Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חימום של חוטים וריח של פלסטיק שרוף


jimi26
שימו לב! השרשור הזה בן 6308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

והקצר (במקרה אני מבין קצת בחשמל בידי תעודה המעידה על כך ) שחימם את החוט אני מונע בכך שאני מנתק את הפיוז הראשי של האורות

 

ולקחת את האוטו בגרר זה סרט שלם כפי שאתה יודע לוקח לשגריר להגיע עד 3 שעות

 

ורמה המקצועיות שלהם היא לא מה שאני מחשיב כמקצועית וגם רמת האכפתיות של חלק מהמכונאים שם

 

דבר שני שאני נכנס לחשמלאי אני רוצה לדעת שהוא לא מנצל אותי שאני בא (נשרפתי כבר בעבר )

 

ושלא עובדים עלי

נראה אולי מחר אני אסדר את זה לבד בכלל

 

אם אתה פותר פיוז שנשרף ע"י הגדלת הזרם המרבי עליו אז אתה באמת מבין קצת בחשמל. אבל ממש קצת.

בדוק מתח טעינה. לפי התיאור שלך לא הייתי פוסל מתח טעינה גבוה מידי שגורם לצריכת זרם גבוהה.

 

ובלי קשר- אני לא יודע באיזה רכב מדובר, אבל 30 אמפר לפיוז של האורות (מה שאמרת שהיה המקורי) נשמע לי גבוה מאד. בדוק בספר, לדעתי 360 וואט לתאורה זה גבוה מידי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והקצר (במקרה אני מבין קצת בחשמל בידי תעודה המעידה על כך ) שחימם את החוט אני מונע בכך שאני מנתק את הפיוז הראשי של האורות

 

חשבתי שיש עומס החלפתי והגדלתי את האמפראז' שלו בעוד 10 אמפר(במקום 30 ל 40 )

 

 

ידידי אני מתפתה להגיב על שני המשפטים האלו אבל נעזוב את זה והמבין יבין.

 

כשאתה מנתק את הפיוז של האורות נורת הטעינה עדיין דולקת? אם כן יש לך בעיה גם באלטרנטור, בחיבורים שלו/חיבורי הארקה. אם לא אז הבעיה הייתה רק העומס שהקצר יוצר. נסה לאתר את הקצר בחיבורים ובחוטים לנורה. אם לא תצליח נתק את הפיוז וסע לחשמלאי.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אני מנתק את הפיוז נורת המצבר בלוח השעונים לא דולקת, הרכב הוא מאזדה לאנטיס 323 f 96

 

המנורה לא נשרפה אני חייב להדגיש וזו לא הבעיה שוב.

 

הבעיה היא שישנה צריכת זרם גבוהה מהיכן לא ידוע וגם מדוע

 

לגבי הפיוז אוקיי אז זה לא היה צעד חכם להגדיל בעוד 10 אמפר לא צריך להתלהב יש כאלו שמבינים פחות מאחרים

ומכיוון שכל אחד שטיפה מבין היום אתה הולך מזמבר אותך ב200 300 שקל בלי לדבר בכלל אני מעדיף לנסות לבד

 

ואולי תפתר הבעיה במידה ולא בכל מקרה נגיע למוסך כוסעמו

 

עכשיו מה שקורה זה ככה:> שלושה חוטים באים לבית הנורה כמו אצל הבחור שאמר שקרה לו משהו דומה

 

בחוט אחד הבידוד נמס כליל נשאר רק גיד עכשיו אני יוצא מהבית הולך לחשמלאי נראה מה נעשה עם הדרק הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שחשבתי

 

הייתי אצל עשרה חשמלאים כל הבוקר

 

קודם כל קניתי פיוז 20a להחליף את הטעות שעשיתי ששמעתי לחשמלאי רכב אחד לא משנה מה שמו.

 

הלכתי גם אליו ואבא שלו הפעם החליט לבדוק טעינה והכול לא משנה שהוא שם לי את המכשיר שלו על הכנף עוד שניה שורט לי את הצבע סעמק, ראה שהכול בסדר קיפל את המכשיר .

 

בקיצור היה קצר בצמה (מהפנס והלאה ) צריך להחליף חוט מטר בערך .

 

עכשיו לקטע המעניין הכי זול רצה 500 מינימום, היה אחד שרצה 1000 היה אחד שאמר עד 2000

 

בקיצור החלטתי לעשות את זה לבד אם מישהו יכול לעזור לי אני יודה לו מאוד, אני מעונין לבצע את החלפת החוט בעצמי

 

הבנתי שבשביל להגיע לצמה צריך לפרק את הכנף מלמטה אולי מישהו מתמצא

 

תודה מראש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלך אני לא בטוח שכדאי לך לעשות לבד ולא בגלל חוסר יכולת אלא בגלל חוסר ידע.

