Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו- 23k על פלואנס טורבו דיזל ידנית


kuniva
שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב, לאחרונה ראיתי שהרבה מעלים סיכומים וחוות דעת על הרכבים שלהם ובגלל שלא ראיתי פה סיכום על רכב דיזל משפחתי (חוץ מהמגאן) החלטתי גם לשתף.

אז כמו שאמרתי, הרכב הוא רנו פלואנס דיזל 1.5 ידנית, נקנתה מקרסו לפני בערך שנה ("מהניילונים") ועכשיו עברה 23k קילומטר

רמת איבזור הגבוהה ביותר שכוללת חישוקי מגנזיום,פלסטיקים בצבע הרכב (לבן),חיישני גשם ואור,בקרת שיוט ומהירות,פתחי מזגן מאחורה ובקרת אקלים, עור על הידית הילוכים והגה ועוד

מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בנוסף אבל הותקנה לאחר הרכישה.

כל החבילה עלתה 130k אבל עם טרייד אין המחיר ירד ל100k

 

למה הפלואנס

הפלואנס נבחרה בעיקר בגלל החיסכון, צריכת דלק מצויינת שבאה עם ביצועים מצוינים ועוד עם גיר ידני.

 

 

מבחוץ

לדעתי הרכב נראה מצוין, בגלל שהוא נפוץ מאוד בגרסא הפשוטה שמגיעה עם פלסטיקים שחורים,טאסות ובלי פנסי ערפל יש לו תדמית של רכב מכוער- ובאמת גרסאות הליסינג מכוערות.

אבל הוא נראה אגרסיבי מהפרונט והפרופילֿ, מאחורה הוא גם נראה בסדר.

 

מבפנים

כבר שנכנסים מבחינים באחד המאפיינים הגדולים ביותר של הפלואנס- המרווח.

היא פשוט ענקית מבפנים וביחס לגודל של פנים הרכב ההגה נראה קטן מה שממבט ראשון נראה קצר מוזר

ידית ההילוכים שזהה לידית במגאן rs נותנת הרגשה ספורטיבית, עם מהלך ידית קצר יחסית ונוח לתפעול.

מאחורה גם המרווח עצום ו3 מבוגרים יכולים לבלות שם.

ההנדסת אנוש לעומת זאת פחות טובה, המזגן ממוקם מעל הרדיו דיסק ושניהם לא נהנים מסידור כפתורים בסדר הגיוני

כפתור הכיבוי של המזגן לא נראה כמו כפתור כיבוי אלה כמו עוד כפתור מהשורה, וגם אחרי שנה אני צריך כמה שניות של התסכלות על הפאנל של המזגן כדי להבין איפה הכפתור שאני רוצה.

המצב דומה אבל יותר טוב בקצב ברדיו דיסק - איתו אפשר להסתדר עם כפתורי השליטה (שדווקא נוחים מאוד) שמגיעים ברמת האביזור הגבוהה מאחורי ההגה בצד ימין.

לוח השעונים קריא וברור, מצד ימין שלו נראה את שעון הסלד שאת מקום הקו האדום תופס הקו הירוק, הקו מגיע ב4500 וגם את מד טמפ' נוזל הקירור או מה שלא מקרר שם את העסק

באמצע הסיפודמטר ובצד ימין מחשב דרך, עם מד הדלק.

מערכת מולטימדיה הותקנה בנפרד ולצערי כנראה התקינו אותה חבורה של עיוורים כי היא התחילה קצת לקרקש.

מערכת השמע סבירה מינוס וכמובן שהוחלפה.

 

מנוע וגיר

המנוע הוא בעצם הדובדבן שבקצפת, גולת הכותרת, הנושא שלשמו התכנסנו בטרד הזה.

מדובר על ה1.5 טורבו דיזל של רנו, המנוע הזה הוא אולי לא ה130energy החדש, הוא מספק 110 כוח סוס אבל מה שבאמת מרשים הוא נתון המומנט - 24.4 קג"מ כבר ב1750.

בשילוב עם גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים הביצועים וצריכת הדלק מצוינים.

כמובן שגרסאת ה1.6 לא עומדת מולה בשום פרמטר ולדעתי המנוע הזה פשוט לא כדאי, מכול בחינה עדיף דיזל

רק ה2.0 רציפה יכולה לעמוד מולה בסעיף הביצועים.

נתוני צריכת הדלק הם ליטר סולר לכל 18-19 קילומטר משולב

בינעירוני יהיה סביב ה23-25, נתוני הצריכה בעיר הם בערך 1:16 או 17.

