Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לחברי הפורום שלום,

 

במהלך חיפושיי אחרי רכב קטן שישרת אותי עם קבלת רישיון הנהיגה

(אי"ה בעוד מספר חודשים), הובאה לתשומת ליבי מודעה בנוגע לאופל קאדט.

הרכב המדובר הוא משנת 88, מיד ראשונה ובעל קילומטרז' נמוך ביותר. נראה אמיתי. :shock:

המחיר המבוקש הוא 9.5K ואני מניח שאפשר עוד לרדת קצת.

 

מעבר לכך שהקאדט נחשב פעם לרכב טוב ואמין, אני רואה ערך מוסף

בשמירתן של מכוניות כאלה על הכביש. בין אם אני אקנה אותה או

מישהו אחר, מן הראוי שתגיע לידיים טובות.

 

ולפיכך, השיקולים בעד:

*חסכון בדלק (כך אומרים)

*"הערך המוסף"

*המוניטין

*המחיר

 

והשיקולים נגד:

*בעוד שנה אני אצטרך לעשות טסט כל שישה חודשים

*הרכב כבר די זקן, עם כל הכבוד

*תהיה לי בעיה לאתר חלפים

*ומה שהכי מרתיע אותי: שהרכב לא יעבור את בדיקת הגזים בטסט.

( מן הסתם, התקנים השתנו קצת מאז 88. )

 

 

בקיצור, אין לי שום נסיון בנהיגה או באופלים ולכן אני פונה אליכם.

אנא חוו דעתכם, ואם תרצו, תוכלו גם להעיף מבט במודעה (YAD2).

 

אז מה דעתכם, לקנות או לא לקנות? :?

 

 

בתודה מראש.

פורסם

התשובות בכחול.

 

מעבר לכך שהקאדט נחשב פעם לרכב טוב ואמין הוא היה נחשב טוב יחסית למתחרה העיקרית שלו דאז - סובארו DL.

לגבי אמינות - הוא בן 20.

 

ולפיכך, השיקולים בעד:

*חסכון בדלק (כך אומרים) תלוי במצב הרכב.

*"הערך המוסף" לשיקולך בלבד.

*המוניטין איזה מוניטין ? זה רכב בן 20. מצבו בפועל קובע, לא הסמל על תא המטען.

*המחיר התחזוקה תהיה יקרה.

 

והשיקולים נגד:

 

*ומה שהכי מרתיע אותי: שהרכב לא יעבור את בדיקת הגזים בטסט.

( מן הסתם, התקנים השתנו קצת מאז 88. )

בדיקות ארבעה גזים רק משנת 95 ומעלה.

ברכב הנ"ל יש צורך ב-CO נמוך מ-3.5 אחוזים, ולא את הבדיקה שנתתי בלינק.

ברכב מתוחזק עם קרבורטור תקין ומכוון זה לא חלום.

 

 

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

גילוי נאות : אני בעלים של אופל קדט GT 1300 שנת 86 כבר מעל 6 שנים.

יש לי רק דברים טובים להגיד על הרכב. לדעתי הוא מתפקד ומשתמר מצויין, גם אחרי יותר מ 20 שנה.

רכב כזה יד ראשונה - יתרון גדול, הוא באמת יכול להיות לא רע.

ראיתי את המודעה באתר יד שנייה. באמת נראה טוב, לדעתי גם נצבע מחדש.

פנס איתות בכנף לא אמור להיות ממוקם איפו שהוא ממוקם.

במכונות האלו למד קילומטרז' יש רק 5 ספרות. 85000 יכולים להיות גם 185000 (שזה סביר) וגם 285000.

החיסרון הגדול מבחינתי הוא בכך, שהרכב אוטומטי (3 הילוכים). איך יתפקד הגיר, כשתתחיל לנסוע על הרכב, אף אחד לא יודע.

אם זה באמת רק 85 אלף ק"מ, ישנה סבירות גבוה להוצאות גדולות, אחרי שתקנה את האוטו, ותתחיל לנסוע בו כמו כולם, ולא 2 מטר בשבוע.

 

לגבי הנקודות, שאתה מעלה - חיסכון בדלק - לא יהיה חיסכוני במיוחד כי זה 1600 אוטומטי ישן עם קרבורטור. צריכת דלק תלויה מאוד במצב ובכיוון של הקרבורטור ובמצב הכללי של הרכב. שלי (ידנית 1300 5 הילוכים) דווקא כן חסכונית, עד ל 1 ל 14 מחוץ לעיר, שזה מעולה לדעתי לרכב כזה.

