Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפרכת קונספירציה או שלא בנוגע להטענת סוללה ברכב חשמלי


יוסף2435

פוסטים מומלצים

שלום לכולם הנני בעלים של רכב מסוג ג’ילי גאומטרי חשמלי כמובן 

שמעתי וקראתי לא מעט על עניין הטענת הסוללה של הרכב שאומרים שלא כדי שהסוללה תגיעה לפחות מעשרים אחוז ולא מומלץ לטעון אותה על בסיס קבוע יותר מ 100 אחוז 

 

בשיחה עם ג’ילי עצמם נאמר לי שאין לכך שום חשיבות !!

 

מה לדעתכם צריך לעשות 

ועוד שאלה מענינת האם הסוללה עם הזמן אמורה לאבד מכוחה (מן הסתם שכן)  כאחד שיש לו הרחבת אחריות ל 10 שנים ולא מוזכר כלל בדפי האחריות שקיבלתי מהחברה איזכור לנושא כלומר אם אני מגיעה בעוד 5 שנים עם סוללה שלא מתפקדת כראוי על החברה לתקן אותה כאיחו הם מבחינתם אומרים שהיא תתפקד כל השנים הללו בצורה מלאה 

מה אני מפספס 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לטעון סוללה מעל ל-100% ?   אולי זה רק אני, אבל אינני מבין כיצד זה אפשרי.

סוללה אפשר לטעון עד 100%. לא יותר מזה.  כאשר היא נשארת במצב טעינה, מערכת ניהול הטעינה אמורה להפסיק את הטעינה.

אינני יודע כיצד המערכת ברכב עובדת, אך אם זה כמו בסוללות של טלפון סלולרי (ונראה לי הגיוני שזה המצב), המערכת מנתקת את הטעינה כאשר הסוללה מגיעה ל-100%. כאשר הסוללה יורדת ל-99%, אז המערכת מאפשרת חידוש טעינה.

אם זה אכן המצב (ואני מאמין שזה כך), אז לאורך זמן זה פוגע בסוללה.

כמו כן, שימוש מרובה בטעינה מהירה - פוגעת בסוללה.

עכשיו בדקתי בגוגל, וראיתי את האתר של ג'ילי שם מדובר על הסוללה (מצורף קישור). משתמשים בסוללת ליתיום-יון (כמו בטלפון סלולרי), כך שהסוללה מוגבלת למספר מסויים של טעינות (סדר גודל של לפחות כמה אלפי טעינות כאשר מדובר בטעינה איטית).

https://geely.co.il/article/electric-car-battery

 

בעקרון, יצרן רכב מגדיר ירידה סבירה באיכות סוללה. צריך לבדוק בתנאי האחריות/ ספר רכב וכו'.

ג'ילי מציעה הארכת אחריות על הסוללה, ובתקנון הם מגדירים ירידה בקיבולת של סוללה עד 40% בנהיגה רגילה (בתקופת הארכת האחריות) כדבר תקין.    אינני יודע כיצד זה מוגדר מבחינתם בתקופת האחריות ה"רגילה".

https://geely.co.il/care/GEELY WARRANTY EXTENSION

 

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, guya72 כתב:

לטעון סוללה מעל ל-100% ?   אולי זה רק אני, אבל אינני מבין כיצד זה אפשרי.

סוללה אפשר לטעון עד 100%. לא יותר מזה.  כאשר היא נשארת במצב טעינה, מערכת ניהול הטעינה אמורה להפסיק את הטעינה.

אינני יודע כיצד המערכת ברכב עובדת, אך אם זה כמו בסוללות של טלפון סלולרי (ונראה לי הגיוני שזה המצב), המערכת מנתקת את הטעינה כאשר הסוללה מגיעה ל-100%. כאשר הסוללה יורדת ל-99%, אז המערכת מאפשרת חידוש טעינה.

אם זה אכן המצב (ואני מאמין שזה כך), אז לאורך זמן זה פוגע בסוללה.

