Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוספת טורבו לNB


שימו לב! השרשור הזה בן 4462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תעשה בדיקה סטטיסטית כמה מנועים "רגילים" הלכו לעומת כמה מנועים שהורכב עליהם קיט גדישה הלכו - אז תגלה מה יותר בריא למנוע.

 

לא כול כך הבנתי למה אתה מתכוון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אבל מה שבטוח יהיה מאוד מעניין לראות מיאטה טורבו בנויה בארץ!

 

יש בארץ מספר NB ואפילו NC אחת (או אפילו שתיים) גודשות.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאדו, רק אם אתה תפתח מנוע ותחזק ותחליף את כל הבפנים אתה תגיע לסכמוים כאלה נכון,

אבל תכנון מערכת טורבו בגדישה נמוכה לאטמוספרית ניתן לסיים סביב ה 20 אלף ש"ח פלוס מינוס

מבירור שערכתי עם סדנא מסויימת פה בארץ. (לא סתם מספרים שאני זורק באוויר או משהו)

אם הבניה נעשית נכון בגדישה סבירה ולא כזו שתחזיר את נשמתו של המנוע לבורא,

לא חושב שצפויות הפתעות מיוחדות..

 

אבל זה נכון לגבי גדישה בלבד בלי המסביב,

שאי אפשר פשוט להרכיב טורבו ולהשקות אותו במים.. זה לא עובד ככה

צריך לחזק בלימה ומתלים כדי להסתדר עם הכוח החדש, גם לחזק גיר במידת הצורך

 

חבל שלא שמרתי את כל הפירוט שעשינו לפרוייקט, ככה הייתי מעלה את זה לפה.

אבל 35-40 זה בלי פתיחת מנוע.

לפי מה שזכור לי זה היה הטורבו, סעפות, מערכת פליטה, מחשב ניהול חדש, קלאצ, משאבת דלק, שעון או שניים כדי לא לגמור מנוע ואת עלות העבודה (ובטוח ששכחתי עוד כמה פרטים...). עם פתיחת מנוע אתה עוקף בהרבה את הסכום הזה ואם אתה מוסיף את החיזוקי שילדה ובלימה בכלל...

ודווקא הגיר של המיאטה (לפחות הna) מאוד חזק ואין לו בעיה לעמוד ב180-200 כח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה אחרת היא השתלת V8, אבל זה עוד יותר בעייתי ואני לא בטוח שזול יותר.

 

 

לא משנה, מסתבר שזה יקר יותר (כ-20k$)

http://flyinmiata.com/V8/costsNB.php

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים עפים פה על סכומים כאילו הבנאדם ביקש לבנות רכב דראג עם GT3076 ו600 כוח בגלגל.

 

אני תומך ב-2 אופציות בכללי.

 

או שבונים הכל ועושים הכל! ששם זה יכול להגיע ואף לעבור את ה40 אלף שקל.

או שעושים את המינימום בשביל לגדוש באמינות ולהנות עם עוד משהו כמו 50 כ"ס.

 

הבנאדם רצה לגדוש על מנוע סגור בגדישה נמוכה לקבל עוד מומנט בסלד נמוך ואפילו קצת פריקות לסטייל :lol:

 

אני מכיר לפחות בנאדם אחד שגדש ספציפית על מיאטה 0.4 BAR בלי לעוף על סכומים ענקיים ואפילו הקלאץ המקורי החזיק!

 

סעפת פליטה.

טורבו קטן וזמין.

צנרת גדישה.

דאון פייפ.

קולר חזית (בגדישות נמוכות אפשר גם קולר צידי קטן).

רצוי מאוד ניהול מנוע חיצוני, לא חייב את הניהול הכי יקר בשוק!

 

בעיניין הדלק, אין לי מושג כמה המזרקים הנוכחים מספקים או מה נקודת השיא שלהם, את זה חכמים ממני יגידו.

במקרה הגרוע ניתן לרכוש מזרקים רציניים יותר.

 

אלו הדברים העיקריים... ברור שיש צורך בפורק צינורות שמן לטורבו שעונים וכו'.

אבל אפשר לגדוש במחירים "שפויים", יש המון אנשים מקצועים בתחום עם אחלה ידיים ואחלה חומרים ועם אחלה מחירים!

 

רק שתדע, עם הכוח בא התאבון! :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע טוב, אבל תן מספר.