 

שני טסטים בשנה - לא סיפור גדול, אבל קח בחשבון גם צורך באישור רכב מישון לפני כל טסט ( כ 150 ש"ח). אם הרכב נראה - גם חיצונית - טוב ושמור, ואין לא בעיות מיוחדות ותוספות ערסיות, לא "מחפשים" מכוניות כאלו בטסטים.

 

אני עד עכשיו לא נתקלתי בשום בעיית חלפים. הרבה חלקים (גם חלקי פח) מתאימים מדייהו רייסר ונקסיה, שזה למעשה אותו רכב.

 

מכוניות ישנות לא עוברות בדיקות זיהום של מכוניות חדשות, אלא בדיקות , שהיו נהוגות בתקופה שלהן.

ובפשטות - לרכב שנת 88 בודקים רק CO בסרק, מותר לו 3.5% CO , ואין שום בעייה לעמוד בזה עם קרבורטר תקין ומכוון.

 

שתי נקודות למחשבה - א. בסכום כזה לדעתי כדאי לקנות רכב ידני, אלא אם ממש חייבים אוטומט. ב. ב 10 אלף ש"ח אפשר לקנות מכוניות משנת 94-95.

 

אבל שוב, בבסיסו, קדט הוא רכב מעולה.

אשמח לענות לשאלות נוספות.

 

עריכה - לאחר קריאת ההודעה של רז: אין שום דבר יקר בתחזוקה של קדט, הרכב נוח ביותר גם לטיפול עצמי,

אבל שוב, אין לי ניסיון עם הגיר האוטומטי הזה.

 

 

פורסם

רז,

סובארו DL ? המתחרה העיקרית שלו? מאיפה בדיוק הבאת את זה?

המתחרה העיקרית של הקדט הייתה מאז ומעולם הגולף.

גם אז, הקדט הזאת (קדט E ) נתנה פייט מצוין לגולף (גולף 2).

רק אציין שגם הקדט E וגם הגולף 2 היו שידרוגים גרועים ביותר לדורות שקדמו להם.

מכנית הם היו זהים (לדור הקודם, לא אחד לשני), אבל הם היו גדולים יותר, מנופחים יותר, כבדים יותר ולא ממש קיימו את ההבטחה של רכב "מודרני" יותר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני ממש לא מסכים איתך, קדט E הייתה מתקדמת בהרבה מקדט D, שהייתה המכונית הראשונה של אופל עם הנעה קידמית ולא הייתה מוצלחת במיוחד, יוצרה בסה"כ 4 שנים.

קדט E הציגה עיצוב מתקדם, שנראה גם היום לא רע (דגמי 5 ו 3 דלתות), אפשרות להזרקת דלק (לא בארץ), דגם GSI 150 כ"ס, בנוסף מבחר של לפחות 8מנועים ו 8 תצתורות מרכב - 3,4,5 דלתות, קבריאולט, סטיישן 3 ו 5 דלטות, סטיישן מסחרי סגור וטנדר.

 

 

פורסם

דודה שלי נוסעת על כזה רכב מודל 89 כבר שנים. אוכל הרבה דלק יחסית אבל אמינות מופלאה, חוץ מאיזה צינור שמן גיר שנקרע פעם ולא איפשר העברת הילוכים (זה אוטומט, תוקן בעלות של 200 ש"ח) לא היו לה תקלות משמעותיות מעולם.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

אני מבין מדבריך, שראית את הרכב, נפגשת עם הבעלים והבנת שהוא לחוץ מאוד למכור.

אם זה המצב, תן בבקשה התרשמות מהרכב שראית, על מנת לעזור לבחור להחליט.

אם זה לא המצב, אל תדבר שטויות.

בכל מקרה, גם לדעתי המחיר שהוא דורש גבוה.

את שלי קניתי ב 2000 ש"ח יותר מהסכום הזה, הייתה יד שנייה עם 160000 ק"מ כנראה אמיתיים, אבל זה היה לפני 6 שנים:roll:

 

 

פורסם

1. מתוך ויקיפדיה: :idea:

On older cars, odometers could only indicate up to a value of 99,999.



At 100,000, the odometer would restart from zero. This is known as odometer rollover.

Newer cars usually have odometers that can indicate up to a value of 999,999

 

בקיצור, פאדיחות עם מד המרחק. מרגע שקראתי את הודעתו של בוקי, ידעתי שקניה כבר לא עומדת על הפרק.

