Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד שאלה לתושבי חו"ל, איך התחב"צ אצלכם?


ariel000

פוסטים מומלצים

אצלי יש:

רכבת חשמלית, הרוב עדיין ישנות ואין מזגן.

היכן שיש תיירים, יש רכבת ראשית עם מזגן.

 

הרכבות הישנות, זה פחד אלוהים לרדת מהן, הן כל כך רועשות, כל חצץ בדרך מרגישים.

צריך לרדת 3 מדרגות ממש גבוהות.

 

יש אוטובוס מנוע בעירה, טם הנהג רוצה, אז יש מזגן.

ישנם אוטובוסים שהחלונות נעולים ולא ניתן לפתוח.

 

אוטובוס חשמלי, אין מזגן, תענוג בקיץ.

 

מטרו, אין מזגן באף קו, תענוג שמיימי בסוף היום.

 

כמובן שיש מוניות, לא כולם מדליקים מזגן בקיץ כי זה עולה כסף.

 

הרכבות החשמליות, לא תמיד הכי נקיות, אבל היה יכול להיות גרוע כמובן.

ברכבות במטרו, 95% מהזמן, אין לכלוך ויחסית נקי.

 

אין שערי בידוק כמו בתל אביב, ברכבת הרלה.

אם אתה עם כרטיס נייר אתה צריך לתקף בכניסה למטרו או לסרוק עם הטלפון או שיש לך חופשיחןדשי.

בחשמלית, אוטובוס, בקושי יש פיקוח, עדיין צריך לתקף את הכרטיס.

באוטובוס חשמלי יש עלייה מכל הדלתות.

באוטובוס דיזל ולא תיירים, העלייה רק בדלת הקדמית וצריך להציג תיקוף לנהג, לעיתים איכפת לו ולעיתים לא.

 

פעם אחת נסעתי והנהג עמד במקום ולא נסע, במשך דקה וחצי -שתיים, עד שמישהי נזכרה ורצה לנהג להראות לו את התיקוף ואז הוא נסע.

 

בכניסה/יציאה מהמטרו, יש פקחים שסורקים.

אם נתפסת ללא תשלום, אתה מקבל קנס די כבד.

 

 

 

 

עם ובלי קשר, יש עדיין מוניות שירות בארץ?

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

״אצלי״ - איפה זה?

 

ואם מדובר בתחב״צ - גם שיטות התשלום הן חלק מהסיפור המעניין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כרגע גר בשנגחאי.

 

רשת מטרו - יחסית חדשה ומאוד נוחה, עד כדי שלא משתמשים כמעט ברכב. מה שלא אומר שאין פקקים כי בכל זאת 25 מיליון תושבים.

 

- יש המון קוים (כרגע 18 וכל הזמן נוספים עוד) שמכסים שטח ענקי (בקירוב ריבוע עם אורך צלע של 25 ק"מ).

- ברוב שעות היום תדירות גבוהה, רכבת כל 2-3 דקות.

- כניסה נוחה, עוברים שער בכניסה לתחנה עם כרטיס או אפליקציה וביציאה מהתחנה.

- מחיר נמוך 4-7 יואן תלוי באורך הנסיעה (1 יואן = 0.5 ש"ח בקירוב).

- המון תחנות מתחברות לקניונים ואחת לשנייה מתחת לקרקע גם אם המרחק בין התחנות מאות מטרים, כך שביום חם או קר לא צריך כמעט לצאת. גם לכל תחנה יש כמה כניסות (זה יכול להגיע ל 20) וזה יכול לקצר מאוד אם יוצאים ביציאה הנכונה (או להאריך מאוד אם לא...)

 

רשת רכבות מהירה - זה למעשה הוריד מאוד את כמות טיסות הפנים. זה כל הקוים האדומים במפה שצרפתי.

הרכבות המהירות לרוב נוסעות על גשרים רוב הדרך, זה מאפשר גם תכנון הרבה יותר חלק (רדיוס סיבובים, אין שינויי גובה עקב הקרקע) וגם שימוש לאדמות חקלאיות מתחת.

פה המחירים כבר מתקרבים למחירי הטיסה מלמטה, אבל עדיין לא יקר לדוגמה נסיעה משנגחאי לבייגין במושב הכי זול תעלה כ-300 ש"ח. זה 1300 ק"מ ו-4 שעות אם אין  עצירות, מגיעה ל 350 קמ"ש.

