Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אולי סוף סוף מישהו יכריע בעניין בדיקת שמן גיר..האם כאשר הרכב מונע או כאשר הרכב קר ?


shay2828
שימו לב! השרשור הזה בן 6047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לבעל הלאנסר, 'סתכל על התשובה של דניאל לגבי הבעיה שלך, וכדי לקצר: במיצובישי ויונדאי פרייבטים (לא מסחריים) מודדים שמן כאשר המנוע מונע והגיר בניוטראל. בדשיוק כמו שכתב דניאל, בפארקינג ממיר המומנט לא מקבל מילוי ברכבים אלו, ולכן תראה כמות שמן הגבוהה בשלושה ליטר כמעט מהכמות הקיימת.

ובקיצור, כמו שאמרו קודמי: הוראות יצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה למרק10:

מאוד מאוד דומה , אך קשה לי לאמר אם זהה.

 

צירפתי תמונה , בה הוספתי את מיקום הנקודות אצלי , אני מקווה שדייקתי נכון, קצת חושך בחוץ כרגע ואין לי דרך לצלם.

דבר נוסף (לא יודע אם חשוב), היא שידית המדיד אצלי יותר ארוכה משמעותית מזו שבתמונה , ובעלת עיקול מסויים (המדיד נמצא צמוד לצינור וצריך "לעקוף" אותו, לכן העיקום).

 

במנוע קר ודומם, השמן מגיע לסימון הוורוד אותו הוספתי.

האם התכוונת שיש מדיד קטן שושב ממש על הגיר (כמו בקוואליר) ויש מדיד גדול בדומה למדיד של השמן?

כי אם כן אז יש לי מדיד גדול.

untitled.JPG

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כך בדקתי, לאחר נסיעה קצרה וכאשר הגיר ב- N וזה נראה מלא עד הסוף מלמעלה!

יש לציין עוד פעם שכאשר האוטו קר לגמרי, המדיד מסמן עד סוף ה- HOT ולא עד סוף ה- COLD!!

אז מה לעשות? והאם שמן עודף יגרום לי נזק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באודי הבדיקה צריכה להתבצע כך:

 

בבוקר תניע את הרכב ותן לטורים להתייצב, תעביר את ידית ההילוכים על פני כול המצבים N--R--1 עם השהייה של 2-3 שניות בכול הילוך בסוף תשאיר את הידית במצב P.

 

1. הוצא את המדיד ונגב אותו

2. הכנס את המדיד עד הסוף והוצא

3. גובה השמן בטמפ' של 20 מעלות צלזיוס צריך להיות עד לסימן 20 מעלות כמו בציור שצירפתי קודם.

 

הסימנים MIN-MAX מיועדים לבדיקה במוסך כאשר מחברים מחשב איבחון ומנטרים את טמפ' הנוזל שצריכה להיות בין 50-70 מעלות צלזיוס וגובה הנוזל בטמפ' זו צריך להיות בין סימן MIN-MAX.

עודף שמן יש לנקז.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק10.........אין כמוך.

 

מה הפורום הזה היה עושה בלעדיך? :wink:

תודה רבה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כך בדקתי, לאחר נסיעה קצרה וכאשר הגיר ב- N וזה נראה מלא עד הסוף מלמעלה!

יש לציין עוד פעם שכאשר האוטו קר לגמרי, המדיד מסמן עד סוף ה- HOT ולא עד סוף ה- COLD!!

אז מה לעשות? והאם שמן עודף יגרום לי נזק?

 

יש לך בערך 1 ליטר יותר מדי. כדאי לנקז!

מילוי יתר יכול לגרום ל"הקצפת" הנוזל, או שלא יגרום לכלום. תיאורטית זה בלתי תקין, מעשית.... בכל מקרה, כדאי לנקז.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבאחד המקרים שמדדתי ראיתי על המדיד המון בועות בנוזל! אבל זה יכול לגרום לנזק או להתנהגות לא תקינה של הגיר?

 

מילוי יתר של נוזל הילוכים גורם לכך שהנוזל נוגע בחלקים המסתובבים בתוך הגיר והוא מוקצף. מפני שיש בנוזל המוקצף אויר, נוזל כזה לא יכול להצמיד את הדיסקיות כמו שצריך ומכאן שהם מתחילים להחליק ולהשרף.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב לציין את סוג הרכב ושנת ייצור בכדי לקבל תשובה ברורה.

