Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן קסנטיה - זקוק להכוונה


tasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה קניתי סיטרואן קסנטיה משנת 1995 2000 סמ"ק אוטומטית. בקניה הייתי מודע שלרכב בומבמ מרכזית שזקוקה להחלפה (לא במיידי) ואכן הוחלפה.

 

רציתי לברר בנוגע לשתי תופעות.

 

האחת, הרכב לא מניע במהירות לאחר מספר שעות של מנוחה. יש לציין כי הרכב טופל בקפידה במוסך מורשה של החברה ולא מזמן עבר טיפול 170000. כמוכן, לרכב מצבר בן 4 חודשים. האם התופעה מוכרת למישהו ? אפילו נאלצתי לפמפם לאחר נסיונות הנעה ללא גז.

 

השניה, הרכב משמיע תיקתוקים חרישיים משמאל להגה כל כמה שניות. נשמע מוכר ? התקתוקים הללו הרבה יותר שקטים מהתקתוקים של הבומבה המרכזית אותה החלפתי לפני כמה ימים.

 

בנוסף, לאחר החלפת הבומבה המרכזית, אני מרגיש כאילו הרכב מוקשח במקצת. האם ישנה אפשרות לכיול של הקשיחות או שרק נדמה לי שהוא קשה יותר.

 

בתודה מראש,

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*נמחק הציטוט. די ברור למי אתה עונה, אין הודעה אחרת באמצע*

 

דבר ראשון מזל טוב על הרכישה, קנית רכב מצויין.

 

1. לגבי הקשיים בהתנעה, איני יודע מה הסיבה לקושי, אך מכיוון שמדובר ברכב מוזרק שאמור להניע ללא לחיצה על דוושת הגז, כנראה שיש בעיה במערכת זו.

2. התקתוקים המדוברים הם הפעולה של משאבת הלחץ המרכזית, המשאבה בונה לחץ במערכת. התקתוקים שאתה שומע הם של השסתום הראשי שנפתח לפי צורך, ע"מ להזין לחץ למערכת - מדובר בפעולה תקינה. ליתר בטחון הייתי מציע שתהיה ערני לכתמי נוזל הידרואלי מתחת לרכב אחרי חניה של לילה.

3. עד כמה שידוע לי למשאבה המרכזית אין שום השפעה על איכות הנסיעה, תפקידה הוא לשמור על לחץ אחיד במערכת ההידראולית, מכיוון שהמשאבה מייצרת "פולסים" של לחץ ולא לחץ אחיד, הבומבה המרכזית שומרת על לחץ אחיד ממנה והלאה.

איכות הנסיעה מושפעת רק משלוש הבומבות (מרכזית ואחת לכל מתלה) בכל אחד מהצירים. בבחירת בומבות אלו לשינוי בנתוני הלחץ של הבומבות תהיה השפעה ישירה על נוחות הנסיעה וזויות הגלגול של הרכב.

 

אם אתה מעוניין בפתרון טוב וזול לטיפול ברכבך, פנה אלי בהודעה פרטית,

 

מקווה שעזרתי,

 

שחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התקתוקים - הבעייה כנראה בידית האורות/איתות של האוטו. בנוסף אליך יש גם בקסנטיה של אבא שלי את התופעה , וראיתי תלונה על קסנטיה נוספת עם הבעייה.

 

 

התנעה -כנראה שאין מנוס מלהתחבר למחשב דיאגנוסטיקה. יש יותר מדי פרמטרים , חיישנים וכו' מכדי לנחש .

 

לגבי הקשחה - יכול להיות ששיחקו גם עם גובה הרכב בטיפול ? זה אמור לשנות את הקשיחות לפי מהלך המתלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקושי בהנעה הייתי מתחיל בבדיקה של אימובילייזר או אזעקה, אם כאלו מותקנים.

ובקשר למה ששמר אמר, האם ישנה אפשרות להנמיך קסנטיה? אני יודע שהגרסאות החזקות יותר (16V, 2.0T) הן בעלות גובה נסיעה נמוך יותר מהגרסאות הסטנדרטיות. האם זה נובע מהבדלים פיזיים או כוונון שונה בלבד? האם יש לבצע הנמכה על ידי וסתי הגובה, או להוריד שן במתלה האחורי, שנראה לי דומה למה שיש בכל PSA.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להנעה, שמתי לב שהבעיה היא כאשר אני הרכב ממתין מספר שעות במהלך הערב בעליה. אם הרכב ממתין במצב מאוזן במשך כל הלילה אין בעיות.

