Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוקל\מחפש שדרוג ראוי לקליאו ספורט.


wild.shark
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5508 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום הנכבדים.

לאחר מספר לא מבוטל של שנות נהיגה ספורטיבית ורכבים מסוגם שונים בינהם כמה ספורטיבים (בעיקר מעדות צרפת) אני שוקל לשדרג את הקליאו ספורט דור שני שלי (שאני מאד מאד אוהב).

רקע ודרישות\העדפות:

הרכב הוא רכב שני,נוסע מעט מאד (עד 10 ק"מ בשנה), כמעט תמיד נוסע יחיד (נהג יחיד בלבד), לעיתים שני נוסעים.

לרוב הרכב משמש לנסיעה קצרה לעבודה ומידי פעם נסיעת כיף בכבישי נהיגה (נס הרים, סדום ערד וכו') לפעמים עם מדריך.

לא משתתף אף פעם בתחרויות, ג'מייקנות, מנחתים וכדומה.

 

מבחינת העדפות סגנון:

התנהגות בפניות, חדות היגוי, שילדה, ותגובות מאד מאד חשובות - יותר מכח (שגם הוא חשוב, לא הייתי רוצה פחות מהקליאו). אני מאד נהנה מהבלמים האגרסיבים של הקליאו, מההיגוי , מהיכולת להכנס ולצאת מתת היגוי להיגוי יתר וחזרה כמעט בלי מאמץ, מהמנוע ה"קריזיונר" שחוגג לו בסל"ד גבוהה ומההרגשה של מידיות התגובה.

חשוב לי מאד להינות גם בנסיעה יום יומית, בעיקול מזדמן או כיכר ריקה ולא רק בנסיעות נהיגה יעודיות.

צריכת דלק לא מאד קריטית אני מניח, למרות שהקליאו נוסעת ממש על אדים (של 98 אמנם) אבל סכ"ה אני נוסע די מעט.

הסיבה להחלפה אפשרית היא עליה בשנתון לאם אפשר שיפור בסעיפים הנ"ל.

 

החלופות ששקלתי הן:

מיאטה דור שלישי:

בגלל ההנעה האחורית שאני פחות מכיר, בגלל מוניטין השילדה וההיגוי. מנגד לא נהגתי מספיק רכבים כאלה כדי לדעת אם אכן מספקים את סחורת הכיף בנהיגה. ממעט ההתרשמות שהיתה לי על 2008 עם מערכת פליטה משודרגת (שעשתה לי חור בראש) ומיתלים משודרגים אני חושד שיהיה לי מעט מחסור בכח לעומת הקליאו, קשה להגדיר אבל חסרה לי שם העצבנות מעל סל"ד מסויים כאילו שהוא פשוט ממשיך לעלות בסל"ד בלי לצאת מהכלים ולהשתתף בהתרגשות.

 

STI:

שוב אני לא ממש מכיר מנהיגה, אני כן יודע מנסיון ש WRX היא לא חדה מספיק בשבילי, ההיגוי מעורפל מידי , יותר מידי היגוי יתר, ברקסים מזעזעים שעוצרים בסוף אבל ממש לא מרגישים עצבניים וקשה (לי) לשחק איתה את המשחק של הטלת משקל ותקיפה אגרסיבית של פניות.

שמעתי שב STI המצב טוב יותר, אשמח לקבל רשמים.

 

גולף GTI דור חמישי:

הרכב נראה טוב, מרגיש איכותי (פחות קריטי אבל נחמד אם אפשר), על הנייר חזק (לא נהגתי), אין לי מושג לגבי יכולות היגוי ושלדה, אשמח לשמוע.

 

אשמח לקבל תגובות או הצעות נוספות, התקציב כרגע הוא בין 100 ל 130 אלף ש"ח, עדיף קרוב ל 100 כמובן.

נקודה חשובה:

אני לא חובב שיפורים ומעדיף רכב שעונה לצרכים כמה שיותר כמקורי, אין לי בעיה לשדרג תכנה או אולי בעתי אפילו להחליף בולמים וקפיצים אבל לא כצעד ראשון ובוודאי לא ארצה להכנס לפרויקטים של החלפת מערכות בלימה, חישוקים, פליטה, יניקה וכדומה כנראה אף פעם.

 

 

נוחות נסיעה כנראה לא מאד קריטית כי לא נתקלתי עד היום ברכב שהחשבתי כ לא נח.

כן חשוב לי שהרכב יהיה עמיד מכנית , לא רכב שצריך לפחד שיתפרק או שיהיה רגיש כשמפעילים עליו קצת לחץ.

