Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד שאלה לתושבי חו"ל, איך התחב"צ אצלכם?


ariel000

פוסטים מומלצים

סקנדינביה (שוודיה, נורווגיה, דנמרק, פינלנד):
בכל אחת מהמדינות האלו קיים מטרו רק בערי הבירה, כאשר זו של הלסינקי היא הקטנה ביותר (קו אחד) ועדיין נפוץ שם חשמליות (טראם).
החשמליות היו נפוצות גם בשאר הערים אך נעלמו מהן כמעט כליל, נשארו קווים בודדים פה ושם...

 

סטוקהולם:

המטרו של סטוקהולם סובל מבעיית צוואר בקבוק -
כל הקווים מתנקזים לתחנה אחת - התחנה המרכזית, ושם מבוצעים רוב המעברים בין הקווים... בשעות העומס זה פשוט נורא, גם הנדסת התנועה האנושית לא קיימת כלל ופשוט כולם הולכים ונתקעים אחד בשני בכאוס.

עוד בעיה תכנונית של המטרו בסטוקהולם היא שכל הקווים חוצים צפון-דרום ואין קו מעגלי, או קוים שחוצים את העיר ממזרח למערב... בשביל זה צריך אוטובוסים או קו חשמלית, וזה הרבה יותר איטי.

הכרטיס אחיד והמחיר אחיד (עד 75 דק' ללא אזורים או הגבלה אחרת) לכל אמצעי התחב"צ (כולל מעבורות "אוטובוס מים")  והתיקוף יכול להתצבע ע"י כרטיס ייעודי, אפליקציה או גיהוץ רגיל של האשראי ישירות בכניסה לתחנות מטרו\בעליה לאוטובוס. אין צורך לתקף ביציאה, ככה שאפשר מעשית להמשיך נסיעה מעל ל-75דק' כל עוד נכנסתם לפני.

הרכבות הישנות יצאו משירות בשנים האחרונות וכל הכלים מודרניים, עם מידע נגיש וממוזגים (לעיתים יש קרונות ממזוגים בעוצמה יותר מאחרים, אם חם שווה לקחת צ'אנס ולהתקדם לקרון הבא).

באוסלו המערכת יותר הגיונית מבחינת מפת הקווים, ובקופנהגן מעולה אך הכיסוי של המטרו לא מספק לטעמי.

בכל הערים הנ"ל השירות סביר+. יש לעיתים תקלות ומי שיתבסס על זה באופן יום-יומי ישים לב... כתייר או נוסע מזדמן השירות יכול להתפס כמעולה.

 

מבחינת שאר המדינה:
אוטבוסים:
שלא כמו בארץ, אין "אגד"... לכל מחוז יש חברה ציבורית שלו שמפעילה את הקווים הפנימיים.
קווים בין עירוניים (שחוצים מחוזות) מופעלים בלעדית על ידי חברות פרטיות. נדרש סקר שוק על מנת למצוא נסיעה...

 

רכבות בין עירוניות:
בכל אחת מהמדינות יש חברת רכבות ממשלתית, אך גם יש פרטיות.

גם פה צריך סקר שוק. השירות בעקרון טוב אך יש פער גדול בין הרכבות השונות.
הכרטיסים עצמם בסגנון בורסה: משתנה ברמה השעתית... לפעמים מחירי עתק ולפעמים יש מציאות מטורפות.
לנסיעות ארוכות יש רכבות עם קרונות שינה שנראים עתיקים מבחוץ אך מודרניים ומפנקים מבפנים.

 

תקלות ועיכובים ברכבות בין עירוניות ארוכות זה דבר נפוץ שצריך לקחת בחשבון שצפוי שייקרה.

בפינלנד יש רכבות עם קרון מכוניות: מעלים את הרכב על הרכבת ונכנסים לשבת בקרון נוסעים. יוצאים בלפלנד עם הרכב...  

עריכה אחרונה על ידי דג
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם בארץ אגד היא רק אחת מבין שורה של חברות פרטיות המפעילות אוטובוסים. טיב השירות משתנה ממקום למקום.

