Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5987 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים. בגלל סכנת רעידת האדמה באזורינו, עולות לי מספר שאלות, מה אפשר לעשות כדי למזער את הנזקים באם הדבר יקרה? אני אחד מראשי ועד הבניין (יש 2), שבו אני מתגורר. הבניין נבנה בתחילת שנות ה-80 ולא עומד בסטנדרטים עכשיויים באיכות הבנייה, כמו כן שמתי לב שלבניין יש הרבה ליקויי בניה - עמודי הבניין התקלפו ורואים את עמודי הפלדה המחלידים בהם שמתנשאים לאורך כל גובה הבניין. יש הרבה סדקים מסביב לבניין, צנרת מחלידה, בקיצור בלאגן. אנו, הועד, החלטנו באיסוף כספים מהדיירים, אבל לפי הערכה גסה, ידרש למימוש המטרה כ-20000 ש"ח מכל משפחה (מי יהיה מוכן לשלם כסף כה רב?), וזה עדיין לא מבטיח את העובדה שהבניין יוכל לספוג את האנגיה של רעידת האדמה.

האם למישהו מהפורום היה נסיון בנושא? במה יש להתחיל קודם על מנת להבטיח שהבניין יעמוד במקרה הצורך ולא יתקפל? איזה חיזוקים יש לעשות למבנה (הכוונה לחיזוקים נוספים אולי לעמודים הקיימים)? הזמנתי מהנדס מתרבות הדיור, כדי שיתן הערכה כללית למצב הבניין. ממילותיו עולה, שהבניין לא יוכל לספוג רעש חזק והמלצותיו היו לעשות שיפוץ חיצוני קוסמטי, מה שלא מועיל כלל לחיזוק.

האם אפשר לדרוש מהעירייה כדי שתשתתף בחלק מההוצאות? ואיך להכריח אותם לעשות זאת?

אני בדילמה קשה בנושא וכשאני חושב על רעידת אדמה, אני מרגיש צמרמורת. חוויתי אחת כזאת מעל 6.5 גובה לפי סולם ריכטר בחו"ל בצעירותי ותאמינו לי, זה ממש לא נעים כשהקירות רוקדים ואינך מסוגל לעמוד על הרגליים. למזלי, הבניין היה מוכן לספוג זעזועים כאלה.

תודה למגיבים ולהלן סרטון קצר על רעידת אדמה של פיקוד העורף.

 

פורסם

ממה שאני יודע, בונים ממ"דים על מנת לחזק את הבניין.

התהליך ממומן במלואו מכיסם של הדיירים כמובן, אבל הקבלן מקבל הנחה במס על ביצוע עבודות כאלו (או אישור לבנות עוד כמה קומות) ולכן העסק יוצא זול יותר לדיירים. כמו כן מקבלים עוד חדר בבית שהוא גם ממ"ד וגם הבניין חזק יותר.

כמובן שצריך קודם לקבל את כל האישורים.

בכל מקרה לפי דעתי מדובר בהשקעה של יותר מ-20K לכל דירה.

פורסם

המדינה מעונינת בחיזוק הבניינים- דבר שעולה כסף רב לדיירים. לכן קיימת תמ"א 38 אשר נותנת זכויות בנייה נוספות בעת חיזוק מבנים ישנים- על מנת שחיזוק הבניין יהיה כדאי לדיירים. המדינה מרוויחה בניינים חזקים יותר, הדיירים מרוויחים אחוזי בנייה.

 

מורכבות התהליך גורמת לדיירים לפנות לקבלן מפתח שמבצע חיזוק למבנה ושיפוץ קוסמטי בתמורה לדירות הנוספות הקיימות- דבר שמאוד רווחי לקבלן, ולא כל כך לדיירים.

 

הדרך הנוחה לחיזוק המבנים היא תוספת של ממ"דים, שהם מהווים גרעין יציב אשר תומך את המבנה כנגד כוחות אופקיים, אך היא בהחלט לא הדרך היחידה. ישנם דרכים זולות יותר לביצוע, למשל- סגירת קומת העמודים בקירות.

 

***

 

על פי תיאורך- הברזל בעמודים מחליד, מתנפח ומתפורר. תיקון קוסמטי במצב זה הוא אסור בתכלית האיסור- התיקון מסווה את מצבו האמיתי של הבניין ולא פותר את הבעיה הקונסטרוקטיבית הקיימת.

 

תוספת בנייה אפשרית לבניין, בהתאם להקלות שיינתנו במסגרת תמ"א 38, אך ניתן לחזק את העמודים הקיימים גם ללא תוספות בנייה- כך ההוצאות מצטמצמות למינימום והדירות נותרות ללא שינוי.

 

אבהיר כי תוספת בנייה דורשת תכנון אדריכלי מפורט- ובמידה וישנן דירות שלא נהנות מתוספת בנייה, עלולה לצוץ דרישה לתשלומי איזון על פי החוק.

 

***

 

המלצתי- בצעו חיזוק העמודים במבנה ו/או תוספת בניה לפי תמ"א 38- בעצמכם ולא על ידי קבלן מפתח כלשהו- כך תרוויחו את אחוזי הבנייה הנוספים לעצמכם, ולא תהיו תלויים לחסדיו של קבלן חיצוני שמטרתו היא אחת- להרוויח.

dirty old man

need love too

פורסם
רעידת אדמה בישראל. מה עושים?