הרכבים שלי מטופלים בהדיקות במיטב המוסכים עם מיטב החומרים והחלפים ואין לי בעיה עם זה ,לא מחפש רכב שמטופל בחצר.

 

כמובן שעשיתי חיפושיםו וקראתי על הרכבים הנ"ל , ההתלבטות שמעל מבטאת את התוצר של הקריאה המסיבית שעשיתי.

תודה:

Shark.

Wild Shark.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לשימוש שהצעת, לא הייתי ממליץ כלל על הGTI (או שום דבר אחר ממשפחת VAG). האוטו נהדר ביום יום ובכבישים מהירים וזורמים עם אחיזה טובה. בכבישים יותר צפופים היא לא שייכת, הבלמים מתייאשים מהר ועל משטחים לא אוחזים היא מעורפל וall over the place. אתה מחפש צעצוע, וGTI היא לא צעצוע.

בתור מכונית יחידה, אין דבר אחר שהייתי מעדיף עד 300-400K, בתור מכונת נהיגה בסכומים האלה, לא לשם הייתי מסתכל. אגב, לא ידוע לי על בלאי מיוחד בשימוש אגרסיבי.

 

במקומך הייתי מכוון לSTI.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רועי.

יש לך מושג איך מזדקנת ה STIואם בסכומים האלה (100 עד 130) הרכבים במצב טוב?

דרך אגב, מאיזה שנה יש איבו בארץ ומאיזה מחיר היא מתחילה? לא ראיתי כזאת בלוחות והנחתי שהיא תהיה יקרה מידי, תקנו אותי אם אני טועה.

 

Shark

Wild Shark.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שאיבו 8 הייתה כבר מ2005. הייתי מעדיף אותה על STI. אני לא יודע הרבה על האמינות של שתיהן, מעבר לכך שאלו מכונות עמידות למדי.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש GTI, לשותף שלי הייתה במשך שנתיים מיאטה. בניגוד לדעה הרווחת, זה לא האוטו שהייתי לוקח בשביל נהיגה, היא חלשה מדי ורכה מדי. ההנעה האחורית משעשעת מאוד (במהירות נמוכה ועל משטח חלק, חסר כוח), וכל אחד צריך לפחות קבריולה אחת בחיים שלו. הבלמים-גיר-הגה טובים ואפילו טובים מאוד, המתלים הרסו לי אותה לחלוטין (אבל ניתן לטפל בזה).

 

היא מרגישה יותר איטית ממה שהיא באמת, אגב. היא לא כזו גרוטאה, פשוט האופי של המנוע משמים.

 

בקיצור, לא התחברתי, אבל יש בה דברים טובים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר מקרוב מאוד.

רכב מדהים בכל פרמטר.

כוח רב,התנהגות טובה למדי,מאוזן מאוד,ברקסים מעולים!

 

כידוע לך ה4X4 הוא לא 50:50 אלה יותר בכיוון של30:70 לאחור,ועם הכוח של האוטו,בכל סיבוב קל אתה יכול לראות את הספווילר.

האוטו הוא פשטו כיף גדול בכל נהיגה,גם אם היא מנהלתית ורגילה.

 

מבחינת ההבדלים בין STI לWRX:

יהיה יותר קל לציין מה דומה,כי כל קשר בינהן מקרי בהחלט.

הן לא חולקות כלום פרט לסמל,ממש כך.

 

מבחינת הזדקנות,הרכב באופן כללי חזק מאוד ועמיד מאוד,נתקלתי בכלים שעברו התעללות קשה ועדיין מתפקדים כרגיל.

החלפים לא זולים (ברקסים אלוהים ישמור) אבל שווה כל אגורה.

לי הייתה 2002 שעשה 100K. הרכב היה אצלי תקופה,וחוץ מטיפולים שוטפים,שום תקלה.

לעוד שלשוה חברים קרובים יש גם כן STI מהשנים 2002-2004 וגם להם הרכב מפגין אמינות גבוהה מאוד.

 

חפש אחת שנראית לך שמורה,בדוק אותה במוסך שמתמחה ברכבים האלו,ולא תפסיק לחייך,בהתחייבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן תגובה על המיאטה מכיוון שאני נוהג על אחת שנת 2008.

סה"כ אחד הרכבים הכי מהנים שיש לנהיגה בעיקר בפניות שה dsc מנותק.

