Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה נהוג לחשוב שמכוניות מסויימות כדאי לשפר ואחרות לא?


wil
שימו לב! השרשור הזה בן 7321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חלק מ"הבעיה" הזו היא גם התדמית שיש לרכב בעיני הנהג הישראלי (זה דבר שעובר בתורשה מאב לבן).

לדוגמא - להונדה יש תדמית הרבה יותר ספורטיבית מלמאזדה, שזו נחשבת בעיני הנהג הישראלי למכונית זולה, אמינה ואופציה נוחה בתור סדאן משפחתית.

הפוקס היא מכונית ראלי וספורט ללא חת. אבל התדמית של פורד בארץ היא של מכוניות משפחתיות ארוכות וגדולות. משעממות במיוחד ולא מציגות שום חידוש. כאב ראש ענקי מבחינת אחזקה.

ככה גם נראת פיאט בארץ. בחו"ל פיאט כובשת את מצעדי המועדפות אצל הצעירים (ברזיל, פולין, ארגנטינה). רכב משפחתי ומשעמם כמו הטמפרה שם נחשב לרכב ספורט שעונה על כל הצרכים.

בישראל (מרבית) השיפורים הם ברמה מאוד חובבנית. 95% פוזה 5% מקצוענית.

כל אחד שם ספוילר אבל לא יודע מה הוא עושה בכלל. ספוילר שדומה לעמוד חשמל של בזק וסתם מכער את האוטו (לא משהו אישי, תודה)

 

ולסיום - מאזדה Protege מכירים? אתם מכירים אותה בתור מאזדה לאנטיס 323 (הודות ליבואנים שלא רוצים לשבור מסורת של תרגום ישראלי צולע)

 

הגרסה הישראלית המצויה:

17099a-2.jpg

 

ומה שעושים עם רכב כזה בחו"ל -

p2-21.JPG

00197.jpg

http://www.gaugemagazine.com/backissues/october2001/features/Feature%20-%20APC%20mazda/wm003.jpg

 

 

 

ומי שרצה רקע למחשב של לאנטיס :roll:

http://www.tuninglinks.com/Protege800.jpg

http://199.239.248.45//images/full/2003/s2003063001/mz20035mazdaspeedprotege6603.jpg

 

 

אני מת על פיאט טמפרה, אני מקווה שזה יהיה האוטו הראשון שלי, יש לי רק זכרונות טובים ממנה.

אבל כמו שאמר חברי עזר ויצמן:

 

"הטובים ללאנטיס!" 8)

 

בקיצור האם אתה הייתה משקיע את הכספים בשביל להפוך לנטיס למכונית כמו בתמונות?

 

2. אני מקווה שלגבי הלנטיס שרואים בתמונה כמכונית שמשתתפת בראלי אתה מתלוצץ. מה שאתה רואה בWRC וכו' אולי חיצונית נראה לך כמו מה שיש ברחוב אבל ההבדלים הם עצומים וכך גם המחירים...

 

3. לגבי מה שאמרת על התדמית אני לאו-דווקא מסכים עם מה שאמרת על חלק מהדגמים אבל אין ספק שבארץ עניין התדמית משחק חלק חשוב בהחלטת הרכישה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא אמרתי שהייתי שם את כל הכסף שלי על לאנטיס.

יש לי סלידה נוראית מיפניות. תן לי רק איטלקי (רק לא אלפא 33 :o )

בנוגע לWRC - לא התכוונתי דווקא לשיפורים מכאנים אלא יותר לתדמית שיש לאוטו. שאתה אומר בארץ ראלי אתה מתכוון ל90% אימפרזה (כמה מקורי) ו10% כל השאר... לאנטיס לא משנה מה תעשה איתה בחו"ל היא תהיה רכב ספורט שלא מבייש את בעליו ואילו בארץ היא תהיה משפחתית (ששוב) זולה, אמינה ובעלת ביצועים סטנדרטים +

 

ת-ד-מ-י-ת-!

לך תבין ת'ראש הישראלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ פשוט כמעט ואין פוקוס ידני ומונדאו ידני , או לצורך העניין איזשהו פורד בעל פוטנציאל שיפור וגיר רגיל.

 

לו היה - ברטון פאואר והארנק שלך הם הגבול ...

 

ברטון פאוור דווקא יש ( חוברת מגיעה כל שנה בדואר )

 

ויזה בינלאומית וקשרים במכס מחפים על השאר....

