גומעים שם (בקו ישר בדרך כלל) המתלים הנוקשים יהיו סתם מציקים ומעייפים (ואני אומר את זה בתור אחד שאוהב מתלים בכיול נוקשה). באירופה יש יותר פניות והיא פחות בנויה מכבישים מהירים של קילומטרים על גבי קילומטרים. המתלים הנוקשים נותנים להם הרבה יותר תחושת יציבות ושליטה בסיבובים.

 

אני אישית אוהב גם גיר ידני, לרוב יותר מגיר אוטומטי (תלוי בפעולת הגיר). אבל ברכב היומיומי אני מעדיף שיימצא גיר אוטומטי (עם אפשרות לתפעול ידני כמעט מלא) מהסיבה שבפקקים ובעוד הרבה מקרים אחרים הגיר הידני סתם יעייף אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הרבה קשר לתרבות מוטורית. אותו סיפור גם עם עניין המתלים הרכים לעומת המתלים הנוקשים. זה לא שכל האירופאים מעדיפים את המתלים הנוקשים רק בגלל שהם אוהבים לנהוג, והאמריקאים לעומתם מעדיפים מתלים רכים יותר כי הם לא אוהבים לנהוג. הסיבה שהאמריקאים מעדיפים מתלים רכים בניגוד לאירופאים זה בגלל שהכבישים שם די דורשים את זה. עם המרחקים שהם גומעים שם (בקו ישר בדרך כלל) המתלים הנוקשים יהיו סתם מציקים ומעייפים (ואני אומר את זה בתור אחד שאוהב מתלים בכיול נוקשה). באירופה יש יותר פניות והיא פחות בנויה מכבישים מהירים של קילומטרים על גבי קילומטרים. המתלים הנוקשים נותנים להם הרבה יותר תחושת יציבות ושליטה בסיבובים.

עיניין המיתלים אינו מקשה אחת אצל היצרנים האירופאים, בטח לא בעבר.

המכוניות הצרפתיות, ללא יוצא מן הכלל, היו תמיד רכות.

מרוסנות, אבל רכות.

המכוניות הגרמניות היו נוקשות ואילו האיטלקיות באמצע.

האמריקאים לא חיפשו מאום בספינות הניקל שלהם, זולת דבר אחד - עוד שעת שינה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהידרדרנו. הגיע הזמן שנשלוט ברכב בעצמנו.

 

בגדול אתה צודק, רק שההבדל מול תיבת ההילוכים הוא שישנם נהגים (אני ביניהם) שנהנים מתפעול תיבת ההילוכים הידנית. לא משנה כמה תיבה אוטומטית תהיה חסכונית ומהירה אני אעדיף להעביר הילוכים בעצמי. משהו בפעולה הפיזית של ידית ההילוכים ודוושת המצמד מחבר אותי לרכב ולפעולת הנהיגה ומהנה מאוד, אפילו ברכב חסר יומרות ספורטיביות.

 

בגיר לעומת זאת עד שלא ימציאו גיר שמחשב זוויות ומצלם עיקולים וקורא מחשבות, זה פשוט לא יהיה כמו ידני, וגם אז זה יהיה במחיר כבד מאוד.

 

ב-BMW ההיברידיות יש שימוש במערכת הניווט בשביל לייעל את פעילות המערכת ההיברידית - לטעון מצברים בירידות ולספק תוספת כוח בעליות. תיבות הילוכים כבר שנים רבות לומדות את הרגלי הנהג (במידה כזאת או אחרת של הצלחה) וייתכן שלא רחוק היום שתיבה תדע להוריד הילוך לקראת עיקול בעלייה עבור הנהג הספורטיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל הוא שבכל הפעולות האלה המצב הנוכחי זהה או יותר טוב מהמצב הישן בכל בחינה.

בגיר לעומת זאת עד שלא ימציאו גיר שמחשב זוויות ומצלם עיקולים וקורא מחשבות, זה פשוט לא יהיה כמו ידני, וגם אז זה יהיה במחיר כבד מאוד.

 

גלובס:

כדאי לו להכין את עצמו לדבר הבא: תיבת הילוכים אוטומטית עם הנחיית GPS מובנית. הרעיון נשמע פשוט למדי; כל התיבות האוטומטיות הקיימות הן "טיפשות" או "טיפשות למחצה", ויעילותן תלויה ביעילות הנהיגה של הנוהג ברכב. נהגים שאינם מכירים את הרכב ואת הכבישים נוטים להאיץ שלא לצורך, לבלום בפראות וכדומה, תוך "בלבול" המוח המוגבל של התיבה. לעתים זה מתבטא רק בצריכת דלק מיותרת ובשחיקה מכנית מואצת, אבל לעתים הנהג גם עשוי למצוא עצמו עם ההילוך הלא נכון במקום הלא נכון - כמו למשל הילוך גבוה בעת פנייה הדוקה - וזה כבר עניין של בטיחות...."