לגבי פינלנד - הזכרת לי נשכחות, את הטיול של @sronis בנורווגיה, שהתחיל עם הובלת הרכב שלו מטאלין לרובניאמי במעבורת וברכבת.

כשביקרתי בסטוקהולם לפני כשנתיים דווקא השתמשתי בשירותי החשמלית (שלפחותֶבקו בו נסעתי יותר דומה לרק״ל), אבל היו שעות שאת אותו מסלול עשו אוטובוסים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, דג כתב:

המטרו של סטוקהולם סובל מבעיית צוואר בקבוק -
כל הקווים מתנקזים לתחנה אחת - התחנה המרכזית, ושם מבוצעים רוב המעברים בין הקווים.

לא רק המטרו, גם הרכבת הפרברית ולמעשה גם הכבישים סביב סטוקהולם בנויים בצורת כוכב עם העיר במרכז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, garicho כתב:

@ariel000 מעניין מה שאתה כותב לגבי מיזוג. זה די סטנדרט בזמן האחרון בכל מקום שבו אפשר להתקין מיזוג

 

היכן שאני נמצא, הרכבות החשמליות ברובן, עדיין דגמים ישנים ללא מיזוג + מדרגות בשביל להיכנס/לצאת.

ישנן רכבות חדשות עם מיזוג וכניסה שטוחה, אבל אני לא חושב שהם עדיין הרוב.

ד"א, זה שיש מיזוג, לא אומר שמדליקים.

אם לנהג, שיושב בנפרד קר אז הוא יכבה את כל המזגן ברכבת, לא רק אצלו.

 

לפני 5 שעות, פינדר כתב:

נכון, אבל אצלנו החופשי חודשי זול.

 

 

פנסיונרים זכאים לנסיעה חינם.

לתלמידי בית ספר וסטודנטים יש הנחה.

חופשי חודשי עולה כ-100 שקל.

כרטיס נסיעה עולה 6 שקלים.

אמרו לי שהמחיר גבוה, לעומת המשכורות

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור חדש במדינה שאליבא ד'אלון מזרחי אינה באירופה, אבל לא בעירו של דריש אלא בנמסיס הגדולה שלה, אני מתרשם מאוד לטובה.

יש מטרו ענף מאוד עם פרישה טובה מאוד, 10 כניסות למערכת (ז"א כולל החלפות) באזור המטרופוליני הפנימי (אזור די גדול, אני חושב בערך בגודל של גוש דן ללא פרברים מרוחקים יותר סטייל כפר סבא וראש העין) עולות 6 יורו. יש גם רכבת יוממים (יעני commuter train), משהו מקביל בערך ל- S-bahn/S-tog, וכמובן גם אוטובוסים, ויש גם חשמליות, את שני האחרונים טרם דגמתי.

 

מבחינת תכל'ס העסק עובד טוב מאוד, מבחינת האינטגרציה של המערכות, מידע, שילוט, כירטוס משותף, שם עוד יש לאן להתקדם, זה עוד לא ברמה של המדינות הנורדיות ששם לטעמי מובילים בנושאים אלה. (את המטרו ובכלל כל המערכת של של קופנהגן וגם את של הלסינקי יצא לי להכיר מקרוב במשך תקופות משמעותיות.) 

 

יש לי חברה ותיקה שגרה שנים בגרמניה, בזמנו היא עברה להולנד ואחרי שנה ברחה חזרה לגרמניה בנימוק ש"הרכבות חרא ומאחרות בלי סוף".

