Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלימת פתע באמצע צומת גרמה לתאונה, מי אשם?


שימו לב! השרשור הזה בן 4504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אתמול בלילה גשום עד מאוד בתל אביב אמא שלי היתה מעורבת בתאונה.

 

בנסיעה במהירות מתאימה בדרך עירונית, בהתקרבות לצומת מרומזר שהציג ירוק מהבהב, הנהגת שלפני האוטו שלנו בלמה בלימת חרום שהסתיימה באמצע הצומת.

אנחנו נכנסו בה מאחור (לאחר שניסינו להמנע מכך) הפגיעה במכונית מקדימה - בקלית בלבד כ-400 ש"ח

הפגיעה ברכב שלנו - פגוש וכנף כ-2500 ש"ח

 

האם חוקית האשמה נופלת על אמא שלי על חוסר שמירת מרחק (כי היא נכנסה באוטו השני מאחורה) או שהנהגת שבלמה בלימת חרום שנגמרה באמצע הצומת?

 

סרטוט מצורף.

2bu0p5.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככלל הרכב שנכנס מאחור אשם.

 

הרכב הראשון בלם בלימת חירום ומצא עצמו חוסם את הצומת , במקום לעבור את הצומת, ביחוד אם הפעולה נעשתה כשברמזור ירוק מהבהב.

 

לכן תהיה כאן רשלנות תורמת של הרכב הראשון . אני מניח כי שופט יפסוק איש איש ישא בנזקיו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא הצלחתם לבלום בזמן סימן שלא שמרתם מרחק מספק בהתאם לתנאי הדרך.

האשמה היא אך ורק שלכם.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סולל הדרך

 

 

53.לא יבלום נוהג רכב את רכבו פתאום, אלא לשם מניעת תאונה שאי-אפשר למנעה בדרך אחרת או אם הדבר הכרחי מטעמי בטיחות התנועה;

 

זו לשון התקנה הדנה בבלימת חירום.

 

אם לקבל את דברי פותח השרשור כפשוטם הרי בלימת החירום בוצעה כאשר ברמזור דולק אור ירוק מהבהב , שמשמעותו ירוק ועליה היה להמשיך בנסיעתה, ולא לבלום, ולחסום בצורה זאת את הצומת.

 

המחוקק קובע כי בצהוב עליך לבלום אם יש בידך את השהות והמרחק הדרוש או להמשיך בנסיעה ולפנות את הצומת.

 

לכן לרכב השני אשמה של אי שמירת מרחק ולרכב הראשון אשמה שבלם בלימת חירום שלא לצורך .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה תגיד לי בבקשה מה אומר החוק במקרה והרכב נעצר בצומת T בגלל שיבושי כביש(בור די עמוק), והרכב שנסע מאחור לא הספיק לעצור ונכנס בו? יש לציין שקטע כביש זה היה מסומן בצבע כתום(תמרור 901) והגבלת מהירות 40קמ. העצירה לא היתה פתאומית.

תודה.

Hyundai IONIQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הכרחי אבל אם נוסיף לכך שאולי גם היה שלט תן זכות קדימה לרכב שעצר בגלל הבור, הרי הרכב השני שנכנס בו אשם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא מהאנשים שבולמים במידה ויש ירוק מהבהב (כמובן במידה ואפשר לבלום, ותמיד לאחר מבט במראה האמצעית), ולכן, תמיד לפני הגעה לרמזור, אני מאט, אפילו מאט משמעותית ל70 קמש. כדי שההוא מאחורי כבר יראה את האור האדום.

 

בכללי זה עניין של אופי, אני מקפיד מאוד על מהירות, לפני רמזור מאיטים ומתכוננים לעצירה.

 

אני יודע שאולי זה לא יהיה נעים לשמוע, אבל כשאתה מתקרב לרמזור, מאיטים, אם פגעת ברכב מלפנים, כנראה שלא האטת מספיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמא שלך אשמה ב-500%.

 

אני יכול לנסוע על כביש ויכול לבלום כל שניה וכל דקה כי פעם כלב קופץ לי לכביש, פעם חתול, פעם פרה חוצה את הכביש וכו' וכו' ועליך לשמור מרחק אשר יאפשר לך עצירה בכל בלימה שלי. מרחק זה אמור לשקלל את מהירות הנסיעה, תנאי הדרך (גשם למשל שמצריך מרחק גדול יותר) וכו' וכו'.

