Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מיאטה NC סיכום


שימו לב! השרשור הזה בן 6200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שלושה חודשים פתחתי פה פרוייקט, רגע רגע, שניה אחת אני אחזור אחורה בזמן.

 

לפני שנה היתה לי מיאטה NB, עם בולמי קוני ואיזון פרונט משופר היא היתה אהבת חיי. יום אחד לקחתי את הNC לסיבוב מבחן. אהבתי את המנוע, המרווח ותופסות האייכות חיים, אבל היא לא נראתה לי ספורטיבית כמו אחותה, ה NB שהיתה ברשותי. נפרדנו כידידים ואני כתבתי טור מפרגן באוטו ובו תיארתי שזה אחלה רכב, אבל לא אחליף את ה NB שלי בכזה.

 

לפני 9 חודשים הלכה הB לעולמה ואני חיפשתי נואשות מחליפה. לא הייתי מוכן לקנות NC במשך שלושה חודשים, עד שנהגתי על NC משופרת להפליא של חבר - דן. הנסיעה הזאת עשתה לי חשק ונתנה לי להבין את הפוטנציאל, אחרי פחות משבוע כבר היתה אצלי סונגי, NC אפורה.

 

שלושה חודשים בערך נשארה סונגי, שלושה חודשים שבהן התענגתי על האייכויות שלה ביום יום ושנאתי את האייכויות הספורטיביות שלה. כל נסיעה בסופרלנד או גימקנות גרמו לי דיכאון מצד אחד ומחשבות על שיפורים מהצד השני. שעות רבות ישבתי מול האינטרנט, מול האתרים של בראיין ומיאטה נט, התייעצתי עם מבינים בארץ ועם נהגי מרוץ בחו"ל. חיפשתי את השילובים הנוחים ביותר שיעשו את המיאטה ספורטיבית קשיחה ומתקשרת מצד אחד וישאירו את השימושיות שלה מהצד האחר.

 

ואז פתחתי את הפרוייקט הזה פה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=146980

 

בינתיים החלק של האחיזה מסתיים בימים אלו ואני עושה פרוט וסיכום של הפרוייקט:

 

הבעיות שהיו במיאטה:

 

נטיה חזקה לתת היגוי

חוסר אחיזה בסיבובים

רכות ייתר

הגה חסר תחושה

גבוהה מדי

 

המיאטה מגיע עם צמיגי פיילוט פרסאדה שהם לא מצטיינים באחיזה, או בכל תחום אחר :-)

דבר ראשון הוחלפו הגאנטים לקטנים יותר, למטרת היגוי זריז יותר, אפשרות למגוון צמיגים רחב והנמכה של הרכב.

שני רבעיות גאנטים היו על המיאטה, סא אחד היה כבד מדי ולכן הוחלף בסט אחר קל יותר (7.7 ק"ג) על הג'אנטים יש כיום רבעיה של טויו T1R שנקנו במחיר מציאה מהיבואן, עוד רביעייה של פלקן אזניס RT615 נמצאת בתהליכי שיחרור בנמל לאחר ייבוא אישי שלקח זמן רב למדי ותגיע בימים הקרובים אלי.

 

לאחר הגאנטים חיפשתי בולמים/קווילאובר מתאימים. בריאן (נהג מרוץ על מיאטה NC) המליץ לי על הקוני כאל הבולמים המומלצים ביותר, וטען שלמטרות שלי אין טעם בקווילאובר, בהחלט מרשים יחסית לבחור שהוא בעל אינטרס למכור (את הקוני קניתי מהיבואן בארץ את הקווילאובר הייתי רוכש ממנו), כיוון שלא רציתי להנמיך יותר מדי וחיפשתי קפיצים קשיחים נבחר הסט של רייסינג ביט - הגאנטים הקטנים מנמיכים את הרכב בחצי אינטש, גם הקוני וגם הקפיצים של רייסינג ביט. הנמכה סופית - 37 מ"מ. שיגיעו האזניס הרכב יהיה נמוך בעוד ס"מ (מידה 205/40/16) ככה שההנמכה תהיה כבר על הגבול של החוסר נוחות. האזניס ישמשו בעיקר לגימקנות, וכנראה הסט הבא יהיו נוחים יותר ליום יום - 215-45-16.

