Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מחפש רכב אמין, עם חלפים זולים וחסכוני בדלק. המטרה - נסיעות ארוכות (120 ק"מ מדי יום). מכיוון שאני די תפרן, עניין חווית הנסיעה וביצועי המנוע הוא משני. הציעו לי רנו קלאו, פורד פיאסטה ופיאט פונטו (ידניות - אין בעיה עם זה). בתחילת הדרך חשבתי על דיזל (חסכון בדלק כאמור) אבל די הורידו אותי מכך מכמה סיבות:

1. חלפים יקרים יותר

2. אגרת רישוי וביטוח גבוהים יותר

3. מחירי הסולר שעברו כבר את מחירי הבנזין.

מי שטוען כנגד הדיזל אומר שכשמכניסים את כל אלה, החסכון בדלק מתקזז עם ההוצאות הנ"ל.

האם מישהו יודע משהו אחר (מתוך ניסיון וידע אמיתי ולא משמועות)?

ואם כך, האם יש איזשהו רכב דיזל שמומלץ לי לבדוק? (תקציב של 15K עד 16K בלבד ועדיפות לדגמים משנת 99 והלאה)

פורסם

1. נכון בחלק מהמקרים, כלומר מחירי החלפים הרגילים וטיפולים תקופתיים זהים לבנזין, אבל במנוע דיזל יש מס' מערכות (משאבת הזרקה, מזרקים, לפעמים טורבו) שלא קיימים בבנזין, ועלות התיקון שלהם גבוהה.

2. לא נכון.

3. נכון. ברוב המקומות הסולר עולה יותר יקר מבנזין. יש מספר תחנות, שמוכרות סולר במחיר דומה לבנזין.

 

אבל, לטובת הדיזל עומד חיסכון של כ 20%-30% בצריכת דלק מול בנזין.

 

הבעיה היא שמכונית דיזל ממוצעת בת 10 שנים עברה בערך פי 2 או פי 3 קילומטרג' לעומת מכונית בנזין משנתון דומה, והבלאי שלה גבוה פי 2 או פי 3 בהתאם.

 

לדעתי, הבלאי הגבוה והתיקונים הרבים שצפוים עקב כך, מתקזזים עם חיסכון בצריכת דלק, ובסופו של דבר יותר זול להחזיק מכונית בנזין בתקציב כזה.

 

יש כאלה, שיטענו אחרת. בכל מקרה, כסף גדול אתה לא תחסוך כאן, ותקלה אחת יקרה יכולה "לאכול" את כל מה שחסכת על דלק במשך שנה.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...