Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DSG- איך הטורים יורדים כ"כ מהר בהעלאת הילוך?


nutmeg_trippin'
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5299 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום

לאבי רכב מסוג פולקסווגן גולף TSI 160 כוחות סוס שהוא (ואני :wink:) מאוד מרוצים ממנו.

תיבת הDSG לדעתי פשוט מדהימה.

מה שאני מנסה להבין קשור בפעולה שלה. לדוגמא, בתיבה ידנית, כאשר מעלים הילוך, ה'טריק' להעברת הילוך חלקה הוא לתת לטורים "ליפול" עד למהירות המנוע שתתאים למהירות הרכב (בהתאם להילוך אליו אני מעבירים). אם נעביר לאט מדי נהיה עדים לבלימת מנוע ועליית הטורים, ואם מהר מדי- לזינוק קל של הרכב וירידה מהירה בסל"ד.

בתיבת הDSG העלאת ההילוך נעשית בקצב מהיר ביותר, וצריך להתרכז כדי לעקוב אחרי מחוק הסל"ד כאשר הוא יורד בעת ההעברה. מה שקשה לי להבין זה איך הטורים של המנוע יורדים כל כך מהר, הרבה יותר מהר מהקצב של "ירידה טבעית" (כמו לאחר הכנסת קלאצ' ברכב ידני), ובנוסף- בצורה חלקה לגמרי ובלי שום זינוק של האוטו?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תרומה לא מבוטלת גם להזרקה הישירה, שכרוכה בבערה עניה. תערובת עניה יותר (וכן, ידוע שמסביב לפלאג היא, בתיאוריה, אופטימאלית) משמע צניחת סל"ד מהירה יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיבור של המנוע לגיר מאלץ אותו לרדת בסלד.

 

זה חלק כי זה מנוהל נכון ומתבצע במהירות.

אני לא כל כך מבין, המשפט הראשון שלך נכון לגבי כל רכב עם כל סוג של תיבה, בעיקר תיבות עם חיבור מכני ישיר (רובוטיות\כפולות\ידניות). השאלה היא מה ההבדל בין רכב ידני, שבו שילוב ההילוך הבא לפני שהסל"ד ירד למהירות המתאימה יגרום לירידה חדה של הסל"ד וזינוק פתאומי במהירות הרכב, לבין גיר הDSG שבו מהירות המנוע יורדת במהירות "מטורפת" אך ללא שום זינוק קדימה של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 2 קלאצ'ים לכן ההילוך הבא כבר בהיכון והתזמון כמעט מושלם.

כמו כן מנועי ה-TSI יודעים לעבוד על סל"ד מאוד נמוך - שמת לב על כמה סל"ד אתה משייט על הכביש המהיר כשאתה נוסע 110?

מניחוש זה בטח משהו כמו 1500.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2000 סל"ד עגולים ב100 קמ"ש.

אני לא מדבר על איך ההעברת הילוכים עצמה נעשית כל כך מהר.

עצם זה שהתזמון מושלם עדיין לא מסביר איך המנוע, שמסתובב לדוגמא ב2000 סל"ד, יכול לרדת למהירות של 1500 סל"ד במהירות של מצמוץ, שבריר שנייה.. ברכב ידני זה ייקח חצי שנייה בערך, ואפשר לדמות את אותו המצב בדיוק כאשר מסובבים בניוטרל את המנוע ל2000 סל"ד, עוזבים את הגז והטורים ירדו בקצב שלהם. בDSG הקצב הזה הוא פי כמה וכמה יותר מהיר, ואני לא מבין איך המערכות באוטו הזה "מכריחות" את הסל"ד לרדת הרבה יותר מהר מהקצב הטבעי..

זה אולי קצת חפירה אבל ברגע שחושבים על זה זה באמת מוזר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ירדת לסוף דעתי.

 

בידני:

אתה לוחץ על הקלאץ' והסל"ד מתחיל לצנוח, לאחר מכן אתה מעלה את הדוושה, התיבה מתחברת והמחוג קופץ למקומו.