 

אמך לא נהגה כראוי.

 

אם הנהג שהיה לפניה בלם את רכבו בירוק מהבהב יכול להיות שאמך אשר היה רחוקה יותר מהצומת הייתה עוברת אותו בכתום או חלילה אדום, כלומר, לא רק שהיא לא שמרה מרחק, היא גם התעלמה מהרעיון שהיא מתקרבת לצומת הדורש דריכות, תשומת לב מיוחדת, ושיקול דעת חכם.

 

אי שמירת מרחק = אש"ם.

 

גם בית המשפט הכיר בכך כמה וכמה פעמים בדיוק מהטעמים שציינתי לעיל.

 

אמא שלך אשמה. אשמה מאוד. רצוי לשנן זאת וללמוד להבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסות לישה:

 

בלימה בירוק מהבהבת תלויה במהירות נסיעתך ובמרחק מהצומת. אם אתה במהירות ויחסית לא רחוק מהצומת ואם תמשיך בנסיעה תעבור אותו בירוק מהבהב על גבול הכתום - זה בסדר, אלא שאם תאיץ וזה יביא לכך שתעבור את הצומת בכתום על גבול האדום, אתה לא בסדר. הייתי אומר שמראש בהתקרבך לצומת, כאשר האור הוא ירוק והנך רחוק, עליך להאט מעט דווקא ולקחת בחשבון שעד שתגיע האור יתחלף. אם בלימה בירוק מהבהב בהתחשב במהירותך והמרחק שלך מהצומת תהיה בלימת חירום מפתיעה, הרי שגם בכך יש טעם נפגם כי עצירה צריכה להיות איטית וצפויה. אלא מה, שאת הנתונים האלו (מתי האור החל להבהב, מה היה המרחק מהצומת וכו'), לא ניתן לבדוק ומאידך משהפגיעה הינה מאחור קל יותר ואף הגיוני יותר יהיה מצד בית המשפט להטיל את מלוא האחריות על הרכב מאחור אשר, כך או אחרת, לא שמר מרחק מספיק וגם הוא לא שיקלל אפשרות עצירה ברמזור, כך שלדעתי מלוא האשמה נופלת, שוב, דווקא על מי שהיה מאחור ויש לציין שבצדק. יש מי שציין כמה פעמים שהוא מסתכל לצדדים לפני חציית צומת באור ירוק כי הוא לא סומך שמישהו לא יעבור באדום - אם מצופה שנהג יעבור בירוק מהבהב ולא יבלום כדי למנוע מצב כדוגמתו כאן, איני יודע איך נהג כזה באמת גם יעבור במהירות הגבוהה שהוא נמצא בה וגם יבדוק את הצומת ויהיה מוכן לעצירה.

אני חושב שהרעיון של מחלפים באופן שלא יאפשר תאונות כאלה היה פותר את כל הבעיה וגם היה מזרים יותר את התנועה וחוסך את הפקקים שנובעים מעצירות ברמזורים אלא שלדאבוני במדינה הזו אוהבים הפוך - במקום את הדרך הפשוטה, הקלה והזולה, בוחרים את היקרה, המסורבלת והלא-יעילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין (אולי לא הבנתי טוב את ההודעות) למה הנהגת הראשונה עצרה.

לפי מה שרשמת, היא נכנסה לצומך בירוק מהבהב. כלומר היא יכולה להמשיך לנסוע גם אם הרמזור מתחלף או התחלף לצהוב.

 

מותר להיכנס בירוק מהבהב - כמו שישה כתב, אבל אם נכנסת, אתה צריך לחצות אותו במהירות, גם אם הרמזור הפך לצהוב או אדום.

 

מה שכן, גם אמך הייתה צריכה לשמור מרחק. ואם היה קופץ לכביש מישהו והבלימה הייתה בלתי נמנעת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק קובע שירוק מהבהב הוא ירוק , וקובע שצהוב דינו כאור אדום אבל...

 

אם הצהוב מונע ממך לעצור בבבטחה ויביא לכך שתיתקע בצומת עליך לדאוג לעבור ולפנות את הצומת.

 

אור צהוב

:





.

עצור כאמור ב 701- אור אדום





אם אינך יכול לעצור

 

לפני הצומת בבטחה או

 

שנכנסת אליו

, השלם את





מעבר הצומת ופנהו מיד



.

