Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6181 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול היה ממש חם ירדתי לכביש החוף -ראיתי חבורה של קרנפים מטורפים מנסים לדחוף אחד את השני

אמרתי לעצמי היום אני נוסע רגוע אם אנשים השתגעו מהחום, אני לא נכנס לזה.

נתנתי לאנשים להדחף לעבור ולעשות מה שהם רוצים שהגעתי לתל אביב.

מטורף אחד נכנס לנתיב שלי פשוט במקביל אלי שברתי את הגה האטתי מעט ועוד מטורף נעלם האופק.

הגעתי למקום חפצי רגוע עם יותר דלק במיכל - מה רע?

 

בקיצר הכל תלוי בכם סעו רגוע ותהיו אדיבים לאחרים ותראו שהעולם נראה אחרת.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כי כל אחד נדחף וזה מה שמעצבן בארץ נדיר שמשהוא עוצר ונותן לך לצאת מאשר פשוט לנסוע למרות שזה זכותו אבל קצת תרבות אתה רואה שמשהוא רוצה להכנס לנתיב אוו לצאת מחניה וכו תן לו תהיה בידיוק 2 שניות יותר מאוחר מאיפה שהייתה אמור להגיע לא כזה נורא ולא התחלת את הבוקר בריב אוו בכעס אלה במעשה טוב

 

אם אתה מנסה לשמור מרחק בפקק אזי יתחילו להידחף מהנתיב הסמוך, וזאת בתקווה שווא שהנתיב שלך מהיר יותר (הדשא של השכן כידוע יותר ירוק). כתוצאה יתעקבו הנהגים מאחורך, וגם המרחק מרכב מקדימה (זה שנדחף) יהיה בסופו של יום קצר יותר. אני מנסה שלא להיצמד לרכב מקדימה, אבל גם לא לפתח מרחק כזה שיזמין להידחף. כמובן שיש לשכוח את כל ההמלצות לגבי הנהיגה החסכונית ברכב היברידי.

 

אם אני רואה בכניסה לכביש מהיר משאית, אני ישר בורח מהנתיב האמצעי לנתיב השמאלי, וזאת מפני שהפרייבטים מאחריי המשאית ידחפו לנתיב האמצעי בלי לדפוק חבשון ואני אצטרף בליבות חרום...

 

בקיצור, צריך הרבה חוכמת חיים ע"מ לשרוד כאן בכביש...

פורסם
כי כל אחד נדחף וזה מה שמעצבן בארץ נדיר שמשהוא עוצר ונותן לך לצאת מאשר פשוט לנסוע למרות שזה זכותו אבל קצת תרבות אתה רואה שמשהוא רוצה להכנס לנתיב אוו לצאת מחניה וכו תן לו תהיה בידיוק 2 שניות יותר מאוחר מאיפה שהייתה אמור להגיע לא כזה נורא ולא התחלת את הבוקר בריב אוו בכעס אלה במעשה טוב

 

בסדר,עם זה השלמתי. אנחנו לא בשוויץ. אבל זה לא שהוא ממשיך לנסוע. הוא פשוט נעמד כשהוא חוסם אותי עם צד המכוית שלו לכל רוחב היציאה שלי. אז תעמוד (לרגע!) מטר אחורה,תן לצאת, ואז תחסום את היציאה מהחניה. (כאילו שזה משנה. הרי עוד אחרי הרמזור,אותו בכל מקרה תעבור במחזור השלישי מעכשיו מחכה לך הסמבטיון של הרב קוק ושדרות שבעת הכוכבים).

 

סתם רוע לב טהור. משהו בסגנון: אני בפקק? גם אתה תאחר לפגישה!:bad-word:

 

מזלה של חברת הביטוח שלי שההונדה החבוטה אינה משהו בסגנון המונסטר-טראקס.

אחרת היו כאן הרבה שרשורים בסגנון "מטורף מהרצליה פשוט דרס לי את האוטו":-P

 

להתעצבן? בחיים לא. הרופא לא מרשה לי.

 

אגב, כשהייתי צעיר וחמום שברתי לחכמולוג שחתך בפראות ועוד קילל, שתי מראות צד בשתי מכות מדוייקות של מנעול הגה.

חוץ מרישום פלילי לא יצא לי מזה הרבה.

 

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

התקווה שהנהגים החדשים יתנהגו על הכביש בצורה שונה-נבונה יותר ,נראית לי כחלום.