דבר ראשון תנסה להשיג שרטוטים חשמליים, מקווה שמישהו מחברי הפורום יכול לעזור לך בזה.

דבר שני לדעתי עדיף להעביר חוטים מחדש מתוך הרכב (מהידית, מבית הפיוזים או מהיכן שצריך) ולנתק את הישנים. לפתוח צמות מלופפות שעוברות בכל מיני מסלולים שונים ומשונים זה רק פתח לבעיות. אפשר במקרה הטוב להצמיד את החוטים החדשים לצמה הישנה. מה גם שלא בטוח שצריך להחליף את כל החוט, צריך למצוא את המקום הבעייתי, וסביר להניח שזה בעיקר בקצה.

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אביבז

 

כן אין לי נסיון ברכב אבל יש לי מעט ופתרתי לא פעם תקלות שחשמלאי גדולים לא רצו לדבר מתחת ל1000 שקל

 

את הנעילה המרכזית סידרתי לבד שבמאזדה אמרו מודול - 1500 שח

 

את היוניט של הרברס סידרתי לבד שחשמלאי הכי זול רצה 200 (אומנם את ההלחמה ביצע חבר אבל זה עדיין נקרא לבד בעיני)

 

הלאה > לגבי החוט, אני מעריך שזה לא רק בקצה מכיוון שהחוט(גיד מסוכך איך שתקרא לזה) חשוף לגמרי הבידוד התכלה וזה ממשיך אל הצמה המלופפת (בליפוף יש סימן של שריפה כתוצאה מחימום בחוט הנידון)

 

לגבי השרטוטים אתה צודק בהחלט זה יעזור מאוד

 

אגב אתה יודע איפה ניתן לרכוש חוטים ? סוג מסוים ספציפי ? מישהו יודע אולי כמה אמפר נומנלי בפיוז ראשי של אורות במאזדה לאנטיס 323 f 96 כמו שלי ? כרגע יש 20 האוטו מושבת ואם אני נוסע זה ללא אורות .

 

אגב אין נורה של עומס והטעינה כרגע בסדר (גם לדברי החשמלאי שבדק ברב מודד)

 

אני יכול להעריך שהעומס הוא אכן מהקצר

 

תודה לכל העוזרים בפתרון הבעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך תצטרך לנתק את החוט משני הצדדים ולהחליף אותו. אם זה מסובך מידיי אל תפתח א הצמה, פשוט תעביר בצמוד.

תיעזר בשרשור הזה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=140835

ובזה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1140465&postcount=9

 

וחשוב לנסות להבין למה החוט הגיע למצב הזה.

 

אביב אגב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שגרם לשריפת החוט ולשריפת הפיוז הראשי מלכתחילה היה קצר בבית הנורה.

 

ברוב טיפשותי ותאמינו לא יודע איך עשיתי זאת ולא חשבתי ממה שלמדתי בתורת החשמל, הגדלתי את הגבלת עוצמת הזרם בפיוז ל40 אמפר (מה שקורה שלא מבינים ולא מבררים)

 

למרות שזה לא היה עוזר כי כשקניתי את הרכב ישב שם פיוז בעוצמת זרם של 30 אמפר וכבר מאז התחילה הבעיה, הגיד התחמם, הבידוד הותך ומשם אתם מבינים שיש בעיית חשמל.

 

טוב קמתי בבוקר הערתי את הנסיכה שלי, נכנסנו לרכב ונסענו לשדרות הר ציון בתל אביב, לאחר מס' שאלות לנהגי מוניות ומס' חנויות הגעתי לחנות ברח' הרצל (מי שירצה) ישאל אותי בהודעה פרטית אני אתן לו את שם החנות.

קניתי שם חוט כפול 1.5 ייעודי לרכב. במחיר 3 ש"ח למטר. כלומר> 5 מטר חוט שיהיה לי וסרט בידוד אחד (איזולרבאנד). כל הסיפור עלה 18 ש"ח.19065693ld2.th.jpg בדרך הביתה ראיתי שחום המנוע מתחיל לעלות עצרתי את הרכב בצד ונוכחתי לגלות נזילת מים מאיזור האמצע של המנוע, נכנסתי למוסך מכיוון שכבר הייתי באיזור של בלומפילד, בלי לראות ישר אמרו הלכה משאבת מים - 1000 שח, טוב בסדר אמרתי, חיכיתי שהרכב יתקרר מילאתי מים ונסעתי לכיוון הבית.

החניתי את הרכב בים שיהיה לנו נוף בכיף :) הרמנו אמברקס דוממנו מנוע והתחלנו לעבוד (חברה שלי ואני).

