Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Track Days בכוכב יאיר - מישהו היה ויכול לספר?


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 3805 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הנה מה שנקרא שאלת קיטבג, אבל אם כבר אני הולך לשים שם כמה מאות שקלים אז הייתי רוצה להיות בטוח.

 

מישהו יודע מה הסטטוס הנוכחי של המסלול מבחינה חוקית? ובמילים פשוטות: נגיד שניידת משטרה קופצת לביקור תו"כ האימון ושואלת אותנו מי אנחנו ומה עושים שם - מה כדאי לענות להם במצב כזה והאם יש לצפות להתנגדות מצדם לסוג הפעילות בה נעסוק שם? אני מבין שספורט מוטורי זה לא, אז איך מגדירים זאת, לימוד נהיגה?

 

המסלול מאושר כחוק. אני עצמי הדרכתי שוטרים עם ניידת משטרה על המסלול (לא זכור לי שכרזנו לעצמנו לעצור בצד... )

יום המסלול הוא כמו כל הדרכה שקיימת כבר שנים בענף, אין אלמנט תחרותי. ספורט מוטורי זה לא (לוחית רישוי צהובות ורגילות) ולימוד נהיגה גם לא (אין פקקים).

 

ותודה לכל המפרגנים. אייזיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה להצטרף לכל המפרגנים לדני ואייזק!

הייתי בשבת האחרונה במסלול והיה ממש אחלה,מאוד נהנתי במיוחד כי זו הפעם הראשונה שלי במסלול הזה,

כמובן שאמרו כבר הכל לגבי זה שמדובר במסלול קטן ולא באמת "מסלול" אבל אפשר עדיין להנות מאוד,

למי שאוהב נהיגת מסלול זה ממש אחלה,אפשר לדחוף כל סיבוב יותר ויותר לקצה מבלי לפחד,זה לא כביש ציבורי...

היה מאורגן מאוד עם אחלה של רכבים ואנשים,מה שמצויין זה שזה באמת פתוח לכולם ולא מוגבל לסוג הרכב\מועדון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסלול מאושר כחוק. אני עצמי הדרכתי שוטרים עם ניידת משטרה על המסלול (לא זכור לי שכרזנו לעצמנו לעצור בצד... )

יום המסלול הוא כמו כל הדרכה שקיימת כבר שנים בענף, אין אלמנט תחרותי. ספורט מוטורי זה לא (לוחית רישוי צהובות ורגילות) ולימוד נהיגה גם לא (אין פקקים).

 

תודה על ההתייחסות. מבחינתי זה מספיק בשביל להירשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה להצטרף לכל המפרגנים לדני ואייזק!

הייתי בשבת האחרונה במסלול והיה ממש אחלה,מאוד נהנתי במיוחד כי זו הפעם הראשונה שלי במסלול הזה.

 

סתם מסקרנות - עם איזה רכב היית?

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולנו היינו מאד שמחים אם היה לנו מסלול גרנד-פרי במרחק 5 דקות נסיעה מהבית, ורצוי אפילו כמה כאלו מפוזרים בארץ ...

אז זהו, שאין, וגם אין מסלולים חליפיים לזה שבכוכב יאיר, ככה שגם אם זה לא הכי טוב עדיין אפשר להפיק הרבה וליהנות, הכל עניין של גישה !

 

רק בשביל שתבינו שגם במקומות אחרים בעולם מקובל לקיים ימי מסלול דומים, על מסלולי מירוצים קטנים יחסית.

 

הנה כמה תמונות מיום מסלול שבו אני באופן אישי השתתפתי לפני כשבועיים, ב-Cadwell Park שבאנגליה.

שימו לב שהמסלול אולי ארוך קצת יותר ובעל שינויי גובה, אבל מבחינת הרוחב בחלק מהמקומות הוא יותר צר אפילו מזה שיש לנו בארץ !

 

לכן, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, ומי שמרגיש שזה מתאים לו, מוזמן... :-)

 

דני (G) גלטר.

IMG_6894.jpg

IMG_6896.jpg

IMG_6898.jpg

IMG_6900.jpg

IMG_6904.jpg

IMG_6906.jpg

IMG_8331_10.00 - 11.00.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ובכן, היום הייתי ואני יכול לספר, מקווה שהמידע הזה יעזור למתעניינים הבאים.

 

הארוע התחיל באיחור קטן עקב תקלה במסלול שעיכבה בתורה את "אופנוען מאומן" שהתאמנו שם קודם. חוץ מזה היה מסודר למדי, לא שיא היעילות אבל סה"כ ארגון יפה בכל קנה מידה ביחס לנהוג בארץ.