נוכח מה שקורה פה בכח גשם - מתעטפים בסדין לבן וזוחלים באיטיות לכיוון בית הקברות הקרוב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חפש בגוגל תמ"א 38, כפי שהומלץ.

 

שים לב לחפש מידע באתרים ממשלתיים, ולא באתרים מסחריים של קבלנים יזמים.

כפי שהסביר לך עמיתי, YOELBE, מטרת התכנית היא עידוד לחיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה, ע"י הוספת הטבות בדמות אחוזי בניה נוספים.

 

לדעתי המקצועית, חיזוק עמודים בבנין בן 30 שנה, שנבנה מבטון "חלש" יותר מהבטון בו משתמשים היום, ונבנה עם עמודים במידה קטנה יותר מהעמודים התיקניים היום, ונבנה עם "פיר" שלדי אחד (חדר המדרגות), בניגוד למספר פירים בבניינים חדשים היום (ממ"דים) - חיזוק של בנין כזה, ע"י קבלן שמחפש אחוזי בניה הינו ככוסות רוח למת.

 

עלות שיפוץ אמיתי, שאכן יועיל, אין בה כדאיות כלכלית, ולכן התמ"א מעניקה את אחוזי הבניה - כעידוד ואמצעי מימון.

אם דיירי הבניין יתאגדו, יהיו היזמים בעצמם, ושיתמשו ברווחי האחוזים הנוספים למימון חיזוק הנדסי אמיתי, ולא רק עיבוי עמודים "קוסמטי" - רק אז אכן התמ"א תתמשך כפי שרצו מתכנניה.

 

 

לצערי, אם חלילה תתרחש באזורנו רעידת אדמה בעוצמה כזו, יישארו לעמוד רק בניינים חדשים (עם ממ"דים שנבנו לאחר שנת 91, או מגדלים רבי קומות).

 

נקווה שלא נגיע ליום הזה.

 

לענין ברזל זיון חשוף בעמודים בבנין שלך שראית - הזמן מהנדס שיבדוק האם יש צורך בכיסוי שלהם למניעת המשך חשיפתם לחמצן, והמשך החלדתם (התהליך יהיה מואץ, והחלדת הברזל תביא להתנפחותו והתפוררות העמודים), במקביל עם טיפול מונע חלודה, או החלפתם / הוספת ברזל ועיבוי העמוד, או בטיפול אחר, בהתאם למצבם. זה ללא קשר לחיזוק נגד רעידות אדמה, זה תחזוקה מונעת להמשך תפקודם כעמודים בשגרה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

אני מניח שהכוונה לא לקירות בלוקים אלא ליציקות בטון שיתחברו לשלד הבנין ויחזיקו את כל הקונסטרוקציה.

בד"כ במקום שמוסיפים קומות, ממדי"ם, חדרי מעלית וכד', מדובר על קונסטרוקציית בטון שמתחברת לשלד קיים ואחזת בו.

עשה חיפוש על תמ"א 38, ותבין את הרעיון והטכניקה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אפשר גם לבנות עוד דירה או שתיים ולממן בזה את החיזוק

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

פורסם
נוכח מה שקורה פה בכח גשם - מתעטפים בסדין לבן וזוחלים באיטיות לכיוון בית הקברות הקרוב.

 

כנס לשק ניילון שחור.

 

איכות הבניה בהייטי יותר טובה מבארץ.

פה הכל עושים בקומבינה,שום דבר לא עומד בשום תקן.

אייל

פורסם

אני ממליץ לך דווקא כן להתקשר עם קבלן / יזם שישדרג לכם את הבניין במסגרת תמ"א 38.

זו המומחיות שלו, הוא משדרג לך את הבניין, את הדירות, ללא כל עלות מצד הדיירים. את הרווח שלו הוא גוזר מתוספת הבניה על הגג. זה ממש לא פסול.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

לא כל פרויקט שכזה משתלם כלכלית לקבלן ולכן לא כל בנין יצליח להשיג זאת ללא עלות.

באזורים שמחירי הדירות זולים מאוד, אין לקבלן ענין להשקיע.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

מה עושה מי שגר בבניין ישן שכניראה הולך ליפול ברעידה שכזאת? אני למשל נמצא בקומה שניה, מה אתם מציעים? לקפוץ למטה על איזה שיח או לעמוד מתחת לאיזה משקוף של דלת?

פורסם

קפוץ לשיח. :-o

אני כבר עשיתי את החישוב, אני קומת קרקע שמעלי יש עוד קומה אחת.

גם אם הבנין יתמוטט תיפול עלי רק קומה אחת, אז אני יחסית במצב טוב.

להכנס מתחת לשולחן לא נראה לי, אני מעדיף שאלוקים יקח אותי באותו רגע - מאשר להיות קבור

מתחת להריסות שבועיים.

 

*אלוקים זה אלוהים, רק בשפת הערסים.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

×
×
  • תוכן חדש...