Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעוניין ברכישת רכב קטן Jazz או שעדיף את ה Yaris


Tito
שימו לב! השרשור הזה בן 6477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במבדקים שערכו מגזינים אירופאיים ובכולם הג'אז כיכבה כטובה ביותר אז כדי להיות מקום ראשון תמיד צריך לשלם יותר , לא :)
אם כוונתך למבחני דרכים משנת 2001-2 כשהג'אז יצאה, אתה חצי צודק.בחלקם היא זכתה. אם אתה מתכוון למה שכותבים בעיתונים אירופאיים היום - CAR בחנו את הג'אז מול 207, C3,יאריס חדשה, פונטו גרנדה וכו-ודווקא הפונטו החדשה ניצחה (אבל ידנית) אחריה הגיעה דווקא הסוויפט. הג'אז היתה הרבה מאחור. המחליפה, שתופיע מאוד בקרוב תוכל להתחרות בסוויפט, ביאריס החדשה וב207 ראש בראש.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בכל אופן הצגתי מבחן שנעשה ממש מלפני מס' שבועותע ם כל הדגמים החדשים

וקראתי בחינות של הרכב המעודכן בסוף 2005 לאחר מתיחת הפנים לעומת היאריס וברותיה ובכולם הג'אז לקחה.

כשאתה אומר מגזינים לאיזה מגזין אתה מתכוון

אני הבאתי כתבה בשרשור הזה להשוואה, כל מגזין שקראתי אמר שהג'אז הבחירה הטובה ביותר. ואני דמבר על המגיזינים הכי טובים.

בכל אופן אני שם עם הקנייה שבצעתיואני עדיין חושב הג'אז היא המיני מס' אחת,וזו עובדה.

dreams dreams dreams do not come true

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שלם עם בחירתך, זה לא ממש משנה מי הגיעה ראשונה שניה ושלישית.

 

בסופו של דבר אתה הוא הנוהג ברכב, ולפיכך כדאי שתחליט מה טוב לך ולא מה שטוב לבוחני הרכב למיניהם.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שלפי הסימלון שלך אתה החלטת מזמן,

וגם אני חושב ככה, קח הונדה!!

 

תכל'ס אתה מתווכח מי יותר אמינה ממי כאשר שניהן עומדת בראש הטבלה

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום. אני חדש כאן בפורום, ומתעניין בדיוק בנושא הזה.

 

אני מנסה להבין את ההתנהגות של הגירים של הג'אז והיאריס, הרציף והרובוטי. עשיתי נסיעת מבחן קצרה ביאריס, אולם בשטח עירוני מישורי. אני גר בירושלים. הנסיעה הייתה חלקה ונעימה. קראתי ביקורות על הקופצניות בעת העברת הילוכים, וזה מטריד אותי. גם נושא ההחלקה בזינוקים בעליה. נהגתי בעבר הרבה עם גיר ידני, כולל ברכב מעט כבד יותר שם צריך היה לשחק עם דבל קלץ בהעברת הילוכים. קראתי שלפעמים רצוי להניח לגז כאשר מתבצעת החלפת הילוך על מנת שההעברה תהיה יותר חלקה. זה לא נראה לי פתרון ראוי היום. אגב, איזה סוג של גיר רובוטי קיים ביאריס, במונחים מעט יותר טכניים? לגבי הג'אז, עם הגיר הרציף, אמר לי מכונאי (לא של הונדה) שבעיקר בעליות הטורים אמורים לעלות גבוה, המנוע יצרח הרבה, ולדעתו זה לא רכב לירושלים.

ושאלה נוספת, מעבר לרישומים בדפי הנתונים, לאיזה יחס צריכת דלק אני אמור לצפות בין היאריס לקורולה?

תודה, גבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי ביאריס נהנה מתפעול קלאץ אוטומטי, אבל עקב זאת בעת לחץ כבד על הדוושה, מעבר ההילוכים לעיתים מלווה בטלטלה. זה נכון שהרפייה מהגז בהחלפת הילוך יכולה לעזור בנושא הזה. אבל בסופו של דבר, אם נהגת ונהנית - אין סיבה שתהיה מאוכזב.

 

בנוגע לקטע הטכני - התיבה נקראת מולטימוד, והיא מופעלת חשמלית בעזרת שני מנועים (וקלאץ' מופעל אלקטרונית).

