Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

205GTI 1988,תחילתו של סיפור אהבה...


AvielT
שימו לב! השרשור הזה בן 4088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב חברים!

מאתמול אני בעלים גאה של מכונית מדהימה 205GTI 1.6 מבציר 1988.

לפני הכל אני רוצה להודות ל2 אנשים מדהימים,ליונתן(מקלארן F1)ולמיכאל(כמעט ולא פעיל בפורום),שעזרו לי בזמן הבדיקה והרכישה של הרכב,מזמנם החופשי וללא שום תמורה!עם המון רצון טוב ואהבה לרכבים ולתחום!תודה רבה לכם!לא פוגשים אנשים כמוכם כל יום!!זה הרכב הישן הראשון שלי,לא היה לי שמץ מה לבדוק ואיך,היה גם צריך להעביר את הרכב טסט ותודות להכוונה והעזרה שלהם הכל נעשה במהירות ויעילות.

 

חיצונית הרכב במצב יחסית טוב,כל הפלסטיקה החיצונית במקום,הרכב נצבע מתי שהוא בשנים האחרונות ולכן הצבע השחור יחסית בסדר,יש 2-3 מקומות של חלודה במרכב שאפשר לראות.

בפנים יש כיסאות של 306,צריך למצוא פיתרון לזבל הזה כי השילוב די מעפן ולא מתאים,הדשבורד כולו בחלקים(שלמים ויפים)אצלי בקרטונים,רובו כבר הוחלף לחדש,החופה שאין למצוא כזו עברה שיפוץ והיא נראית כמו חדשה!מה שנשאר זה לקום בשישי מוקדם בבוקר ולהתחיל להרכיב את הכל כמו לגו.

כרגע יש המון חוטים באוויר,במבט ראשוני זה נראה ממש מפחיד,שהגעתי לראות את הרכב די נלחצתי מזה,אבל מישיבה של 10 דקות ברכב עם כמה חלקים והתעסקות איתם הבנתי שלא מדובר בתורה מסיני וכל עוד יש לי את החלקים מדובר בשטויות,כמובן שיש כל מיני פ'יצקסים שאני אצטרך בהם בעל מקצוע.

 

מפתיע לראות תגובות של אנשים על הרכב,תוך כדי התעסקות עם הרכב בחנייה שמתי לב למבטים של אנשים שמכירים את הדגם הזה ויודעים שמדובר ברכב מדהים,מישהו אפילו עצר בהתלהבות וסיפר לי שהייתה לו אחת כזו בדיוק,והוא מתגעגע לכיף שהיא נותנת.

מי שלא מכיר את הדגם,לא מבין איך לעזאזל "זרקתי" 10K על גרוטאה שכזו,והשאלה הראשונה שעולה מאותם אנשים זה "כמה הרכב עשה" ו"איזה יד הרכב".

 

הרכב מניע בשנייה,המנוע מרגיש בריא ונוסע טוב,נהגתי כל הדרך מחיפה ועד לירושלים בחום המטורף של הצהריים,עשיתי עצירה אחת(יותר בשבילי מאשר בשבילה,פייטרית אמיתית)כרגע הרכב עומד במנוחה על 1500 סל"ד ואני צריך לטפל בזה,אם אני עומד בניוטרל ולוחץ על הגז הסל"ד קופץ ואז מתרסק לכיוון ה800-700 ועולה בחזרה ל1500,בעמידה רגילה הוא יציב.

 

יש עוד משהו מוזר בקלאץ',בזמן שאני מרים את הקלאץ' בתחילת נסיעה בהילוך ראשון עם ההשתלבות של ההילוך מופיע רעש שמזכיר קפיץ חלוד שמועכים אותו(לא מהדוושה עצמה)ובעלי שמיעה חדה ישמעו את זה גם בהעברת הילוכים בזמן נסיעה,ההילוכים עוברים חלק ללא חריקות או בעיות מיוחדות.

 

ועוד דבר שמאוד מפריע זה שהבולם הקדמי בצד הנוסע גבוה משאר הבולמים,ובנוסף הוא דופק ומתרסק על כל סדק,מי שיושב לידי יכול להרגיש מכות של ממש באיזור הרגליים,התרסקויות.