יש כמובן גם רכבות יותר איטיות ואז המחיר מאוד נמוך.

 

יש סוג של אובר, נקרא didi גם כן הזמנה מהנייד בלי צורך לתקשר בכלל עם הנהג ומחירים זולים (אבל זה כבר קשור ליוקר המחיה במדינה כי זה לא מסובסד).

 

china-high-speed-railway-map.jpg.6cb07ccf55f5a2d6f10f5cef8165ba1b.jpgR.thumb.jpg.6fb530302d38f02701f36aeb3e5e4ab0.jpg

עריכה אחרונה על ידי baer
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, baer כתב:

אני כרגע גר בשנגחאי.

 

רשת מטרו - יחסית חדשה ומאוד נוחה, עד כדי שלא משתמשים כמעט ברכב. מה שלא אומר שאין פקקים כי בכל זאת 25 מיליון תושבים.

 

 

לעולם בהחלט יש מה ללמוד מהסינים בכל הנוגע ליעילות רשת המטרו, והסעות המונים, בעיקר הרכבות המהירות.

 

שנגחאי היא דוגמה מצוינת, כולל הקישוריות לערים הסמוכות (יחסית למרחקים בסין, עניין של מאות קילומטרים).

 

הנסיעה ברכבת במהירות של 300+ קמ"ש זה חוויה בפני עצמה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

'אצלנו' בברצלונה, כל פעם שאשתו של ספריאל עולה על אוטובוס או מטרו יש שם כייס שמחכה רק לה. 😉

 

וברצינות, מערכת התחב"צ בעיר מפותחת מאד ונחשבת לאחת המובילות באירופה, אבל יש לה כמה באגים שלא מרבים לדבר עליהם: 

 

1. מוניות - בשעת שיא, אם אתה לא נוסע רחוק (יקר) מספיק, אף אחד לא יענה לקריאה שלך באפליקציה. כשתעצור מונית ברחוב, הנהג ישאל לאיפה אתה נוסע ואז יסרב לקחת אותך אם המרחק קטן מדי או שהיעד נמצא באזור פקוק. עודף הביקוש הופך את הנהגים למפונקים וסלקטיביים. מצד שני, הם בד"כ לא מרמים במחיר ומפעילים מונה בלי להתווכח, וגם כמעט ואין בעיר מסלול שאי אפשר לעשות עם אוטובוס או מטרו במקום. בעיה נוספת היא זה שכמחצית מהנהגים פה (שבד"כ אפשר לזהות אותם מרחוק לפי הטויוטה) הם הודים/פקיסטנים, ולנסוע איתם זו חווייה לא נעימה עקב סיבות תרבותיות (לא סותמים את הפה ומחוברים באינפוזיה לטלפון ולמכשיר הקשר עם הודים/פקיסטנים אחרים).

 

2. ניתוק הפרברים - אמנם אין מחסור של רכבות ואוטובוסים לפרברים הגדולים (אפילו מסביב לשעון), קווי התחב"צ הפנימיים בנויים כך שלפעמים צריך לקחת אוטובוס-רכבת-אוטובוס ולנסוע שעה וחצי במקום עשרים דקות באוטו. להחזיק רכב זה לא יקר במיוחד ולכן זו לא איזו בעיה של עניים מול עשירים כמו בארה"ב, אבל התוצאה היא שיותר מדי אנשים לוקחים את האוטו לעבודה ולסידורים, כך שנוצרים פקקים ועומסים בשעות השיא. המצב החמיר מאז הפנדמיה, כשכולם החליטו שהם חייבים רכב פרטי ואז לא מכרו אותו גם אחרי שהסיפור נגמר. להפך, בדומה לישראל הליסינג הפרטי פשט כאש בשדה קוצים, כך שגם אנשים שקנו גרואטות להתניידות בסיסית בזמן הפנדמיה שדרגו עם הזמן למכוניות חדשות במקום למכור ולשוב לתחב"צ.

 

זה על קצה המזלג, אבל השורה התחתונה היא שלא חסר פה בעיות גם במערכת ששאר העולם מביט עליה בהערצה.

