Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי אלטו - החלפת שמן גיר (אוטומט)


מעבר לפיתרון נפתר ע"י tamir3000,

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

עוד מעט 11 שנה ולפי ספר הרכב נדרש להחליף שמן גיר.

השמן המקורי הדרוש הוא SUZUKI ATF 3317 שעולה 200שח לליטר , מתוך 5.25 ליטר לפי ספר הרכב. 

או לחילופין MOBIL ATF 3309 שעולה באזור ה90 שח לליטר 

 

ההפרש במחיר די גדול (500 לעומת 1000שח) האם ישנה עדיפות יותר למקורי ? יש דרך להזמין מחול? (לא מצאתי באמזון משהו מתאים)

והאם זה בדיוק 5.25 ליטר או שפחות (לא כל השמן ירד כנראה)

אם מישהו החליף אשמח לעצה 

 

תודה

פורסם

אני החלפתי ל Suzuki sx4 סאדן 2010 ל mobil

קניתי במשה חלפים בערך ב 70-80 לליטר נכנס בערך 3.8 ליטר ההחלפה חלקית בלי לפרק את הקארטר

כבר שנתיים עברו ואין שום תקלה עם הגיר

 

פורסם (נערך)

עברתי במסמכים שלי ומצאתי שצריך למלא לאלטו 3.3 ליטר כאשר מרוקנים דרך הפקק ריקון (2 ליטר נשארים בפנים)

אך בקטלוג של אוטודאטה רשום להשתמש רק במוצר המקורי...

 

image.jpeg.02ba17b3a1c6dbd0a566408c7cbd5d37.jpeg

 

בתאריך 12.8.2024 בשעה 15:45, רפאל ק. כתב:

אני החלפתי ל Suzuki sx4 סאדן 2010 ל mobil

קניתי במשה חלפים בערך ב 70-80 לליטר נכנס בערך 3.8 ליטר ההחלפה חלקית בלי לפרק את הקארטר

כבר שנתיים עברו ואין שום תקלה עם הגיר

 

 

בהחלפה חלקית זאת אומרת רק לרוקן את הבורג ריקון?

והאם התחלופה של המוביל יותר קצרה? (שנים\ק"מ)

 

עוד דבר שמצאתי אצלי ברישומים זה שהמחיר נוזל 3317 אצל היבואן עלה כמעט פי 2 בשש שנים

מתוך קובץ קטלוג מחירים של שנת 2018 והמחיר לליטר 131שח (153שח כולל מעם)

 

image.thumb.jpeg.0521003bc43577b83bed3825dc70dbea.jpeg

 

וכיום (2024) לאחר כל "העלעות המחירים" ( רק שמחירון הרכב רק יורד...) המחיר עומד על 224שח (262שח כולל מעם)

 

image.thumb.png.b22b478a236f52c621a5970b4df90c2d.png

 

רק שבהודו עולה 44שקל ... (פחות מי 1000 רופי)

אז שוב נשאלת השאלה , האם יש דרך ליבא לארץ עצמאית?

עריכה אחרונה על ידי poune
פורסם
לפני 13 דקות, poune כתב:

עברתי במסמכים שלי ומצאתי שצריך למלא לאלטו 3.3 ליטר כאשר מרוקנים דרך הפקק ריקון (2 ליטר נשארים בפנים)

אך בקטלוג של אוטודאטה רשום להשתמש רק במוצר המקורי...

 

image.jpeg.02ba17b3a1c6dbd0a566408c7cbd5d37.jpeg

 

 

בהחלפה חלקית זאת אומרת רק לרוקן את הבורג ריקון?

והאם התחלופה של המוביל יותר קצרה? (שנים\ק"מ)

 

עוד דבר שמצאתי אצלי ברישומים זה שהמחיר נוזל 3317 אצל היבואן עלה כמעט פי 2 בשש שנים

מתוך קובץ קטלוג מחירים של שנת 2018 והמחיר לליטר 131שח (153שח כולל מעם)

 

image.thumb.jpeg.0521003bc43577b83bed3825dc70dbea.jpeg

 

וכיום (2024) לאחר כל "העלעות המחירים" ( רק שמחירון הרכב רק יורד...) המחיר עומד על 224שח (262שח כולל מעם)

 

image.thumb.png.b22b478a236f52c621a5970b4df90c2d.png

 

רק שבהודו עולה 44שקל ... (פחות מי 1000 רופי)

אז שוב נשאלת השאלה , האם יש דרך ליבא לארץ עצמאית?

בזמנו שרציתי לעשות את ההחלפה עשיתי בדיקה ב 2 מוסכים מורשים של סוזוקי, ובשנהם לא השתמשו לא ב mobil ולא במקורי, אתה יכול בעצמך להרים טלפונים לבדוק.

אם הספר רכב מתיר להשתמש ב  mobil אני לא רואה סיבה לשלול.

כן החלפה חלקית זה רק בבורג ריקון

הוציאו את הנוזל לכוס מדידה כדי לוודא בדיוק כמה יצא

פורסם

נראה שאתה מאוד קפדן. 

יכול להעיד מהחלפה עצמאית בטויוטה הישנה שלי, גיר פלנטרי 4 הילוכים של אייסין, שאחרי מספר החלפות של דקסרון 3 הגיר עדיין עובד מצוין. 

לא מקפיד על יצרן השמן אלא רק מחליף כל 80000 בערך. 

דרך פקק הריקון יוצאים 3 ליטרים, ודרך המדיד מכניס 3 ליטר חדשים. 

קח בחשבון שבאלפי הקילומטרים הראשונים אחרי ההחלפה, הגיר קצת מחליק בהחלפות עד שהשמן מתלכלך קצת.