 

בנוגע לתקתוקים שמגיעים מצד שמאל של לוח המכוונים, נראה שזה דומה מאוד לפתיחה וסגירה של מדחס המזגן רק שהתדירות של התקתוקים יכולה להגיע לפעם בשניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקושי בהנעה הייתי מתחיל בבדיקה של אימובילייזר או אזעקה, אם כאלו מותקנים.

ובקשר למה ששמר אמר, האם ישנה אפשרות להנמיך קסנטיה? אני יודע שהגרסאות החזקות יותר (16V, 2.0T) הן בעלות גובה נסיעה נמוך יותר מהגרסאות הסטנדרטיות. האם זה נובע מהבדלים פיזיים או כוונון שונה בלבד? האם יש לבצע הנמכה על ידי וסתי הגובה, או להוריד שן במתלה האחורי, שנראה לי דומה למה שיש בכל PSA.

 

שי

שום שן ושום נעליים.אתה מדבר על סרן אחורי עם מוטות פיתול וזרועות חצי עוקבות סטנדרטי.

 

בהנחה שזה אותו פטנט כמו ב-BX , יש בורג כוון באקומולטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין שהתקתוקים הם רק בנסיעה, ונראה שהתדירות גוברת עם המהירות.

 

הבעיה בהתנעה התחילה לאחר החלפת רצועת טיימינג ומותחנים ומחזירי שמן - האם מישהו יכול להסביר את הקשר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי פספסו לך שן בטיימינג. אתה מרגיש שינוי לרעה בסחיבה ?

ההרגשה היא שכן אבל לא בצורה דרסטית. מה זאת אומרת "פספסו שן בטיימינג" ? מה המשמעות של זה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הכנסתי את הרכב למוסך בשביל לסדר את בעיית ההנעה. המוסך לא הצליח למצוא שום בעיה במנוע. לטענתם ביצעו גם דיאגנוסטיקת מחשב. הם רוצים שאשאיר את הרכב לישון לילה במוסך ואולי בבוקר יוכלו לראות את הבעיה. אך אני חושש שהמזל לא יהיה לטובתי. יש לציין שהמוסך נחשב מבין הטובים ביותר באיזור חיפה ואולי הטוב מכולם.

 

אתמול נכוותי קשות, הרכב, אחרי מנוחה של 48 שעות בחניון מקורה, סרב להניע במשך כ-10 דקות. במשך אותו הזמן הרכב השמיע כמה פעמים בק-פייר.

היום בבוקר גם לקח דקה להניע. ההנעה הצליחה כאשר השארתי את דוושת הגז לחוצה רבע מהלך קבוע במהלך ההנעה. נשמע מוזר, לא ? רכב עם הזרקה לא אמור לעניין אותו מצב לחיצת הדוושה מבחינת הנעה - כך גם טוען המוסך.

 

החשש שלי הוא שהבעיה לא תיפתר וגם שבדרך אאבד הרבה כסף.

 

אם למישהו יש כיוון או עיצה - אשמח לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספוס שן בטיימיינג , אחד מגלגלי השיניים זז בשן אחת לעומת הכיוון האמור.

 

במצב זה תזמון הפתיחה/סגירה של השסתומים לא יהיה בחפיפה מלאה עם ההצתה/הזרקה , ויווצר זיוף - הן בהנעה , והן בסחיבה של האוטו.

 

בקש מהם לפרק מכסה טיימינג ולבדוק במאה אחוז שלא פספסו.

 

כל הסימפטומים ותחילת התופעה מעידים על כך שזוהי הבעייה .

אכן מנוע מוזרק אמור להניע ללא דוושה בכל מזג אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספוס שן בטיימיינג , אחד מגלגלי השיניים זז בשן אחת לעומת הכיוון האמור.

 

במצב זה תזמון הפתיחה/סגירה של השסתומים לא יהיה בחפיפה מלאה עם ההצתה/הזרקה , ויווצר זיוף - הן בהנעה , והן בסחיבה של האוטו.

 

בקש מהם לפרק מכסה טיימינג ולבדוק במאה אחוז שלא פספסו.

 

כל הסימפטומים ותחילת התופעה מעידים על כך שזוהי הבעייה .