 

לגבי מוניות שירות, טוב מאוד שהן נעלמו מהנוף. מוניות שירות זה פטריה שצומחת על מערכת תחבורה ציבורית חולה. אמצעי תחבורה שאין לו לו"ז מוגדר ומסלול מוגדר (וכבונוס מתופעל ע"י כל מיני בעלעגולות לפי מה בראש שלהם) לא יכול להחשב תחבורה ציבורית, ולחילופין, אם יש לזה לו"ז ומסלול קבועים - יש לזה שם, קוראים לזה אוטובוס.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, קורן בן אשר כתב:

ש לי חברה ותיקה שגרה שנים בגרמניה, בזמנו היא עברה להולנד ואחרי שנה ברחה חזרה לגרמניה בנימוק ש"הרכבות חרא ומאחרות בלי סוף

אני תמיד נתקע עם איחורי רכבות בגרמניה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת מזה זמן אני שומע מכל הכיוונים שמצב השירות של DB על הפנים. גם חוויתי את זה על בשרי בקיץ. עליתי באוסטריה על רכבת שהגיעה מגרמניה, מלא אנשים בקרון, היה חם ומחניק, לא היה מיזוג... לא נשמע טוב wink wink...

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.11.2024 בשעה 13:40, ariel000 כתב:

אצלי" = אירופה ונסתפק בכך לעת עתה.

אתה מתאר מדינה מזרח אירופאית יחסית מסודרת, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה או משה כזה. 

 

ככה התחבורה הציבורית נראית במקומות האלו. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, קורן בן אשר כתב:

יש לי חברה ותיקה שגרה שנים בגרמניה, בזמנו היא עברה להולנד ואחרי שנה ברחה חזרה לגרמניה בנימוק ש"הרכבות חרא ומאחרות בלי סוף".

אנשים שמהללים את התשתיות הגרמניות הם מוזרים.

DB פח. האינטרנט בגרמניה פח, האינטרנט הסלולרי פח. וכו' וכו'.

 

אגב שילוט ותחצ.

לפני לא יודע כמה זמן, החליטו להחליף את השילוט בתחנות האוטובוס באיזור שלי (לפחות ב2 ערים הגדולות שאני בהן קבוע) משילוט מטריקס לד פשוט כזה, לשילוט יותר ''מודרני'' ו''יפה'' בדמות מסך/מיני-לדים.

ההחלטה הכי מטומטמת שיכלו לקחת. גם קיבלנו מוצר שהוא פחות טוב מהקודם (בכול פרמטר מלבד אסתטיקה) , וגם במהלך ההחלפה התחילו חיכוכים עם החברה המבצעת, ככה שבחלק מהתחנות המסך הישן הוחלף, אבל החדש עדיין לא הופעל - וגם לא יופעל עד שלא יסדרו את העיניינים.

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קישקוש בלאבוש.

בכל מדינה גדולה ככל שתתרחק מהמטרופולינים ״תחב״צ פח, האינטרנט פח, האינטרנט הסלולרי פח״. לגרמניה יש הרבה דברים מוזרים אחרים אבל בשורה התחתונה אי אפשר לעשות תחבורה יותר טוב מהם (אולי יפן, לא יודע, לא חוויתי). מערכת התחב״צ עצומה ואם בחרת רכב, מערכת כבישים ענפה ומסודרת 
בכל עיר גדולה הכל מרושת בגרידים אין סופיים ויש לך מספר אופציות להגיע למחוז חפצך בשלל כלי תחבורה שונים. הסיבה היחידה ש
"הרכבות חרא ומאחרות בלי סוף" זה כי התשתית היא strained to the max, ככה שכל עיכוב קטן על המסילה ברכבת שלפנייך (שלפעמים אפילו סבתא בכיסא גלגלים יכולה לגרום לו), מחרבש את כל הלו״ז. הגרמנים יתלוננו כי זה בדם שלהם אבל כבוגר מדינת ישראל בה תחב״צ זו קללה, אני יודע לספוג את ה5-10 דקות עיכוב בהבנה.
 

ב49 יורו לחודש (מעלים שנה הבאה ל58 נבלות) אתה יכול לנסוע בכל התחב״צ שיש בגרמניה (להוציא שירותיים פרטיים וice) לא משנה אם אתה גר במינכן ונותן גיחה להאמבורג, באיזה עוד מדינה מערבית יש כזה דיל משוגע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מדד פשוט - אם אנשים אמידים נוסעים בתחב"צ, כאלה שלא חייבים להשתמש בה בגלל המחיר אלא בוחרים בזה בגלל האיכות - אז התחבורה הציבורית טובה.