ב-DSG:

העברת ההילוך מתבצעת כ"כ מהר שתהליך הצניחה, עליו דיברתי בתיבה הידנית, כמעט ולא קיים. התיבה "מדלגת" ישירות למצב בו היא מתחברת ומקפיצה את הסל"ד למקומו החדש בהתאם להילוך החדש.

 

בגיר ידני המנוע נמצא "בצניחה" מה שלוקח זמן ורק לאחר מכן נכנס ההילוך. ב-DSG תהליך "הצניחה" כמעט ולא קיים (בעקבות הכניסה הכ"כ מהירה של הקלאץ') והתיבה מיד מעצלת את המנוע לסל"ד החדש של ההילוך. במקום לתת לו לצנוח היא מזיזה בכוח.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ירדת לסוף דעתי.

 

בידני:

אתה לוחץ על הקלאץ' והסל"ד מתחיל לצנוח, לאחר מכן אתה מעלה את הדוושה, התיבה מתחברת והמחוג קופץ למקומו.

(או שאתה מרים את הדוושה במדויק ברגע המתאים והמחוג נשאר במקום)

ב-DSG:

העברת ההילוך מתבצעת כ"כ מהר שתהליך הצניחה, עליו דיברתי בתיבה הידנית, כמעט ולא קיים. התיבה "מדלגת" ישירות למצב בו היא מתחברת ומקפיצה את הסל"ד למקומו החדש בהתאם להילוך החדש.

 

בגיר ידני המנוע נמצא "בצניחה" מה שלוקח זמן ורק לאחר מכן נכנס ההילוך. ב-DSG תהליך "הצניחה" כמעט ולא קיים (בעקבות הכניסה הכ"כ מהירה של הקלאץ') והתיבה מיד מעצלת את המנוע לסל"ד החדש של ההילוך. במקום לתת לו לצנוח היא מזיזה בכוח.

אוקיי, יש התקדמות!

התגובה שלך לא מחדשת לי אבל אני רואה שאתה מבין על מה אני מדבר.

עכשיו, אם תעביר הילוך בגיר ידני בצורה ממש מהירה ותרים את הדוושה של הקלאצ' מהר מאוד, מה שיקרה זה שהסל"ד יהיה גבוה ממה שהוא צריך להיות בהתאם להילוך, ויקרה כמו שאמרת עם הDSG- התיבה "מעצלת" את המנוע לסל"ד החדש של ההילוך. כשעושים את זה, בגלל אי ההתאמה במהירויות, מהירות המנוע יורדת מהר (אותו פרינציפ כמו בDSG), והרכב עצמו מזנק טיפה קדימה כי המנוע הסתובב יותר מהר מהתיבת הילוכים. כל מי שנוסע על רכב ידני יבין על מה אני מדבר, או לפחות אחרי שהוא ינסה להעלות הילוך הכי מהר שהוא יכול. עכשיו, איך זה שבDSG, שבו כנאמר התיבה "מעצלת" את המנוע ובשל מהירותה גורמת "בכוח" לירידה של הסל"ד, לא מרגישים את הזינוק הזה קדימה של הרכב והכל נעשה בצורה חלקה לגמרי?

 

הגעתי לשורש השאלה ואני מקווה שאני אגיע גם לתשובה בקרוב :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תרומה לא מבוטלת גם להזרקה הישירה, שכרוכה בבערה עניה. תערובת עניה יותר (וכן, ידוע שמסביב לפלאג היא, בתיאוריה, אופטימאלית) משמע צניחת סל"ד מהירה יותר.

 

בתאוריה זה נכון. הזררקה ישירה יכולה לעבוד בתערובת מאוד עניה.

בפועל זה לא. מכיוון שיש זיהום אויר נוסף של NOX

לכן עדיין בהזרקה ישירה משתמשים ביחס 1:14.7 או קרוב לו.

 

העברת הילוך מהירה היא כי ההילוך הבא אחריו כבר משולב על קלאץ אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברת הילוך מהירה היא כי ההילוך הבא אחריו כבר משולב על קלאץ אחר.

