Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תגובה לCLIPPING-- MOOCH


EyalR
שימו לב! השרשור הזה בן 7868 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מעביר את התשובה לכאן כי פשוט כאן יותר קל לי לעקוב ולא יווצר מצב שאי אפספס את השאלות.

הת'רד עד עכשיו בעריכה קלה:

 

mooch

13:55:36 28/10/2002 יש לי כמה שאלות

א:יש לי מגבר של LOGIC 4 יציאות 800W ורמקולים של פיונייר 220 .איך אני מכוון נכון את כפתור ה GAIN.?

 

תודה לעת עתה!

+ איל

18:48:26 28/10/2002 יש דרך מדוייקת יותר ולא צריך ציוד בשביל לה, כל מה שאתה צריך הוא TEST TONES.

אני אתן לינק לאתר שמסביר בצורה מעולה וגם מספק את כל הTEST TONES הדרושים וממש אתה יכול לעשות מזה דיסק לכיוון מגברים, הוא גם יסביר על CLIPPING ואיזה רמה של CLIPPING כדאי לך לכוון את המגבר.

אבל שוב הדרך ש ID הסביר היא הפשוטה והמהירה ביותר.

הלינק: http://totoro.efiregate.net/HTMLPages/Tuning/GainSetting/GainSetting.htm

 

בשביל להוריד את הדיסק יש מצד שמאל GAIN SETTING CD

+ mooch

19:31:29 31/10/2002 איל.

הורדתי את הדיסקים וצרבתי אותם הבעיה היא שאני לא מבין מה עושים עם הדיסק הראשון הקריין אומר להקשיב לדיסק הראשון ולבחור את ה RATIO שהכי טוב לי הבעיה היא שאני לא שומע שום הבדל בשירים אולי אתה תוכל לעזור לי להבין איזה הבדל אני אמור לשמוע בדיסק הראשון של המנגינות

נ.ב מה זה CLIPPING?

 

תודה!!

 

 

MOOCH מצטער על התגובה המאוחרת, ההסבר לCLIPPING כתוב באתר אבל בכמה מילים...התדרים במוסיקה הם גלי סינוס, את הגלי סינוס האלה מקבל המגבר מהרדיו דיסק בעוצמה מסויימת (הסיגנל) דרך מחברי RCA שבאחוריי המכשיר, הסיגנל הזה נקרא PREAMP מכיוון שזה סיגנל שאינו מוגבר. הGAIN שבמגבר מכוון בעצם את רגישות המגבר לסיגנל הנכנס מכיוון שלא לכל הרדיו דיסקים יש עוצמה זהה של סיגנל.

נניח ויש לך רדיו דיסק שהסיגנל שלו הוא 4V כאשר תכוון את רגישות המגבר כך שתתאים בדיוק ל4V אז היחס בין האות לבין רגישות המגבר יהיה 1:1.

 

עכשיו מכיוון שמוסיקה היא דבר דינמי עם תדרים רבים שמופקים בעוצמות שונות, לרוב הסיגנל שיתקבל מהרדיו דיסק לא יגיע בעוצמה של 4V אלא בעוצמה פחותה ממנו. לכן ניתן לכוון את רגישות המגבר כך שהמגבר יהיה רגיש יותר לסיגנל הנכנס ומכאן באים היחסים שמדברים עליהם, 2:1 כלומר הרגישות כפולה 3:1 משולשת וכן הלאה.

בעצם כך שאנו מכוונים את הרגישות של המגבר (באמצעות הGAIN) כך שיהיה רגיש יותר אנחנו מרוויחים דציבלים נוספים מכיוון שהסיגנל מוגבר יותר.

עכשיו תחשוב על זה כך, יש לנו גל סינוס שיש לו גבול עליון וגבול תחתון, אם ביחס של 1:1 הסיגנל לא התקרב לגבולות הללו (הוא תמיד קרוב אליהם בצורה שווה מעצם היותו גל סינוס) ככל שנעלה את היחס בין הרגישות של המגבר לסיגנל, יתקרב גל הסינוס יותר ויותר אל הגבולות האלו עד שבנקודה מסויימת יעבור אותם, ברגע שהוא עובר אותם נקטמים הקצוות (מכאן המילה CLIPPING לקטום, לחתוך) של הגל סינוס ומה שקורה הוא שיש נקודה בגל שהיא בעצם ישרה דבר שבין היתר יביא לדיסטורשיין (שזה מה שיותר מעניין אותנו). כמה שהדיסטורשיין הזה ישמע תלוי ביחס בין רגישות המגבר לסיגנל מהרדיו דיסק, כלומר תלוי בכמה הסיגנל מוגבר, לרוב עד יחס הגברה של 3:1 הדיסטורשיין לא ישמע ואתה מצידך תרוויח עוד כמה דציבלים.

 

בדיסק יש את כמה שירים שכל אחד מהם מוקלט במספר רמות 1:1 2:1 3:1 4:1 5:1 מה שהקריין עשה הוא בעצם לקח שיר והגביר אותו כל פעם ביחס מסויים, הוא עשה זאת כדי שתוכל לראות בעצמך באיזה יחס אתה שומע דיסטורשיין, אם לא שמעת באף אחד מהם מה טוב אבל בכל זאת הייתי ממליץ לך לכוון את הרגישות של המגבר ליחס של 3:1 כי מעל יש שירים שישמע הדיסטורשיין וביחס הזה סביר להניח שלא, זה גם תלוי בסוג המוסיקה שאתה שומע.

 

בקיצור אתה יכול להמשיך שלב הלאה ולכון את המערכת עם ה TEST TONES שמסופקים בדיסק לפי היחס שבחרת. אתה פשוט תשתמש בTEST TONES שהוקלטו ביחס של 3:1 (כלומר שהמוסיקה הוגברה פי 3 ממה שהייתה בהקלטה המקורית) תשמיע אותם ברדיו דיסק ואז תכוון את הרגישות במגבר ל1:1 וככה שתשים מוסיקה שהוקלטה כשתנגן שתשים דיסק רגיל עם מוסיקה שלא הוגברה(כלומר 1:1) תהיה מכוונת הרגישות של המגבר שלך ל3:1 ביחס למוסיקה בהקלטה רגלה.

לכןן עם TEST TONES זה פשוט, אתה מנגן אותו כמו שמוסבר באתר עם כל אמצעי הזהירות, מוריד את הGAIN במגבר לאפס ואז לאט לאט מתחיל להעלות אותו, ברגע שהצליל ישמע שונה (אתה תדע כשתעשה את זה) תוריד חזרה טיפה אחורה וככה יכוון המגבר ליחס שבחרת.

 

אני מקווה שהבנת, אם יש לך עוד שאלות אז שאל, אבל אני מבקש ממך, תקרא קודם טוב טוב את מה שכתוב באתר כי זה מוסבר שם בצורה המפורטת ביותר.

ושוב אני אומר הדרך הפשוט ביותר היא לכוון את הGAIN היא לכוון את הרדיו דיסק לבערך 75% ולהעלות לאט לאט את הGAIN עד שאתה שומע דיסטורשיין ואז להוריד את הGAIN טיפה למטה ככה שאין דיסטורשיין, גם ככה מכוון המגבר ליחס גבוה מ1:1 פשוט לא תדע בדיוק לאיזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפידבק אלפא 8) , מעניין אותי רק אם כתבתי את כל זה סתם כי לא נראה לי שהבחור ששאל קרא, נו מילא :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7868 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...