 

ה-mazdaspeed האוסטרלית (בניגוד לאמריקאית שמבוססת על בלוק קצת שונה) מוצאיה כ-210 כ"ס. שאר המנוע כמו ה-1.8 שנמכר בארץ אאל"ט. ככה שזה אפשרי בלי לפתוח מנוע ובלי להחליף קלאץ. גם לא צריך להחליף מזרקים, עד 200 כ"ס בקראנק ככה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד משעשע לראות את כל בוני הקיטים כאן בגרוש וחצי.

 

כנראה אף פעם לא באמת קניתם שום חלק ששיך לזה ואז אין לכם מושג מה באמת העלויות.

 

על כל החארטה של OBX וקיטים של 900$ מ-EBAY אתם יכולים לדלג - אנחנו מדברים כאן על רמת איכות סבירה ולא על זבל.

 

בבקשה גשו לפיט סטופ או טופ אר.פי.אם ותביאו הצעה לטורבינה.

גשו לבונה צנרת נורמאלי ותביאו הצעת מחיר לבניית סעפת. וגם לדאונפייפ. וגם לצנרת גדישה.

גשו למי שאתם רוצים ותביאו הצעה לאינטרקולר.

תראו הצעת מחיר למע' נהיול מנוע מכל סוג שאתם רוצים.

 

אין בעיה - שהכל יהיה ב-0.5 באר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם CROC.

טורבו וניהול ביחד זה כבר 10K - זה לא כולל את עלות הכיוונים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד משעשע לראות את כל בוני הקיטים כאן בגרוש וחצי.

 

כנראה אף פעם לא באמת קניתם שום חלק ששיך לזה ואז אין לכם מושג מה באמת העלויות.

 

על כל החארטה של OBX וקיטים של 900$ מ-EBAY אתם יכולים לדלג - אנחנו מדברים כאן על רמת איכות סבירה ולא על זבל.

 

 

שלום לך קרוק?

לא מדובר כאן על לקנות טורבו חדש מהחברה ואין שום דבר רע למצוא טורבו יד שניה במצב טוב שיספיק למטרת הפרוייקט.

ממש לא מדובר כאן על הקיטים הסינים מאיביי שלא שווים גם גרוש וחצי.

 

אם אני לא טועה אתה מכרת לא מזמן את הקיט שלך ששילמת עליו ממיטב כספך, והוא נמכר "בגרושים", יש בזה רע?

 

לא כולם יכולים לגשת לאחת הסדנאות להשאיר את הכרטיס אשראי וללכת, ישנם אופציות זולות יותר ועדיין ברמת סבירות מצויינת.

 

אני לא אומר שזה יצא פחות מ10K... אבל להגיע לסכומים של 45+ זה מוגזם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין.

אם אתה קונה טורבו חדש וניהול חדש והכל חדש מן הסתם שהמחירים יהיו בשמיים.

אבל למה שמישהו יעשה פרוייקט למינימום וילך יקנה טורבו חדש באלפי שקלים, שהוא יכול מצוא בקלות יתרה K03 או K03S סתם לצורך הדוגמא באיזה אלפייה.

חסר פה אנשים שמשדרגים טורבו ומורידים אחד תקין ומוכרים?

לך לפירוקיות חסר טורבו דיזלים וכל מיני שטויות למכירה?

ניהול מנוע יצא לי לראות בזמן האחרות אחד או 2 שמפורסמים למכירה.

 

אני מכיר מיאטה אחת לבנה מודל 95-96 ישנה כזו, שעשו עלייה פרוייקט בלא יותר מידי כסף בכלל.

 

יותר מזה אתה מדברים על המנוע של המיאטה - אפילו על ראלי בריאה עם גיר קלאץ ומנוע בריא אפשר לגדוש במנוע סגור בכלום כסף.

 

בקיצור אם הבנאדם היה מחפש המון כוח אני כמעט בטוח שהוא היה יודע מה הוא מחפש ולכן לא היה פותח את האשכול, מי שפותח את האשכול זה מישהו שלא התנסה ולא בירר ובטח שלא מחפש להוסיף איזה 300 כ"ס למנוע.

ולכן אני מתאר לעצמי שהפרוייקט המדובר נוגע לגדישות נמוכות והוא סה"כ רוצה לקבל קצת כוח, אפקט הבעיטה של הטורבו ואיך לא - הפריקות.

