Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיסות ישראייר לאירופה - מישהו התנסה?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 4316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה זמן טוב שכל אחד מחברי הפורום יתן דעתו השלילית והחיובית על החברות עימם הוא טס / יצא לו לטוס מספר פעמים בעברו.

אני בעד,

ויחסית לגילי הצעיר יש לי ניסיון עם מספר די גדול של חברות (ככה זה כשלאבא יש טיסות ממקום העבודה במחירים מצחיקים).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני בעד, ויחסית לגילי הצעיר יש לי ניסיון עם מספר די גדול של חברות (ככה זה כשלאבא יש טיסות ממקום העבודה במחירים מצחיקים).

 

אז יאללה פרט, למה אתה מחכה?

את הטיסה הקרובה לנ"י אני עושה עם אליטליה - מקווה שהכל יהיה בסדר. מחלקת עסקים שלהם זכתה בפרס האוכל הטוב ביותר בשמים או משהו כזה - מקווה שיהיה טעים ;-) השותף שלי טס עימם פעמיים לאיטליה והיה לו בסדר גמור.

אל-על פשוט אסופה של גנבים. אנו מעדיפים בעקרון לטוס עימם, ציונות והכל, אבל הם רצו 2600$ על טיסה בתיירים כשבאליטליה לקחו (אחרי קצת הנחה) 3000$ על עסקים (זו טיסה קצרה אז המחירים יקרים to begin with, אבל רבעק קצת פרופורציות). יודעים כמה אל-על רצו על עסקים? 4700$. שיחפשו את החברים שלהם - ואגב הם כמובן מוצאים אותם - בבני ברק בד"כ.

אל-על בקשיים, בעיקר משום שהם לא טסים בשבת ולכן גם אף קבוצה לא רוצה לקבל אותם אליה. זו כמובן בדיחה עלובה, משום שהחרדים טסים גם עם חברות אחרות, והטיעון שיחרימו את אל-על הוא מגוחך אם כבר כיום הם טסים עם חברות אחרות... זבש"ם.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל-על בקשיים, בעיקר משום שהם לא טסים בשבת ולכן גם אף קבוצה לא רוצה לקבל אותם אליה. זו כמובן בדיחה עלובה, משום שהחרדים טסים גם עם חברות אחרות, והטיעון שיחרימו את אל-על הוא מגוחך אם כבר כיום הם טסים עם חברות אחרות... זבש"ם.

 

אל על בקשיים בגלל מגוון סיבות, אחת העיקריות שבהן היא אכן שהיא לא שייכת לאף קבוצה. א ב ל הסיבה שהיא לא שייכת אינה קשורה לעובדה שהיא לא טסה בשבת. אני לא מנכ"ל אל על אבל אני די משוכנע שאם אחת הקבוצות היתה מצרפת את אל על ומתנה את הצטרפותה בטיסות בשבת זה היה קורה. אל על לא מצורפת לקבוצה בגלל סיבות שאינן תלויות בה. הראשית היא שהיא חברה יהודית-ציונית. עצוב לומר זאת אבל בכל קבוצה יש היום לפחות חברה ערבית גדולה אחת והן מטילות וטו על צירוף אל על. בנוסף מדינתנו האהובה דירדרה את מעמד ענף התעופה האזרחית (משרד התחבורה, זה שכל כך פופולארי בפורום הזה) למה שנקרא 'קטגוריה 2' אין לסיווג הזה שום קשר ליכולות של החברות הישראליות אלא רק ליכולות (או העדרן) של המחוקק/הרגולטור הישראלי. אבל מי ששייך לקטגוריה 2 (ביחד עם הנחשלות שבמדינות העולם) לא יצטרף לשום קבוצה.

 

דרך אגב, כל חברות התעופה בקשיים. כולן מפעילות את אותו הציוד (בואינג או איירבס), קונות את אותו הדלק, משלמות את אותן אגרות מעבר/נחיתה וכו'. שולי הרווח מזעריים וכאשר מישהו מוכר כרטיס ב 100$ פחות מהשני, הוא כנראה יעיל יותר מצד אחד אבל כנראה גם חוסך במקום אחר. המכונאים שלו עובדים יותר שעות, הטייסים שלו טסים יותר ובצוותים יותר קטנים לאותו היעד, יש לחץ מההנהלה לטוס בתנאי מזג אויר/תקלות מגבלתיים. תהליכי הכשרה ואיכות כ"א פחות טובים וכו'.