קפיצים אחרים היו אמורים להיות טובים גם כן אבל הנמכה של עוד 20 מ"מ ממש לא היתה מתאימה לי בשלב זה.

 

איזון פרונט - אחד הדברים החשובים ביותר שבפרוייקט זה נעשה פעמיים, פעם אחרי הגאנטים ופעם שניה אחרי התקנת הבולמים.

האיזון המקורי היה חצי מעלה קאמבר מקדימה - דבר שגרר הרבה תת היגוי וחוסר אחיזה בפניות. הקאמבר האחורי היה קרוב למעלה וחצי, סביר יותר.

הקאסטר היה פחות מ 6 ככה שניתן להבין את חוסר הרגש והTOE המקורי הוא 0.18' קדימה ואחורה.

 

לאחר השיפור המצב הוא ככה:

 

מקדימה - קאמבר כמעט 2 מעלות - בערך 1:50 (זה הולך בדקות), קאסטר - 7:31 ו TOE כולל מינוס 0.02

מאחור - קאמבר כמעט 2 וחצי מעלות - 2:25 ו TOE חיובי של 0.02

 

כרגע הבולמים מכוונים לחצי מהרך ביותר קדימה והכי רך אחורה.

 

התוצאות:

 

מדהים. ההבדל בין המיאטה לפני ואחרי הוא פשוט מהמם. האחיזה השתפרה מאוד מאוד. ההגה מגיב מיידית, בעל רגש מצויין וכבד משקל בדיוק ברמה המבוקשת.

 

המיאטה איינה רוכנת בסיבובים מהירים - דבר שנותן לי ביטחון רב בנסיעה, כמו כן שינויי הכיוון מהירים יותר.

 

הצמיגים אוחזים נהדר ונראה לי שעם האזניס המצב בכלל יהיה סוף הדרך.

 

לגימקנות נראה לי שאקשיח יותר את הבולמים, ליום יום המצב נהדר :!:

 

בקיצור המיאטה פשוט שונה לחלוטין ממה שהיא היתה מקורית, פשוט חיה אחרת לגמרי. בין הייתר בזכות זה עלינו לגמר ה MDC בתחרות האחרונה (הנעה אחורית יחידה) ואני מקווה להצליח עוד יותר בתחרויות הבאות

 

עלויות כלליות:

קוני - 4000 ש"ח בערך (ושווים כל אגורה)

קפיצים - 1000 ש"ח (כנ"ל)

איזון פרונט - 500 ש"ח

גאנטים משומשים - 1200 ש"ח

צמיגים חדשים - 2300 ש"ח (לצמיגים ברמה הגבוה ביותר)

 

סך הכל ניתן לבצע גם את הפרוייקט עם הגאנטים המקוריים ורק להחליף לצמיג טוב בבוא הזמן (כמו שעשה דן)

 

עלות כללית - 9000 ש"ח.

 

היום נגמר פרוייקט האחיזה, ולטובת יותר כוח ממשיך החלק השני של הפרוייקט - כוח. פילטר אוויר נמצא בדרכו מארה"ב (כבר חודשיים), דוד אחורי מותקן כבר וצינור אמצע + סעפת ישלחו מארה"ב בעוד שבועות אחדים, עידכונים יגיעו בהקדם :-)

 

קישורים נלווים:

 

בולמים:

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1373.html

 

קפיצים:

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1366.html

 

תודה רבה לבראיין גודווין מגודווין רייסינג על העצה, תודה רבה למוטי כמובן שתמך ככל יכולתו ותודה לכל אנשי הפורום שהתעניינו שאלו וייעצו.

 

תודה רבה לאנשים שתמכו בי כלכלית - אופיר מאוטו לוקס שנתן לי את הצמיגים במחיר נמוך במיוחד כדי שאוכל להתחרות (בלי דרישות פירסום אפילו) וקוני שנותנים לי את הבולמים המצויינים שלהם במחיר מיוחד מאוד. וכמובן מפעל סדובסקי בע"מ - המפעל של אבא שלי שתמך בי מבחינת ימי עבודה וסיוע כלכלי, למרות שסיימתי את עבודתי שם מלפני חודשים רבים. וכמובן לאחי תום סדובסקי, שמילל כל הזמן אבל בסוף עוזר ככל יכולתו.