הנעה אחורית זה שיא הפאן ברכב שוב בעיקר בפניות וביציאה מהן וכמובן הגג הנפתח נותן סוג של פלאז'ר. הרכב די מהיר אם כי לא מספיק חזק בטח לא כמו הsti אבל, אם נסיעה מהירה בכביש ישר פחות חשובה מחדות הפנייה אז המיאטה מנצחת בגדול (הייתה לי sti). ואם אתה הולך על סגנון כזה אפשר לשקול את ה s-2000 אבל לצערי ותאמין לי שחיפשתי קשה למצוא במחיר הגיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן s-2000 ממש לא שקלתי בגלל שאין ובגלל שהמחיר שדורשים עבורן כמשומשות הוא לא סביר בעליל, אם כי למי שמוכן להשקיע יותר כסף הבנתי שיש עוד כמה בחברה או להביא ביבוא אישי. בכל מקרה זה לא על הפרק כל כך מבחינתי.

 

תודה על התגובות על המיאטה ועל ה STI, הן אכן המובילות כרגע, ראיתי כמה רכבים בימים האחרונים אני מקווה שבקרוב תיפול ההחלטה.

מרקו, נסיעה מהירה בכביש ישר פחות חשובה לי, אני כן אוהב שהמנוע הוא תגובתי ופה ברור לי שאין פייט בין המכוניות אבל פניות והתנהגות חשובות לי יותר.

Wild Shark.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קטן: הWRX לא סובלת מהיגוי יתר, אם כבר מתת היגוי.

בתקציב שלך אם אתה פוסל את המיאטה אתה קצת בבעיה, STI בתקציב הזה זה רכב קצת וותיק ויש פה הימור.

עליה קטנה ותוכל לרכוש את גירסת הDCCD של 2005.

כך בחשבון שעלות האחזקה היא פסיכית לעומת הרנו.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון להחליף בקרוב אבל מבחינתי האופציות היחידות הרגע זה כנראה רק מיאטה או S2000. כבודה של STI במקומה מונח אבל אני רוצה רכב כנה ואמיתי, עם כמה שפחות אלקטרוניקה.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שהבנתי את הקטע עם האלקטרוניקה. בכל המכוניות היום יש את אותה כמות האלקטרוניקה - מיאטה, s2000, קליאו או STI.

האמת שההבדלים בין מיאטה ו-STI הם מאוד גדולים. שתיהן עונות על צרכים שונים, בצורה מאוד שונה.

ה-STI מאוד עוצמתית, בעלת צליל נפלא, משיכה פנטסטית בכל מצב ומאפשרת לך ליסוע מאוד מהר כמעט על כל סוג אספלט - ישר או בסיבוב. האיוו עושה את זה אפילו טוב יותר עם יותר מעורבות ושליטה המגיעים דרך שלדה מאוזנת יותר (פחות תת היגוי) והגה בעל היזון חוזר רב הרבה יותר. אני יודע שיש כאלה הסוגדים לסובארו וכאלה המאמינים באיוו. מניסיון רב בשני הדגמים על שלל גרסאותיהם, אני יכול לומר שאני מאמין באיוו. אגב, אין לי מושג איך אתה מתכוון בדיוק לקנות מכונית שלא שופרה - אין כזו. אם מצאת כזאת, כנראה שמצאת לוקש - מכונית משופרת שהופשטה. אגב, לא מוצא פסול ברכישת ספסימן ששופר כהלכה, בצורה נכונה ע"י המרכיבים הנכונים.

אבל עזוב, בוא נעבור למיאטה.

 

המיאטה היא עוף אחר לחלוטין. שכח מתת היגוי כאן "הבעיה" הפוכה. בעצם, שכח מכל מה שידעת על הקליאו ושאר הצרפתיות (שיש לי אליהן הרבה כבוד. היו לי כמה וכמה GTI בשנים שבהם מכונית ספורטיבית שקלה פחות מ-900 קילו ולא ידעה מה זה בקרת אחיזה וכריות אויר), והנינג'ות מרובות ההנעה. לא יודע מה נפל על היפנים מהירושימה אבל למכונית שהם בנו יש את השלדה הכי קומוניקטיבית בצד הזה של הלוטוס אליז. ההגה שלה, גם של הדור השלישי המושמץ, יכול לדבר בגובה העיניים עם זה של הפיז'ו 205 GTI - שלא לדבר על האיוו וה-STI. אני יכול להמשיך ולברבר כאן עוד הרבה, אבל היו כבר כאלה שעשו את זה הרבה יותר טוב ממני על דפי הפורום ובעיתונות הרכב. חוצמיזה, שלדה טובה, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה יכולים לעשות כמה דברים ששום אסתי או קליאו מעיזים לחלום עליהם.

 

לסיכום, רוצה להיות הכי מהיר בנס הרים - קח איוו. רוצה לצאת עם הכי הרבה חיוך בנס הרים - לך על טופלס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...