ב 99.99% זה מצליח בדיוק כמו מי שהוא פחות יעיל.

לפעמים, בנקודות קיצון, צוות עייף/פחות מנוסה/פחות מאומן יכשל במקום בו צוות פחות 'רזה' יצליח.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין מחיר הכרטיסים מאוד נקודתי, תלוי ביום ובשעת הטיסה, ובמידה רבה ביום ובשעת ביצוע ההזמנה. נסה פעם לבדוק מחירי טיסות ליעדים שאליהם יותר מטיסה אחת ביום - ובחלק מהימים תמצא הבדלים משמעותיים. גם בין הימים תמצא הבדלים - למשל, בשבת, מחירי החברות הזרות יקרים במיוחד כיון שאין להן תחרות מצד אל-על (כך היה במספר בדיקות שערכתי לקראת נסיעות בשנתיים האחרונות). יש גם איזו עקומה של עלית מחיר הדרגתית לקראת הטיסה עם נפילה ב"רגע האחרון".

הנסיעה האחרונה שלי היתה לחופשה קצרה ובוצעה בטיסת שכר (סאןדור\אלעל). המטוסים היו חצי ריקים בני הכיונים. בשיחות שניהלנו עם כמה נוסעים אחרים בהמתנה בשדה התעופה התבררר כי מי שהזמין את הנסיעה מספר שבועות מראש שילפ סכום מסויים, מי שהזמים 5-7 ימים מראש כבר חסך כשליש הסכום ומי שהזמין ממש ברגע האחרון (יום היציאה) שילם רק 40% ממה ששילם מי שהתכונן חודשיים מראש. כיון שמחיר החבילה כלל גם שכירת רכב נראה כי היו אנשים שהטיסה שלהם היתה כמעט חינם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יאללה פרט, למה אתה מחכה?

את הטיסה הקרובה לנ"י אני עושה עם אליטליה - מקווה שהכל יהיה בסדר. מחלקת עסקים שלהם זכתה בפרס האוכל הטוב ביותר בשמים או משהו כזה - מקווה שיהיה טעים ;-) השותף שלי טס עימם פעמיים לאיטליה והיה לו בסדר גמור.

אל-על פשוט אסופה של גנבים. אנו מעדיפים בעקרון לטוס עימם, ציונות והכל, אבל הם רצו 2600$ על טיסה בתיירים כשבאליטליה לקחו (אחרי קצת הנחה) 3000$ על עסקים (זו טיסה קצרה אז המחירים יקרים to begin with, אבל רבעק קצת פרופורציות). יודעים כמה אל-על רצו על עסקים? 4700$. שיחפשו את החברים שלהם - ואגב הם כמובן מוצאים אותם - בבני ברק בד"כ.

אל-על בקשיים, בעיקר משום שהם לא טסים בשבת ולכן גם אף קבוצה לא רוצה לקבל אותם אליה. זו כמובן בדיחה עלובה, משום שהחרדים טסים גם עם חברות אחרות, והטיעון שיחרימו את אל-על הוא מגוחך אם כבר כיום הם טסים עם חברות אחרות... זבש"ם.

עדיף לפתוח דיון בנפרד, אבל אני אתן סיכום קצר על כל החברות:

אלעל - מאכזבת, מטוסים ישנים, היו הרבה עיכובים איתם, מרווחים לא משהו בין הכיסאות, מטוסים מוזנחים (בעיקר ה747 שיושב על הקו לתאילנד - משענות ראש שבורות, VOD לא עובד, תנורי חימום מ747-200 שבקושי מחממים אוכל וכו'), אוכל סביל ולא יותר.

ישראייר - חברה בסדר, בעבר מטוסים ישנים, כיום מטוסים חדשים, היו לנו פה ושם עיכובים איתם אבל קיבלנו פיצויים, מטוסים בסדר מבחינת תחזוקה, גם הישנים, אוכל סביל, מרווח רגיל לחברת צ'רטר.

