Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש רכב עד 50,000


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7991 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מישהו יודע?

איזה רכב קל יותר למכור?

 

מאוד קשה לנבא. לשניהם לא יהיה שוק מבריק. מצד שני שניהם, במצב טוב, ובהתחשב בזה שהמוכר יראה שלא החזקת את הרכב יומיים, ימכרו. מתחת למחירון מן הסתם (גם אתה רוכש הרבה מתחת למחירון אז זה יתקזז).

 

תבחר את הרכב שאתה נהנה בו יותר. קח לבדיקה במכון שלך, תתמקח על המחיר עוד (הם תמיד מורידים).

 

תבדוק לפני שאתה יוצא מהם שלא חסרים כל מיני חלקים קטנים, החל מחלקים קטנים בגריל התחתון, ועד החוטים של המגש האחורי.

 

גיא

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הרגע דיברתי עם בחור שיש לו פאביה, רק כדי להתרשם מהאוטו ולשאול מנסיוניו על האוטו (תקלות, אחזקה).

בסוף הוא אמר לי שהוא במקרה מוכר את האוטו שלו.... במחיר של ההשכרה!!

כלומר - 52,000 ש"ח (המחירון 56,000).

לכאורה יתרון עצום - גם ק"מ יותר נמוך, וגם אין כתם של "השכרה"... (למרות שמצד שני, אין שירות אחריות מלא עם האוטו).

 

הסיבה למכירה: הוא קנה אותו לפני שנתיים מחברת מימון (אלבר) ונגמר לו הכסף. הוא חשב למכור את האוטו, ומהכסף של המכירה הוא יחזיר לחברה את החוב שלו.

 

זה בחור שאני לא מכיר אישית אלא דרך "חבר של חבר של...". לסמוך עליו ב-100% אני לא יכול.

כמובן שאני אקח את האוטו לבדיקה לפני הקניה (אם בכלל) אבל לפני זה, יש לי כמה שאלות:

1. האם במקרים כאלו, הרכב בכלל רשום על שמו או על שם החברה (כיוון שהוא לא החזיר אל כל החוב במלואו) ?

2. האם זה נחשב רכב יד ראשונה (כלומר שאצלי הוא יהיה יד שניה)?

3. האם זה לא נחשב כליסיניג (מה שמוריד מערך הרכב)?

 

תודה

פורסם

לפי הסיפור שלך זה נשמע כאילו הוא קנה מאלבר, ואולי שם זה היה בליסינג. תסתכל מה רשום ביד.. אם זה 00 אז המצב טוב. תסתכל גם מה רשום בבעלות של הרכב , בקיצור כל הפרטים שאתה מחפש יהיו ברישיון (או לפחות רובם).

 

אגב לדעתי אפשר ללחוץ את ההשכרה ל50K ואולי אפילו פחות.

 

עקרונית יכול להיות מצב שהרכב רק משועבד לאלבר, ואז זה סיפור יותר פשוט. אם אלבר היא הבעלים זה כבר סיפור אחר, שצריך לבדוק בדיוק מה קורה שם.

 

כמה ק"מ יש לרכב?

 

גיא

פורסם

גם אותו אני יכול לנסות, כי הוא שאל אותי כמה אני משלם להשכרה, וכשעניתי 50,000 הוא אמר שגם הוא מוכר באותו סכום "ואם להיות יותר מדוייק - 52,000"

תחת הטענה שהתקציב שלי זה 50,000 כי זה כל מה שיש לי (לא רחוק בכלל מהמציאות) אני יכול לנסות להוריד גם אותו...

 

לגבי הק"מ:

הק"מ של ההשכרה - 83,000

הק"מ של הפרטי - 60,000

 

הבנתי מחבר של חבר (לא המוכר עצמו אלא המתווך שתיווך בינינו) שהרכב רשום על שמו של הבחור. אלבר רק נתנו כסף לרכישת הרכב כתשלום ראשון וההחזר הוא בתשלומים. אבל אני לא סקיא בכל תהליכי המימון האלו...

אני אברר יותר פרטים ע"י שיחה עם הבחור עצמו, אבל לפי מה שהבנתי - כנראה שהרכב רשום על שמו ולא ציכה להיות בעיה

 

בכל מקרה - הבנתי ממך שיד "00" ברשיון זה אומר שהוא הבעלים הראשונים של הרכב. נכון?

פורסם

בכל מקרה - הבנתי ממך שיד "00" ברשיון זה אומר שהוא הבעלים הראשונים של הרכב. נכון?

 

אכן. בעלים קודמים 00 = הרכב יד ראשונה. אם הרכב רשום על שמו + יד ראשונה, והמחיר קרוב להשכרה, שווה (אני התכוונתי שניתן להוריד את המחיר להשכרה).

מה שחשוב במקרה הזה, זה לבדוק שאלבר מסירים את השיעבוד על הרכב. לבדוק את זה ברשם המשכונות!