 

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לעצלנות.

יש לא מעט אנשים מבוגרים שלא רואים בהעברת הילוכים הנאה אלא טורח, ולכן מבחינתם תיבה אוטומטית מהווה פתרון נוח.

אני חושב שלא רק אנשים מבוגרים. כמו שציינת באחת התגובות הקודמות, שלאוטומט יש יתרון מוחץ בעומסי תנועה.

לצערי בארץ יש המון עומסי תנועה בשעות שכולם נוסעים לעבודה ובנסיעות ארוכות עם פקקים זה יתרון מאוד משמעותי. במקום הנאה בפקק שנמשך 40 דקות וכל פעם הרכבים זזים כמה מטרים במהירות 10 קמ"ש, כל פעם להעביר הילוכים זה טורח רציני, בפקק זה בכלל דורש תירגול אקרובטיקה עם זינוק בעלייה כל כמה מטרים. אחרי יום עבודה שוחק כאשר כל מה שאני רוצה זה לנוח, ממש לא בא לי לתרגל אקרובטיקה, בשבילי זו לא הנאה אלא טורח. אז אני מוכן לשלם על אוטומט ובשבילי הנאה זה נסיעה חלקה עם מינימום אינטרקצייה.

 

אוטומט זה העתיד, גירים אירופאים מעולים כי עוזרים לנהוג (לאומת כמה וכמה גירים אסיאתיים שרק מפרעים וצריך להלחם איתם כדי לשמור על הילוכים הנכונים, להגביל הילוכים ידנית וכד'), יצא לי לנהוג שבוע על AL4 וזה אחד הגירים הכי טובים עם 4 הילוכים שיצא לי לנהוג עליהם.

 

עיניין המיתלים אינו מקשה אחת אצל היצרנים האירופאים, בטח לא בעבר.

המכוניות הצרפתיות, ללא יוצא מן הכלל, היו תמיד רכות.

מרוסנות, אבל רכות.

המכוניות הגרמניות היו נוקשות ואילו האיטלקיות באמצע.

האמריקאים לא חיפשו מאום בספינות הניקל שלהם, זולת דבר אחד - עוד שעת שינה.

חן, תיאור מעולה!

לגרמנים אומנם יש כמה יוצאי דופן רכבים לא נוקשים כמו גירסאות שונות של מרצדס וגירסאות הבכירות של במוו.

אחרי שבוע עם רנו - התאהבתי במתלים הצרפתיים: יכולת שיכוך יוצאת דופן, בידוד מעולה ואחיזת כביש מאוד טובה גם על רטוב. ביחד עם גיר AL4 שילוב מדהים. למעשה חזרתי עם תובנות שרכב צרפתי זה מה שצריך על הכבישים שלנו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לענין האקרובטיקה בפקקים. לא מסכים, העברת ההילוכים נעשית בתנאים כאלה ברמה אוטומטית לגמרי, אתה ממש לא מתאמץ ולא חושב על העברת ההילוכים וזה ממש לא מהווה מטרד.

כמה ימים עם גיר רגיל ותראה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

amiger, עם גיר ידני דווקא נהגתי על אלפא שהייתה בבעלותי אז. ממש לא נהיניתי מפקקים, עם גיר ידני זה כמו מסלול מכשולים. ברכב הבא כאשר עברתי לאוטומט, בדיוק בימים הראשונים היה פקק בעלייה. אמרתי לגיר אוטומט תודה רבה כל כך הרבה פעמים באותו יום.

אני לא רואה את עצמי חוזר לידני. פקקים באורך של שעות זה גם ככה לא קל, להוסיף לזה תפעול מכונה זה לא מוסיף להנאה. אחרי יום שלם של עבודה באמצע פקק: קלאץ'->ראשון->לעזוב קלאץ' וללחוץ גז וככה מאות פעמים. בעיני זה מזוכיזים.

אני מבין שזה כיף גדול לצאת לטיול נהיגה מהנה עם גיר ידני, אבל ביום יום זה לא משהו שהייתי רוצה להתעסק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...