 

 

ותתפלא , ישנן פה ושם כמה פורדים עם פוטנציאל בארץ

 

או שלא....

 

יאשה, ברור שבפורדים הוותיקים יש (מי אמר סיירה 2000 סמ"ק?) , התכוונתי לחדשים יותר שבאדיבות דלק מוטורס באים רק בגרסאות ציי רכב.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנטיס לא משנה מה תעשה איתה בחו"ל היא תהיה רכב ספורט שלא מבייש את בעליו

 

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנטיס לא משנה מה תעשה איתה בחו"ל היא תהיה רכב ספורט שלא מבייש את בעליו

 

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

 

בלי קשר למאזדה, הרי שהשווקים באירופה מתאפיינים, רובם ככולם בלאומיות גובלת בלאומניות בנוגע לרכישת רכב, ובהיטלים יצירתיים ביותר כנגד היפאניים. אלו הן הסיבות העיקריות למיעוט היפניות באירופה, ולהקמת מפעליהם בבריטניה (ע"מ להפוך ל"כאילו" מקומיים).

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

ראית פעם בצרפת רכב שלא נוצר בצרפת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנטיס לא משנה מה תעשה איתה בחו"ל היא תהיה רכב ספורט שלא מבייש את בעליו

 

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

 

בלי קשר למאזדה, הרי שהשווקים באירופה מתאפיינים, רובם ככולם בלאומיות גובלת בלאומניות בנוגע לרכישת רכב, ובהיטלים יצירתיים ביותר כנגד היפאניים. אלו הן הסיבות העיקריות למיעוט היפניות באירופה, ולהקמת מפעליהם בבריטניה (ע"מ להפוך ל"כאילו" מקומיים).

 

טויוטה נמכרת לא רע כבר שנים (שלא לדבר על המכירות שלהם מאז שנת 2000) באירופה. הייתי אומר שהחב' היפניות האחרות הן שמתקשות לחדור לשוק האירופאי (אני לא כולל כאן במה שאמרתי את השוק הבריטי שכבר מזמן פתוח לתוצרת יפנית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

ראית פעם בצרפת רכב שלא נוצר בצרפת?

כן!

רנו מגאן!

מיוצרת בספרד.

Honda XR250L 1995

Honda Civic coupe 1995

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנטיס לא משנה מה תעשה איתה בחו"ל היא תהיה רכב ספורט שלא מבייש את בעליו

 

אתה בטוח בדבריך, באירופה נראה לי וכמעט לא יודעים שם מה זה מאזדה, בצרפת לא ראיתי מאזדה אחת אפילו, כנ"ל לגבי גרמניה.

 

בלי קשר למאזדה, הרי שהשווקים באירופה מתאפיינים, רובם ככולם בלאומיות גובלת בלאומניות בנוגע לרכישת רכב, ובהיטלים יצירתיים ביותר כנגד היפאניים. אלו הן הסיבות העיקריות למיעוט היפניות באירופה, ולהקמת מפעליהם בבריטניה (ע"מ להפוך ל"כאילו" מקומיים).

 

טויוטה נמכרת לא רע כבר שנים (שלא לדבר על המכירות שלהם מאז שנת 2000) באירופה. הייתי אומר שהחב' היפניות האחרות הן שמתקשות לחדור לשוק האירופאי (אני לא כולל כאן במה שאמרתי את השוק הבריטי שכבר מזמן פתוח לתוצרת יפנית).

 

הוכחה נוספת לטענותיי - היאריס, אם זכרוני אינו מטעני, מיוצרת בצרפת. גם הקורולה איננה מיוצרת ביפן. כל זה משפיע על ההיטלים שקובעים, בסופו של דבר, את המחיר הסופי לצרכן.

ועדיין, הרכבים הנפוצים בגרמניה הם גרמניים, בצרפת צרפתיים, ובספרד סיאט... בבריטניה הרכבים העממיים לא להיט, בלשון המעטה, אז הם לא דוגמא (פרט לווקסהול, שזה, הלכה למעשה, אופל).

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס אך ורק לשיפורים בעלי פונקציה, ולא לקישוטים ונוצות:

 

שיפורי התנהגות - יש רכבים שנקודת הפתיחה שלהם כל כך גרועה, שעלות הבאתם למצב בסיסי של רכב אחר אינה שווה את ההשקעה.

