Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד שאלה לתושבי חו"ל, איך התחב"צ אצלכם?


ariel000

פוסטים מומלצים

אפשר לקבל מידע בנוגע לרכבות ואמצעי תחבורה בסין, בערים שאינן tire 1 או tire 2?

וכמה תאונות או קריסות של גשרים יש בת'כלס?

והאם בניית dreg tofu, ממשיכה בכל כוחה?

 

מסתבר שכתבתי שגיאת כתיב ולא שמתי לב..

הכוונה כמובן לערים שאינן דרגת 1 או 2

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, Liviur כתב:

זו סוג של אמרה מוזרה כשארה״ב זולה במיוחד בהקשר של אחזקת רכב ורכישת רכב. הדלק זול , מחירי הרכישה של רכבים וחלקים זולים והביטוחים זולים מאוד.

 

בערך לכל מי שגר מחוץ לעיר יש רכב (או כמה) בערך בלי קשר למצב כלכלי - כי רכב בסיסי (לא חדש) מתחיל מכמה אלפי דולרים ל״משפחתית״ משומשת.


מסכים, אבל כוונתי הייתה שלמעט כמה מקרים חריגים, קהל היעד של התחב"צ העירונית/פרברית אצלכם הוא לא בדיוק אנשים שעושים זאת משיקולי נוחות או יעילות... אפילו הרכבת העילית המהוללת של שיקגו נראית כמו ימי הביניים בהשוואה לתשתיות דומות במערב אירופה.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרקוב פולין יש תח״צ לא רע בכלל. אין מטרו אבל יש כמה קווי טראם מהירים. יש גם אוטובוסים לכל מקום. הרכבת העילית לא רעה - לערים בפולין הרבה פעמים מהר יותר לסוע ברכבת מאשר ברכב - חלק מזה כי יש קווי רכבת מהירים (ווארשה-קרקוב לדוגמה שעתיים ועשרים ברכבת  ממרכז עיר אחד לשני, ברכב זה יקח 3.5-4 שעות) וחלק מזה כי תשתית הכבישים המהירים עוד לא ברמה של גרמניה (אם כי גם זה מאוד השתפר בשנים האחרונות, וכל הערים הגדולות כבר מחוברות ברשת כבישים מהירים).

 

הפלוס הגדול הוא כמובן תחבורה ציבורית 24/7. אם אתה גר במרכז העיר, סטודנט, משפחה קטנה - אין טעם להחזיק רכב. זוג אופניים ותחבורה ציבורית זה כל מה שצריך. מקסימום שוכרים רכב לסופש אם ממש צריך. 

 

הפלוס הנוסף הוא חיבור תשתיות בין כלי התחבורה השונים, פרסמתי על זה פוסט כאן:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הולנד, תלוי את מי שואלים.

 

על דבר אחד יש הסכמה - תח"צ יקר רצח. חופשי חודשי? משהו שרק מקבלים ממעסיקים - אין לי מושג מי יכול להוציא סכום כזה. וגם אז - זה רק לחברה אחת (למשל לרכבות, או לחברת אוטובוסים).

מה שכן, כרטיס אחד (או אפליקציה) ואתם מסודרים, תיקוף בכניסה תיקוף ביציאה. בלי בלאגנים, בלי לחשוב על איזורים. 

 

מתפקד די טוב שבע ימים בשבוע, אבל ממש לא בלילה המאוחר (בטח שלא בשעות הקטנות של הלילה בבין עירוני).

בסך הכול אפשר להגיע לאן שרוצים, הבעיה שיקר.

בין ערים? רק תחצ, אין מה להוציא את האוטו. אבל לכפרים כפרים - לא תגיע (לא שיש כול כך מה לחפש שם מעבר לחוות/טבע). 

וכמובן שאם נוסעים למקום ספציפי שהוא לא בעיר גדולה - זה יקח זמן. אבל אני חושב שזה בכול מקום ככה.

 

מהניסיון שלי, הכול מגיע (יחסית) בזמן. אבל כמו בכול דבר - יכולות להיות תקלות. 

יש אנשים שמתלוננים שכול הזמן יש איחורים או תקלות - אני לא חוויתי משהו שהייתי קורא לו בעייתי.

 

אבל יקר. נסיעה מהבית לעבודה (20 קילומטר - רכבת ואז אוטובוס) עולה לכיוון 6 יורו, והולכים לייקר את זה עוד. המעסיק על פי החוק מחוייב להחזיר רק 20 וקצת סנט על כול קילומטר, עם סכום מקסימלי נמוך - כול דבר מעבר הוא לא חייב. 

