Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגברי תאורה - שווה את ההשקעה?


itaysamurai
שימו לב! השרשור הזה בן 6823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום

שלום כולם,

החשמלאי שלי המליץ להתקין מגברי תאורה , כי -

1. כשמם כן הם - התאורה תהיה חזקה יותר.

2. אם יקרה חס וחלילה קצר, הנתק יהיה במגברים ולא יגרום נזק לשאר המערכת.

אצלי גם יש בעיות כרוניות במנופים (כשמחזירים איתות - אורות גבוהים נדלקים, מעין

התחכמות איטלקית שכזו...ועוד כמה) ואני קצת חושש לגורל מע' החשמל.

הסיפור הוא סביב 200 וקצת ש"ח.

 

מישהו התקין? במיוחד כשמדובר ברכב ישן (83).

ההבדלים וההגנה מהותיים?

 

תודה,

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מגבר תאורה" זאת יחידה שבה יש 2 ממסרים, אחד לאורות גבוהים והשני לאורות נמוכים ועם 2 נתיכים להגנה. בשיטת פעולה זאת מסופק זרם לפנסים ישירות מהמצבר אל הפנסים ונמנעים מפלי המתח הנגרמים מאורך רב של חוטי חשמל וחיבורים שונים ברכב. כמו כן ידית הפעלת האורות מעבירה דרכה רק זרם נמוך מאוד להפעלת ממסרי האורות. ניתן לבצע נסוי של ההבדל שיושג ע"י הדלקת אורות הרכב וחיבור במקמיל של זרם ע"י חוט מהמצבר אל חוט האור הדולק ולראות אם יש עליה משמעותית בעוצמת האור

ואני מאמין שיהיה שיפור ניכר ואז מומלץ מאוד לבצע התקנה זאת.

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

רפי , תודה רבה על התשובה הממצה!

 

אני מאמין שזה יעזור במיוחד לאלפא, שם התאורה חלשה יחסית במקור.

 

תודה וחג שמח,

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חס ושלום!

מגיע יותר מתח.... ואז ההספק שלה יותר גבוה, ואז החיים שלה יותר קצרים ואז אתה הולך מחפשת מנורה חדש.

אתה לא יכול לעשות מחתול נמר. ואם אתה רוצה לשמור על רואך חיים גבוה יחסית רצוי שהיא לא תעבוד במתח גבוה. אם זה משנה לך כמובן אורך חיים.

יש לך עוד אפשרות, שים דימר! בכלל תאריך את חייה לעד! (להדליק עם דימר אני מתכוון...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנורה לא תישרף יותר מהר, היא תקבל מספיק זרם ללא מפלי מתח, זה שלא שהמגבר תאורה יתן לה 20 וולט או משהו. :?

 

איתי, אם אורות החזית חלשים, בצע זאת במיוחד עכשיו לקראת החורף.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום הפטנטים הפירוטכניים האלה אולי תנסה להחליף את החיווט לבעל קוטר יותר עבה? כך תקטין את התנגדות החוטים ויהיה לך אור יותר חזק.

 

יונתן!

אם הוא מקצר את החיווט למנורה בכ3 מטר חוט (!) אז יש עלייה מורגשת במתח, ובהחלט תקצר את חיי המנורה...אפשר להכנס לחישובים... ולראות בדיוק כמה ההפרש במתח! אבל עזובתךבחייך :-D

יש הבדל, לדעתי נסה להחליף את החיווט או אפילו להוסיף על הקיים במקביל. אם החיווט שלך דק קוטר כמובן...., נסה, מה יכול להיות.

טוב מה זה משנה בעצם אין הבדל, אתה יכול להתקין את הערכה הזאת בשניה. זה ממש לא רציני ההתקנה, אבל בכל מקרה הייתי בודק את עובי החוטים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהחוטים תקינים גם חוט של 5 מטר וגם חוט של 20 ס"מ יניבו התנגדות נמוכה מאד, ההפרש הוא זניח שהחיווט תקין, ברכב ישן שהחיווט כבר עייף ולא תקין נוצרים מפלי מתח עקב התיישנות החוט ואולי מגעים רופפים, אי לכך יש להתקין מגברים או להחליף את כל החיווט. התקנת המגברים תהיה זולה יותר. בקשר לידית של איתי הוא צריך לבדוק אותה, ולנקות את המגעים שלה.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונתן אני לא כל כך מסכים איתך וזאת מכמה סיבות... :-)

 

נחושת לא מתעייפת עם השנים, המוליכות שלה נשארת זהה, ואם יש מגעים רופפים הפתרון הוא לא להתקין כזאת ערכה, צריך לטפל בהם, ועוד משהו אחד, אם אני לא טועה וקשה לי להאמין שאני טועה בזה (אבל יכול להיות! לא לצעוק עליי!)

המתח לאורות לא עובר פיזית בידית, הידית מפעילה ריליי שהוא מפעיל את האורות, תיכף יבוא דני ויגיד בדיוק.