שיפור מקצועי יהיה יקר משני הרכבים ביחד (המקורי והמתחרה), ושיפור חובבני - חובבני.

 

שיפורי כח - יש רכבים שמגיעים בשלל גרסאות.

במקום לקנות איביזה 1.4 - קנה 1.8T.

במקום לקנות 318 אוטומטית ולשים לה פילטר ואגזוז (שלא יתרמו כלום) - קנה 330 ידנית.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס אך ורק לשיפורים בעלי פונקציה, ולא לקישוטים ונוצות:

 

שיפורי התנהגות - יש רכבים שנקודת הפתיחה שלהם כל כך גרועה, שעלות הבאתם למצב בסיסי של רכב אחר אינה שווה את ההשקעה.

שיפור מקצועי יהיה יקר משני הרכבים ביחד (המקורי והמתחרה), ושיפור חובבני - חובבני.

 

שיפורי כח - יש רכבים שמגיעים בשלל גרסאות.

במקום לקנות איביזה 1.4 - קנה 1.8T.

במקום לקנות 318 אוטומטית ולשים לה פילטר ואגזוז (שלא יתרמו כלום) - קנה 330 ידנית.

 

רק שכחת שאיביזה טורבו עולה קצת יותר מ-1.4

ביום שיורידו את המיסים לחצי, תראה הרבה יותר מכוניות חזקות.

באמת שחשקה נפשי בבימר ידנית ויפה. אבל הביטוח והמחיר שלה, פשוט לא בתקציב שלי.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס אך ורק לשיפורים בעלי פונקציה, ולא לקישוטים ונוצות:

 

שיפורי התנהגות - יש רכבים שנקודת הפתיחה שלהם כל כך גרועה, שעלות הבאתם למצב בסיסי של רכב אחר אינה שווה את ההשקעה.

שיפור מקצועי יהיה יקר משני הרכבים ביחד (המקורי והמתחרה), ושיפור חובבני - חובבני.

 

שיפורי כח - יש רכבים שמגיעים בשלל גרסאות.

במקום לקנות איביזה 1.4 - קנה 1.8T.

במקום לקנות 318 אוטומטית ולשים לה פילטר ואגזוז (שלא יתרמו כלום) - קנה 330 ידנית.

 

או, סופסוף מישהו שמתייחס לשאלה המקורית שלי.

 

ברור לי למה משפרים התנהגות בפג'ו 205 ולא במאזדה 121. אבל לפי הטיעון הזה למה לשפר התנהגות בסיוויק??? (או שכל שיפורי ההתנהגות בדגם זה בעצם משרתים מטרה של יופי, כלומר רק הנמכות ומידות גלגלים לא הגיוניות)

 

וכנ"ל גם למה לשפר כח בסיוויק? ולא בקורולה? או באלנו? לכולן התנהגות לא מרשימה, וכח דומה. (גרסאות 1600 ידניות)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס אך ורק לשיפורים בעלי פונקציה, ולא לקישוטים ונוצות:

 

שיפורי התנהגות - יש רכבים שנקודת הפתיחה שלהם כל כך גרועה, שעלות הבאתם למצב בסיסי של רכב אחר אינה שווה את ההשקעה.

שיפור מקצועי יהיה יקר משני הרכבים ביחד (המקורי והמתחרה), ושיפור חובבני - חובבני.

 

שיפורי כח - יש רכבים שמגיעים בשלל גרסאות.

במקום לקנות איביזה 1.4 - קנה 1.8T.

במקום לקנות 318 אוטומטית ולשים לה פילטר ואגזוז (שלא יתרמו כלום) - קנה 330 ידנית.

 

או, סופסוף מישהו שמתייחס לשאלה המקורית שלי.

 

ברור לי למה משפרים התנהגות בפג'ו 205 ולא במאזדה 121. אבל לפי הטיעון הזה למה לשפר התנהגות בסיוויק??? (או שכל שיפורי ההתנהגות בדגם זה בעצם משרתים מטרה של יופי, כלומר רק הנמכות ומידות גלגלים לא הגיוניות)

 

וכנ"ל גם למה לשפר כח בסיוויק? ולא בקורולה? או באלנו? לכולן התנהגות לא מרשימה, וכח דומה. (גרסאות 1600 ידניות)

 

עד כמה שידוע לי, סיויק יותר חזקה מקורולה ובבאלנו. אז יש בסיס יותר טוב לשיפורים (מבין הנ"ל).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס אך ורק לשיפורים בעלי פונקציה, ולא לקישוטים ונוצות:

 

שיפורי התנהגות - יש רכבים שנקודת הפתיחה שלהם כל כך גרועה, שעלות הבאתם למצב בסיסי של רכב אחר אינה שווה את ההשקעה.