 

 

יצאה הודעה לא כזאת חיובית...

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Derish כתב:

שלמעט כמה מקרים חריגים, קהל היעד של התחב"צ העירונית/פרברית אצלכם הוא לא בדיוק אנשים שעושים זאת משיקולי נוחות או יעילות

לא כ״כ מסכים.

במטרופולינים הגדולים - כ ו ל ם משתמשים בתחבורה ציבורית - מהכי עני עד הכי עשיר.

מחוץ לעיר באיזורים הפרברים - כולם משתמשים ברכבים פרטיים.

 

זה לפחות ההבחנה שלי (שאולי איזורית - אבל כן על פני איזורים מכל מני מעמדים סוציואקונומיים)

 

פחות יש פה הפרדה של יש לך כסף = יש לך אוטו , אין לך כסף = אתה באוטובוס בכנות ממה שנתקלתי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, ב-1980 הייתי בהולנד איזה 6 שבועות ולמדתי שמכוונים שעון שויצרי לפי הרכבת ההולנדית, וגם אוטובוס היה גומר קו של 25 ק״מ בטווח של חצי דקה מלוח הזמנים. וגם התוודעתי לראשונה לשיטת התמחור לפי טבעות מרחק עם כרטיס קרטון שנקרא strippenkaart. וגם למבקרי כרטיסים מפחידים, אבל ממש מפחידים. נסיעה עירונית עלתה קצת פחות מגולדן, אבל אין לי מושג איך לתרגם את זה למטבע עכשווי.

 

25 שנה אחר כך ביקרתי בהולנד ושמעתי לא מעט תלונות על הדרדרות השירות, במיוחד הדיוק. הייתי צריך להגיע באיזה יום ראשון מאמסטרדם לבריסל. הרכבת איחרה יותר משעתיים ושינתה את המסלול, כך שהנוסעים לאנוורפן לא הגיעו ליעדם. 

 

ומצד שני - לאשתי יש קרבת משפחה שגרה בטורונטו. בשנים האחרונות ביקרה בארץ מספר פעמים, ומבחינתה האטרקציה הכי גדולה היתה רכבת ישראל. לך תבין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, sperial כתב:

 

25 שנה אחר כך ביקרתי בהולנד ושמעתי לא מעט תלונות על הדרדרות השירות, במיוחד הדיוק

תגיע עכשיו תשמע עוד יותר תלונות.

אבל בתכלס? עובד ועובד טוב. 

כן יש סיפור עם ההעלאות מחיר והלולאה המטומטמת שבה הם תקועים שמובילה לדירדור השירות שהחלה בזמן הקורונה. ויש בעיה של כוח אדם (למרות שאני לא מבין למה).

כול איחור שהוא בקו בין לאומי - לא כול כך מטריד אותי, בעיקר כי זאת בעיה של שני המדינות (ומפה גם גופים שונים) ולך תדע איפה באמת התקלה. הרי NS (חברת הרכבות המרכזית בהולנד - אם כי לא היחידה) לא באמת אחראים אם משהו פתאום קורה בצד הבלגי/גרמני.

ואם מחר אני צריך להיות בהארלם או בהאג - אין באמת סיבה להוציא את האוטו, עולה לרכבת ומגיע בזמן ומהר יותר מאשר עם האוטו וכמובן לא צריך לשלם על חניה.

ומהצד השני, לפני שנה הייתי צריך להגיע לאיזו פגישה ב Uden - כפר עם 36 אלף איש - לכאורה יש תחצ והגעתי. אבל זה לקח לי איזה שעה וחצי במקום 40 דקות עם האוטו.

 

אגב, לפי המחשבון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ההולנדית, חולדן אחד ב 1980 שווה ל 1.25 יורו כיום. נסיעה קצרה באוטובוס עוברת את ה 2 יורו די מהר (בטח אם מתחשבים במרחק ובכמה זמן זה לוקח על אופניים). 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לחשב לא במונחי אינפלציה אלא במונחי כוח קניה, אבל זה לא באמת חשוב. וכשאני מנסה להזכר כמה עולות נסיעות עירוניות בכל מיני מקומות אז נדמה לי ש-1.5-2 אירו לנסיעה זה אומדן די סביר. אפילו אצלנו זה 1.5 אירו (6 ש״ח)

 

אגב, יש לי 3 בנות דוד בהולנד, רק לבעלה של אחת מהן יש רישיון נהיגה, שאותו הוציא כנראה רק כשגרו מספר שנים במינכן. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקומיים (כן, שוב, "אירופה", הבנתי) מתלוננים לא פעם על התחבורה הציבורית.