רק לפני יומיים שמעתי סיפור של עמיתה בעבודה:

 

הבת שלה שסיימה לימודי נהיגה לפני שבועיים,החליטה שהיא כבר די אחראית\מנוסה כדי לנהוג לבד

לקחה את האוטו של המשפחה,האמה ניסתה להתנגד כי אפילו ביטוח אין לבת ,שלא לדבר על נהיגה עם מלווה צמוד.

הבת לקחה את האוטו ,יצאה מהחניה ונכנסה בעץ .

 

הבת אשמה כי השתן עלה לה לראש

אך גם האם שלא עמדה על דעתה בצורה נחרת יותר

 

רעיון נחמד שחשבתי עליו:

 

לחייב לימודי תאוריה כמקצוע בבגרות,מי שלא עובר ,לא מקבל תעודה

פורסם

ראבאק, 3 פעמים כתבתי כבר ונמחק לי הכל, אין לי כוח.

 

אסתפק בלומר שמובן לכולנו שכאן בפורום סביר שהרוב נוהגים אחרת, מי בשל מודעות גבוהה ואהבה לנהיגה חלקה וזורמת, מי בשל דאגה לרכבו היקר (חבל סתם לשפשף טמבונים של גטסים).

 

קחו אחריות, תהיו נודניקים ותשגעו את כל מי שנוהג לידכם (כשאתם באוטו, אין סיבה סתם לריב עם שאר משתמשי הכביש). תחפרו לחברים ולהורים במוח בשיחות סלון, תסבירו את ההגיון.

אישית עשיתי למשפחה יום עיון בנושא, כולל התנהגות, שימוש בבלמים בסיבוב, מעבר נתיבים, ועוד הרבה, אפילו כיוונונים של כיסא-הגה-מראות בכניסה לרכב. מדהימה הבורות של מי שלא מתעניין וחושב על הנושא יומיום.

 

חובה! אבל חובה להנהיג כאן השתלמויות נהיגה מתקדמת כתנאי לקבלת רישיון. אולי כתנאי להיפטרות מהמלווה? שווה מחשבה, לא?

 

15 שנה אני על הכביש, כולל שתי השתלמויות בנהיגה מתקדמת במגרש ההחלקה באשדוד ז"ל. את הראשונה עשיתי לאחר תאונה של אובדן שליטה, בערך חצי שנה עם רישיון ביד (כתם שמן והיילקס, לא הולכים ביחד...). שם שמעתי פעם ראשונה למשל על לחיצת קלאץ' כתגובה אוטומטית לאובדן שליטה, זה פשע שלא למדתי את זה בשיעורי נהיגה! כמות התאונות העצמיות שמנעתי מאז - או לפחות נראה לי שזה בזכות זה (עובדה שתאונות לא היו) - הן עצומות.

 

וראבאק - כבוד, נימוס וסובלנות. או לפחות ריכוז מקסימלי, ועדיף הכל ביחד.

 

יאללה, שוב בירברתי ולא נמחק, מגניב!

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

אני מסכים לדעתי כל אדם חייב לעבור קורס נהיגה מתקדמת לקבלת רישון . חבל שזה לא ככה בארץ

STi = Subaru Tecnica International

i know now !!! T_T

פורסם

אין תרבות לכן גם אין תרבות נהיגה.

 

קורס נהיגה מתקדם ויותר מתקדם לא יהפוך אותך לנהג תרבותי אלא לנהג ששולט יותר על רכבו, וכאן לא מדובר בכך, אלא על ההתנהגות בכבישים, ואני אראה לו וכו'.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

פותח השרשור ה'תועלת' היחידה שמביא השרשור שלך הוא עידוד הגירה

 

אין מה לעשות , ובטח שדיון ורפורמת-על לא תשנה את זה.

רק שינוי דרסטי בחינוך ואולי עוד כמה דורות לא יהיו פה אנשים עם כובעי נייק שחושבים שהם שולטים ברחובות

פורסם

אתה צודק ישה, אבל מי שלומד ומפנים נהיגה מתקדמת מבין שזה משליך גם על מבט רחב על הכביש ונהיגה חלקה - תוך צפייה מה האחר יעשה בכל רגע נתון.

עכשיו רק נשאר לחבר את החלקים ולהתנהג בהתאם - כאן כבר אין קורסים, זה נימוס וכבוד בסיסיים.