ארקיע - שירות טוב, מטוסים מודרניים יחסית (757 בן 12, לעומת 757 באלעל שגדול ממני [אני בן 19.5] בכמה שנים טובות לעיתים), אוכל סביר, יוצאים בזמן, מרווח רגיל לחברת צ'רטר.

FUTURA (חברה ספרדית, כבר לא קיימים) - אוכל לא משהו, מטוסים חדשים על הקו לישראל בזמנו, שירות פושר יחסית, דיילים לא מי יודע מה מסבירי פנים, יצאו בזמן וחזרו בזמן, מרווח רגיל לחברת צ'רטר.

NEOS (חברה איטלקית) - אוכל סביר, גם כן מטוסים חדשים יחסית על הקו לישראל, שירות תלוי בדיילים (בטיסה אחת היו סבבה, בטיסה אחת היו על הפנים), יצאו בזמן בהלוך, איחרו בשעתיים בחזור, מרווח סביר, בהלוך היה 1/3 מטוס ריק, היה אפשר להתרווח בכיף, בחזור היה מפוצץ וכמעט הגיעו לOVER BOOKING.

THAI (החברה הרשמית של התאילנדים) - אין ספק שזו החברה הטובה שטסתי בה אי פעם. המטוסים לא בהכרח הכי חדשים, אבל התחזוקה של הקבינה מעידה על התחזוקה המכנית, המטוסים יכולים להיות בני 15 ו20, אך מבפנים יראו כמו מטוס בן 3-4, הכול מתוחזק ומסודר, נקי, יעיל, יוצאים בזמן ומגיעים לעיתים לפניי הזמן, מתמודדים היטב עם מזג האוויר הבעייתי, אוכל טוב יחסית, מרווח טוב לרגליים, שירות מעולה ומסביר פנים בכל הטיסות (3 טיסות פנים בתאילנד), אין ספק שאם אצטרך בעתיד לבצע טיסות פנים בתאילנד אבחר בהם, חברה מצוינת.

סאנדור - אז כן, זו חברה בת של אלעל, והמטוסים והדיילים זה אותו דבר, אבל משום מה יצאו בזמן עד כמה שזכור לי. מטוסים לא משהו, בדרך כלל 757 ענתיקות.

BULGARIAN AIR CHARTER - חברת צ'רטר בולגרית, מטוסים ישנים יחסית - MD-82 וMD-83, אבל צוות בסדר גמור, אוכל חביב לטיסה של שעתיים, נוחות סבירה ומרווח מושבים סביר, בסך הכול לא רע עבור צ'רטר.

 

אפשר לסכם ככה, מבחינת חברות סדירות וחברות תעופה בכלל, בראש סדר העדיפויות עומדת ללא ספק THAI.

מבחינת חברות צ'רטר בארץ, יש לי עדיפות לארקיע על ישראייר, למרות שגם ישראייר בסדר ויש לה צי מודרני יותר בהרבה. רק לא סאנדור.

חברות צ'רטר זרות - אמנם יש לה צי מיושן יחסית, אבל החברה הבולגרית היא החברה הנבחרת, אחריה אדרג את NEOS ואת FUTURA, אילו הייתה קיימת, הייתי מדרג אחרונה ברשימה.

 

מהמטוסים שיצא לטוס איתם בכל חברה: ישראייר (757, 737, A320), אלעל (747-400, 757), ארקיע (ATR72, 757-300), תאי (A300-600, 747-400), נאוס (737-800), פוטורה (737-800) ובולגריאן אייר צ'ארטר (MD-82), סאנדור (757).

[כן, טסתי עם 757 ו737 המון]

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין שהמחירי כרטיסים של THAI מאוד מאוד גבוהים ללא הצדקה.

מהנסיון שלי עם חברות סדירות, השירות הכי טוב שקיבלתי היה בחברת לופטהאנזה.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל כתב:

" מחירי החברות הזרות יקרים במיוחד כיון שאין להן תחרות מצד אל-על (כך היה במספר בדיקות שערכתי לקראת נסיעות בשנתיים האחרונות)."