בוא נודה שיש פה דברים מאוד ישנים, בעיני.

 

אבל בתור אחד שבא מישראל, שבה תחבצ היא מילה גסה, אני ממש מבסוט ממנה.

תמיד יש מה לשפר, אבל היא אחלה, אולי ב-50 שנה הקרובות יוסיפו מיזוג, אבל אני סקפטי.

ימשיכו חשבת עם מניפות

  • רעיון טוב! 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, David32 כתב:

הולנד, תלוי את מי שואלים.

 

הזכרת לי את הרושם המעורב שהותיר אצלי הביקור האחרון באמסטרדם:

 

מצד אחד - כששכחתי לתקף את הכרטיס שלי ב-NS וחוייבתי באיזה שלושים יורו על נסיעה קצרה, מרכז השירות בתחנת הסנטרל שלהם זיכה אותי מהר וללא ויכוחים.

 

מצד שני - כשבאיזה ערב תיקפתי את היציאה בכרטיס אשראי לא נכון (סיבוס/תןביס) המחסום עדיין נפתח. קלטתי רק למחרת מה קרה שם ועם החזרה לספרד כתבתי ואז טלפנתי ל-NS עם הצעה לשלם את החמישה יורו שהם בחיים לא יצליחו לגבות מהכרטיס ההוא. לקח איזה שלוש או ארבע שיחות טלפון שבמהלכן טרטרו אותי בין NS לחברה שאחראית על התיקוף עד שהתייאשתי מלעשות את הדבר הנכון. בכל אחת מהשיחות האלה פקיד אחד יותר מטומטם ופסיבי מהשני לא הצליחו להבין איך הגעתי למצב המתואר, ובמקום להציע פתרון - רק חזרו כמו רובוט על זה שהייתי צריך לעשות ככה וככה. וזה אחרי שאני התקשרתי אליהם, כן? ז"א זה לא שתפסו אותי מבצע את העבירה בזמן אמת או אפילו בדיעבד.

 

אני מפחד לחשוב מה היה קורה אילו הייתי צריך לפתור מול חבורת הדפקטים חסרי המוח האלה בעיה אמיתית, ומאחל לכל אחד ואחד מהם לקבל שירות לקוחות דומה בעתיד, כשינסו לקבוע תור לאורולוג.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, ariel000 כתב:

עם ובלי קשר, יש עדיין מוניות שירות בארץ?

ביקשת? קיבלת.

 

מבקר המדינה מצא שאם פעם היו בארץ 2500 מוניות שירות נותרו 59.

 

אגב, אמנם שייך לשרשור המקביל, אבל האחראי קיבל היום קידום.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Derish כתב:

ובמקום להציע פתרון - רק חזרו כמו רובוט על זה שהייתי צריך לעשות ככה וככה.

זאת הדרך שלהם להגיד חלאס עזוב אותנו. אין בעיה.

בדיוק לפני שעה ניהלתי שיחה על זה... בחוזה רשום שצריך לקבל אישור למשהו, אבל אף אחד לא יתן לך אישור בכתב, פשוט לא יאכפו את זה. 

 

לפני כשעה, Derish כתב:

כשינסו לקבוע תור לאורולוג.

הרופאה בהולנד זה משהו מיוחד. אז זה בדיוק מה שיש להם בתור לאורולוג. הם אפילו לא מודעים לזה שזה לא בסדר, ובסופו של דבר נראה שאחרי ששורף לך מספיק חודשים בפיפי אתה מתרגל שזה ככה ומתעלם מזה. 

יש לי קולגה עם בעיה רפואית, חודשים סבל ממנה סתם עד שאמר לי "דוד עכשיו אני מבין למה אתה מתכוון". אגב, עדיין לא טופל, עוד מעט הוא שנה עם זה. 

 

 

לגבי המיזוג, חברה, זה לא מפריע להם באמת, זה טבעי מבחינתם וזה בסדר. אתם צריכים להתרגל וזהו. 

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 והנחות ללא מעט אוכלוסיות, והתשלום באפליקציה עם חישוב הנחות בזמן אמת שפועל יפה בכל אמצעי התחב״צ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...