Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Track Days בכוכב יאיר - מישהו היה ויכול לספר?


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 3813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המשתתפים שנשארו עד הסוף נהגו בין 5 ל-7 מקצים, כשבכל מקצה עשו כ-8 הקפות.

היו שבחרו בשל מזג האוויר החם במיוחד שפקד אותנו לבצע פחות מקצים והדבר מובן, אולם זה נעשה מבחירה שלהם ולא עקב מחסור בזמן.

 

נשמע קצת שאפתני אבל לא מפתיע, בהתחשב בכך ששעה לפני הסיום כבר הייתם ב-50% מצבת משתתפים ולכן משם הכל התקדם הרבה יותר מהר. עובדתית, אני עזבתי בשעה ארבע והספקתי 3 מקצים. הבנתי שהארוע היה אמור להסתיים כחצי שעה מאוחר יותר.

 

בסה״כ נראה לי ש-4 מקצים למכונית זו ציפיה מציאותית למי ששוקל להגיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חשוב להדגיש שעבור נהג ממוצע, שלא מגיע לנהוג שם כל שני וחמישי, 4 מקצים כאלו זה די מעייף. בגלל זה גם אנשים פורשם או כבר לא מתלהבים להעלות ולנהוג שוב אחרי 3-4 מקצים.

זה גם משהו שאולי כל אחד צריך לזכור עם עצמו, כי לפעמים ההבדל בין עוד מקצה (כשאתה כבר עייף) לבין הויתור עליו, יכול להיות ההבדל בין תאונה לבין סיום היום בהצלחה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע קצת שאפתני אבל לא מפתיע, בהתחשב בכך ששעה לפני הסיום כבר הייתם ב-50% מצבת משתתפים ולכן משם הכל התקדם הרבה יותר מהר. עובדתית, אני עזבתי בשעה ארבע והספקתי 3 מקצים. הבנתי שהארוע היה אמור להסתיים כחצי שעה מאוחר יותר.

 

בסה״כ נראה לי ש-4 מקצים למכונית זו ציפיה מציאותית למי ששוקל להגיע.

 

שמח שנהנית ואדים.

 

לגבי מספר המקצים, אם היית נשאר עד הסוף, היית בוודאות יכול לעשות 5 מקצים. אנחנו מצידנו משאירים את האופציה לעלות למסלול עד סוף האירוע - השעה שהובטחה. באותו יום החום החריג התיש את האנשים, שחלקם בחרו לצאת קודם. האחרונים קיבלו לקראת הסוף מקצים בתדירות גבוהה יותר.

למרות שאני כלל לא אובייקטיבי כמובן, כדאי היה לציין עד כמה ההתנהלות הייתה יעילה. לא דבר של מה בכך כשיש עשרות מכוניות ואנשים שחלקם מסתגרים ברכב עם המזגן, בורחים מהחום החריג. כמו שראית, כל הצוות שלנו התרוצץ בחום ודאג שהמקצים יצאו אחד אחרי השני ללא שהות מיותרת.

יום שכזה שעובר ביעילות ללא תקלות ועוד בתנאים שהיו, הוא לא מובן מאליו. התקלה היחידה הייתה שהדרכת האופנועים לפנינו התחילה במועד מאוחר יותר מהמתוכנן (וגם לא באשמתם - הם נאלצו ,המסכנים ,לטאטא חלק מהמסלול שעליו נשפך בטון מהדרכת משאיות ביום שלפני...).

 

מכל יום שכזה מוסקות מסקנות במטרה לייעל עוד יותר את האירוע הבא.

בכל מקרה אנחנו לא רושמים יותר מ24 מכוניות לאירוע (כי 25, ואדים, לא מתחלק ב4...:-D)

שמח שאתה מגיע גם לאירוע הבא.

 

תודה. אייזיק,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מספר המקצים, אם היית נשאר עד הסוף, היית בוודאות יכול לעשות 5 מקצים.

אנחנו מצידנו משאירים את האופציה לעלות למסלול עד סוף האירוע - השעה שהובטחה.

באותו יום החום החריג התיש את האנשים, שחלקם בחרו לצאת קודם. האחרונים קיבלו לקראת הסוף מקצים בתדירות גבוהה יותר.

 

עכשיו בוא נניח שחצי מהמשתתפים לא היו עוזבים לפני הזמן וכולם היו נשארים שם עד הסוף.