פשוט לא נכון.

יש טבלת מחירים שמתחלקת לפי עונות,ולפי משך זמן השהיה בחו"ל.

(כרטיס לשהיה של חודש, 3 חודשים, חצי שנה וכו').

אם אתה מזמין טיסה סדירה הרבה זמן מראש-סיכוייך להשיג מחיר זול גבוהים יותר.

ככל שתזמין מאוחר יותר, או שלא תמצא מקום, או שתמצא מקומות במחירים גבוהים, כאלו מחירים שאנשים לא הסכימו לשלם,

ולכן נשארו עדיין מקומות פנויים.

בטיסות שכר (צ'רטר), המצב הפוך.

ככל שתזמין קרוב למועד הטיסה, יש סיכוי שתשיג מקום במחיר זול יותר, לפעמים קרוב למחיר עלות.

גילוי נאות-אני עובד כסוכן נסיעות.

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלע, אני לא מתוכח אתך. מה שציינתי הוא שיכול להיות הפרש גדול במחיר בין טיסת בוקר לטיסת ערב לאותו יעד ובאותה חברה.

דור - הניסיון שלי שונה לחלוטין משלך אמנם במזרח הרחוק לא בקרתי כך שאיני יכול לדווח על ניסיוני שם, את החויות מקונטיננטל ואיר קנסה כבר הבאתי.

הזכרת את פוטורה וציינת מטוסים חדישים - אני טסתי אתם דווקא באיזה 734 עתיק (שבעבר היה שייך לחברה טורקית - אפילו לא טרחו למחוק את ה-tail number הישן שהופיע צד הסימון הספרדי) והתחושה היתה של הזנחה.

הנסיון של עם אל-על וסאנדור דווקא טוב, ובודאי שלא נופל משום חברה אירופית, אבל אני צריך לצאת מהבית, אז אאיר זאת להמשך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כיום צריך לבוא לטיסות בלי שום ציפיות. בערך כמו לאוטובוס מעופף: עלה, שב, סע, תגיע.

בטיסות צ'רטר וגם בסדירות - אל תחכו לחווית שרות. בדרך כלל לא תהיה. אם המטוס יצא בזמן והמזוודות הגיעו - זהו.

בגלל חסכון בעלויות, כן תחרות או לא תחרות - החברות חוסכות בכל מרכיב אפשרי. יש חברות פנים אירופאיות בהן מוצהר כי אין בכלל שרות, אפילו לא משקאות, רק שתי דיילות משיקולי בטיחות - וזהו. המחיר זול בהתאם.

אבל החברות הישראליות גובות אותו מחיר בלי קשר לטיב השרות או המטוס. כאן הבעיה. ושלא יבכן אלא ילמדו מאחרים איך להתנהל ולהרויח.

 

המשפטים האלה נכונים בהתחשב לחברת התעופה בה אתה טס / המחלקה בה אתה טס.

בצ'רטר כמובן שאל תצפה לחוויה כזאת או אחרת, אתה לא תקבל - הכל בסימן חסכון ודלות, כך הם מרוויחים ונשארים "בחיים" (מי שעושה זאת בדרך נבונה והגיונית. מי שלא, נופל ונופל חזק. היו גם חברות סדירות שנפלו כך - מאלב, למשל).

בחברה סדירה מוכרת (ושוב, אלעל - עבורי - אינה נקודת השוואה) אין סיבה שלא תקבל שירות ברמה המצופה והרצויה.

בלופטהנזה / סוויס / אוסטריאן (ומניסיון של חבר - גם קוריאן אירליינס) - במחלקה הרגילה - תקבל שירות טוב. נקודה.

המרווח טוב ממהמוצע ומספק, האוכל בהחלט אכיל ואפילו טעים, המזוודות מגיעות, המטוסים יוצאים בזמן ומגיעים ליעדם בזמן הרצוי, לעיתים גם מקדימים (גם בנחיתה בארצנו).

 

משיהו שמע על וירג'ין? תופעה חיובית שאולי צריך ללמוד אותה מבחינת ניהול עסקי תעופה.