כמו כן, שימוש מרובה בטעינה מהירה - פוגעת בסוללה.

עכשיו בדקתי בגוגל, וראיתי את האתר של ג'ילי שם מדובר על הסוללה (מצורף קישור). משתמשים בסוללת ליתיום-יון (כמו בטלפון סלולרי), כך שהסוללה מוגבלת למספר מסויים של טעינות (סדר גודל של לפחות כמה אלפי טעינות כאשר מדובר בטעינה איטית).

https://geely.co.il/article/electric-car-battery

 

בעקרון, יצרן רכב מגדיר ירידה סבירה באיכות סוללה. צריך לבדוק בתנאי האחריות/ ספר רכב וכו'.

ג'ילי מציעה הארכת אחריות על הסוללה, ובתקנון הם מגדירים ירידה בקיבולת של סוללה עד 40% בנהיגה רגילה (בתקופת הארכת האחריות) כדבר תקין.    אינני יודע כיצד זה מוגדר מבחינתם בתקופת האחריות ה"רגילה".

https://geely.co.il/care/GEELY WARRANTY EXTENSION

 

 

אוקיי כנראה לא הייתי מובן 

לא התכוונתי שניתן לטעון יותר מ 100 אחוז,התכוונתי לומר שבחברות הרכב טוענים שלא מומלץ לטעון את הסוללה עד 100 אחוז אלא מומלץ לטעון עד 80 אחוז וכן לא לרדת לרמה של 0 אחוז אלא להגיעה לכל היותר ל 20 אחוז כך זה שומר על חיי הסוללה 

והקטע הוא שבגילי אומרים שאין לזה משמעות בכלל 

ועוד נושא ,שלא מפורט בכתב האחריות הדי ארוך יש לומר,משהו בנוגע לזה כך שמבחינתם הסוללה אמורה לתפקד כיאות לאורך כל תקופת האחריות 

איפה ראית שהם מגדירים ירידה של 40 אחוז מעניין לדעת 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, guya72 כתב:

אינני יודע כיצד המערכת ברכב עובדת, אך אם זה כמו בסוללות של טלפון סלולרי (ונראה לי הגיוני שזה המצב), המערכת מנתקת את הטעינה כאשר הסוללה מגיעה ל-100%. כאשר הסוללה יורדת ל-99%, אז המערכת מאפשרת חידוש טעינה.

אם זה אכן המצב (ואני מאמין שזה כך), אז לאורך זמן זה פוגע בסוללה.

זה טעות... אלא אם כן אתה מדבר על מכשירים מאד ישנים שאני כבר לא מאמין שמשהו משתמש בהם.

 

למעשה המטען נמצא בטלפון עצמו, ומה שאתה מחבר אליו זה מקור כוח. כאשר הטלפון טעון 100% אז ההטענה נפסקת, הסוללה לא נפרקת, והטלפון רץ ישירות מהספק כוח. ככה שלמעשה לחבר את הטלפון למטען לזמן בלתי מוגבל לא פוגע בסוללה כלל. אם תרצה לבדוק את זה תעשה נסיון עם טלפון/לפטופ עם סוללה נשלפת ותוציא אותה בזמן שמחובר להטענה... ימשיך לעבוד כאילו כלום.

 

במקרה של רכבים חשמליים אין סוללה אחת, יש אלפים. זה מודול סוללה שכולל המון סוללות קטנות. מחשב הטעינה יודע להטעין רק את הסוללות שזקוקות לכך ולא את כל המודול עצמו.

 

אני לא כימאי או מהנדס בתחום אז לצערי אין לי תשובה לשאלה של פות''ש.. אבל בגדול אני בדעה שעדיף לעקוב אחרי הוראות יצרן בהינתן חוסר מידע מוכח אחר.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאמרו לך נכון.

כל סוללת ליטיום תסבול מהתקצרות חייה כשהיא נמצאת כל הזמן ב100% או פחות מ20%.