וכמובן לקחת לבדיקה.

 

גיא

פורסם

מה שחשוב במקרה הזה, זה לבדוק שאלבר מסירים את השיעבוד על הרכב. לבדוק את זה ברשם המשכונות!

וכמובן לקחת לבדיקה.

 

גיא

 

1. איך בודקים את זה? איפה זה רשם המשכונות?

אני יכול פשוט להתקשר לאלבר? או שזה יסבך את הבחור אם הם ידעו שהוא מוכר את האוטו?

 

2. לגבי הבדיקה - זה קצת יהיה מסובך. הבחור גר בב"ש ואני בת"א... נראה כבר איך עושים את זה.. אני כנראה אצטרך להגיע אליו, מישהו מכיר מכון טוב בב"ש לבדיקה?

פורסם

תקרא את השירשורים הדביקים (נמצאים בחלק העליון) בפורום הזה (יעוץ ברכישה) תמצא שם המון מידע, בין השאר איפה זה רשם המשכונות ומה האופציות. הם עצמם נמצאים בת"א לפחות ברחוב השלושה מספר 2 (זה לא בדיחה :lol: ) זה ליד היכל נוקיה. יש גם אפשרות לבדוק את זה בפקס דרך חברה שלוקחת עמלה, ואם אני לא טועה גם בחלק מסניפי הדואר.

 

אלבר לא יתנו לך שום מידע על לקוח שלהם. (ובצדק)

 

דבר עם הבחור, תשאל על שם מי רשום הרכב....

 

גיא

פורסם

1. לא מצאתי שרשור העונה על שאלות לגבי הגשת הרכב לבדיקה במכון.

מה מקובל (מי משלם על הבדיקה? אילו סיכומים עושים לפני?)

 

2. דיברנו על בדיקה ברשם המשכונים. הבנתי שבדיקה כזו ניעשת בבנק הדואר במעמד החלפת הבעלות - האם נכון? האם ניתן לבדוק את זה גם במשרד הרישוי?

 

3. ושאלה נוספת, לאור המרחק הפיזי ביני לבין בעל הרכב (ת"א ב"ש): האם בד"כ בעל הרכב מגיע לקונה, או שהקונה מגיע לבעל הרכב?

פורסם
1. לא מצאתי שרשור העונה על שאלות לגבי הגשת הרכב לבדיקה במכון.

מה מקובל (מי משלם על הבדיקה? אילו סיכומים עושים לפני?)

 

2. דיברנו על בדיקה ברשם המשכונים. הבנתי שבדיקה כזו ניעשת בבנק הדואר במעמד החלפת הבעלות - האם נכון? האם ניתן לבדוק את זה גם במשרד הרישוי?

 

3. ושאלה נוספת, לאור המרחק הפיזי ביני לבין בעל הרכב (ת"א ב"ש): האם בד"כ בעל הרכב מגיע לקונה, או שהקונה מגיע לבעל הרכב?

 

1. - אתה משלם על הבדיקה (הקונה) אתה זה שרוצה לבדוק, אין סיבה שהמוכר ישלם עליה. תחתים את המוכר על מסמך שהוא משלם את עלות הבדיקה במידה ומתגלה בבדיקה פגיעת שלדה. אם הרכב יד ראשונה, ולא עבר תאונות (אם הוא טוען באמת שהוא לא עבר תאונות...) אז לא צריכה להיות לו שום בעיה להתחיב על כך.

 

2. רשם המשכונות (לא משכונים) אפשר לבצע את הבדיקה גם בדואר, בכל מקרה מה שלא יהיה תעשה את זה ל-פ-נ-י העברת הבעלות. אפשר גם ללכת לרשם המשכונות עצמו (שכבר רשמתי איפה הוא נמצא) או לקבל את הבדיקה בפקס בעלות של 60 שקל אם אני זוכר נכון (קראת את השירשורים? משום מה אני חושב שלא... וחבל). אגב שים לב שמעטים הם סנפים הדואר שבהם ניתן השירות בדיקה של רשם המשכונות.

 

3. אין חוקים, אתם יכולים לקבוע באמצע הדרך, או שאחד יגיע אל השני.

 

בכל מקרה אם אתה רוכש תעשה הסכם (יש כמה דוגמאות להסכמים בשירשורים שהפנתי אותך אליהם).

 

בהצלחה ברכישה,

 

גיא

פורסם

אוקי. הכל טוב ויפה. אז אני יודע לבדוק האם הרכב משועבד או לא.

 

אבל מה עם הרכב אכן משועבד? מה עושים?

 

רגע.. אני אחפש שרשורים... :oops:

פורסם
אוקי. הכל טוב ויפה. אז אני יודע לבדוק האם הרכב משועבד או לא.

 

אבל מה עם הרכב אכן משועבד? מה עושים?

