Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום, 

ברשותי מאזדה 2 2018, עד היום המד (אנלוגי) היה די מדוייק בין המספר שהוגדר ע"י הבקרת שיוט למחוג אבל לאחרונה שמתי לב שבחלק מהנסיעות המד מהירות זז מהמקום הנכון לעומת הבקרת שיוט, כלומר המחוג יושב על 40 אך הבקרת שיוט מראה 33 לדוגמה, לפעמים 9-10 קמש הבדל, לפעמים 5.

כשהרכב כבוי או עומד המד על 5 קמ"ש ולא 0 כמו תמיד.

 

אני יודע שיש תמיד הבדל בין מידע מGPS כמו וויז לבין המהירות בפועל אבל אני לא מדבר על זה.

 

יש משהו שאני יכול לעשות או רק ללכת למוסך?

 

עריכה:

אציין שאין ברכב תקלה או סימן כמו נורה למשהו שאינו תקין, אם כי לא בדקתי עם סורק.

עריכה אחרונה על ידי עצלן
פורסם

נשמע שהמחוג יצא מכיול. להלן ההוראות של מאזדה לבדיקת הנושא (זה עמוד על הבדיקה של כל לוח המחוונים, אבל בדיקת מד המהירות מופיעה כבר בהתחלה): https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/WSM/D9L2-1A-21B_Ver11/esicont/srvc/html/id092200010600.html

 

אבל אל תפתח ציפיות - בגדול, הם אומרים לבחון את החיווט - אבל אם שאר המקומות בהן מעורבת מהירות (כמו בקרת שיוט) תקינים, נשמע שלא שם הבעיה - והפתרון של מאזדה הוא פשוט להחליף את כל לוח המחוונים (לא תענוג זול).

 

יכול להיות שבפועל אפשר יהיה לתקן את הבעיה אם פותחים את לוח המחוונים, אבל אין לכך הוראות רשמיות... ואז זה או מחקר יוטיוב, או ללכת על עיוור ולקוות לטוב - אבל כך או כך, זה סיכון, ואם זה הרכב היומיומי שלך, כדאי לוודא עם מוסך לבחירתך שיש ברשותו לוח מחוונים מוכן למקרה שאתה הורס את שלך.

פורסם
לפני 49 דקות, chrono כתב:

נשמע שהמחוג יצא מכיול. להלן ההוראות של מאזדה לבדיקת הנושא (זה עמוד על הבדיקה של כל לוח המחוונים, אבל בדיקת מד המהירות מופיעה כבר בהתחלה): https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/WSM/D9L2-1A-21B_Ver11/esicont/srvc/html/id092200010600.html

 

אבל אל תפתח ציפיות - בגדול, הם אומרים לבחון את החיווט - אבל אם שאר המקומות בהן מעורבת מהירות (כמו בקרת שיוט) תקינים, נשמע שלא שם הבעיה - והפתרון של מאזדה הוא פשוט להחליף את כל לוח המחוונים (לא תענוג זול).

 

יכול להיות שבפועל אפשר יהיה לתקן את הבעיה אם פותחים את לוח המחוונים, אבל אין לכך הוראות רשמיות... ואז זה או מחקר יוטיוב, או ללכת על עיוור ולקוות לטוב - אבל כך או כך, זה סיכון, ואם זה הרכב היומיומי שלך, כדאי לוודא עם מוסך לבחירתך שיש ברשותו לוח מחוונים מוכן למקרה שאתה הורס את שלך.

 

או אה, חשבתי שאולי יש דרך לאפס את המד או לעשות כיול כלשהו כמו שיש קומבינציה שעושה ריסט למערכת מולטימדיה, נראה שעדיף כבר לפנות למוסך הרשמי ולשאול את דעתם.

 

תודה רבה על המידע, במידה ואחליט להשאיר את זה ככה לעת עתה, ניתן לסמוך על הבקרת שיוט יותר מאשר המד האנלוגי כרגע נכון?