הגיר הוא 6 הילוכים ידני כמו שכבר אמרתי אבל אני שוב רוצה לחזור למנוע: מיותר לציין שזינוק בעליה פשוט לא קיים, ברגע עזיבה הקלאץ'- לא משנה כמה העליה תלולה, הרכב פשוט יתחיל להתקדם.

התחלת נסיעה מהילוך 3 לא תצליח להביך את המנוע (בתפעול נכון של הקלאץ').

בשיוט רגוע ב100 קמש בהילוך 6 מד הסלד יצביע בדיוק על 2000- בשביל עקיפה אין צורך אפילו להוריד הילוך כי בין 100 ל120 מפרידות שניות בודדות.

כאשר הרכב עומד בסרק אפשר להבחין שמדובר במנוע דיזל אבל בידוד הרעשים עושה עבודה נפלאה ואת ההבדל אפשר לשמוע רק מבחוץ, המנוע לא מרעיד את הרכב בסרק בכלל.

אבל בין 10-60 אפשר לשמוע את הדיזליות של המנוע- לאחר מכן המנוע כאילו נעלם ובשיוט על 100 אין סיכוי שתשמעו את המנוע- גם אם אין מוזיקה.

החולשה של המנוע מגיעה כמובן בסלד הגבוהה,4000-4500- אין מה לחפש שם, כי חוץ מרעש אין שם כלום.

עוד חולשה היא דווקא הקלאץ', - מהלך גבוה עם נקודת חיכוך גבוהה ותפעול לא נכון עלול לגרום לכיבוי המנוע למרות נתון המומנט שלו בסלד נמוך.

 

התנהגות כביש

הרכב הזה ללא ספק לא נבנה להשתובבויות בעיקולים של כבישי הצפון, ההגה החשמלי (מאוד) שלו חסר תחושה וחסר פידבק ושלל מערכות העזר האלקטרוניות ישמרו על התחת שלכם בתוך המכנס.

למרות שהסרן הקידמי מתמודד עם הרבה מומנט יחסית עדיין אין תחושה של נטייה לתת היגוי יוצא מהכלל.

הפלואנס לובשת רבעיית ברידג'סטון שאין לי מושג מה הדגם אבל עושה רושם שהם עושים את עובדתם נאמנה ומצליחים להעביר תחושת "ידיית טובות" בפניות, גם כאשר מגיעים מהר קצת.

 

**

מצטער שאין תמונות, אני על הלפטופ- כשאני אהיה על המחשב הרגיל אני אוסיף, עלויות ביטוח צריך לברר גם.

 

אם שחכתי משהו, תגיבו אני אענה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על הסיקור. אם כי אני בספק אם רכב כזה שגומע מרחק נמוך יחסית כל שנה 23k לפי דבריך או 12k? בכותרת כדאי מבחינה כלכלית אל מול רכב עם מנוע טורבו בנזין ותיבה ידנית למשל. אני בדקתי את האופציה לרכוש כזאת חדשה סטיישן בעבור אחד הסוכנים שלנו ומצאנו בסוף שלמרות ההיתרון בצריכת הדלק עלות הרכב עצמו והפרש המחיר לסולר { אנחנו משמים על ליטר בנזין שקל פחות מליטר סולר} פשוט מוציעה את הכדאיות לרכישה גם שמדובר ברכב שיעשה 45k בשנה.

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

מה שלי הפריע ברכב הזה ,זו תנועת הטלטול המוגזמת לדעתי על ציר האורך בכבישים שאינם מושלמים, מה שפוגם מעט בתחושת הביטחון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור. אם כי אני בספק אם רכב כזה שגומע מרחק נמוך יחסית כל שנה 23k לפי דבריך או 12k? בכותרת כדאי מבחינה כלכלית אל מול רכב עם מנוע טורבו בנזין ותיבה ידנית למשל. אני בדקתי את האופציה לרכוש כזאת חדשה סטיישן בעבור אחד הסוכנים שלנו ומצאנו בסוף שלמרות ההיתרון בצריכת הדלק עלות הרכב עצמו והפרש המחיר לסולר { אנחנו משמים על ליטר בנזין שקל פחות מליטר סולר} פשוט מוציעה את הכדאיות לרכישה גם שמדובר ברכב שיעשה 45k בשנה.