בדיקת גובה נוזל ATF שונה מגיר לגיר ותנאי הבדיקה כמו הטמפ' שבו הנוזל חייב להיות בכדי לקבל קריאה נכונה של גובה הנוזל.

מדובר בהונדה סיויק 97 אוטמט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

בקשר ללנסר שלי, הוצאתי משמן הגיר כמות של חצי ליטר ע"י שאיבה מפתח המילוי.. עכשיו כשהאוטו קר השמן עומד בדיוק על MAX של ה- COLD. הבעיה היא אחרי שאני נוסע ובא לבדוק את השמן על חם, לפי ספר הרכב צריך להעביר הילוכים ולשים את הידית בסוף ב- N ואז לבדוק. ביצעתי את זה והנה התוצאות:

כאשר אני מוציא את המדיד הוא מלא שמן, אך אם אני מנגב אותו ואז מכניס ומוציא, כמעט ואין עליו שמן ( רק בקצה שלו קצת)!!!

זה לאחר שהחזרתי שמן כי חשבתי שהוצאתי יותר מדי (החזרתי כ- 200 מ"ל)!

 

אני לא מבין מה קורה כאן! אשמח לשמוע איך בדיוק למדוד, האם רק להוציא את המדיד או לנגב אותו ואז לבדוק?

ועוד שאלה ברשותכם, אם אני רוצה להוסיף שמן ויש לי בקבוק ישן אבל DEXRON III ולא II, זה בסדר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להיות בטוח .וגם לראות איך בודקים נכון .

כנס למוסך מורשה ל " מיצובישי " .תגיד שאתה חושב שחסר שמן בגיר האוטומטי.

תראה איך בודקים - אם חסר הם יימלאו - וכך תלמד ( עלות הוספת נוזל גיר. היא לא יקרה)

בהצלחה - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

בקשר ללנסר שלי, הוצאתי משמן הגיר כמות של חצי ליטר ע"י שאיבה מפתח המילוי.. עכשיו כשהאוטו קר השמן עומד בדיוק על MAX של ה- COLD. הבעיה היא אחרי שאני נוסע ובא לבדוק את השמן על חם, לפי ספר הרכב צריך להעביר הילוכים ולשים את הידית בסוף ב- N ואז לבדוק. ביצעתי את זה והנה התוצאות:

כאשר אני מוציא את המדיד הוא מלא שמן, אך אם אני מנגב אותו ואז מכניס ומוציא, כמעט ואין עליו שמן ( רק בקצה שלו קצת)!!!

זה לאחר שהחזרתי שמן כי חשבתי שהוצאתי יותר מדי (החזרתי כ- 200 מ"ל)!

 

אני לא מבין מה קורה כאן! אשמח לשמוע איך בדיוק למדוד, האם רק להוציא את המדיד או לנגב אותו ואז לבדוק?

ועוד שאלה ברשותכם, אם אני רוצה להוסיף שמן ויש לי בקבוק ישן אבל DEXRON III ולא II, זה בסדר?

עשיתי לך אחלה שירות עם ההודעה שלי.8)

העיקר שתפתור את העניין.

שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו כשהאוטו קר השמן עומד בדיוק על MAX של ה- COLD.

 

כשהרכב מונע ועשית איתו איזה שני סיבובים מסביב לבית והידית במצב N ?

 

 

הבעיה היא אחרי שאני נוסע ובא לבדוק את השמן על חם, לפי ספר הרכב צריך להעביר הילוכים ולשים את הידית בסוף ב- N ואז לבדוק. ביצעתי את זה והנה התוצאות:

כאשר אני מוציא את המדיד הוא מלא שמן, אך אם אני מנגב אותו ואז מכניס ומוציא, כמעט ואין עליו שמן ( רק בקצה שלו קצת)!!!

זה לאחר שהחזרתי שמן כי חשבתי שהוצאתי יותר מדי (החזרתי כ- 200 מ"ל)!

 

חסר הרבה... איזה 1/2 ליטר. כנראה לא בדקת את המפלס נכון מהתחלה

 

אני לא מבין מה קורה כאן! אשמח לשמוע איך בדיוק למדוד, האם רק להוציא את המדיד או לנגב אותו ואז לבדוק?

 

לנסוע, להעביר הילוכים על N, להוציא מדיד, לנגב, להכניס ולהוציא ולראות מה גובה המפלס.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...