עכשיו שכל אחד יסתכל ימינה ושמאלה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חי בארץ ומכיר את התח"ץ בארץ.
 

לגרמניה אני מגיע למינכן ודיסלדורף לצרכי עבודה (ולפעמים קופץ לזלצברג) שהן לא חורים ועדיין תמיד נתקל באיחורים ודילוגים של הרכבות.

 

אני לא מדבר על הקוים הארוכים שכמעט תמיד אני אוכל אותה עד שעברתי לטיסות פנים במקום (למרות שאני מעדיף 3 שעות רכבת על שעה טיסה אבל עדיין מעדיף טיסה ולהגיע בזמן לפגישה על רכבת ולאחר שעתיים) אלא על התח"ץ הפנימית.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

ודיסלדורף לצרכי עבודה (ולפעמים קופץ לזלצברג) שהן לא חורים ועדיין תמיד נתקל באיחורים ודילוגים של הרכבות

כול איזור הריין רור (כול איזור דוסלדורף עד קלן) צולע. מגניב שזה יותר טוב מרכבת ישראל אבל זה לא אומר שזה עובד טוב.

 

לא מזמן הייתי בנסיעת עבודה בגרמניה, שכרנו רכב, לא כי כול כך רצינו לנהוג 700 ק''מ לכול כיוון, אלא כי הבנו שאם אנחנו מפספסים החלפה אחת של רכבת - נאלץ לישון ביחד ולהתחבק באיזו תחנה בגרמניה.

 

לפני כשעה, YoJ כתב:

אי אפשר לעשות תחבורה יותר טוב מהם (אולי יפן, לא יודע, לא חוויתי).

אפשר, כולם מסכימים על הבעיות של DB, זה לא רק דוד מהפורום. גם אותו הדבר לגבי התשתיות האחרון שציינתי.

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזור דיסלדורף גם מסובך עם הכירטוס. לא כמו מינכן שזה כרטיס אחד לכל אמצעי התחבורה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, David32 כתב:

כול איזור הריין רור (כול איזור דוסלדורף עד קלן) צולע. מגניב שזה יותר טוב מרכבת ישראל אבל זה לא אומר שזה עובד טוב.

 

לא מזמן הייתי בנסיעת עבודה בגרמניה, שכרנו רכב, לא כי כול כך רצינו לנהוג 700 ק''מ לכול כיוון, אלא כי הבנו שאם אנחנו מפספסים החלפה אחת של רכבת - נאלץ לישון ביחד ולהתחבק באיזו תחנה בגרמניה.

 

אפשר, כולם מסכימים על הבעיות של DB, זה לא רק דוד מהפורום. גם אותו הדבר לגבי התשתיות האחרון שציינתי.

 

 

כולם מסכימים כי החמצן של אירופאים זה להתלונן. לשמוע את הקולגות הגרמניים מתלוננים על הרכבות כאשר בישראל לקח 70 שנה לעשות קו טראם אחד וגם הוא נסגר ב11 בלילה זה בידור טוב.
להגיד לך שDB+השירותי תחב״צ המקומיים זה פאר היצירה? ממש לא, אבל הכל בחיים רלטיבי, לכן אשמח לשמוע על תשתית תחבצ דומה בנפח וכמות שעושה את זה יותר טוב. אין.

וה״נאלץ לישון ביחד ולהתחבק באיזו תחנה בגרמניה״ סביר כי לא היית מוכן להתפשר על האילוצים. תרכיב את התמהיל הכי נוח+מרווח נשימה, סביר שהמחיר יקר יותר. בדיוק כמו טיסות.

אגב טיסות, 100% מהטיסות שטסתי לעולם לא יצאו בזמן. שוב, כי גם שם הכל מתוח עד קצה הקיבולת. יש לך תחליף שעושה את זה יותר טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...