 

אתה קונה סולר ביוקר. היום בהסכמי הדלקן על בנזין אתה מקבל בערך את מחיר הבנזין בשירות עצמי אבל על הסולר ההנחות גדולות מאוד. אצלי בפזומט הסולר עולה קצת פחות מבנזין.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור. אם כי אני בספק אם רכב כזה שגומע מרחק נמוך יחסית כל שנה 23k לפי דבריך או 12k? בכותרת כדאי מבחינה כלכלית אל מול רכב עם מנוע טורבו בנזין ותיבה ידנית למשל. אני בדקתי את האופציה לרכוש כזאת חדשה סטיישן בעבור אחד הסוכנים שלנו ומצאנו בסוף שלמרות ההיתרון בצריכת הדלק עלות הרכב עצמו והפרש המחיר לסולר { אנחנו משמים על ליטר בנזין שקל פחות מליטר סולר} פשוט מוציעה את הכדאיות לרכישה גם שמדובר ברכב שיעשה 45k בשנה.

 

הסבר אתהחישוב שביצעת כי אין בו שום הגיון כלכלי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה !

למי שמעוניין: פלואנס דיזל (אוטומטי, אין יותר ידני) , דגם לאחר מתיחת פנים אחרונה, פריביליג' (מפואר), נמכר במבצע למועדון "הוט" ב 125 אלף (הנחה של 10 אלף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את הרכב הזה כשנה, לי זו הפעם ראשונה עם רכב דיזל, לא מבין למה לא עשיתי את זה קודם. עדיין לא לגמרי התרגלתי לנקודת החיבור הגבוהה במצמד, בתחילת נסיעה בעליות תלולות לפעמים אני מוצא את עצמי נותן קצת יותר גז מהדרוש.הרכב רחב זה נותן תחושה של יציבות ובטחון בכביש. הנסיעה שלי לא הכי חכמה, בנסיעה משולבת אני עושה אתו 1:16 נהיגה לא הכי חסכונית אבל מהנה. אני מרבה להשתמש בפטנט מגבל המהירות באוטו (ממש הצלה). עשיתי מנוי בדלקן עם הסכם הנחה של 6.95 שקל מהמחיר הרישמי. זה עדיין יוצא סולר יקר מאוד. עדיף לחפש תחנות אמינות זולות ולתדלק בהן. לאחר שנים של נסיעה בסיאט ליאון טורבו בנזין ידנית, אני מרגיש ירידה מוחשית בכוח ובזמינות הכוח, אבל עדיפות הנוחות של הפלואנס מפצה.לא מתגעגע לסיאט. מאמין שהרכב הבא שלי יהיה דיזל ידני עם הספק גבוה יותר.

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור. אם כי אני בספק אם רכב כזה שגומע מרחק נמוך יחסית כל שנה 23k לפי דבריך או 12k? בכותרת כדאי מבחינה כלכלית אל מול רכב עם מנוע טורבו בנזין ותיבה ידנית למשל. אני בדקתי את האופציה לרכוש כזאת חדשה סטיישן בעבור אחד הסוכנים שלנו ומצאנו בסוף שלמרות ההיתרון בצריכת הדלק עלות הרכב עצמו והפרש המחיר לסולר { אנחנו משמים על ליטר בנזין שקל פחות מליטר סולר} פשוט מוציעה את הכדאיות לרכישה גם שמדובר ברכב שיעשה 45k בשנה.

טעות בכותרת, הכוונה ל23.

אני לא מבין את החישוב שביצעת, כי אני קונה סולר בפחות מאשר בנזין (טן) והטיפולים התקופתיים אפילו זולים יותר מאחותה הבנזינית

-----

לבחור שרצה תמונות: אני אעלה ברגע שיהיה לי זמן

אני עובד המון בימים האלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אם התגובה שלי תשמע כשיפוטית מדי, אבל מאז שהפלואנס דיזל החלה להמכר, הרכב מוזכר המון בפורום. לא שיש לי בעיה עם זה - ההפך. איפה היו כולם לפני מספר שנים ביחס לדיזלים? דיברו על טיפולים יקרים, טסט יקר, מנועים רועשים, חסרי ערך כמכוניות יד-2. אפשר לחשוב שהפלואנס הביעה עימה בשורה לעם ישראל. לא היה חסר דיזלים חסכוניים וחזקים לרכישה בארץ. אגב, כשהטסט היה יקר פי 3, הסולר היה זול פי 5. דיזל היה כדאי לרכישה לפני 10 שנים והוא כדאי גם היום, אם כי פחות ותלוי מאוד בנסועה.

 

בשעה טובה עם ישראל, שרוצה להיות דומה כל כך לאירופאים, התחיל להעדיף פלואנס דיזל על בנזין. וזאת למרות מחיר רכישה גבוה יותר ונסועה שנתית לא גבוהה במיוחד.

 

לפותח השרשור - תמשיך להנות מהרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...