 

הפעם השתתפו כ-25 מכוניות שחולקו לקבוצות של ארבע, רוב הנהגים עשו 2-3 מקצים של 5-6 דקות, כל מקצה כלל כעשר הקפות למיטב זכרוני (אולי קצת יותר). היו נהגים שנסחפו קלות, אבל בסה"כ התרשמתי שהמסלול במתווה שהוצג היום היה סלחני למדי והציג איזון טוב בין תאוצות בקו ישר, בלימות ועיקולים. לחובבנים כמוני שחיפשו להכיר קצת יותר טוב את התנהגות הרכב בנהיגה אגרסיבית באמת שלא היה צריך יותר מזה לדעתי, מניח שנהגי הספורטיביות יצאו משם פחות מסופקים. חששות הבטיחות שלי התבדו די מהר, היה מספיק מרווח בטחון לכל שטות שנהג ממוצע יכול היה לעשות על המסלול (שוב, במקרה של הספורטיביות החזקות המצב אולי שונה) ולא נרשמו ארועי "כמעט ונפגע". עם זאת, היה נחמד אם אפשר היה להעמיד שם איזה אמבולנס פרטי לכמה שעות, לך תדע מי יקבל התקף לב אחרי סשן כזה.

 

במחיר מלא כולל הדרכה שאלת התמורה לכסף גבולית, אך במחיר הרגיל שמשלם מי שמכיר כבר את המסלול אני בהחלט חושב שזה היה שווה, ומתכנן לחזור לשם. אני לא שותה ולא מעשן, נראה לי שאוכל לעמוד ב-250 שקלים פעם בחודש על חווייה כזאת.

 

למי שתהה, הטולדו נתנה רכבות לכל שאר המכוניות שם כולל הקורבט וה-911. מצד שני, היום לא הגיע אף אחד עם פאביה, אז לא הייתה תחרות אמיתית... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דריש ידידי, שמחתי להכירך. ובעניין הרכבות והקורבט, אני דווקא לא הייתי מתלוצץ על זה. קצת יותר נסיון - וזה עוד יכול לקרות...

 

גם אני נכחתי ביום ההדרכה המדובר - ומאד נהניתי. הכל עבד יפה, לא היו עיכובים מיותרים בין הסשנים - ואורכם של הסשנים היה אופטימלי. מספיק ארוך בשביל לייצר קצב - ומספיק קצר בשביל לא לעייף נהגים בעת הנהיגה - ולא לייבש את הממתינים לסשנים הבאים.

 

אפרופו המתנה, רשת צבאית גדולה נפרשה מעל מתחם ההמתנה ליד הגדר - ושתייה קרה וכיבוד קל סופקו לאורך כל היום.

 

מגרש החנייה היה גורם לכל בן עשרה - ולא רק - להזיל ריר. מספר GTRים ודגמי Z שונים, BRZ, GT86, M3, 911 וקליאו ספורט מדורות שונים - וגם אותה קורבט. מה שהיה מהנה יותר היה לא רק לראות אותן סטטית אלא גם לראות ולשמוע את רובן בפעולה(חלק מהמכוניות היו של צופים שבאו להתרשם).

 

הבאתי איתי חבר חובב רכב, שזו לו הפעם הראשונה במסלול הספציפי ובהדרכה מסוג כזה. הבחור סיים את היום מסופק מאד, הן מהנהיגה ברכבו - אוקטביה 1.8 - על המסלול והן מההדרכה והטיפים שקיבל, שהעניקו לו נקודות למחשבה ולתשומת לב על הנהיגה במסלול.

 

התואי שנבחר היה שונה מהתואי המעיק שזכרתי מהשקת ה-BRZ. הוא היה סלחני יותר למכוניות ולצמיגיהן ומהיר יותר, כפי שהתרשמתי בעצמי.

 

בסשן האחרון שלו הציע לי החבר לקחת את ההגה בעצמי ולהתרשם. התואי כאמור היה מהיר יותר - ובישורות ניתן היה להאיץ את 160 הסוסים של האוקטביה כהלכה. למרבה הצער, תיבת ה-DSG7 לא מאפשרת תפעול ידני מלא ומחבלת בהנאה ובקצב כאשר היא מעלה הילוך כרצונה או לא מאפשרת הורדה כרצוני. מה שבטוח, נהגי הקליאו ספורט וה-BRZ נהנו יותר ממני מאחורי ההגה של מכוניתם, המתאימה גם למסלול כזה :lol: (לדעתי הם נהנו גם יותר מרוב האחרים, עם המכוניות החזקות).

 

בקיצור, יום ראוי ביותר ומומלץ בחום.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי:

במחיר מלא כולל הדרכה...

 

מי שמגיע למסלול בפעם הראשונה מחוייב במדריך צמוד לכל אורך הארוע, כך היה למשל אצלי.

מי שכבר היה שם אבל עדיין חפץ במדריך יכול לקבל זאת בתוספת של 100 שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית שמחנו לראות שהגעת :-)

שנית, אייזיק ואני תמיד שמחים לשמוע את חוות דעת המשתתפים ואנו שואפים לשפר ולהשתפר על אף שמראש הצבנו לעצמו רף איכות ומקצועיות ברמה של חו"ל.