 

 

2. לגבי נורית האיתות בכנף - גם אני שמתי לב למיקומה הלא שגרתי, אבל לא הייתי בטוח לגבי זה,

עקב היכרותי המוגבלת עם הדגם.

 

3. לגבי גיר אוטומטי - זהו אילוץ מבחינתי משום שאני לא היחידי שישתמש באוטו.

לך תסביר לשאר העולם למה גיר ידני זה יותר כיף... 8)

 

4. לגבי yaniv89 ותגובתו - יניב, היית חייב להגיב? ממש לא לעניין, בן אדם... :nono:

 

 

לסיכום, תודה לכולם (חוץ מיניב) על ההשתתפות.

כפי שכבר אמרתי בעבר, טוב שיש על מי לסמוך. :mm_yeah:

פורסם

אתה מוותר על הרכב רק בגלל שיש לו במד מרחק 5 ספרות ?

קודם כל, מאחר והרכב הוא מיד ראשונה, יש סיכוי מסוים שזה אכן הקילומטרז' האמיתי.

שנית, גם אם היה לו 6 ספרות, אין ברכב בן 20 שום משמעות למונה מרחק.

בספידומטר מכאני אפשר בקלות מפתיעה לרשום כל מספר, שרק תרצה, או להחליף לוח שעונים.

בקיצור, ההצהרה שלך "קנייה לא עומדת על הפרק בגלל שיש למונה מרחק 5 ספרות" נראית לי מוזרה (במילים עדינות)

אתה רוצה את הרכב-לך תראה אותו, דבר אם הבעלים, אחרי התרשמות ממנו ומהרכב, תרשום כאן מה ראית, ואולי תרצה כבר בשלב זה לוותר עליו או להפך, לרכוש אותו.

 

 

פורסם
אני ממש לא מסכים איתך, קדט E הייתה מתקדמת בהרבה מקדט D, שהייתה המכונית הראשונה של אופל עם הנעה קידמית ולא הייתה מוצלחת במיוחד, יוצרה בסה"כ 4 שנים.

קדט E הציגה עיצוב מתקדם, שנראה גם היום לא רע (דגמי 5 ו 3 דלתות), אפשרות להזרקת דלק (לא בארץ), דגם GSI 150 כ"ס, בנוסף מבחר של לפחות 8מנועים ו 8 תצתורות מרכב - 3,4,5 דלתות, קבריאולט, סטיישן 3 ו 5 דלטות, סטיישן מסחרי סגור וטנדר.

בוקי,

לצערי,גם אני לא מסכים איתך לחלוטין.

1. אנא פרט במה לדעתך ה E הייתה יותר מתקדמת טכנולוגית מה D.

2. סתם לתיקון בקטנה, יוצרה 5 שנים 79-84 והוחלפה לא כי לא הייתה טובה אלא כדי לסנכרן את היציאה שלה ליציאה של הגולף 2.

3.עיצוב טוב היה ל E, זה כן. ביחד הייתה גם צפיפות פנימית ומגבלות ראות.

4. אפשרות להזרקה? כנ"ל בדגם ה GT/E של הקדט D.

5.תצורות מרכב ב D? היחידה שיש ב E ולא ב D היא קבריולה.

6. במחר מנועים? 1300,1600,1800 ו 1600 דיזל. מה היה בנוסף ב E? אני חושב שרק ה 2000 (8V בהתחלה ו 16V בשנת 88).

שלא תהיה טעות, אני חובב אופל נלהב ואוהב את כולן, אני לא מכיר אופל לא טובה (למרות המוניטין העלוב שיש לה בארץ בזכות יבואן עלוב) ואוהב גם את ה D וגם את ה E.

אבל, אני לא רואה שיפור גדול ביניהן, אולי אני אלמד משהוא...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

טוב, אפשר לדבר על זה עד אינסוף. במה אסטרה F טובה מקדט E ? זה רק דור המשך.

רק כמה תיקונים על התיקונים (הנכונים) שלך.

תצורות מרכב - ב D לא היה גם סדאן וגם טנדר.

שכחת את מנוע 1.2 העתיק, שהיה גם ב D וגם ב E המוקדמות.

ב E המאוחרות היה מנוע חדש 1.4 עם הזרקה או קרבורטור, שהמשיך לאסטרה.

הדיזלים היו בנפח 1700 סמ"ק.