כמה אתה חושב שעוד הייתי מספיק, אם בכלל?

 

אני לא מתלונן על מספר המקצים, שלושה הספיקו לי מעל ומעבר בשביל פעם ראשונה.

אני פשוט אומר שהערכתכם הראשונית (50-60 הקפות) הייתה קצת אופטימית מדי.

 

 

כדאי היה לציין עד כמה ההתנהלות הייתה יעילה.

יום שכזה שעובר ביעילות ללא תקלות ועוד בתנאים שהיו, הוא לא מובן מאליו.

 

זאת כבר שאלה של סטנדרטים, וידוע שהסטנדרטים שלי גבוהים מההמוצע. לכן רשמתי:

 

לא שיא היעילות אבל סה"כ ארגון יפה בכל קנה מידה ביחס לנהוג בארץ.

 

למה לא שיא היעילות? דוגמה פשוטה: כאשר חצי מהנהגים התפזרו והתחלתם למיין מחדש את מי שנשאר לקבוצות, עשיתם זאת לפי סוג המכוניות ושיקולים חשובים נוספים, אך ללא התחשבות בדבר פשוט כמו זמן המתנה. כך יצא שמספר אנשים "התייבשו" בין מקצה למקצה במשך זמן רב מהמתוכנן גם לאחר שסיימו להמתין לתורם כביכול. במקרה שלי זה היה עיכוב של כ-20 דקות נוספות על ההמתנה הרגילה והלגיטימית של חצי שעה בין המקצים.

 

כמו שאומרים, שאלה יהיו הבעיות שלכם. בשורה התחתונה עדיין היה מוצלח, הדברים הקטנים כבר יתיישרו באופן טבעי עם הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי.

 

מה שחשוב הוא שהיה מוצלח. ואם גם זכינו ל"ארגון יפה בכל קנה מידה ביחס לנהוג בארץ" ועוד ממך, אז דרשני.

 

אגב, ברור לך שאם היינו ממהרים לחלק לקבוצות בלי להתחשב בחלוקה ע"פ רמת המכוניות והנהיגה, התלונות היו באות מכיוון אחר...

 

ועוד דבר - במידה וכולם היו נשארים, לא היו נטרפים הקלפים מחדש והסדר היה נותר על כנו. אז לא היה צורך בארגון מחדש של הקבוצות וההתנהלות הייתה ממשיכה כסידרה = עוד זמן להקפות.

 

וכמו שאמרתי קודם, גם אנחנו לומדים ושואפים לשפר את ההתנהלות בימי TRACKDAYS הבאים.

 

אייזיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין לשבח את דני ואייזיק,התנאים ביום המסלול האחרון לא היו קלים כלל!

כמות הרכבים הייתה גדולה,והחום ששרר באותו היום היה קיצוני,למרות הכל היום היה מסודר ומאורגן בצורה מצוינת.

אני אישית עליתי עם מדריך [גם דני וגם אייזיק] ואם להתחשב בזמן הקצר יחסית שהייתי על המסלול אני חייב לציין שלמדתי המון!

הדבר היחיד שאולי צריך שיפור קל זה עניין המקצים,צריך יותר :-D

 

נתראה ב22:arrow:

2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

גם אני הייתי ביום מסלול האחרון בשבת,

 

הגענו קרוב ל-8:00 בבוקר, נרשמנו, נבדקו הרשיונות והביטוח ונכנסו לתדריך.

אחרי הסבר על התוואי, דגלים ובכלל על ספורט מוטורי, התחלקנו 21 המשתתפים ל-7 מקצים של 3 מכוניות כל אחד.

כל מקצה אורך 6 דקות מן הרגע שהרכב האחרון מוזנק.

ב-6 הדקות האלה מספיקים משהו כמו 7-8-9 הקפות, תלוי במהירות שלך.

 

ב-3 המקצים הראשונים הכל זרם כמו שצריך, בלי עיכובים בהמתנה.

לאחר שלושת המקצים הראשונים, חלק פרשו - וכאן נוצר מצב חדש של תור בכניסה למסלול, כאשר כל פעם עולים 3 רכבים "ע"ב כל הקודם זוכה".

לצערי לא יידעו אותי על כך, ולכן צפיתי בהנאה מתחת לרשת הצללה על המקצים, עד שהגיע תורי למקצה 4 שלי.