בגלל זה הצעתי להחליף חיווט, לעבור עליו מההתחלה ולשים חדש, אבל אין דבר כזה חיווט עייף... סורי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני אכן קיימים ממסרי אורות באלפא סוד, מכיוון שכבר שנים לא טיפלתי בהם למעט אחת שהגיע אני ממש לא יכול "לחתום" על כך אך כך אני זוכר.

בכלל, הרכב בן 22 שנים, ועל אף ואם קיימים ממסרי אורות הרי שעדיין קיימות נקודות רגישות בכל תקעי הממסרים (הנקבות שלשם מכניסים את הממסר) ויתכן אף מפלי מתח לא רק בין הפינים של הממסר ובית הממסר, אלא גם בחיבורים של החיוט שמגיע לבית הממסר בחיבור לתקעים עצמם.

נקודה רגישה נוספת היא התקעים של הנורה עצמה,

כמו כן חיבורי המינוס (גוף) לתקע הנורה בחוט המינוס.

אבל, כדאי לבדוק כמה מתח מגיע (רצוי בזמן מנוע עובד) לנורה גם בפלוס וגם במינוס ולהשוותו לפלוס מצבר (כאשר נקודת ייחוס של המינוס זהה בשני המקרים

וכן לבדוק נפילות מתח למינוס נורה מול כמה מינוס על קוטב המצבר (כאשר נקודת ייחוס של הפלוס באותה נקודה בשתי הבדיקות)

אם יש נפילות מתח גדולות , רצוי מאוד להתקין יח' הגברת אורות כפי שרפי לין הציע,

את כל החוטים והמחברים בהלחמות בלבד!!!!

אם יש ממסרים קודמים, ולא ניתן להתגבר על מפלי מתח ככל שיש כאלה , יש לבטלם.

להחליף את התקעים לנורות הראשיות וגם בהלחמה

לתת מינוס בחיבור לבודי הרכב (בתנאי שאין נפילות מתח בין בודי הרכב והמינוס מצבר)

וחיזוק ברגים /אומים למינוס רק בטבעות משוננות.

גם למגבר אורות שיש חיבורים בברגים כדאי מאוד להוסיף טבעות משוננות , לאחיזה מרבית ונעילת הבורג בסגירתו הסופית לבל יפתח ו/או ישתחרר בוויברציות בזמן נסיעה.

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה לך דני :wink: ...

 

תבדוק אם קיימות מנורות H4 הכוונה הלוגן אם לא אז יש מתאם להרכיב על אותו פנס מנורה H4 היא פי כמה יותר חזקה מהרגילה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש H4 עם בסיס עגול שיתאים לאוטו שלו, קצת יותר יקרות, אבל יש.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תודה כולם!

 

יטופל. מזלי שיש לי חשמלאי פדנט שדואג לשמור

על הרכב שלי תקין ומקורי...

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחותם בשם ארזארז - אתה מערבב מושגים וחצאי עובדות.

בודאי ששיפור הזנת הזרם לנורות מגביר את המתח המגיע אליהן ולכן כמובן גם את הזרם העובר דרכן, ולא כפי שציינת, רק הגברת מתח - אין חיה כזו במעגלים אומיים (אומנם התנגדות חוט הלהט תלויה גם בטמפרטורה שלו).

מה הקשר בין הזדקנות הנחושת ובין ירידת המוליכות בחוטים? המוליכות נפגעת קודם כל בגלל הווצרות קורוזיה בקצות החוטים, ובדרך כלל לא מעשי עד בלתי אפשרי לשפר את ההולכה שם, במיוחד עם הדבר קורה בתוך נעלי כבל הלחוצות על החוטים. החלפת ממסרים, תושבות ממסרים, שיפוץ או החלפת ידית תאורה וכדומה היא מלאכה מסובכת ויקרה, ומיותרת לחלוטין אם אפשר, כפי שהוצע לפותח השרשור, להשתמש בכל מעגל האספקה הקיים רק כדי לפקד על מגבר אורות, שתואר בפרוט ובדייקנות ע"י רפי לין.

אומנם נכון שהגברת המתח (ושוב, כמובן גם הזרם) לנורות הראשיות תקצר את חייהן ואכן נכון גם שחיבור המתח הדרגתית (הדימר שהצעת) יאריך מאד את חיי הנורות אבל הגברת המתח לא תשנה קרוב לודאי את המצב ביחס למה שהיה ברכב כשהיה חדש.

אם פותח השרשור יתקין מגבר וישתמש בנורות איכותיות לא צפויות לו להערכתי שום בעיות.

ארזארז, לדעתי יש מקום, אם אתה מתמצא ויכול להסביר זאת גם לאחרים, להרחיב מעט בנושא שינוי התנגדות חוט הלהט כתלות בטמפרטורה שלו, מכת הזרם החזקה בשניית ההדלקה וכדומה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...