 

אני כמובן אדווח מההמשך :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשקעה משתלמת, האוטו שלך נראה כמו שצריך עכשיו ובטוח מתנהג ככה גם

והסאונד חלום.....

 

תהנה, ובאוטו הבא אני כנראה יצטרך עצות ורעיונות ממך...

 

MITI07

:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך האוטו היה לפני כי לא נהגתי עליו אבל אחרי סיבוב על האוטו אחרי כל השדרוגים.הוא מתנהג פשוט מדהים,לא היה זכר לתת היגוי שהזכרת,האוטו מרגיש ממש קשיח ולא מתנדנד יחסית למיאטות אחרות(את זה רואים גם מבחוץ).

בקיצור אהבתי את האוטו.כנראה שגם אני ילך על הקוני בסופו של דבר(העלות של ה TEIN בארץ ממש לא בשבילי).עכשיו רק נשאר נושא הקפיצים באמפ סטופ ואולי תושבות בולם מאחורה.וזהו

 

קובי

Turning gasoline into adrenaline,one gallon at a time

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא.

מה הסיבה שאתה מקשיח יותר מקדימה מאשר מאחורה?

 

אביחי

 

בגימקנות הצפופות בארצנו, קשיחות ייתר מאחור יכולה להוביל להיגוי ייתר בקלות רבה מדי, קשיחות ייתר מקדימה מביאה לזריזות טובה יותר ונטיה לקצת יותר תת היגוי.

 

כמו שאתה אולי יודע, יותר קל לשלוט ברכב בתת היגוי מאשר בהיגוי ייתר מבחינת זמנים.

 

סך הכל בתחרות בשבת הייתי רק שלושה ימים לאחר ההתקנה של הקוני, אני מתכוון בקרוב לכייל טוב טוב את הבולמים כדי למצוא את הסט אפ הנכון לגימקנות.

 

כמובן ששימוש לדריפטים יזכה לכיול אחר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב !!

 

הNC קיבלה שיעור בהתנהגות והשיפור פשוט עצום! חובה לכל NC טיפול שכזה.

הקנייה הבאה שלי! :mm_yeah:

 

 

אחחח הימים שהמיאטה שלי הייתה נמוכה יותר ב2 ס"מ נוספים...

IMG_1319.jpg

c2acd89b.jpg

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי תום.

 

רק לידיעה. התמונה שלו בהחלקה מייצגת את תום, במיאטה שלי, בסיבוב מצויין. שאם הוא לא היה מחליק על הקונוס, היה סיכוי טוב שהוא היה מדיח אותי מהגמר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*דבר אחד לא הבנתי,

מדוע החלפת את הגאנטים לקטנים יותר?

אתה לא מאבד מהפידבק מההגה והאחיזה ברגע שאתה יורד במידות הצמיג?

ברור לי העניין של מהירות ההגה(פחות משקל וחיכוך...)

 

לא נותר אלא להצדיע לנחישות והכיוון המבורך שלך

אני רק יכול לאחל לעצמי לקנות את הרכב-ברגע שתחליט למכור

מברוק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידה בקוטר הגאנט אינה פוגעת באחיזה ולא בפידבק.

 

למעשה ההבדל היחיד אם מדובר על גאנט במשקל זהה, ברוחב זהה ובאופסט זהה, וצמיג בעל אותם נתוני רוחב חתך, האחיזה אמורה להיות זהה וכנ"ל שאר הפרמטרים. מה שכן משתנה זה המומנט (עקב קיצור הזרוע) וכך זה נותן זריזות טובה יותר והאצה קלה יותר...

 

בפועל זה מאפשר לי מגוון רחב של צמיגים, הנמכה של 12 מ"מ ובעתיד הקרוב אני מקווה להורדה במשקל הגאנט (מחפש גאנטים של RX7 קלים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיאטה החדשה והמיאטה הישנה מגיעות עם אותו רוחב גומי (205), רק עם ג'אנט "16 בגרסה הידנית של ה NB וג'אנט "17 ב NC.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...