כאמור ב 703- או 704 - אור ירוק

 

מתוך הנחיות הרמזורים

 

אור ירוק מהבהב תמיד 3 שניות

 

אור צהוב תמיד 3 שניות

 

בנוסף קיים זמן בו לאחד יש עדיין אדום שהוא תלות של מהירות הנסיעה המותרת / המעשית בנתיב כדי לאפשר פינוי הצומת בבטחה..

 

מכל אלה עולה שבתלות של מהירות הנסיעה והמרחק מהצומת בו נמצא הרכב הרואה אור ירוק מהבהב על הנהג לקבל החלטה

 

לעבור את הצומת או לעצור , כאשר העצירה היא לא עצירת חירום אלא עצירה "רגילה".

 

ובוודאי שבלימת חירום שתוצאתה עצירה באמצע הצומת אינה ההחלטה הנכונה שלקחה אותה נהגת.

 

זאת אשמתה

 

ואילו הרכב שנסע אחריה , לא שמר מרחק מספיק מהרכב שלפניו וזאת אשמתו

 

לכן יש אשם של שניהם למקרה הספציפי הזה.

 

לכלל של תאונת חזית /אחור אשם תמיד הרכב שבא מאחור יש גם יוצאים מהכלל נביא שתי דוגמאות

 

שני כלי הרכב עומדים והרכב הראשון מחליט לנסוע לאחור ופוגע ברכב שמאחוריו

 

אתה נמצא בתהליך עקיפה בנתיב שמאל ואז הרכב בנתיב הימני סוטה בפתאומיות לנתיבך ואתה נכנס בו מאחור.

 

לכן אש"מ זה יפה אבל לא תמיד.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה:

 

את השיקולים לעצירה או אי עצירה בירוק מהבהב גם אני פירטתי ואני חושב שאנו בבחינת תמימי דעים באשר לרוב, אלא שמה שאמרתי הוא שאחרי אלה קשה להתחקות בבוא העת כדי לבחון מידת האשמה של הנהג הבולם ואילו האשמה הרובצת לפתחו של מי שלא שמר מרחק היא ברורה.

 

באשר לשתי הדוגמאות שהבאת, במקרה של סטיה מנתיב סבורני שהפגיעה לא תהיה "במדויק" חזית באחור, כך שלא בהכרח ניתן יהיה לומר לפיכך כי מי שהיה מאחור אשם. הרי אם הפגיעה היא בדיוק של החזית מאחור, כנראה שרכב לא סתם סטה אלא כבר היה בנתיב השני במלואו ואניח שלאחר מעבר הנתיב הוא לא בהכרח פתאום בלם אלא היה במהירות מסוימת, כך שלרוב לרכב מאחוריו צריכה להיות האפשרות לבלום ולמנוע את התאונה.

באשר למקרה של רכב שעושה עליך רוורס, אתה יכול לטעון את הטענה הזו בבית המשפט ושופט שהינו לרוב אדם נבון יבחן את גרסאות שני הנהגים ויראה מי מהן סבירה יותר. בדרך כלל הטענה הזו לא נטענת. סביר יותר שרכב ייסע רוורס על רכב אחר בתוך מקום צפוף, דוגמת שטח עירוני או חניה מתוחמת מאשר על כביש ראשי למשל. פגיעות במהירות נסיעה ברוורס הן בדרך כלל גם קלות יותר מבחינת נזק.

 

אני עדיין דוגל ב-אש"מ.

 

כל מי שנהג קצת בכבישנו יודע היטב כמה נהגינו "שומרים" מרחק ככה שקל יותר לבחור באיזה גישה ללכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחום

 

לפחות לפי פותח השרשור שתי עובדות

 

הראשונה בלימת חירום, השניה מיקום הרכב הבולם פתאומית ,באמצע הצומת.

 

שתי פעולות שאסורות לביצוע לכן יש לה אשמה כמו שלשני יש אשמה של אי שמירת מרחק.

 

אין כאן אשמה של אחד בלבד ובטח לא 500%

 

לגבי המקרה של סטיה לנתיב אם פער המהירויות גבוה זה שסטה התייצב בנתיבו ולא צריך לבלום כדי שהעוקף יכול להיכנס בו חזית אחור.

 

לגבי המקרה השני תקרא כאן

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=410906

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...