 

להערכת חיי סוללת ליטיום מומלץ להחזיק אותה תמיד בטווח של בין 50% עד ל80%

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Gavrik כתב:

מה שאמרו לך נכון.

כל סוללת ליטיום תסבול מהתקצרות חייה כשהיא נמצאת כל הזמן ב100% או פחות מ20%.

 

להערכת חיי סוללת ליטיום מומלץ להחזיק אותה תמיד בטווח של בין 50% עד ל80%

כן אבל העניין שבגילי טוענים שאין לכך שום חשיבות 

ויש לי אחריות של 10 שנים על הסוללה אז מה יכול להיות 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאומר טעינה בתדירות תכופה יותר? זה אמנם לא ייקצר את חיי הסוללה, אם הבנתי נכון, מה עם מספר הטעינות, אין הגבלה כלשהי? 

זה לא מקצר את סך הטעינות שסוללה יכולה להיטען?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אינסוף תיאוריות לגבי מרווח SOC אופטימלי. ככל שזה נוגע לסוללות ליתיום-יון, הקונצנזוס מדבר על 20%-80% ככלל, וטעינות גבוהות\פריקות עמוקות יותר בעת הצורך, למשל נסיעה ארוכה שלפניה תתבצע טעינה עד 100%.

טעינות DC מהירות מחייבות תשומת לה רבה יותר כי SOC גבוה מכ-80% גורם להתחממות התאים, רוצח מספר אחת של הסוללה. זכור גם לא להשאיר את הסוללה במצב מלא 100% לאורך זמן (למשל בחניה בבית אם נוסעים לחו"ל או משהו), וגם לא רצוי להשאיר אותה עם אחוזים בודדים.

 

אני לא הייתי סומך יותר מידי על מה שאנשי ג'ילי היו אומרים לי בעניין טעינה עד 100% בדיוק כמו שאני לא סומך על אנשי היבואן של הרכב החשמלי שלי, וקראתי מספיק חומר בשלוש השנים האחרונות כדי להבין למה 20%-80% הוא הטווח בו כדאי לסוללת הליתיום-יון שלי לשהות בו ביום-יום, ואני - עם צרכי הנסועה שלי - מסתדר מצויין עם טעינות בטווחי SOC אלה.

  • אהבתי 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה שרשור בעבר על בעל ג'ילי שיצא מירושלים לתל אביב עם סוללה מלאה (או כמעט מלאה) ובירידה בכביש 1 הרכב כבה בגלל טינת יתר או משהו כזה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, X9500 כתב:

יש אינסוף תיאוריות לגבי מרווח SOC אופטימלי. ככל שזה נוגע לסוללות ליתיום-יון, הקונצנזוס מדבר על 20%-80% ככלל, וטעינות גבוהות\פריקות עמוקות יותר בעת הצורך, למשל נסיעה ארוכה שלפניה תתבצע טעינה עד 100%.

טעינות DC מהירות מחייבות תשומת לה רבה יותר כי SOC גבוה מכ-80% גורם להתחממות התאים, רוצח מספר אחת של הסוללה. זכור גם לא להשאיר את הסוללה במצב מלא 100% לאורך זמן (למשל בחניה בבית אם נוסעים לחו"ל או משהו), וגם לא רצוי להשאיר אותה עם אחוזים בודדים.

 

אני לא הייתי סומך יותר מידי על מה שאנשי ג'ילי היו אומרים לי בעניין טעינה עד 100% בדיוק כמו שאני לא סומך על אנשי היבואן של הרכב החשמלי שלי, וקראתי מספיק חומר בשלוש השנים האחרונות כדי להבין למה 20%-80% הוא הטווח בו כדאי לסוללת הליתיום-יון שלי לשהות בו ביום-יום, ואני - עם צרכי הנסועה שלי - מסתדר מצויין עם טעינות בטווחי SOC אלה.

איך אתה מגביל את הטעינה שלא תהיה למאה אחוז עי אפליקציה ?