 

רגע.. אני אחפש שרשורים... :oops:

 

רשום לך בבדיקה בדיוק למי הוא משועבד. מה עושים? שהמוכר ידאג להסיר את השיעבוד + שיביא לך אישור ספציפי שמאשר שלבנק \ חברה \ מה שזה לא יהיה אין שום משכון על רכב מספר XXXXX, יש גם מספר למשכון, שירשמו שמשכון XXXX הוסר.

 

גיא

פורסם

הבעיה היא שלהסיר את השעבוד זה רק ע"י החזר החוב, לא?

ואת זה הוא יוכל לעשות רק אחרי שאני אשלם לו (זו למעשה הסיבה שהוא מוכר את האוטו..)

 

ושאלה כללית, אם יש זמן אז תענה ואם לא אני אחפש כבר בשרשורים:

איך למעשה מתבצעת העברת הבעלות?

נניח שהרכב מצא חן בעיני. הבדיקה הלכה יפה והכל טוב.

לאן הולכים קודם? לבנק רגיל (כדי לבצע העברת הכסף), למשרד הרישוי כדי לבצע העברת בעלות?

ואיך כל זה מתנהל במידה והרכב היה משועבד (כלמור רשום ברשיון שהוא משועבד, אבל יש לו את המכתב של החברה שאומר שכבר אין שעבוד)

פורסם
הבעיה היא שלהסיר את השעבוד זה רק ע"י החזר החוב, לא?

ואת זה הוא יוכל לעשות רק אחרי שאני אשלם לו (זו למעשה הסיבה שהוא מוכר את האוטו..)

 

ושאלה כללית, אם יש זמן אז תענה ואם לא אני אחפש כבר בשרשורים:

איך למעשה מתבצעת העברת הבעלות?

נניח שהרכב מצא חן בעיני. הבדיקה הלכה יפה והכל טוב.

לאן הולכים קודם? לבנק רגיל (כדי לבצע העברת הכסף), למשרד הרישוי כדי לבצע העברת בעלות?

ואיך כל זה מתנהל במידה והרכב היה משועבד (כלמור רשום ברשיון שהוא משועבד, אבל יש לו את המכתב של החברה שאומר שכבר אין שעבוד)

 

אינני יודע מה הסכום, אבל הוא יכול גם לקחת הלוואה לזמן קצר ואז להחזיר אותה תוך יום. זה לא יהיה ממש זול, אבל אז אין לך שום סיכון.

 

לגבי מה קודם, בנק או העברת בעלות תעיין פה:

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=33225&highlight=%E1%F2%EC%E5%FA

 

לדעתי, תוציא צ'ק בנקאי (דינו כמזומן, לא לקרוע או משהו!) על שמו של המוכר, ומיד לאחר העברת הבעלות בדואר, תעביר לידיו את הצ'ק הבנקאי.

 

לדעתי תנסה שהוא יוריד את השיעבוד לפני הרכישה, שלא תהיה במצב שהרכב בבעלותך ועכשיו אתה צריך לרדוף אחריו שיסיר את השיעבוד. אם בכל זאת אתה הולך על המודל הזה, הייתי מחתים אותו על הסכם דרקוני למדי שאומר שהוא חייב להסיר את כל השיעבודים על הרכב עד תאריך X, ולא - יהיה עליו קנס \ העסקה מבוטלת והוא מחויב לקחת את הרכב חזרה לרשותו ולהחזיר לך את כספך ועוד כל מיני רעיונות בסגנון הנ"ל. קח בחשבון שאת הבנק לא מעניין מי הבעלים, ואם הוא לא מסיר את השיעבוד ולא מחזיר את החוב, הבנק יכול לקחת את הרכב ממך במידה והמוכר יגיע למצב של עיקול נכסים.

 

בקיצור, לך לבדיקה. תקין?

שהמוכר יוריד את כל השיעבודים + אישורים על כך. ואז העברת בעלות.

אם יש בעיה עם השיעבוד בגלל חוסר כסף וכו', הייתי נזהר, ומנסח הסכם דרקוני במיוחד. למוכר אין סיבה להתנגד, סה"כ אתה הולך לשלם לו ולא צריכה להיות שום בעיה להוריד את השיעבוד תוך זמן סביר, נניח שבוע.

 

תעיין גם בזה, לא יזיק אתה הולך להוציא 50K... אל תתעצל.:

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=12836

 

 

גיא

פורסם

תודה רבה גיא

את הלינק השני אני מכיר (הו מופיע בראש הרשימה...)

את הראשון באמת לא מצאתי - תודה

ותודה על התשובות.

אני אנסה לוודא שהוא מסיר את השעבוד בדרכים אחרות ולא על סמך הכסף שאני אשלם לו (אולי החברה תשחרר את הרכב מהשעבוד ותעביר אותו על נכסי המוכר...)

 

בכל קמרה - תודה ,אני מקווה שפה סיימתי את השאלות שלי...

אבל אל תבנו על זה יותרר מדי...;-)


×
×
  • תוכן חדש...