מה שכן, איך שסיימתי אותו, היו רק שני רכבים בתור, ולכן עשיתי ישר גם מקצה 5.

 

לדעתי, הערכה ריאלית, כפי שציין ואדים (Derish) היא של 4 מקצים, בני 7 הקפות. משהו כמו 30 הקפות סה"כ.

 

לאורך כל היום היה כיבוד קל ושתיה קלה, לא הרגיש שחסר דבר. אולי רק קפה בבוקר.

 

השימוש בדגלים היה טוב, כולל דגלים כחולים כשצריך.

התוואי לדעתי היה טוב, כזה שלא פוגע בכלל ברכב, אם נוהגים נכון - וזה דבר חשוב מאוד, אני חושב שאף אחד לא רוצה "לקרוע" או "לשבור" את הרכב באירועים שכאלה.

כמו כן, סומנו על המסלול ע"י קונוסים נקודות לבלימה, ל-turn in, יציאה מפניה - דבר שעזר מאוד עם הזמן.

 

והיו גם מספר צלמים שתיעדו, כולל אחד מטעם היום מסלול.

 

 

הייתי פעם ראשונה במסלול, ולכן עליתי עם הדרכה, יצא לי לעלות עם דני, אייזיק ודורון וכל אחד נתן דגשים משלו, אשר גרמו לי להשתפר מאוד ממקצה למקצה (מעבר לבטחון שעלה כל פעם).

 

לי אישית, אני חושב, שיצא לשפר מאוד את הבלימה שלי תוך כדי היום, וכן ללמוד המון על הרכב ויכולותיו.

 

סה"כ, ממליץ לכולם על יום מסלול כזה, לפחות פעם אחת. זה לא יקר, זה מהנה, וגם לומדים תוכ"ד. 8)

1014995_509977292404423_1894533492_o.jpg

1040697_509975312404621_640476131_o.jpg

1052326_509976035737882_521821687_o.jpg

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תמונות.

למה ביקשו מכם ביטוח? לא חושב שאם, חלילה, תעשה שם תאונה, חברת הביטוח תדבר איתך.

גם דגלים זה דבר בעייתי שם. בהגדרה אין ככ מקום לעקוף. זה לא עוזר אם מרשל כלשהו מרים דגל כחול, לדעתי זה רק מתכון לסיכוי גבוהה יותר לתאונה.

לדעתי פשוט עדיף לשנות את המקצים או מלכתחילה (אם זה אפשרי) לשבץ נהגים באותה הרמה למקצים השונים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על ביטוח חובה. אני חושב שזה כדי לכסות פגיעות גוף ולעשות איזשהו תיאום בין המבוטח לנהג.

 

לגבי הדגלים,

לא מכירים את הנהגים מראש, לכן זה בעייתי לקלוע בול בשיבוצים.

יש 2 ישורות, כאשר אחת ארוכה ומספיקה לעקיפה בלי לפגוע בקו הנכון של הרכב העוקף.

סה"כ זה עבד יפה מאוד, ובטח עדיף על להיתקע מאחורי נהג איטי.

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפרשי מהירות - אנחנו משתדלים לחלק את המקצים ע"פ סוג הרכב ורמת הנהיגה (לעולם לא תראו ניסאן GTR וסקסו דיזל באותו המקצה...). תמיד נשתדל שנהג מיומן יעלה עם נהגים ברמתו וההיפך.

לגבי עקיפות, הנהגים מונחים בתדריך המוקדם כיצד להיעקף ולעקוף. זה עובד מצוין. נהג עם מדריך, שהוא בד"כ יהיה איטי יותר, מונחה ע"י המדריך לפנות את הדרך לרכב המהיר מאחור בצורה בטיחותית וחכמה.

תודה. אייזיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר השתתפות -באשראי מוקדם -250 ש"ח. תשלום במסלול עצמו - 300 ש"ח.

 

למי שזו פעם ראשונה על מסלול/ ללא רקע בנהיגה ספורטיבית (קורס) - נדרש מדריך, המלווה לאורך כל היום ומלמד את רזי הנהיגה הספורטיבית במסלול (מומלץ גם לאלה שרוצים להשתפר - תוספת של 100 ש"ח.

 

תודה. איייזיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...