Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית חשמל (?) באקסנט 95 (ידנית)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4634 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

מזה כמה ימים אני סובל ממה שנראה כבעיית חשמל ברכב.

הכל התחיל לפני כמהימים כאשר ניסיתי להתניע את הרכב לאחר שעמד כשלושה ימים והוא לא התניע. למעשה עוד לפני זה האזעקה/נעילה רכזית של הרכב לא עבדה כשהגעתי לרכב וזה תמיד סימן למצבר גמור. הנעתי את הרכב עם כבלים והיה נראה שהכל בסדר, הוא הניע ישר. ראיתי שהנורה בתקרת הרכב נשארה דולקת אז חשבתי שאולי רוקנה את המצבר והכל נראה די סביר. התחלתי לנסוע והכל נראה בסדר אבל לאחר כדקה-שתיים הרכב התחיל להיחנק ולגמגם, אבל לא נכבה. קצת לחיצות על הגז ובסוף הוא חזר לעצמו ועשיתי את הדרך לעבודה בהצלחה.

לאחר כעשר שעות חזרתי לרכב, והוא הניע חלק, היה נראה כאילו הכל נשאר מאחורה, אבל אז לאחר כשתי דקות דוקא כשאני במהירות גבוהה, אני מרגיש שהרכב נחנק לגמרי, אני לוחץ על הגז ואין בכלל תגובה של המנוע, והרכב מאיט מעצמו כמעט ונכבה, עד שהגעתי לעמידה לואחר לחיצות רצופות על הגז הרכב התעורר לחיים ופתאום הכל בסדר עדשהגעתי הביתה. בבוקר למחרת שוב הרכב מניע בסדר. והנסיעה עד לעבודה חלקה. לאחר כעשר שעות מניע את הרכב בלי בעיות, ואז שוב לאחר כשתי דקות נסיעה, הפעם דווקא כשאני עומד ברמזור הרכ מתחיל להשתנק ונכבה, שוב כאילו אין תגובה ללחיצות על הגז. מנסה להניע וכאילו הרכב מת. פשוט אין תגובה. אבל אז מנסה להתניע ולתת גז תוך כדי שאני מתניע ואיכשהו בקושי מצליח להניע ואז הרכב שוב חוזר לעצמו והכל בסדר ומגיע הביתה. למחרת שוב מניע והכל בסדר עד העבודה, ולאחר מכן שוב בערב בדרך הביתה, שוב לאחר כשתי דקות נסיעה (זה תמיד קורה לי בערך באותו מקום), הפעם במהירות גבוהה הרכב שוב מתצחיל להחינק ולא להגיב, הפעם תוך כדי שהרכב עדיין בתנועה, אני מדומם מנוע ומנסה להניע ולא מצליח ואז עדיין תוך כדי תנועה שוב מנסה להניע תוך כדי לחיצה על גז ואז כמו בפעם הקודמת מצליח להקים אותו לתחייה וממשיך בנסיעה מבלי להגיע לעצירה מוחלטת ואז הכל חלק עד ההגעה הביתה.

 

יש למישהו ספקולציה לגבי מה יכולה להיות הבעיה ? לא בא לי ניסיונות של מוסכניקים על האוטו שלי שיבזבזו לי כסף על רכב שעולה ששווה פחות מביטוח החובה שלו...

פורסם

אין קשר בין שווי הרכב לבין עלות תיקונו. הזמן הוא אותו זמן, ומחיר החלפים סטטי.

 

יש לבדוק האם המצבר שלך בר טעינה, אם כן לטעון אותו באופן תקין ומלא , אז לבדוק טעינה וזליגה. לאחר מכן אם ישארו בעיות יש לבדקם באופן פרטני.

 

אם המצבר ישן מאוד, יש להחליפו למרות שהרכב ישן נושן ומחירו נושק לכלום, אז לבצע את שאר הבדיקות שרשמתי לעי"ל.

 

בתוך הרכב יושב אדם (שזה אתה), שאין ערך כספי לגביו, כמו גם במכוניות שמולו והולכים בדרך.

 

מנוע שכבה עת נסיעה משבית כמעט לחלוטין את מע' הבלימה.

 

הדבר מסוכן ביותר ועדיף לא להשתמש ולא לנהוג ברכב במצב כזה.

 

בברכה.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

אחרי הבדיקות שהציע מר זומרשטיין, בדוק גם את חיישן מצב מצערת.

 

רכב שהונע, לא אמור להכבות, גם אם המצבר פרוק לחלוטין.

מה שכן עלול להיות, הוא ששרפת גם ווסת המתח באלטרנטור, עקב נסיעה עם מצבר פרוק, בעומס.

 

נורת הטעינה לא דולקת לך? (בדוק שהיא בכלל תקינה...)