 

הרשה לי לעדכן אותך, בימינו - וירג'ין - כמו כל חברה אחרת - נמצאת במצב רעוע ביחס לימי עבר, כך שמה שהיה תקף בעבר אינו תקף לתקופה בה המצב הכלכלי / המצב התעופתי היה בימי עבר, הימים בהם דברים בהחלט נראו אחרת על הצד החיובי.

 

לפעמים אפילו איני שם לב מיהי חברת התעופה. לא בסדר לא לבדוק את הרקורד הבטיחותי שלה או חוות דעת - אבל לוקחים את הטיסה שמתאימה או מה שהזמינו אותי. חווית הטיול היא בשהות בארץ אחרת, אני מחכה לכלום מהטיסה.

אני לא אוהב את זה, אבל גם לא רוצה לשלם יותר מידי, כך שיש להתאים את הציפיות למחיר.

 

זאת כבר צורת וקו המחשבה שלך. אני לעולם לא אעלה על מטוס של חברת תעופה שאינה נראית לרוחי - ובטח שלא אחת הגדולות, המוכרות והטובות מסוגה. לחברות הגדולות והמוכרות (לרב המוחלט) רקורד בטיחותי טוב עד מאוד, בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון - לפני שחושבים על החסכון שבהזמנת כרטיס הטיסה. החסכון יכול להוביל למצבים לא נעימים.

 

אין לי דעה טובה על החברות הישראליות. בנושא השרות והדיוק המבצעי הן דומות. לפני חודשיים יצאתי לאיטליה עם מטוס וצוות אל על בשרות חברת צ'רטר, איחור שעתיים, מטוס עם טכנאים בתוך המנוע כאשר הנוסעים עולים (מעורר תקווה, נכון?) חריקות צורמות בעת ההמראה - ובכל זאת הגיע ליעדו. הצוותים של ארקיע בסדר לכיוון אנטיפטיים וחמורי סבר, וללא סיבה חיצונית מיוחדת. חשק לטוס איתם עוד פעם הם לא עושים. ישראייר הם עניין של מזל ולא תמיד יש... עם אל על אני נמנע משיקולי צפיפות, הימור על גיל המטוס, אוכלוסיה מסויימת.

 

מסכים איתך באלפי האחוזים. החברות המקומיות לא מצטיינות במתן שירות וקפדנות תחזוקתית. יש מי שיאמר שהוא טס באלעל כי היא הכי בטוחה לישראלים - אני לא חושב כך. במרבית חברות התעופה הגדולות יש "מרשלים" סמויים בכל מחלקה - ובניגוד לכמות המאבטחים של אלעל שמצטמצת בעקבות המצב הכלכלי - בחברות הזרות מספר ה"מרשלים" נותר כשהיה.

 

חברות בהן נהניתי היו אייר קנדה לכיון מערב - אדיבים, נעימים שווה אפילו קונקשייון לארה"ב. לכיוון מזרח הכי טובות הן קוואנטס וסינגפור אירליינס אפילו שצריך דרך אירופה. מטוסים שהם חוויה, מרווח גדול ונוח בין המושבים, פיטום באיכות טובה. מי שצריך ליעדים במזרח - הנסיעה דרך אירופה אינה מאריכה בזמן רב בגלל המסלול ומבנה כדור הארץ. הנוחות והנועם בטיסה ארוכה שווים עוד שעה או שתיים.

פעם חזרתי מאוסטרליה דרך לונדון. אחרי 20 שעות נוחות ונעימות בקוונטאס, כאשר עליתי למטוס אל על חשבתי שאני באולם ההמתנה של שדה התעופה... מה, זהו המטוס? אז כן. וזהו ההבדל.

 

זה פער האיכויות בין חברה שמכבדת את עצמה ומבינה מהי תודעת שירות ללקוח - לבין חברה רעועה שאינה מתקדמת לשום מקום ושמה את החסכון בראש סדר העדיפות, על חשבון השירותיות והנוחות לנוסעים שלה. זה גם פער המחשבה בין הראש המקומי לראש אירופאי.