 

סך הכל אני מאוד מרוצה,וביום ראשון הרכב ייכנס למוסך כדי להתחיל לסדר מכאנית את כל הריג'קטים האלה,בנוסף אני אשמח לקבל המלצות על בעלי מקצוע שמכירים את הדגם באיזור ירושלים או בית שמש.

 

קצת תמונות של הרכב:

23236279.jpg

 

93761529.jpg

 

7668434.jpg

 

88326361.jpg

 

59355456.jpg

 

9538578.jpg

 

836181.jpg

 

 

34714415.jpg

 

22855257.jpg

 

8504710.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מדהימה באמת קלאסית , יש לי את אחותה לתקופה ולאחרונה קניתי עוד אחות לתקופה ,אבל זה בהמשך, שווה יום אחד מפגש. איזה אוטו מדהים באמת תהנה ותשמור עליה.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו מגניב לגמרי!!!:twisted:8):-D בהצלחה איתו!!!8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד מיתרונות הפג'ו הזאת הייתה התנהגות הרכב והמרכב בגלל הבולמים והקפיצים.

על מנת להחזיר לרכב את יתרונות האמיתי יש לשחזר הייטב ובצורה מקצועית את

כל מה שמקשר את הרכב לכביש הבולמים, הקפיצים, הגומיות והצמיגים לאיכותיים וטובים

יש לעשות כיוון פרונט מושלם ולבדוק שההגה וסך חלקיו מכוונים ובמצב אופטימלי אחרת

טובה ככל שתהיה, ההנאה לא תהיה מושלמת, אח"כ ממולץ לתת דגש לבלמים ולקלאטש.

 

הרכב הזה בימיו הראשונים על הכביש היה אחד הרכבים המהנים ביותר בארץ אבל

מצבו הלך והתדרדר במשך השנים, נהגים גרועים וטיפול לא מקצועי הרסו בו כל חלקה

טובה והמכוניות האלה נעלמו מהכביש באותה מהירות בה נסעו, יצא לי לנהוג באחת כזו

לא מזמן ולצערי הגדול האכזבה היתה גדולה.

 

אני מקווה שהרכב שלך במצב טוב יותר מזו שנהגתי בה ואם תשקיע במקומות הנכונים

יהיה לך רכב מוצלח מאד, כירושלמי אני שמח לדעת שיש אצלינו רכב כזה שעדיין נוסע

שיהיה בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חמוד ששימתי ללמוד נהיגה לדוד שלי היה כזה והוא היה ממש חמוד

 

בכל אופן במידה וזה מעניין אותך אם לא זרקתי אמור להיות לי סט מדבקות ניקל\אפור לכל הדש (איכותי )

אם זה מענין אותך אני יחפש בשבת

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבאתי לפגוש אותך בלי להכיר אותך או את הפיג׳ו הזאת, דימיינתי בראש עוד 205 שנשאר מעט מאוד GTI ממנה והדרך להחזיר אותה להיות GTI כרוכה בהרבה כסף וכאבי ראש שלדעתי אתה תמנע מלהכנס אליהם.

תוך כדי שאני מחפש אותך במקום המפגש המסוכם פתאום אני קולט, GTI ! טמבון שלם , פנסי ערפל , מזכירה לי את הGTI של יונתן ובהחלט יש לה את הלוק המקורי והשמור ! סיבוב זריז מסביב לאוטו, כן יש כמה נקודות אבל הבודי ישר , נראה טוב ! מפה לשם בודקים שלדה הרצפה האחורית מקורית תפרים מקוריים נקיים, הפרונט כנ״ל ואפילו אין אזיקונים, חוטים מיותרים ואילתורים במנוע! עד עכשיו רק הפתעות נעימות !

 

מניעים אותה, הטורים מתייצבים די גבוה על 1300 -1400 אבל יציב לא משחק, לא רועד לא מגמגם, עגול לגמרי! בחיאת את פיג׳ו!!! ועוד GTI שנת 88 שראתה הרבה בעלים בחייה ! איך את עושה את זה? איך בשנת 2012 את עדיין 1.6 ולא הסבו אותך מזמן ל1.9 ? איך הצלחת לחמוק מידיים שיעשו לך שאסי ותהפכי לאחת מתוך רבות ...