אכן מנוע מוזרק אמור להניע ללא דוושה בכל מזג אוויר.

לטענתם, הם בדקו את המנוע במחשב. האם המחשב לא מראה את הזיוף ?

האם בעל מקצוע חייב לפתוח את מכסה טיימינג כדי לראות שפספסו שן, אי אפשר לשמוע את זה באוזן ?

המחשב גם צריך להראות ירידה משמעותית בביצועים, לא ?

לדעתי, הם יעיפו אותי מהמוסך בבעיטה אם אומר להם שפספסו שן, נראה הכי טוב לבדוק את ההנחה הזאת במוסך אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שמחשב יעלה על זה.

תלוי גם מה המכונאי לוקח מהנתונים שהמחשב מספק לו.

הרי גם המשטרה טוענת שיש התאמה בין תאונות הדרכים שנגרמות ממהירות וכמות הדו"חות שהיא רושמת - על סמך הנתונים. רק שהיא לוקחת את הנתונים שנוח לה.

 

יעיפו אותך ? תגיד להם שבכוונתך ללכת למוסך אחר ואם הטעות אכן שלהם - תתבע את עלות התיקון ועוגמת הנפש מהם.

 

האם המנוע עובד בצורה לא חלקה בסרק/סל"ד נמוך מאז הח' הרצועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטענתם, הם בדקו את המנוע במחשב. האם המחשב לא מראה את הזיוף ?

האם בעל מקצוע חייב לפתוח את מכסה טיימינג כדי לראות שפספסו שן, אי אפשר לשמוע את זה באוזן ?

המחשב גם צריך להראות ירידה משמעותית בביצועים, לא ?

לדעתי, הם יעיפו אותי מהמוסך בבעיטה אם אומר להם שפספסו שן, נראה הכי טוב לבדוק את ההנחה הזאת במוסך אחר.

באותו יום שאתה מרגיש שלא תוכל לדבר בפתיחות עם המוסך שלך, או לחילופין יש לך הרגשה שאם עוד קצת - אז "יעיפו" אותך, באותו יום לדעתי תחליף מוסך. אם אין לך אמון במוסך שלך, אז מה אתה מחפש שם? אתה הלקוח ואתה תעיף (תנטוש) אותם ולא להיפך. זאת צריכה להיות הגישה. אתה הלקוח והם צריכים לדאוג שתצא מרוצה. אתה יכול להשאיר במוסך 20 ש"ח או 20000 ש"ח - אבל ברגע שיצאת מרוצה - הם עשו את העבודה שלהם בהצלחה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שמחשב יעלה על זה.

תלוי גם מה המכונאי לוקח מהנתונים שהמחשב מספק לו.

הרי גם המשטרה טוענת שיש התאמה בין תאונות הדרכים שנגרמות ממהירות וכמות הדו"חות שהיא רושמת - על סמך הנתונים. רק שהיא לוקחת את הנתונים שנוח לה.

 

יעיפו אותך ? תגיד להם שבכוונתך ללכת למוסך אחר ואם הטעות אכן שלהם - תתבע את עלות התיקון ועוגמת הנפש מהם.

 

האם המנוע עובד בצורה לא חלקה בסרק/סל"ד נמוך מאז הח' הרצועה?

המנוע עובד בצורה די חלקה בסרק. יכול להיות שלמנוע זה גלגל תנופה רציני שמחפה על טיפטיפה זיוף של התזמון ?

הבוקר למשל לא היתה לי בעיה בהתנעה למרות שהרכב "נח" באותן שעות בין חצות ל-9 בבוקר. אם הייתי משאיר הרכב במוסך הם לא היו רואים את התופעה. יכול להיות שבמשך שבוע שלם אני אשאיר את הרכב במוסך - לחינם.

אני די שואל הרבה שאלות את מנהל המוסך ו"מחטט לו בעבודה". אני שואל אותו מה בדיוק הוא בדק ואיזה בדיקות נוספות בדיוק צריך לעשות. אני מנסה לעשות לי סדר בראש. נראה לי שלומר לבעל מקצוע שיבדוק אם פספס שן בטיימינג ישמע קצת יומרני, לא ?

מצד שני, יש לי ברירה ? אולי ללכת למוסך אחר ולבדוק האם יש להם פיתרון חוץ מלהשאיר את הרכב לילה במוסך ואם צריך עוד לילה וחוזר חלילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...