 

בעוונותי אני רוכב גם על קטנוע, שם זה עוד הרבה יותר ברור. אני לא מצפה לתרבות מאף אחד, אבל יודע לצפות קדימה שלוש ארבע מכוניות מה יעשו. היוצאים מהכלל שתמיד איכשהו מצליחים להפתיע אותי - נהגים שמדברים בטלפון. אפילו הם לא יודעים מה הם מתכוונים לעשות. ומספר מטריד של נהגות, בצפון ת"א בעיקר. זו עובדה מטרידה וממש לא שוביניזם. אני מייחס את זה למוסכמות החברתיות המפגרות שרכב זה עניין של גברים. חייבים להפריד בין עניין ברכב כמותרות ועולם שלם, ובין נהיגה. מעטות הנשים שמתייחסות בכובד ראש לשהיה על הכביש, רובן מבוהלות, או אפאטיות.

 

זה אשמתנו הגברים, בהכללה.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

מקרה שקרה לי

אני נוסע לתומי בכביש ומונית(כרגיל,המוניות...) בא מהצד ומנסה להשתלב בכביש כמובן זכות קדימה שלי הוא מסמן לי ביד את התנועה הזאת של "הכל בסדר" ואני בא לעבור ואומר לעצמי "אוקי,הוא הבין הוא בטח יעצור"רק שהוא לא עצר והמשיך לגלוש ולגלוש שהייתי חייב לסטות שמאלה בחדות(מזל שהשמאל היה פנוי..)

בקיצור,

הכל מתחיל ונגמר בחינוך.

 

עוד צבוע...

אתה מתלונן על חוסר תרבות נהיגה...

אם לך היתה תרבות נהיגה, היית רואה שהמונית רוצה לצאת לכביש, והיית מאט ומסמן לו שהוא יכול לצאת לפניך.

זה מה שעושים באירופה. לך אפילו לא עבר בראש שיכול להיות שזו אפשרות שתתן לו לצאת לפניך.

זה מתחיל אצלך חביבי.

 

משפט שחזר בשרשור הזה יותר מפעם אחת: "כמובן שזכות הקדימה היא שלי"

זכות קדימה נותנים. לא לוקחים.

אתם מתחילים לראות איפה מתחילה הבעיה?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
עוד צבוע...

אתה מתלונן על חוסר תרבות נהיגה...

זכות קדימה נותנים. לא לוקחים.

אתם מתחילים לראות איפה מתחילה הבעיה?

 

מילים מאוד נכונות. ובכל זאת לדעתי רוב המקרים שדובר עליהם כאן מהווים עברה ששמה "קיפוח זכות". יש מקרים שהם פחות מסוכנים אך מאוד מרגיזים (הידחפות בפקקים למשל) - המהירות נמוכה, ניתן לשלוט על המתרחש ובסופו של יום לאפשר לחוצפן להידחף מבלי להיפגע. אבל יש מקרים מסוכנים ממש - ואני מדבר על הידחפות במהירות גבוה. לי קרה כמה פעמים שפשוט העיפו אותי מהנתיב - הרכב השני עבר נתיבים ישירות עליי בלי להסתכל במראה, והמשיך לעשות כן למרות הצפירות. אז פעם פשוט עפתי לשוליים ושם ביצעתי בלימת חירום, פעם הספקתי לבלום עוד טרם השלמת המזימה מצד הנהג הפוגע... הייתי גם עד לתאונות צד כאשר הנהג המועף מהנתיב לא הספיק להגיב...

 

כמובן ששום דבר לא יצמח מהתלונות על החיים. מה שכן, אולי יהיה מעניין ללמוד מה אומר החוק, מה חושבים מביני עניין, אלו הם הפעולות הנכונות במקרים כאלה, וכו כו

פורסם

אני נמצא עכשיו באופרה הישראלית ושומע את אאידה של ורדי (מה לעשות זאת העבודה שלי) אפשר להגיד שהאופרה היא אולי אחד מהמקומות הכי תרבותיים שיש בארץ... וזה נכון - עד שמגיעים לזה שהקהל המתורבת עם השמלות וחליפות הערב יוצא החוצה אחרי המופע אל החניון ונכנס אל הרכב. פתאום כבמטה קסם נעלמת לה התרבות האנינות ומשתלט הבבון הממוצע... גם אני כמו כל שאר 1600 האיש שצפו במופע רק רוצה להגיע הביתה, ואני נהג מאוד אדיב רק שאיזה מליון פעם חתכו אותי ביציאה, לא נתנו לי להשתלב, צפצפו לי, ופעם איזה איש אחד עם לקסוס וחליפה גם נכנס לי בצד של הסובארו החבוטה שלי ובלי להתבלבל נתן גז ונעלם... המהומה שיש בחניון אחרי המופע רחוקה שנות אור ממה שקרה על הבמה רק חמש דקות קודם....