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בסין לפני כמה שנים. הביטחון ברכבת המהירה החרים את מיכלי הדיאודורנט בתואנה שהם עלולים להתפוצץ בגלל המהירות (לא עניין אותם שהם הגיעו במטוס,שטס יותר מהר ובלחץ אויר נמוך).

החוויה השניה היתה בטיסת פנים - גם זה תחב"צ - כשהצאתי מצלמה לצלם נוף קפץ עלי מאבטח ודרש להפסיק.

אגב, גם לחלק גדול מאירופה אין מה להתבייש במערכות הסעת המונים ורכבות מהירות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ariel000 כתב:

מוניות שירות

לא חושב שזה קיים היום. בטח כשכולם משלמים ברב-קו או אפליקציות עם אופטימזציה למחיר החודשי.

בכל אופן רק לאחרונה למדתי (לא יודע אם זה באמת נכון) שמקור השם הוא מהביטוי share route. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

@Derish חוץ מכייסים (4 ניסיונות כיוס ב-6 ימים, כולם נכשלו) יש לי זכרון מאוד לא נעים מהריחות בתחב"צ בברצלונה - אפס מיזוג ואפס שימוש בדיאודורנטים. אבל זה לפני הרבה שנים, אז אולי חל שיפור.

 

@פינדראני מכיר את המונח  shared taxi, ומדובר בשירות מוכר בעולם. בחיפה היה מקובל מאוד אבל בשנים האחרונות, עם השיפור בכבישים ובתחב"צ (מטרונית), נעלם, חוץ מקו נתב"ג, וגם זה מקרטע ופעיל בעיקר בסופ"ש וחגים.

אולי מי מהתל אביבים יוכל לעדכן אם אכן מוניות השירות בת"א החלו לקבל רב קו, כפי שהיה מתוכנן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

״אצלי״ - איפה זה?

 

ואם מדובר בתחב״צ - גם שיטות התשלום הן חלק מהסיפור המעניין.

"אצלי" = אירופה ונסתפק בכך לעת עתה. 😁

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

@פינדראני מכיר את המונח  shared taxi, ומדובר בשירות מוכר בעולם. בחיפה היה מקובל מאוד אבל בשנים האחרונות, עם השיפור בכבישים ובתחב"צ (מטרונית), נעלם, חוץ מקו נתב"ג, וגם זה מקרטע ופעיל בעיקר בסופ"ש וחגים.

אולי מי מהתל אביבים יוכל לעדכן אם אכן מוניות השירות בת"א החלו לקבל רב קו, כפי שהי

 

אני זוכר שבראשון היו מלא מוניות שירות, שלא לדבר על התחנה המרכזית בתל אביב.

תמיד שנאתי שבאו עם טרנזיט שאין מקום, לזוז ותעביר את הכסף לנהג.

למה ביטלו את המוניות שירות?

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

אגב, גם לחלק גדול מאירופה אין מה להתבייש במערכות הסעת המונים ורכבות מהירות.

 

הייתי בברלין ורציתי לנסוע למוזיאום של פולקסוואגן, ביום הראשון לקחתי רכב שיתופי כי.. רציתי לנהוג.

ביום השני חזרתי עם רכבת, הייתי מופתע, שיש שמות על המושבים של מי שהזמין כרטיס.

ואז ראיתי את המהירות נסיעה, 280 קמ"ש, אתה לא מרגיש ולא שומע כלום, ממש מרשים.

 

אני כן אציין שפגשתי בדרך 3 גרמנים ואמרתי להם, שזו פעם שנייה בהיסטוריה של המשפחה שלנו שאנחנו נוסעים ברכבת גרמנית, אבל הפעם היינו צריכים לשלם.

הייתי צריך להסביר להם מה כוונת המשורר.

  • מבאס 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שלא עשית זאת באמת.

 

המונח "אירופה" כל כך מגוון. קשה להשוות   frecchiarosa איטלקית לאוטובוס מודל 1950 בבולגריה. לכן ההגדרה "אירופה" כוללנית מידי, צריך להגדיר מדינה, אפילו מחוז. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פינדר כתב:

 רק לאחרונה למדתי (לא יודע אם זה באמת נכון) שמקור השם הוא מהביטוי share route. 

 

שלושים שנה חיכיתי שמישהו יסביר את זה! תודה.