לפני כ 15 שנה היה בארץ מלא מוניות קדט E.

ב E היה תא מטען הרבה יותר גדול בדגמי ההצ'בק.

E הייתה מכונית השנה ב 1985.

 

 

פורסם

בוקי,

 

אם הייתי מחפש כרגע את הדגם הזה ספציפית, הקילומטרז' לא היה עוצר אותי.

185 או 285 אלף ק"מ מעידים על קאדט בשימוש שגרתי, זאת בניגוד לאקזמפלר

ששימש לנסיעות לנסיעות קצרות, היה רכב שני במשפחה וכד', כפי שהייתי מצפה

מרכב יד 1 שעבר 85 אלף בתקופה כל כך ארוכה.

 

דעתי הושפעה לא פחות גם משאר הדברים שכתבת, ספציפית לגבי הגיר וצריכת הדלק.

אני לא רוצה לומר שניפצת את כל אשליותיי לגבי הרכב הזה, אבל בהחלט גרמת לי להביט

על העניין בצורה שקולה יותר ומתלהבת פחות. וכך יצא שהחיסכון בדלק עומד בסימן שאלה,

הקילומטרז' הנמוך כבר לא נראה כ"כ סקסי וגם הצבע כנראה לא מקורי. בקיצור, רכב בן 20,

על כל המשתמע מכך.

 

את המקרה שלי אפשר אולי להשוות לשאלה של איתמר שנדונה בפורום לא מזמן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=143619

להזכירכם, הוא שקל להחליף את הסופרמיני שלו בטנדר ישן יותר, פשוט משום שמשהו בטנדר הזה קרץ לו.

ואילו אני שקלתי לקנות אוטו משנת 88 במקום משהו קטן משנתונים חדשים יותר, פשוט משום שמשהו

בקאדט הזה נראה לי מעניין. שנינו התפכחנו וחזרנו בנו תוך זמן קצר, בסיוע מכם, חברי הפורום.

 

אנשים כמוכם וכמוני, המשתתפים באופן קבוע בדיונים הנערכים פה ובפורומים דומים נקראים באנגלית Car Enthusiasts,

או בתרגום חופשי, "מתלהבים ממכוניות". אזרח מהשורה לעולם לא היה מעלה בדעתו לרכוש טנדר דיזל או אופל 88' סתם כך,

מתוך גחמה של רגע. אני חושב שהיכולת הזאת "להידלק" על רכב מסויים היא אחת מהתכונות המבדילות אותנו משאר בני האנוש.

 

אני מתנחם בידיעה שבכל פעם שאני אעבור חוויה דומה, אתם תהיו פה בשביל למשוך אותי בחזרה לקרקע. ובתקווה שיום אחד גם אני

אוכל לעזור לכם.

 

ובנימה אופטימית זו, אני מודה שוב לכל מי שהגיב, ומסיים. 8)

פורסם

שמחתי לעזור, ואני חייב לציין שבדיוק אתמול הקדט שלי, כאילו הרגישה שהזכירו אותה כאן, והגיבה בשריפת בית פיוזים. (לא צוחק)

 

שיהיה לך בהצלחה, אתה נראה בחור הגיוני ורציני.

CIMG1037.JPG

 

 

פורסם

בוקי, למרבא הפלא היה לקדט D גירסת סדאן לזמן מוגבל ביותר.

לא סתם גירסת סדאן, אלא גירסת סדאן 2 דלתות (אעפ"י שהיו גם סדאן 4 דלתות).

יש D עם דלת אחורית שעולה עם החלון יש בלי החלון.

הייתה גם כמובן ה D AERO. לא ממש קבריולה, אבל דומה :-)

כמו כן, גירסת הקבריולה המלאה של "בייבר" נמכרה דרך אולמות התצוגה של אופל.

הייתה גם גירסת 2 דלתות סטיישן, בכלל, הם הישתוללו אז עם עניין הדלתות והמרכבים.

שמת לב שה D היא אחת המכוניות הבודדות שאני מכיר שהיתה להן גרסת 2-3-4-5- דלתות? כנ" גם לגבי ה E.

 

דא"ג, אהבתי את הקדט שלך, כשהיא למכירה, אתה יודע איך להשיג אותי, היא תהיה חברה טובה לקדט D 1.3S שלי,גם היא גירסת 3 דלתות(ואם בינתיים אתה מוצא איזה קדט D SR נא ליידע).

d aero.jpg

bieber1.jpg

irmschertramp2.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...