________________________________________

ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות :)

פורסם
לי קרה כמה פעמים שפשוט העיפו אותי מהנתיב - הרכב השני עבר נתיבים ישירות עליי בלי להסתכל במראה, והמשיך לעשות כן למרות הצפירות. אז פעם פשוט עפתי לשוליים ושם ביצעתי בלימת חירום, פעם הספקתי לבלום עוד טרם השלמת המזימה מצד הנהג הפוגע... הייתי גם עד לתאונות צד כאשר הנהג המועף מהנתיב לא הספיק להגיב...

 

כמובן ששום דבר לא יצמח מהתלונות על החיים. מה שכן, אולי יהיה מעניין ללמוד מה אומר החוק, מה חושבים מביני עניין, אלו הם הפעולות הנכונות במקרים כאלה, וכו כו

 

זה רק אני שלא מבין למה אתה מחליט לצפור קודם, ורק אחר כך לבלום/לסטות?

פלא שמקרים כאלה נגמרים בתאונה? בזמן שאתה צופר יכולת להאט ב 50 קמ"ש ולהמנע מהצורך בבלימת חירום על השוליים.

 

מה זה מעניין מה אומר החוק? הרי ברור לכולנו שהנהג השני הוא אידיוט/מנייאק/עבריין/פושע/שם עליך ז*ן.

מה שצריך לעניין אותך, זה איך אתה נמנע מלהכנס למצב מסוכן שעלול להגמר בתמרון חירום או בתאונה.

ואם לא הצלחת לזהות את הנהגים המועדים לפורענות עוד לפני שהם מבצעים את זממם, אז לפחות תהיה חכם מספיק כדי להגיב בצורה שתקטין את הסיכון (ועל הדרך גם תקטין את רמת העצבים על הכביש).

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
אני נמצא עכשיו באופרה הישראלית ושומע את אאידה של ורדי (מה לעשות זאת העבודה שלי) אפשר להגיד שהאופרה היא אולי אחד מהמקומות הכי תרבותיים שיש בארץ... וזה נכון - עד שמגיעים לזה שהקהל המתורבת עם השמלות וחליפות הערב יוצא החוצה אחרי המופע אל החניון ונכנס אל הרכב. פתאום כבמטה קסם נעלמת לה התרבות האנינות ומשתלט הבבון הממוצע... .

 

כך גם בתיאטרון , כך גם בספריה, אבל לא באיצטדיון כדורגל, או על הכביש.

 

עכשיו שאלת המיליון דולר

 

איך מגיעים לכך שהאוירה התרבותית במקום אחד תשתלט גם על המקום האחר , ולא להיפך?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
עוד צבוע...

אתה מתלונן על חוסר תרבות נהיגה...

אם לך היתה תרבות נהיגה, היית רואה שהמונית רוצה לצאת לכביש, והיית מאט ומסמן לו שהוא יכול לצאת לפניך.

זה מה שעושים באירופה. לך אפילו לא עבר בראש שיכול להיות שזו אפשרות שתתן לו לצאת לפניך.

זה מתחיל אצלך חביבי.

 

משפט שחזר בשרשור הזה יותר מפעם אחת: "כמובן שזכות הקדימה היא שלי"

זכות קדימה נותנים. לא לוקחים.

אתם מתחילים לראות איפה מתחילה הבעיה?

 

צודק מאה אחוז.

 

אולי בכלל תנועת היד של "הכל בסדר" הייתה "אח שלו תן להשתלב בבקשה"?

 

ובנוגע לחינוך שדיברנו עליו קודם: בפעם הראשונה שלי בנהיגה בעיר (מושבניק בעבר, נו מה לעשות), אבא יושב לידי. אני מגיע לצומת, תמרור תן זכות קדימה.

אבא: "נו תתקדם, אתה לא מבין שאם לא תיקח אך אחד לא ייתן לך?"

אנלוגי: "בסדר, אז נחכה שניה, מה קרה". השניה הפכה לדקה, אח"כ לשתיים.

אבא: "נו כבר, ככה לא תוכל בחיים לנהוג בעיר".

אנלוגי: "טוב נו".

 

היום: אנלוגי נותן זכות קדימה כמו ילד טוב בכל "תן זכות קדימה", וגם איפה שלא (והוא יודע שאחרים נוהגים לזלזל). אבל יחד עם זאת יודע מתי כן צריך לגלוש לאט ולסמן "אני עובר".

חינוך מה חינוך, השכל הישר, מבט רחב ובחירת דרך חיים גוברים בקלות על טעויות של הדור המחנך.

 

(אבא גם אמר שכסף עושים בעבודה קשה, ואנלוגי בכ"ז חזר עכשיו מורווח לא רע בכלל בפוקר :lol:).

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי


×
×
  • תוכן חדש...