אח"כ זה מסתדר. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, poune כתב:

שנת 2018 והמחיר לליטר 131שח (153שח כולל מע"מ)...וכיום (2024) לאחר כל "העלאות המחירים" המחיר עומד על 224שח (262שח כולל מע"מ).

אפשר למצוא משהו באמצע:

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-גיר-אוטומט-מקורי-סוזוקי-suzuki-at-oil-3317

 

לפני כשעה, poune כתב:

בהחלפה חלקית זאת אומרת רק לרוקן את הבורג ריקון?

רק תוודא שאתה מסוגל לפתוח את פתח המילוי קודם לפתיחת זה של הריקון.

  • רעיון טוב! 1
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 13.8.2024 בשעה 19:23, Tom_22 כתב:

אפשר למצוא משהו באמצע:

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-גיר-אוטומט-מקורי-סוזוקי-suzuki-at-oil-3317

 

רק תוודא שאתה מסוגל לפתוח את פתח המילוי קודם לפתיחת זה של הריקון.

כן , תמיד קונה משם.

 

לתיבת הילוכים אוטומטית אין פקק מילוי ,יש רק פקק ריקון.

הפקק ריקון נסגר עם טורק של 17נמ. בשביל זה הטורק.

 

מסיבה מוזרה בריקון יצא קצת יותר מ2 ליטר , היה צריך לצאת 3.3 ליטר.

ניסיתי לשים את הרכב בשיפוע עם ג'ק אבל לא עזר. גם במילוי נכנס רק 2 ליטר והמדיד מראה מלא באזור של השמן קר (זה גם בקו שלפני הירקון).

 

האם עשיתי משהו לא נכון בריקון? הייתי צריך לפרק את הכל אגן השמן מלמטה? 

IMG_20241004_092708.jpg

IMG_20241004_103931.jpg

פורסם
בתאריך 4.10.2024 בשעה 10:52, poune כתב:

כן , תמיד קונה משם.

 

לתיבת הילוכים אוטומטית אין פקק מילוי ,יש רק פקק ריקון.

הפקק ריקון נסגר עם טורק של 17נמ. בשביל זה הטורק.

 

מסיבה מוזרה בריקון יצא קצת יותר מ2 ליטר , היה צריך לצאת 3.3 ליטר.

ניסיתי לשים את הרכב בשיפוע עם ג'ק אבל לא עזר. גם במילוי נכנס רק 2 ליטר והמדיד מראה מלא באזור של השמן קר (זה גם בקו שלפני הירקון).

 

האם עשיתי משהו לא נכון בריקון? הייתי צריך לפרק את הכל אגן השמן מלמטה? 

IMG_20241004_092708.jpg

IMG_20241004_103931.jpg

מה שיצא זה מה שצריך להיכנס. 

עשית בעצם החלפה חלקית של השמן כיוון ששאר הכמות נמצאת בממיר המומנט. 

בכל מקרה זוהי ההחלפה המומלצת לגירים אוטומטיים, כיוון שבהחלפה מלאה עלולות לצוץ בעיות החלקה בהעברת ההילוכים. 

עשה החלפה כזו כל 80000 או 100,000 ק"מ ולא יהיו לך בעיות. 

 

פורסם (נערך)
לפני 23 שעות, tamir3000 כתב:

מה שיצא זה מה שצריך להיכנס. 

עשית בעצם החלפה חלקית של השמן כיוון ששאר הכמות נמצאת בממיר המומנט. 

בכל מקרה זוהי ההחלפה המומלצת לגירים אוטומטיים, כיוון שבהחלפה מלאה עלולות לצוץ בעיות החלקה בהעברת ההילוכים. 

עשה החלפה כזו כל 80000 או 100,000 ק"מ ולא יהיו לך בעיות. 

 

לא היו שום בעיות או שינוי בנהיגה.

החלפה מומלצת של יצרן זה 165k או במצב שלי 11 שנה. הרכב עבר רק 110k.

לפי בדיקה באוטודאטה יצא שכמות נוזל שהוצאתי זהה לכמות נוזל גיר בתיבת הילוכים ידנית (2.2), שזה מאוד מוזר (להחלפה חלקית) , היה צריך לצאת לפחות 3 ליטר במצב שלי, בגלל זה החששות.

 

לא מצאתי איזכור בנושא הפילטר גיר, האם יש כזה דבר באלטו?

שצריך להוריד את כל האגן למטה ולהחליפו ביחד עם האטם.

 

 

תודה

איליה

בתאריך 6.10.2024 בשעה 14:05, Denisius כתב:

יש לך במקרה מדריך או וידאו של איך מחליפים שמן גיר באלטו אוטומטית?

ההחלפה אינה קשה , רק לזהות את האגן של תיבת הילוכים אוטומטית ויש בתחתית שלה בורק אום 14ממ , לפתוח ולרוקן למיכל אגירה, ולמלא נוזל חודש דרך מדיד מדידה של נוזל הגיר. רצוי להיעזר במשפך קטן.

IMG_20241007_145056.jpg

IMG_20241007_145137.jpg

IMG_20241007_145202.jpg

עריכה אחרונה על ידי poune
  • רעיון טוב! 1
  • פיתרון
פורסם

לא הייתי מפרק אגן רק בשביל הפילטר. 

זהו פילטר רישתית גס הלוכד שבבי מתכת יחסית גדולים ולא משקעי בלאי מצמדים.

בהנחה שהגיר תקין ואין בו שבר או התפרקות של רכיב, הייתי ממשיך להחליף שמן בצורה היזומה הזאת ללא פירוק אגן. 

במידה ונאלצת לפרק אגן מאיזושהי סיבה תוכל גם לבדוק את הפילטר. 

 

  • חודש מאוחר יותר...

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...