Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוספת כח למאזדה 323F שנת 96


שימו לב! השרשור הזה בן 5977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

חבר שלי מעוניין להוסיף כח למאזדה 323F (הדגם בלי הפנסים המתרוממים)

או חשב להחליף מנוע עם הספק גדול או לשפר את המנוע שלו

הרכב אוטומט.

 

עצות יתקבלו בברכה

 

בר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כמה תקציב הוא מתכנן להשקיע ?

 

2. לכמה כח הוא מתכוון להגיע ?

 

3. יש פוטנציאל לעבור לגיר ידני (לא כלכלית, אלא עקרונית) מבחינתו ?

 

4. אל תיכנס לפורום מאזדה ספיד הישראלי.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

חבר שלי מעוניין להוסיף כח למאזדה 323F (הדגם בלי הפנסים המתרוממים)

או חשב להחליף מנוע עם הספק גדול או לשפר את המנוע שלו

הרכב אוטומט.

 

עצות יתקבלו בברכה

 

בר

 

www.mc-il.net

 

תלמד, תשכיל, בהצלחה

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זכרוני אינו מטעה אותי, אתה מדבר על הדגם בעל מנוע 1.8 בעל 115 סוסים בסטנדרט ?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הדבר הראשון שהוא יכול לעשות - זה להסב את הרכב באמת לידני.

 

שווה לברר כמה בדיוק זה ייצא, והרכב כבר יהיה יותר "זריז".

 

כדי להגיע ל130+ כ"ס באמינות וללא שום בעייה, הוא יכול להחליף מנוע (בהנחה שאפשרי) למנוע של מיאטה מהדור הראשון,

 

ויש לו 131 - 136 כ"ס סטנדרטיים לחלוטין ובעלי אמינות מופלגת.

 

מנוע כזה אמור לעלות פחות מ- 10K משומש במצב טוב (עם 30 עד 40 אלף ק"מ).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר האוטומט לא חזק כמו הידני ולא בנוי לשאת בעומסים.

 

לגבי ההתאמה ועלותה הכוללת - תצטרך לשאול במוסך.

 

נתתי לך כיוון, עכשיו אתה צריך לבדוק את העלויות והאפשרויות.

 

לדעתי, זו האפשרות היותר טובה, משום שלא מדובר ב"קומבינות" למיניהן

 

אלא פשוט החלפת מנוע אחד למנוע אחר, חזק יותר, בעל אותו נפח.

 

אגב, המנוע של הדור השני חזק יותר (ואני מניח שיהיה יקר יותר), ומפיק 146 כ"ס על אותו נפח.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי, המנוע אינו מתאים (חשבתי על הסבה כזאת אצלי :wink:).

ההבדל בכוח המנוע נובע משינויים בראש המנוע (עד כמה שאני יודע, הבלוק דומה מאוד עד זהה). החלק בראש המנוע שמתחבר לסעפת היניקה נמצא בגובה שונה.

מה שכן אפשר לעשות, זה להשיג קאמשאפטים של מיאטה (שהם "חמים" יותר מאלה של ה 323), ולהחליף את הקיימים, מה שיתן עוד קצת כוח. במיאטות דור שני גם קיימת למיטב ידיעתי מערכת הצתה נטולת מפלג, שאותה אי אפשר להעביר, וגם לה יש חלק בעובדה שמנוע מיאטה חזק יותר.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי בתקציב שלך.

 

אפשר לגדוש את המנוע, אפשר להסב לידני במחיר לא כ"כ יקר והתמורה שווה.

 

אגב, אני מציע לך להרשם למועדון מאזדה ספיד יש שם כמה חבר'ה שביצעו הסבה לידני, תוכל להתייעת איתם אם תרצה.

 

אותו אחד שלא המליץ לך להרשם לשם זה מפני שהוא לא ידע להתנהג כמו שצריך והועף.

 

כל מה שהגבת בתגובה האחרונה שלך אפשרי ועוד איך.

אפשר להחליף את ההצתה להצתה של BJ ללא מפלג.

אפשר להסב לידני ועוד איך.

אפשר לגדוש.

ואפשר עוד המון!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה תמונה שמצאתי במועדון מאזדה ישראל ( http://www.mc-il.net/ ), שעליה ביססתי את תגובתי שראש המנוע אינו מתאים.

מקור התמונה בשרשור שפתח שם Giora (שלמיטב ידיעתי כותב גם כאן).

 

אטם סעפת היניקה של BP05 מולבש על ראש מנוע BP4W (אין התאמה):

protegeintakemanifoldgasketonm.jpg

 

BP05 הוא הראש של ה 323, וBP4W הוא הראש של המיאטה. כמו שניתן לראות, הברגים לא במקום המתאים כדי להתחבר לסעפת היניקה של ה 323.

ניתן לאלתר את השינויים שנותן ראש המנוע הזה (ע"י החלפת קאמשאפטים, ומסתבר שגם מערכת הצתה), אבל לא תוכל פשוט להחליף מנוע.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל יש לבצע הסבה לגיר ידני, בעניין זה יש הרבה מה לפרט ואם תרצה אני אפרט.

אם יש לך חוש טכני ניתן לבצע את ההסבה בעלות נמוכה יחסית, בוצעו כבר כאלו הסבות בארץ, מאוד מאוד מומלץ!

 

כדי לסחוט עוד קצת סוסונים ממנוע BP05 כמו שלך לא צריך לחפש מנוע שלם של מיאטה MX-5, מספיק להשתיל קאמשפט חם של המיאטה MX-5 שמתאים מצויין למונע, אחרי הקאמשפט החם ניתן ורצוי להוסיף פולים מתכוננים.

מאוד מומלץ לבצע הרחבה וליטוש מעברים בסעפת היניקה, בנוסף להחליף את המזרקים למזרקי DENSO בעלי הספק גבוה יותר שאותם ניתן למצוא למשל בדגמי 626 או סובארו STI\WRX.

על הדרך להחליף את משאבת דלק למשאבה בעלת הספק גבוה יותר של מאזדה 626 (מתאים בול!), לתת אוויר קר למנוע ע"י פילטר פתוח In-Box עם צינור שהולך לפתח בפגוש או במקום של פנס הערפל.

 

בעיקרון הבעיה היחידה של המנועים האלה בארץ שהם מאוד מרוסנים ע"י תיבת ההילוכים האוטומטית ומערכת ניהול מנוע, השינוי המשמעותי ביותר למנוע הנ"ל יהיה להחליף את מחשב ניהול מנוע למחשב של מאזדה GTX או GTR, אבל זה סיפור מורכב ולא זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למחשב הניהול, לא יעזור כאן צ'יפ?

שאלה נוספת, מה זה פולים מתכווננים?

ושאלה שלישית, פילטר אינבוקס מיועד הרי להכנס במקום הפילטר המקורי (באותו מקום). איך אפשר לשנות את המקום שממנו נכנס אליו האויר?

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...