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

הייתה לי בעיה דומה לפני שבועיים שלושה

הבעיה מסתבר הייתה באלטרנטור, תבדוק שהטעינה מהאלטרנטור תקינה, כנראה הוא לא מספק מספיק מתח.. אצלי הבעיה הייתה הפוכה, הוא היה מספק יותר מדי.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שוב שלום,

 

לקחתי את הרכב למוסך מורשה יונדאי והשארתי אותו לבדיקה. הם בדקו בו במשך יום שלם כל מיני דברים, חיברו גם למחשב, עשו גם נסיעת ניסיון, אבל לא מצאו שום דבר. "הרכב תקין" הם אמרו. כמובן ש-300 מ' אחרי שיצאתי מהמוסך ביום למחרת הרכב שוב נכבה...

 

לקחתי אותו לחשמלאי רכב שאני מכיר. הוא שוב בדק טעינה ומצבר ומצא שהם תקינים. הוא העלה השערה שאולי מדובר באיזה חיישן ברכב (בדיעבד הבנתי מההסברים שלו שאולי מדובר בחיישן נקישות? אבל זו סתם השערה שלי, הוא לא פירט, דיבר שהו על חיישן שקורא את הפולסים של המנוע או משהו כזה). הוא ניסה לפרק אותו אבל לא הצליח. ניסה קצת לנקות, ואמר לי לנסות לנסוע קצת עם הרכב לראות אם זה שוב קורה, ואם כן אז להשאיר את הרכב והוא יעשה עבודה רצינית יותר על הפירוק שלו ואז יבדוק אותו עם חיישן חדש (אגב, באמר שבמידה ויחליף יעלו החלק והעבודה 300 ש"ח).

 

האם נשמע לכם משהו הגיוני מכל זה ? האם יש השערות אחרות ?

 

תודה מראש.

פורסם

ולאחר קריא הודעות נוספות - אולי זה בכלל חיישן קראנק ?

 

עוד משהו שחשבתי עליו, ברוב הפעמים שאני מנעי את הרכב עם גז לאחר שהוא נכבה, נוצר מעין ריח מסריח כזה, שהחוזק שלו תלוי בכמה גז הייתי צריך לתת כדי להניע.

פורסם

מנסיון שלי ברכב הנ"ל

זהו אכן האלטרנטור ,שלפעמים מטעין ולפעמים לא ,אולי רק הווסט

בכל מקרה אלטרנטור כזה לא סיפור יקר בכלל , מפירוק או משופץ

בברכה

פורסם

אבל אם זה האלטרנטור, אז אחרי שהאוטו נכבה זה לא היה אמור למנוע ממני להניע את הרכב, מה שאני כן מצליח לעשות (אמנם עם לחיצה על דוושת הגז, אבל עדיין) ?

פורסם

יש מצב שהרכב לא מגיע לתערובת מספיק איכותית ואתה צריך להוסיף עוד גז בגלל זה.

לכן תנקה בית מצערת בצורה מקצועית ע"י פירוק והרכבה.

פורסם

מה שקורה בד"כ , הווסת נדפק לפעמים מטעין ולפעמים לא ,ולפעמים מטעין חלקית (כלומר 8 עד 11 וולט) ולכן במצב של נסיעה בלי טעינה ,המצבר מתרוקן תוך כמה דקות , עד כמעט שהרכב נכבה ,ושאתה נותן גז ושואב בכח את כוחתיו האחרונים לפעמים האלטרנטור (הווסת) כן מתחיל להטעין והכל חוזר לעצמו (כולל הטעינה של המצבר והנעה לאחר כמה שעות ) אבל אם הוא לא חזר לעצמו.. כמו שקרה לך מידי פעם ,אז המצבר אכן ריק לגמריי ולכן הוא יניע רק אחרי טעינה עם כבלים

בברכה

פורסם

עוד תוספת:

 

היום בערבע נסעתי ברכב וכאשר עמדתי ברמזור פתאום הרגשתי שהטורים של הרכב התחילו לטפס מעצמם (הרכב בעמידה ולא לחצתי על הגז) ואז המנוע נכבה, ושוב התנעה הייתה אפשרית רק עם לחיצה על דוושת הגז.

פורסם

יכול להיות בית מצערת מלוכלך, יכול להיות פילטר דלק סתום/צנרת מלוכלכת.

לא סביר שרכב יכבה בגלל טעינה.

Most people drive to work.

Others work to DRIVE

פורסם
אחרי הבדיקות שהציע מר זומרשטיין, בדוק גם את חיישן מצב מצערת.

 

רכב שהונע, לא אמור להכבות, גם אם המצבר פרוק לחלוטין.

מה שכן עלול להיות, הוא ששרפת גם ווסת המתח באלטרנטור, עקב נסיעה עם מצבר פרוק, בעומס.

 

נורת הטעינה לא דולקת לך? (בדוק שהיא בכלל תקינה...)

 

ובאותה הזדמנות שאתה שם, גם את מנוע הצעדים (בעקבות ההתפתחות האחרונה שציינת).

אבל אתה מוזמן להמשיך להתעלם ולחפש את התקלה מתחת לפנס...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...