85267929hm2.th.jpg כאן נראה החוט השרוף

פירקתי את כל מה שמכסה את האיזור שמעל הגלגל על מנת שתהיה גישה לצמה (ללא ליפט כמו שאמרו החשמלאי רכב שביקרתי אצלהם) פירקתי את הצמה והוצאתי כ50 ס"מ של הגיד עד לסוף החוט השרוף 50391880zm8.th.jpg

גיליתי מהיכן הגיע הקצר, אני לא יודע איך אבל משום אצלי ברכב הפנס דרך השמאלי דורש נורת h3 הלוגן עם חוט, מכיוון שאני לא מוצא את הזמן לשבת ולסדר את כל הבלאגן של החשמל ברכב שהשאיר לי הבעלים הקודם אז הגיוני שיהיה קצר בתוך בית הנורה וזה מה שקרה ומשם התחילה הבעיה לכל מי שניחש. אז מה שעשיתי זה להחליף את החוט עד לפנס עצמו ועל הדרך גם לעשות קצת סדר בחיווטים (מכיוון שכמו שאמרתי בעבר למדתי חשמל ועבדתי בזה רק אני שוכח ללכת לקחת את הרשיון שמעיד על זה)74947178vr6.th.jpg סגרתי הכול טוב ויפה עם סרט בידוד, החזרתי כל חלק למקומו, שמתי פיוז של 20 אמפר והכול עובד פיקס ולא צריך לשלם לחשמלאי רכב לא 500 ולא 1000 ובטח שלא 2000 במוסך מורשה ולא צריך לפחד לעשות ;:

לאחר מכן פירקתי את הפילטר אויר שיהיה גישה לראות מאיפה הנזילה (אפילו שאין לי שום מושג כלשהו אם זה משאבת מים או לא ואיך לטפל במשאבת מים) וכמו שחשבתי צינור מים של החימום (העבה מבין השניים נחרך בקצהו, הוצאתי את הקליפס בעזרת פלייר פטנט, חתכתי חלק מהצינור החזרתי למקום מילאתי נוזל קירור ונגמר הסיפור וחסכנו עוד 1000 שקל

אם אתחיל לחשב את כל מה שסידרתי באוטו ורצו ממני כסף על זה לא אסיים.

על הנעילה המרכזית רצו 1500 ואמרו שהמודול נשרף -

על הנזילה מהמפלג רצו 200 שח לפחות אם זה גומיה - סידרתי לבד בעזרת המדריך של גיורא התותח (איך להחליף גומיות o רינג)

בקיצור מלא דברים שגורמים לא לרצות להכנס למוסכים ולטפל לבד כי אני יכול, רוצה ויעשה הכול כדי לדעת מה צריך לעשות ויעשה את זה ואת זה ידעתי עוד לפני שזחלתי מתחת לרכב מס' פעמים ואחרי שהידיים שלי נהיו שחורות :) שזה הכי כיף שיש אז שתהיה לכם שבת שלום ;:

מיכה

 

אגב אשמח אם מישהו עם רכב כמו שלי יבדוק אצלו בשרטוט שעל מכסה קופסת הפיוזים במנוע מה הערך הנומנלי עבור פיוז ראשי לאורות - מאזדה לאנטיס 323f שנת 96 פשוט חסר לי המכסה, כרגע יש אצלי 20a אבל אני רוצה להיות סגור על זה שזה לא פחות ולא יותר תודה מראש .

 

תודה לכל מי שעזר בפתרון הבעיה ומבין מדוע כולם העירו לי איך בטפשותי הגדלתי את עוצמת הזרם בפיוז תכלס טועים לא? אנחנו בני אדם למרות שכשאני חושב על זה אם מישהו היה אומר לי שהוא עשה את זה הייתי אומר לו שהוא אידיוט, פעם הבאה אני לא אשאל כי ידעתי מלכתחילה שזה לא טוב ולא עושים את זה לא יודע מדוע הקשבתי לזה שאמר לי לעשות את זה.

פעם באה אאמין בעצמי ולא לכל מה שכל אחד יגיד לי רק בגלל שאין לי נסיון

אגב: תודה לכל מי שעזר לי לפתור את הבעיה אביב יצאת גבר

והנה הכול עובד פיקס, בדקתי את הטעינה הכול מצוין ונורת המצבר לא דולקת יותר 44106703sq7.th.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שיש בעיה באלטרנטור או בחיבורים אליו. סיכוי קטן מאד לבעיה בלוח השעונים עצמו.

ראשית בדוק את החיבורים לאלטרנטור, שנית יש לבדוק את תקינות ההארקות בתא המנוע. אם הכל נראה תקין כנראה שהבעיה באלטרנטור. בכל מקרה זה כבר דורש בדיקה יותר מעמיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ככל הנראה מצאתי את הבעיה

 

היו שני חוטים גלוים על הגוף, בודדתי אותם נכון לעכשיו נורת המצבר לא דולקת

 

בנוסף בדקתי חיבורים לאלטרנטור הכול נראה בסדר על פניו.

 

/שבת שלום מיכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...