 

תגובות באדום כמובן.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dorsht, אני אחגוג 25 בקרוב ואגלה לך משהו - רב צי מטוסי B737 וה-B747-400 של "לופטהנזה" - בגילי, אם לא מבוגרים ממני בשנה / שנתיים. ואילו צי מטוסי ה-B737 וה-B747-400 של "אלעל" צעירים משמעותית, האם זה אומר שהצי של "אלעל" עדיף?

 

תשובה קצרה ופשוטה - לא. נכון שהם (קרוב לוודאי) עברו פחות מחזורי טיסה, אבל אין זה מעיד על אופן התחזוקה שלהם.

מטוסים של "אלעל" חדשים ככל שיהיו, לא מרגישים או נראים כשל הוותיקים של "לופטהנזה" - כי לגרמנים התחזוקה היא בראש ובראשונה. כמובן שיש להם גם תקציב נרחב - למרות המצב הקיים בתחומי התעופה והכלכלה.

 

כניסה קצרצרה למטוס של "אלעל" ולאחר מכן לזה של "לופטהנזה" תבהיר הכל. למרות וותק המטוסים, הגרמנים טורחים לעדכן את המחלקות בכל פעם שמשיקים כזאת או אחרת חדשה - במטוס חדש. ב-A380 הושקה מחלקה ראשונה חדשה - וכיום היא קיימת ברב ממטוסי ה-A330, ה-A340 (על צמד הוורסיות - 300 ו-600), ה-747-400 וכמובן שב-747-8 הטרי. לאחרונה הושקה מחלקת עסקים חדשה ב-747-8, כמובן שהיא כבר נמצאת במטוסים החדשים האחרים שנמסרו לאחרונה (שלושה 330-300) והחלו להתקינה גם בשאר המטוסים. כמובן שיקח זמן מה עד שכל צי רחבי הגוף יקבל גם את הביזנס החדש וגם את הפירסט - אבל זה בהליכי ביצוע ועדכון מתקדמים.

 

לדעתי - גם טיסה צריכה להיות חוויה מהנה ונעימה. לא רק דרך תחבורתית להגיע ליעדם מרוחקים. אני מאוד אוהב ונהנה מהטיסות - תנו לי לבלות ימים שלמים במטוס ולא תשמעו תלונה. אחרי 10 שעות טיסה מ-MIA ל-DUS, יצאתי רענן ומוכן לקרב הבא :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין שהמחירי כרטיסים של THAI מאוד מאוד גבוהים ללא הצדקה.

מהנסיון שלי עם חברות סדירות, השירות הכי טוב שקיבלתי היה בחברת לופטהאנזה.

אותי זה לא ממש עניין, כי זה היה חלק מהדיל שקיבלנו בעבודה של אבא שלי, בסופו של דבר היה שווה לטוס פעם ראשונה בחברה שהיא חלק מהSTAR ALLIANCE. לראות מה זה.

dorsht, אני אחגוג 25 בקרוב ואגלה לך משהו - רב צי מטוסי B737 וה-B747-400 של "לופטהנזה" - בגילי, אם לא מבוגרים ממני בשנה / שנתיים. ואילו צי מטוסי ה-B737 וה-B747-400 של "אלעל" צעירים משמעותית, האם זה אומר שהצי של "אלעל" עדיף?

 

תשובה קצרה ופשוטה - לא. נכון שהם (קרוב לוודאי) עברו פחות מחזורי טיסה, אבל אין זה מעיד על אופן התחזוקה שלהם.

מטוסים של "אלעל" חדשים ככל שיהיו, לא מרגישים או נראים כשל הוותיקים של "לופטהנזה" - כי לגרמנים התחזוקה היא בראש ובראשונה. כמובן שיש להם גם תקציב נרחב - למרות המצב הקיים בתחומי התעופה והכלכלה.