 

סיבוב מאחורי האיזור תעשיה התרשמתי יש קרקוש שנכנסים בבורות, לדעתי הבולמים תקינים ומדובר באיזה תפוח או בושינג כלשהו אבל בהחלט האוטו מרגיש מהודק וטוב, זאת פעם ראשונה שנוהג ב1.6 GTI והמנוע מרגיש בריא סוחב לא רע עם צליל מגניב, ממש כיפי , מוריד הילוך לפני הסיבוב, נכנס, באמצע הסיבוב עוזב את הגז עם ליטוף על ברקס - התחת נזרק והחיוך עולה - זאת GTI. (מצטער אביאל הייתי חייב -)

 

לא הכל ורוד, כן תצטרך להרכיב את כל הדשבורד מחלה של כל הגיטיאיי, טוב לפחות שיש את כל החלקים. בחלודה תצטרך לטפל ועוד הרבה עצבים זמן וכסף ילכו על דברים שאתה עוד לא יודע, אבל לראות את החיוך שעולה לך בנסיעה באמצע הפקקים, בחום בלי מזגן והגה כוח מראה שזה הולך להיות שווה את זה, רכב ישן ועוד אייקון מוטורי יספק לך הנאה ששום קופרה או שירוקו TSI בחיים לא יספקו לך או לפחות לא ב20 שנה הקרובות .

 

 

נהנתי לעזור, מיכה.

 

נ.ב איך הסתדר עם ההעברת בעלות, ונסעת בערב בנס הרים? :)

 

 

BMW E30 325i Coupe

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר פה,אני כנראה אתחיל להתעסק עם הבולמים,קפיצים,צמיגים כיוונים ושאר המכלולים שמקשרים את הרכב לכביש ולהתנהגותו בראש ובראשונה,ולכן ביום ראשון הרכב ייכנס למוסך בירושלים שקיבלתי עליו המלצה,במקביל לזה טיפול שמנים,נוזלים ופילטרים(אני עדיין שוקל אם לקנות הכל ולעשות את זה לבד,אין לי ידע ואף פעם לא עשיתי את זה-ולכן אני אשמח אם יהיה חבר פורום פה באיזור שבא לו ללמד אותי,אין לי בעיה להגיע אליו)

 

דשבורד-החלטתי לרוץ על זה לבד,לא חושב שזה מסובך יותר מידי,זה כיף ויש כמובן סיפוק מהעבודה והתוצאות.

 

אשקר אם אגיד שאני בראש שקט,יש לי לא מעט חששות אבל אני בחור צעיר עם זמן,רצון והרבה אהבה לרכב...הוא הגיע לידיים טובות.

 

תודה לכולכם.

 

עריכה:

מיכאל איזה כיף לראות תגובה שלך!שוב פעם אלף פעמים תודה,אין כמוך!

נהגתי בנס הרים בדרך לבית...כמו סבתא...

הגענו להסדר לגבי העברת הבעלות והכל בא על מקומו בשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו אהוב ומעולה, עברו לי בראש עשרות פעמים כבר המחשבה לקנות אחת.

האוטו ממש יפה ואני אוהב אותו מאוד רק הג'אנט הזה מחריד, מעולם לא אהבתי אותו בטח לא לעומת הג'אנט של ה1.9 המדהים.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כייף לראות רכבים כאלה שמגיעים לבעלים נכונים שישמרו אותם ועליהם למען הדורות הבאים.

זה רכב שגם אני כילד לפני רישיון פנטזתי עליו ונשארו ממש מעט כאלו במצב נורמלי. מאחל לך המון הצלחה בשיפוץ וכמו שאומרים: "כל המציל GTI אחת כאילו הציל עולם ומלואו" :lol: .

 

אני מראשון,אם לא תמצא מישהו שיעזור לך בטיפול אני אשמח לעזור. בכל מקרה טיפול שמנים+פילטרים זה ממש פשוט. אם אני זוכר נכון יש לי גם היינס ל205 במחשב בבית, אני אחפש אותו ובמידה ואמצא אותו אני אשלח לך.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...