 

ועכשיו לג'אז - הטורים לא עולים גבוה בעליות. הם עולים גבוה כשאתה לוחץ חזק יותר על הגז. התיבה הרציפה לא מעבירה הילוכים, היא מייצבת את הסל"ד במקום מסוים ביחס לעוצמת הלחיצה על הדוושה, והסל"ד נשאר שם קבוע. בעליות, מן הסתם, כמו בכל רכב, אתה תרצה ללחוץ יותר חזק על הדוושה כדי שהאוטו לא יסע לאט מדי. התוצאה בג'אז תהיה התייצבות סל"ד בקומה גבוהה יותר, מה שעלול לייצר רעשי מנוע חזקים יחסית וקבועים (וזה כשלעצמו עשוי לעצבן). אבל אין לכך כל השפעה שלילית על המנוע והמכלולים. עם גיר אוטומטי, ד"א, רוב הסיכויים שתתעצבן יותר מהעליות (ואם תרצה הסבר מדוע, אשמח להסביר).

 

ודבר אחרון - צריכת הדלק. היאריס תהיה כנראה טובה יותר מהקורולה. לזכותה - משקל נמוך יותר, גיר 5 הילוכים ידני, מנוע קטן יותר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

 

מעט רקע אישי לשם הבהרה – אני נוסע מאד מתון, ולא מחפש ריגושי נהיגה מרובי אדרנלין. אבל אני רוצה להנות ולא להתענות. הנסיעות שלי כ-1500 ק"מ בחודש, מעורב עירוני ובין-עירוני , לרב שני אנשים. הרבה שנים נסעתי בסדר גודל של פוקוס – לנטיס. אני חייב עכשיו להחליף רכב, ובסוכנות נפלנו / עלינו על היאריס. יש גם רצון לחסוך בהוצאות. אני עושה את החשבונות על בסיס של הוצאה מצטברת למספר שנים, ולכן למשל עלות הרכישה די חסרת משמעות בין היאריס לקורולה. נפילת ערך דומה מאד לשניהם, אם הגיר הרובוטי לא יהיה פלופ. החיסכון נובע בעיקר מהפרשי ביטוח וצריכת דלק. ולענין זה – לפי נתוני היצרן יחס צריכת הדלק בין הקורולה ליאריס הוא כ-25%. האם זה יחס סביר?

 

וכן, אשמח להבין מדוע אתעצבן יותר מגיר אוטומטי רגיל לעומת הגיר הרציף שך הג'ז.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידת ערך דומה ליאריס ולקורולה - זה נכון. אבל לך תדע איך תתקבל היאריס החדשה אצלנו. עם הגיר הרובוטי היא בוודאי תצליח פחות מהיאריס הקודמת.

הפרשי ביטוח - אני מניח שיהיו קטנים מאוד כשמדובר בשתי מכוניות בעלות מחיר דומה ביותר. סדר גודל של כמה מאות לכאן או לכאן לא ישנו לך. גם עלות הטסט תהיה דומה וגם מחירי הטיפולים, כנראה.

צריכת דלק - כאמור סביר להניח שהיאריס תהיה עדיפה משמעותית מהסיבות שציינתי. אין מה להתייחס לנתוני היצרן באופן מספרי, כיוון שהם נעשו בתנאים מאוד ספציפיים ולכן חסרי משמעות ביום-יום. מצד שני, אפשר בהחלט להתייחס אליהם באופן השוואתי, כיוון שאם התנאים שווים ושתי המכוניות הציגו תוצאות ברווח של 25%, אז גם בשינוי התנאים ההפרש בין התוצאות יהיה דומה. כאשר יש להניח שתחת עומס ומאמץ (למשל בעליות לירושלים), המנוע הקטן יותר יעבוד קשה יותר, כך שאולי אפשר להוריד את ההפרש ל-20%.

 

בנוגע לגיר אוטומטי רגיל לעומת רציף בזמן עליות:

קודם כל, יש סיכוי שהשהייה בסל"ד גבוה באופן קבוע (של הגיר הרציף) תעצבן אותך משתי סיבות: אחת, רעש המנוע שעובד קשה עלול לעצבן, אם בידוד הרעשים לא מספיק טוב. שתיים, בגיר רציף התחושה היא כאילו המנוע מאוד מתאמץ בזמן האצה חזקה, ויש לפעמים תחושה ש"נו, למה הוא לא מעביר הילוך", כאשר בעצם אין מה להעביר... זה גם יכול להציק לאנשים מסוימים.