שיפור מקצועי יהיה יקר משני הרכבים ביחד (המקורי והמתחרה), ושיפור חובבני - חובבני.

 

שיפורי כח - יש רכבים שמגיעים בשלל גרסאות.

במקום לקנות איביזה 1.4 - קנה 1.8T.

במקום לקנות 318 אוטומטית ולשים לה פילטר ואגזוז (שלא יתרמו כלום) - קנה 330 ידנית.

 

או, סופסוף מישהו שמתייחס לשאלה המקורית שלי.

 

ברור לי למה משפרים התנהגות בפג'ו 205 ולא במאזדה 121. אבל לפי הטיעון הזה למה לשפר התנהגות בסיוויק??? (או שכל שיפורי ההתנהגות בדגם זה בעצם משרתים מטרה של יופי, כלומר רק הנמכות ומידות גלגלים לא הגיוניות)

 

וכנ"ל גם למה לשפר כח בסיוויק? ולא בקורולה? או באלנו? לכולן התנהגות לא מרשימה, וכח דומה. (גרסאות 1600 ידניות)

 

לא מדויק.

לגבי הכח, הגרסאות הישנות של ההונדה סיוויק (92-96) היו גיראסאות חזקות במיוחד, והרבה יותר חזקות ממשפחתיות רגילות.

הגרסה הבסיסית של הסיוויק ESI באה עם 125 כ"ס, שזה המון יחסית למשפחתית מאותה התקופה, חוץ מזה שלמנועים של ההונדה יש פוטנציאל מעולה לשיפורים.

בגלל זה הם שופרו מאוד לקו ישר, אבל אתה לא תראה הונדות משופרות בצורה של חלק מה 306 משופרות (לסיבובים).

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שכחת שאיביזה טורבו עולה קצת יותר מ-1.4

 

לא שכחתי. אני עונה פה בצורה עניינית לשאלה על תועלת שיפורים ולא סוטה מהנושא לעניין מיסוי.

ואם כבר - אז במקום לקנות איביזה 1.4 חדשה, להדביק לה כונס ולהרגיש כמו סופרמן - אז אפשר לקנות איביזה טורבו משומשת, באותו המחיר.

 

 

 

 

ברור לי למה משפרים התנהגות בפג'ו 205 ולא במאזדה 121. אבל לפי הטיעון הזה למה לשפר התנהגות בסיוויק??? (או שכל שיפורי ההתנהגות בדגם זה בעצם משרתים מטרה של יופי, כלומר רק הנמכות ומידות גלגלים לא הגיוניות)

 

וכנ"ל גם למה לשפר כח בסיוויק? ולא בקורולה? או באלנו? לכולן התנהגות לא מרשימה, וכח דומה. (גרסאות 1600 ידניות)

 

הרכבים שרשמת בדוגמא שלך הם רכבים בעלי התנהגות עלובה למדי, שגם ככה הכח שלהם גדול על השלדה וההיגוי בהם, אז אתה רוצה עוד להוסיף להם כח ? גם ככה לא נעים לשלוט בהם, אם תוסיף להם עוד כח - "זה ייגמר בבכי".

לעניין הסיביק - הדגמים שאנשים משפרים בחו"ל זה לא הסיביק 1.4 שאתה רואה בארץ.

סיביק 1.4 עם מדבקות טורבו וג'אנט 19 היא עדיין לא מכונית ספורטיבית.

אחרי כל ההשקעה בה היא עדיין לא מתקרבת לאיכויות של VTI מקורית.

"שיפורי היופי" שאתה רואה בארץ על סיביק 1.4 הם בדיחה בעולם.

אם כבר לשפר - אז VTI.

יותר מידי אנשים ראו מהיר ועצבני, ובטוחים שההבדל בין הסיביק שלהם ל-VTI הוא בספויילר בלבד.

תן להם להרכיב ספויילר ולהרגיש נהגי מירוץ, אל תהרוס להם את האשליה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...