 

ברשותך, תיקון אחד -

המשתתפים שנשארו עד הסוף נהגו בין 5 ל-7 מקצים, כשבכל מקצה עשו כ-8 הקפות.

היו שבחרו בשל מזג האוויר החם במיוחד שפקד אותנו לבצע פחות מקצים והדבר מובן, אולם זה נעשה מבחירה שלהם ולא עקב מחסור בזמן.

בכל אופן, השתדלנו ונמשיך להשתדל להעניק את התמורה הטובה ביותר לכסף מבחינת זמן נהיגה, ולצד זאת את האיכות הטובה ביותר מבחינת הכיף, האווירה, ההדרכה, ולא פחות חשוב - הבטיחות.

 

תודה שבאת ונשמח לראותך שוב !

 

דני ואייזיק :-)

"נהיגת מסלול - TrackDays"

 

 

 

 

ובכן, היום הייתי ואני יכול לספר, מקווה שהמידע הזה יעזור למתעניינים הבאים.

 

הארוע התחיל באיחור קטן עקב תקלה במסלול שעיכבה בתורה את "אופנוען מאומן" שהתאמנו שם קודם. חוץ מזה היה מסודר למדי, לא שיא היעילות אבל סה"כ ארגון יפה בכל קנה מידה ביחס לנהוג בארץ.

 

הפעם השתתפו כ-25 מכוניות שחולקו לקבוצות של ארבע, רוב הנהגים עשו 2-3 מקצים של 5-6 דקות, כל מקצה כלל כעשר הקפות למיטב זכרוני (אולי קצת יותר). היו נהגים שנסחפו קלות, אבל בסה"כ התרשמתי שהמסלול במתווה שהוצג היום היה סלחני למדי והציג איזון טוב בין תאוצות בקו ישר, בלימות ועיקולים. לחובבנים כמוני שחיפשו להכיר קצת יותר טוב את התנהגות הרכב בנהיגה אגרסיבית באמת שלא היה צריך יותר מזה לדעתי, מניח שנהגי הספורטיביות יצאו משם פחות מסופקים. חששות הבטיחות שלי התבדו די מהר, היה מספיק מרווח בטחון לכל שטות שנהג ממוצע יכול היה לעשות על המסלול (שוב, במקרה של הספורטיביות החזקות המצב אולי שונה) ולא נרשמו ארועי "כמעט ונפגע". עם זאת, היה נחמד אם אפשר היה להעמיד שם איזה אמבולנס פרטי לכמה שעות, לך תדע מי יקבל התקף לב אחרי סשן כזה.

 

במחיר מלא כולל הדרכה שאלת התמורה לכסף גבולית, אך במחיר הרגיל שמשלם מי שמכיר כבר את המסלול אני בהחלט חושב שזה היה שווה, ומתכנן לחזור לשם. אני לא שותה ולא מעשן, נראה לי שאוכל לעמוד ב-250 שקלים פעם בחודש על חווייה כזאת.

 

למי שתהה, הטולדו נתנה רכבות לכל שאר המכוניות שם כולל הקורבט וה-911. מצד שני, היום לא הגיע אף אחד עם פאביה, אז לא הייתה תחרות אמיתית... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולנו היינו מאד שמחים אם היה לנו מסלול גרנד-פרי במרחק 5 דקות נסיעה מהבית, ורצוי אפילו כמה כאלו מפוזרים בארץ ...

אז זהו, שאין, וגם אין מסלולים חליפיים לזה שבכוכב יאיר, ככה שגם אם זה לא הכי טוב עדיין אפשר להפיק הרבה וליהנות, הכל עניין של גישה !

 

רק בשביל שתבינו שגם במקומות אחרים בעולם מקובל לקיים ימי מסלול דומים, על מסלולי מירוצים קטנים יחסית.

 

הנה כמה תמונות מיום מסלול שבו אני באופן אישי השתתפתי לפני כשבועיים, ב-Cadwell Park שבאנגליה.

שימו לב שהמסלול אולי ארוך קצת יותר ובעל שינויי גובה, אבל מבחינת הרוחב בחלק מהמקומות הוא יותר צר אפילו מזה שיש לנו בארץ !

 

לכן, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, ומי שמרגיש שזה מתאים לו, מוזמן... :-)

 

דני (G) גלטר.

 

דני, לא נסחפת קצת ? מהתמונות עולה שהמסלול הרבה יותר מעניין מהמסלול בכוכב יאיר. שלא תטעה, אני לא מהמתלוננים . כוכב יאיר זה הכי טוב שיש לנו, בגלל זה אני שם פעם בשבוע. והכל בכדי להוציא ממני את החשק לעשות שטויות בכביש ציבורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3805 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...