 

כניסה קצרצרה למטוס של "אלעל" ולאחר מכן לזה של "לופטהנזה" תבהיר הכל. למרות וותק המטוסים, הגרמנים טורחים לעדכן את המחלקות בכל פעם שמשיקים כזאת או אחרת חדשה - במטוס חדש. ב-A380 הושקה מחלקה ראשונה חדשה - וכיום היא קיימת ברב ממטוסי ה-A330, ה-A340 (על צמד הוורסיות - 300 ו-600), ה-747-400 וכמובן שב-747-8 הטרי. לאחרונה הושקה מחלקת עסקים חדשה ב-747-8, כמובן שהיא כבר נמצאת במטוסים החדשים האחרים שנמסרו לאחרונה (שלושה 330-300) והחלו להתקינה גם בשאר המטוסים. כמובן שיקח זמן מה עד שכל צי רחבי הגוף יקבל גם את הביזנס החדש וגם את הפירסט - אבל זה בהליכי ביצוע ועדכון מתקדמים.

 

לדעתי - גם טיסה צריכה להיות חוויה מהנה ונעימה. לא רק דרך תחבורתית להגיע ליעדם מרוחקים. אני מאוד אוהב ונהנה מהטיסות - תנו לי לבלות ימים שלמים במטוס ולא תשמעו תלונה. אחרי 10 שעות טיסה מ-MIA ל-DUS, יצאתי רענן ומוכן לקרב הבא :wink:

אבל לופטהנזה משפצים את המטוסים שלהם כמו שצריך, להבדיל מאלעל שקונים כל מיני גרוטאות לא הגיוניות.

והנה אתה בעצמך אומר זאת, זה בסך הכול עניין ידוע.

אתה צודק - לופטהנזה משתמשת ב733 וב735 בעוד אלעל משתמש ב737 וב738. עם זאת, לא אפחד לטוס ב737 השונים של לופטהנזה, למרות גילם המופלג, היות והתחזוקה טובה.

זה כמו שטסתי בכיף בA300 בן 21 של THAI. הוא היה מתוחזק היטב ונראה טוב, והטיסה עברה כמו שצריך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dorsht, אני אחגוג 25 בקרוב ואגלה לך משהו - רב צי מטוסי B737 וה-B747-400 של "לופטהנזה" - בגילי, אם לא מבוגרים ממני בשנה / שנתיים. ואילו צי מטוסי ה-B737 וה-B747-400 של "אלעל" צעירים משמעותית, האם זה אומר שהצי של "אלעל" עדיף?

 

תשובה קצרה ופשוטה - לא. נכון שהם (קרוב לוודאי) עברו פחות מחזורי טיסה, אבל אין זה מעיד על אופן התחזוקה שלהם.

מטוסים של "אלעל" חדשים ככל שיהיו, לא מרגישים או נראים כשל הוותיקים של "לופטהנזה" - כי לגרמנים התחזוקה היא בראש ובראשונה. כמובן שיש להם גם תקציב נרחב - למרות המצב הקיים בתחומי התעופה והכלכלה.

 

כניסה קצרצרה למטוס של "אלעל" ולאחר מכן לזה של "לופטהנזה" תבהיר הכל. למרות וותק המטוסים, הגרמנים טורחים לעדכן את המחלקות בכל פעם שמשיקים כזאת או אחרת חדשה - במטוס חדש. ב-A380 הושקה מחלקה ראשונה חדשה - וכיום היא קיימת ברב ממטוסי ה-A330, ה-A340 (על צמד הוורסיות - 300 ו-600), ה-747-400 וכמובן שב-747-8 הטרי. לאחרונה הושקה מחלקת עסקים חדשה ב-747-8, כמובן שהיא כבר נמצאת במטוסים החדשים האחרים שנמסרו לאחרונה (שלושה 330-300) והחלו להתקינה גם בשאר המטוסים. כמובן שיקח זמן מה עד שכל צי רחבי הגוף יקבל גם את הביזנס החדש וגם את הפירסט - אבל זה בהליכי ביצוע ועדכון מתקדמים.

 

לדעתי - גם טיסה צריכה להיות חוויה מהנה ונעימה. לא רק דרך תחבורתית להגיע ליעדם מרוחקים. אני מאוד אוהב ונהנה מהטיסות - תנו לי לבלות ימים שלמים במטוס ולא תשמעו תלונה. אחרי 10 שעות טיסה מ-MIA ל-DUS, יצאתי רענן ומוכן לקרב הבא :wink:

ולטייסים של לופטהנזה יש ניסיון קרבי כשל טייסי אל על ?