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:


@Derish  יש לי זכרון מאוד לא נעים מהריחות בתחב"צ בברצלונה - אפס מיזוג ואפס שימוש בדיאודורנטים. אבל זה לפני הרבה שנים, אז אולי חל שיפור.

 

חל שיפור משמעותי במיזוג ובהיגיינה האישית, אבל כעת רחובות העיר מסריחים משתן (במיוחד באביב ובקיץ) משום שבנוסף למכוניות, אביזר נוסף שכולם פה מיהרו להצטייד בו זה כלב. נושא לשרשור נפרד... 🤦‍♂️

 

לפני 9 דקות, ariel000 כתב:

אני כן אציין שפגשתי בדרך 3 גרמנים ואמרתי להם, שזו פעם שנייה בהיסטוריה של המשפחה שלנו שאנחנו נוסעים ברכבת גרמנית, אבל הפעם היינו צריכים לשלם.

הייתי צריך להסביר להם מה כוונת המשורר.

 

זו בדיחה פנימית בסגנון של 'הייתי במדינת ערב אסורה כלשהי עם החברים מהצבא אבל השארנו את הדרכונים בבית'. אזכור מיותר כשאתה נמצא בחברתם של בני אדם נורמליים מאירופה וארה"ב שלא נושאים עמם את הטראומה שלנו.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, ariel000 כתב:

"אצלי" = אירופה ונסתפק בכך לעת עתה.

 

אז אנחנו כבר יודעים שלא מדובר בספרד 🙃 ✈️

לפי התיאור מדובר במזרח אירופה או בבריטניה הגדולה...

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, ariel000 כתב:

אני כן אציין שפגשתי בדרך 3 גרמנים ואמרתי להם, שזו פעם שנייה בהיסטוריה של המשפחה שלנו שאנחנו נוסעים ברכבת גרמנית, אבל הפעם היינו צריכים לשלם.

הייתי צריך להסביר להם מה כוונת המשורר.

הזכרת לי שישבתי עם ספק גרמני שלי ואשתו שכל הזמן במקום ישראלים השתמשה ב DER JUDEN ובעלה החליף צבעים עד שלקחתי יוזמה והסברתי שאין בעיה עם הכינוי.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצגתי פעם דרכון גרמני בטרמינל 1F במינכן ושוטר הגבול שאל איך יש לי דרכון גרמני. הסברתי לו שאבא שלי נאלץ לצאת את גרמניה ב-1939. השוטר החליף צבעים כמו רמזור וסתם את הפה.

  • מצחיק 2
  • מבאס 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Derish כתב:

להחזיק רכב זה לא יקר במיוחד ולכן זו לא איזו בעיה של עניים מול עשירים כמו בארה"ב

זו סוג של אמרה מוזרה כשארה״ב זולה במיוחד בהקשר של אחזקת רכב ורכישת רכב. הדלק זול , מחירי הרכישה של רכבים וחלקים זולים והביטוחים זולים מאוד.

בערך לכל מי שגר מחוץ לעיר יש רכב (או כמה) בערך בלי קשר למצב כלכלי - כי רכב בסיסי (לא חדש) מתחיל מכמה אלפי דולרים ל״משפחתית״ משומשת

 

בכל אופן מהנקודת מבט שלי בפרבר בצפון ג׳רזי:

יש אוטובוסים כולם ממוזגים כראוי. בשעות השיא הם מלאים לגמרי אבל לא בצורה מעיקה. הבין עירוניים מודרניים, העירוניים קצת יותר מעפנים (אבל עדיין סבירים)

יש רכבות (2 סטים של פסי רכבת אצלי) עם חנה וסע בכמעט כל עיירה מסביב. המערכת עובדת דיי טוב ודיי יעיל אבל מצפון ג׳רזי צריך להחליף רכבת כדי להיכנס לעיר.

בניו יורק עצמה יש מטרו עם תחנות ועומסים ברמה משתנה , הרכבות עצמן בסדר גמור ומהירות.

בתיאוריה יש גם אוטובוסים בעיר - בחיים לא לקחתי אחד.

 

מכיוון שציינו - יש מוניות שירות שמקבילות לחלק מקווי האוטובוס, אני בד״כ מדלג על התענוג.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...