 

ומצד שני, למה גיר אוטומטי מעצבן יותר:

יש רק ארבעה הילוכים ברוב המקרים, מה שגורם לחורים בין ההילוכים ואיבוד כוח רציני במעבר נניח משלישי לרביעי. התוצאה היא שהרבה פעמים ברביעי אין מספיק כוח ואז כל פעם שתלחץ על הגז התיבה תוריד לשלישי, הסל"ד יזנק ורק אז תאיץ. ברגע שתוריד את הלחץ היא תחזיר לרביעי, שוב לא יהיה כוח, שוב תלחץ וחוזר חלילה. כמובן שאפשר לנעול את ההילוך בשלישי, אבל אז המנוע כל הזמן יהיה בסל"ד גבוה. החורים בין ההילוכים גם יוצרים תחושה של חוסר בכוח בכל פעם שאתה רוצה אותו, וכך האוטו יתאמץ יותר,כל הזמן יעביר הילוכים ואתה תהיה פחות שליו. בגיר רציף אין חורים בין הילוכים כי אין הילוכים. ברגע שאתה צריך את הכוח הסל"ד קופץ ואתה מקבל אותו. הרבה יותר קל גם לווסת את מהירות הנסיעה בעליות כיוון שהכוח מתקבל באופן רציף לגמרי. בתיבה אוטומטית רגילה כל הילוך הוא בעצם "מדרגת כוח" ואם אתה נמצא בהילוך הלא נכון, האוטו לא ישמור על המהירות שלו וירצה להוריד הילוך כדי להאיץ.

 

קצת בלגן, אבל אני מקווה שהבנת.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום לשלול את הג'אז אולי תעשה עליה נסיעת מבחן?

ליאריס אין הפרשי כח טובים יותר משל הג'אז

הזמינות בכח כמו שאמר סרוניס בגיר הרציף מאוד טובה אולי טיפה סל"ד גבוה הרעשים לא רעשים של טרנטה משנת 50 כי יש בידוד לא רע ביכלל, אני לא חושב שזה צריך להפריע.

ממליץ לך להזמין נסיעת מבחן לפני שלילה של הרכב כי הוא בהחלט רכב מצויין ושמעתי שבצריכת דלק חסכוני יותר מהיאריס עד 15 אחוז.

dreams dreams dreams do not come true

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכנן לעשות את זה - -נסיעת מבחן בג'אז. אני לא נוהג לשלול רעיונות חיוביים, במיוחד אם יש לי הזדמנות ללמוד ולהכיר עוד משהו. תודה. בוודאי אספר את הסיכומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום לשלול את הג'אז אולי תעשה עליה נסיעת מבחן?

ליאריס אין הפרשי כח טובים יותר משל הג'אז

הזמינות בכח כמו שאמר סרוניס בגיר הרציף מאוד טובה אולי טיפה סל"ד גבוה הרעשים לא רעשים של טרנטה משנת 50 כי יש בידוד לא רע ביכלל, אני לא חושב שזה צריך להפריע.

ממליץ לך להזמין נסיעת מבחן לפני שלילה של הרכב כי הוא בהחלט רכב מצויין ושמעתי שבצריכת דלק חסכוני יותר מהיאריס עד 15 אחוז.

א'

האם רכשת?

מתרגלים מהר לגיר הרציף, ואם צליל החלפת מהלכים חסר אפשר תמיד לעבור לנהיגה משולבת :wink: הרעש הוא זניח מה גם שמערכת השמע הטובה מחפה על כל רעש...., אני עושה כמאה ק"מ ממוצע יומי, מכיון שרב הנסיעות הן עירוניות (מרכז)ולא הייתה עדיין הזדמנות לבדוק צריכת דלק בנסיעה בינעירונית, הצריכה ב3 מדידות עד כה 1 ל15 ממוצע,

אירית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי מעט על מבנה הגירים השונים. ומכאן שאלות נוספות על הגיר הרציף - כיצד עושים קיק-דאון לצורך האצת עקיפה, ואיך התגובה, ולהפך, כיצת עושים בלימה בעזרת המנוע בירידה. או שצריך לעבור ל-"טיפטרוניקס"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...