ידוע. איך זה שהתיבה מורידה את הטורים של המנוע בצורה מהירה כל כך אך חלקה לגמרי, בניגוד לרכב ידני, שבו אם תעביר הילוך מהר ותרים את דוושת הקלאצ' מהר, אתה תרגיש זינוק קדימה של הרכב בעת שהטורים ירדו במהירות? חבל שאני לא יכול להמחיש את זה בצורה יותר אמיתית... אתם הרי יודעים מה קורה כשמעבירים הילוך ומשחררים את הקלאצ' ממש-ממש-מהר בידני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שאתה לא רוצה להפנים או שאתה לא קורא כמו שצריך.

הפעולה שאתה מתאר נקראת "זריקת קלאץ'".

אולם, בתיבות ה-DSG ההילוך כבר בפנים - על הקלאץ' השני עוד לפני שההילוך הקודם סיים את מהלכו.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שאתה לא רוצה להפנים או שאתה לא קורא כמו שצריך.

הפעולה שאתה מתאר נקראת "זריקת קלאץ'".

אולם, בתיבות ה-DSG ההילוך כבר בפנים - על הקלאץ' השני עוד לפני שההילוך הקודם סיים את מהלכו.

טוב, אני אגיב בפעם האחרונה כי אם זה לא יעזור אז שום דבר לא יעזור..

מה שאתה מסביר לי עדיין לא מסביר את עצם זה שהסל"ד יורד בצורה חלקה. ניסיתי לחשוב על זה ככה:

למה כשזורקים קלאצ' בידני יש זינוק קדימה של האוטו ביחד עם הירידה המהירה בסל"ד? כי המנוע מסתובב במהירות שגבוהה יותר מהמהירות של תיבת ההילוכים (שקשורה בהילוך ובמהירות של הרכב עצמו). למנוע יש יותר אנרגיה ממה שצריך, ולכן כשמורידים את המהירות שלו ע"י זריקת קלאצ', עודף האנרגיה הזה מתבטא בזה שהאוטו 'נזרק' קדימה.

עכשיו ההסבר שלך עדיין לא מתאר לאן המהירות\אנרגיה המיותרת של המנוע יחסית לתיבת ההילוכים נעלמת בDSG? שהרי אין שום זינוק, כאילו שפשוט הורדנו 500 סל"ד בשבריר שנייה בלי שזה יתבטא בכל צורה.

 

אם התגובה הבאה לא תגרום לי להפנים את זה אז כנראה שאני טועה טעות עקרונית ושאני אצטרך ללמוד טיפה יותר על הדבר הזה שנקרא רכב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע. איך זה שהתיבה מורידה את הטורים של המנוע בצורה מהירה כל כך אך חלקה לגמרי' date=' בניגוד לרכב ידני, שבו אם תעביר הילוך מהר ותרים את דוושת הקלאצ' מהר, אתה תרגיש זינוק קדימה של הרכב בעת שהטורים ירדו במהירות? חבל שאני לא יכול להמחיש את זה בצורה יותר אמיתית... אתם הרי יודעים מה קורה כשמעבירים הילוך ומשחררים את הקלאצ' ממש-ממש-מהר בידני...[/quote']

 

זה לא ממש מורגש גם ברכב ידני, אולי בסל"ד גבוה ואם לא עזבת את הגז בזמן.

 

ברכבים האלה זה ממש לא מורגש כי המחשב לא נותן מצערת פתוחה בהעברת הילוך בכלל, ואולי אפילו מנתק הצתה,שבזה אני לא בטוח.

 

וד"א - החלק המטלטל זה השילוב עצמו - לא הדחיפה של המנוע,ואת זה הDSG פותר לגמרי.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא יצא לי להיתקל בזינוק קדימה בהעברת הילוך ברכב ידני, לא משנה כמה מהר אני עושה את זה.

להוציא Flat Shift כמובן.

 

הגלגלים פשוט מאלצים את המנוע לרדת לסל"ד נמוך יותר.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...