פורסם

מהספרות הטכנית נשמע שאין ממש כיול שניתן לעשות. יכול להיות שאם תגרום איכשהו למחט להגיע לנקודות הקצה שלה (מינימום ומקסימום), זה יסתדר - אבל לפחות בספרות הטכנית זה לא מופיע כפתרון. בכל מקרה, כדי לנסות את זה, אתה צריך את תוכנת הדיאגנוסטיקה של מאזדה (מה שמתואר שם כ-M-MDS). יכול להיות ש-FORScan (תוכנה חינמית שמדמה את הדיאגנוסטיקה של פורד ומאזדה) יודעת לעשות את זה גם (ואז כל מה שאתה צריך זה מכשיר ELM327 פשוט ב-10 דולר מעלי אקספרס), אבל שמעתי טענות שבעשור האחרון מאזדה ופורד התפצלו אחת מהשניה בנושא הדיאגנוסטיקה, ו-FORScan כבר לא רלוונטית לדגמי מאזדה החדשים יותר.

 

לגבי המהירות הנכונה - כן, בקרת השיוט תציג את המספר הנכון יותר. שניהם מקבלים את אותו האות הדיגיטלי עם המהירות - לבקרת השיוט אין דרך לזייף ולהציג מספר לא נכון. אם יש לך מד סל"ד והרכב מציג את ההילוך בו הוא נמצא כרגע, אז אתה גם יכול להשתמש במידע הזה כדי לחשב את המהירות הנוכחית (כלומר, תשים לב לשילוב הסל"ד וההילוך במהירות שאתה רוצה לשמור עליה, לדוגמא - ובהמשך תוכל לבדוק את הסל"ד וההילוך כדי לוודא שאתה באותה מהירות, ואם הסל"ד גבוה יותר או נמוך יותר - לבלום או להאיץ בהתאם).

פורסם
לפני 15 שעות, chrono כתב:

מהספרות הטכנית נשמע שאין ממש כיול שניתן לעשות. יכול להיות שאם תגרום איכשהו למחט להגיע לנקודות הקצה שלה (מינימום ומקסימום), זה יסתדר - אבל לפחות בספרות הטכנית זה לא מופיע כפתרון. בכל מקרה, כדי לנסות את זה, אתה צריך את תוכנת הדיאגנוסטיקה של מאזדה (מה שמתואר שם כ-M-MDS). יכול להיות ש-FORScan (תוכנה חינמית שמדמה את הדיאגנוסטיקה של פורד ומאזדה) יודעת לעשות את זה גם (ואז כל מה שאתה צריך זה מכשיר ELM327 פשוט ב-10 דולר מעלי אקספרס), אבל שמעתי טענות שבעשור האחרון מאזדה ופורד התפצלו אחת מהשניה בנושא הדיאגנוסטיקה, ו-FORScan כבר לא רלוונטית לדגמי מאזדה החדשים יותר.

 

לגבי המהירות הנכונה - כן, בקרת השיוט תציג את המספר הנכון יותר. שניהם מקבלים את אותו האות הדיגיטלי עם המהירות - לבקרת השיוט אין דרך לזייף ולהציג מספר לא נכון. אם יש לך מד סל"ד והרכב מציג את ההילוך בו הוא נמצא כרגע, אז אתה גם יכול להשתמש במידע הזה כדי לחשב את המהירות הנוכחית (כלומר, תשים לב לשילוב הסל"ד וההילוך במהירות שאתה רוצה לשמור עליה, לדוגמא - ובהמשך תוכל לבדוק את הסל"ד וההילוך כדי לוודא שאתה באותה מהירות, ואם הסל"ד גבוה יותר או נמוך יותר - לבלום או להאיץ בהתאם).

תודה רבה.

 

נראה שזה הסתדר כשהרכב עמד כמה שעות בערב, יכול להיות שזה קורה מהחום כי אתמול בבוקר כשהתחלתי נסיעה המד היה תקין ואחרי צהריים כשעליתי על הרכב זה היה לא תקין.

חוץ מזה נראה שהרכב תקין, ההילוכים והסלד תקין רק המד מהירות לא במקום לעיתים רחוקות.

 

אבדוק לגבי המכשירי גיאגנוסטיקה תודה.

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...