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתם אומרים?

נסיתם פעם למכור חלק כלשוה מקיט טורבו? או חלקי שיפור אחרים? חדשים או משומשים?

אתם יודעים כמה "קופצים" יש על המציאות האלו?

 

זה רק אומר לכם שיש כמות זהומה של אנשים שמוכנים לשקול את זה.

למה? כך. זה המצב.

 

אצלינו כולם כאן מומחי שיפורים שלמדו מפורומים ומתרחקים כמו מאש מרכב משופר ונראה להם הרבה יותר טוב וגם משתלם לרכוש רכב סטוק ומדוגם אז להתקין עליו הכל לבד.

 

yea right...........

 

בכל מקרה - פותח השרשור נעלם ולא עונה לשאלות התקציב.

ומי שאין לו ניסיון ולא מכיר אין לו שום סיכוי ללקט קיט עובד ממציאות במחירי רצפה.

 

וגם שום בעל מקצוע נורמאלי לא יגע במישמש הזה - מה הוא צריך לקחת על עצמו אחריות על התוצאה וגם על הנזקים האפשריים אם לא הכל ידפוק ביחד כמו שצריך?

ולכל אדם מנוסה הרי ברור כשמש שאין שום סיכוי שהכל יעבוד כמו שצריך.

במקרה הטוב יקח ים זמן להתאמות וליטושים - מי שרצה הכל בזול יש לו בכלל כסף לכל זה?

ובמקרה הרגיל ילך ראש או כל המנוע. איזה בעל מקצוע ירצה להיכנס למיטה החולה הזו ולעמוד מול לקוח מאוכזב שעלול לשים את כל האשמה על המוסכניק?............

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא כזו - מלבד הטורבו שבעייתי בגלל שיש לו אופציה של חוסר תפקוד יש משהו מעבר?

הרי סה"כ רוב הקיט כולל אינטרקולר וצינורות למיניהם.

ניהול מנוע אני חושב שיש אופציה לבדוק לא? לא התנסתי ברכישה של ניהול מנוע יד שניה ולכן אני מתאר לעצמי לפני שבנאדם שופך 3-5 אלף שקל על משהו משומש הוא יבדוק אותו לא?

 

אז מלבד ניהול שכנראה יבדק, וטורבו שאפשרי אולי שיהיה תקול, כל השאר לא אמור להיות בעייתי. החל מסעפות, קולר, פייפים למיניהם וכו'.

 

מזרקים תלוי בסוגם ובסוג הרכב אולי יכולים לספוג גדישה נמוכה אז החלפה לא נדרשת.

קלאץ' בריא ואמין לא יספוג גדישות נמוכות? גיר במצב טוב! לא יחזיק עוד קצת כוח? כנ"ל לגבי המנוע!

בכל אופן כמובן הכל אינדיבידואלי. יש רכבים שלא יספגו אפילו 10 כ"ס נוספים ויש כאלה שעל מנוע סגור אפשר להגיע למספרים מטורפים.

 

הפורד RS2000 שלי גדשה בעבר על מנוע סגור - והרכב היה כמעט 300 כוח שנבדקו בדיינו.

הייתה עוד פורד RS אדומה, שאני יודע שהמנוע לא עבר חיזוקים מי יודע מה, והיא עמדה קרוב ל 800 כוח.

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה תבדוק ניהול מנוע? על הצמה שמותקנת על רכב לפני שמורידים את המחשב?

בד"כ זה לא כך.

אתה חושב שסעפת פליטה איכותית זה דבר זול?

מבטיח לך שבפרוייקט כזה - כל דבר זול עולה ביוקר.

בנוסף - 90% סיכוי שצריך להחליף מזרקים. הנה הלכו עוד 1000 ש"ח.

 

אם יש קיט מוכן של חברה בחו"ל למיאטה של חברה ידועה, הייתי קונה אותו ולא בונה שם דבר בארץ ולא קונה שום דבר מאף אחד בארץ.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם יש, אבל איך תעבור תמכס? אלא אם יש לך מישהו שטס וגם אז זה חבילה די גדולה וכבדה אני מתאר לעצמי...

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם יש, אבל איך תעבור תמכס? אלא אם יש לך מישהו שטס וגם אז זה חבילה די גדולה וכבדה אני מתאר לעצמי...

 

יש הרבה סדנאות שדואגות למשלוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...