עם כל הכבוד ללופהנזה, במצבי חירום אני מעדיף שאל"מ במיל' יישב מאחורי הסטיקים ולא בוגר קורס טייס אזרחי.

צ'רטרים זה סיפור אחר - הדגש בהן הוא להגיע ותו לו, אף אחד לא מצפה לרמת שירות מדהימה בטיסה לרודוס או בורגס, ולכן המחיר בהתאם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אתה יודע מה הרקע של טייסי לופטהנזה? אתה יודע מה ההכשרה שהם עוברים?

 

לפני שאתה מתחכם ורץ לענות לי שטייסי אלעל הם לשעבר טייסי ח"א, דע לך שחלק נירחב מהטייסים הגרמנים גם טייסי ח"א הגרמני לשעבר - והיתר למדו ועברו קורסים והכשרות מיוחדות לשם העניין, יש גם כמה טייסים ישראלים שהגיעו ללופטהנזה ויש לי חבר שלומד כעת.

 

צר לי לומר לך את זה, בכל רגע נתון - אני מעדיף להיות בידיהם של הגרמנים על פני הישראלים. ח"א או לא, גרמני או ישראלי, יש להם ניסיון נרחב מזה של טייסי אלעל - באם תרצה ואם לא. העובדה שללופטהנזה היו 747 לפני שאלעל עוד ידעו על 707 וכדומה.

 

אז תעשה לי טובה, חפש לך סיפור אחר להעדפה האישית - שלך - לאלעל.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רגע נתון אני מעדיף להיות עם טייס חיל האוויר לשעבר.

בכל מקרה, באל על אני מרגיש בבית, גם אם לא הכל מושלם, ואחרי הכל דגל ישראל מתנוסס על כל מטוסיה, ולא דגל של מדינה שלי אישית יש בעיה עם ההיסטוריה שלה.

אגב, אל על היתה בין חברות התעופה הראשונות שקלטו את הבואינג 747.

ואם ממש מעניין אותך, אל אל היתה חברת התעופה הראושנה בעולם שהורשתה לנחות בארה"ב לאחר אירועי ה 11 בספטמבר.

מעניין למה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS - אני לא יודע מה הרקע שלך, חוץ מהעובדה שאביך עובד לופטהנזה, כך שההטיה שלך לכיוונם ברורה.

אישית נושא מחלקות היוקרה לא מעניין אותי, אני לא מקבל כרטיסים חינם ולא שורף אלפי דולרים כדי להעביר כמה שעות במושב יותר נוח. ההפך הוא הנכון - אני מחיר הכרטיס הוא שיקול משמעותי כאשר אני מזמין טיסה, וגם אם מישהו משלם עבור הטיסה שלי, ולכן אני לא טס דוקא בחברה (או איגוד חברות) קבוע אלא ב"מה שיש" ובמחלקות התיירים. לכן הספקתי לטעום הרבה חברות - חלקן טיסה בודדת, חלקן יותר.

מבחינת נוחיות בטיסות, כיון שאתה אוהד לופטהנזה - ה-A346 זכור לי לטובה, ה-B744 דווקא כצפוף במיוחד - אבל זו תחושה סובייקטיבית, לא מדידה בסרגל. זה היה לפני 4 שנים, אולי בינתיים הם חידשו את המטוסים.

אף אחד מאיתנו לא יודע מה מתרחש מאחורי הקלעים הטכניים בחברות השונות. אק שומעים על תקלות מאג'וריות - וכמה מהחברות היותר מכובדות מככבות ב"תעופה בחקירה" ודומותיה. ואני מדבר על תאונות של העשור האחרון, לא היסטוריה של שנות ה-70.

היסטורית - אל על לא פיגרה בדבר אחרי החברות האירופיות בקליטת ציוד חדיש (אני לא מדבר על עניין של כמה חודשים), ודווקא חידשה מספר פעמים בתחום של קוים ארוכים במיוחד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...