ועוד פרט חשוב למה לשבור את בראש יש אחריות של 10 שנים במקרה שלי

בעיות שיכולות לצוץ יתוקנו בהתאם לאחריות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, דג כתב:

ה טעות... אלא אם כן אתה מדבר על מכשירים מאד ישנים שאני כבר לא מאמין שמשהו משתמש בהם.

 

למעשה המטען נמצא בטלפון עצמו, ומה שאתה מחבר אליו זה מקור כוח. כאשר הטלפון טעון 100% אז ההטענה נפסקת, הסוללה לא נפרקת, והטלפון רץ ישירות מהספק כוח. ככה שלמעשה לחבר את הטלפון למטען לזמן בלתי מוגבל לא פוגע בסוללה כלל.

 

אז למה הטלפון שלי מווסת את ההטענה שלו בלילה כך שהוא יגיע ל-100% בזמן שהשעון המעורר יצלצל?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגמר עידן המטענים ה"טפשיים" - כל נושא הטעינה במחשבים ניידים, מכשירים סלולריים ומכוניות כמובן - מנוהל על ידי תוכנה. תחבר מה שאתה רוצה כמה שאתה רוצה, התוכנה תווסת ותטעין מה שצריך ואיך שצריך, בצורה הרבה יותר חכמה, חסכונית, יעילה ושומרת על הסוללה מכל שמועה שרצה בווצאפ.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה אומר "דיברתי עם ג'ילי"? ג'ילי זה לא בן אדם. אתה דברת עם איש מכירות, שמתאים לו להגיד שאין בעיה להטעין עד 100%,באופן קבוע.

הבעיה היא שג'ילי משתמשים בסוללה עם כימיה מאד נפוצה, ויש עליה עשרות מחקרים שמוכיחים שטעינות קצרות על אחוזים סביב 50% מאריך דרסטית את חיי הסוללה.

אין בעיה להטעין את הרכב ל100% ואז תוך כמה שעות לנסוע ולהוריד את המטען בסוללה.

אין בעיה לנסוע עד האחוז האחרון של הסוללה, ואז להתחבר להטעין.

יש בעיה להשאיר את הסוללה לאורך זמן טעונה מעל 90% אובריקה מתחת 10%

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, יוסף2435 כתב:

איך אתה מגביל את הטעינה שלא תהיה למאה אחוז עי אפליקציה ?

ועוד פרט חשוב למה לשבור את בראש יש אחריות של 10 שנים במקרה שלי

בעיות שיכולות לצוץ יתוקנו בהתאם לאחריות 

מעבר לאפליקציה, בחלק מהדגמים אפשר להגדיר במסך הרכב באיזה אחוז אתה רוצה שהטעינה תסתיים. אצלי אי אפשר.

 

לגבי האחריות... אתה יכול לא לשבור את הראש ולסמוך עליה, אבל לא בהכרח זו האיסטרטגיה הנכונה. קודם כל, בדרך כלל - תלוי דגם - האחריות עשויה להיות מופעלת כשיש ירידה של 30% מקיבולת הסוללה אבל לדעתי אתה תעדיף שקיבולת הסוללה שלך תאפשר את מקסימום הטווח ולא 80% או 71% ממנו. בנוסף, זה לא נקבע על סמך מה שלוח המחוונים מראה לך כי זה שעל הלוח מוערך על סמך אופי הנסיעות הקודמות שלך כך שרק בדיקה במוסך תאפשר לדעת מתי באמת נשארו לך 50 קוט"ש מה-70 המקוריים או מה שיש לך בג’ילי.

 

מעבר לכך, סוללה לא פשוט נגמרת לה ככה סתם לחלוטין, סביר להניח שירידת הטווח, אם וכאשר תתחיל, תהיה בגלל מודול בודד שהתעייף או כמה במקביל, ואז זו התנהלות מול מוסך, זמינות חלפים וכו’. כמובן שזה יכול לחזור על עצמו באופן תיאורטי עד קץ תקופת האחריות, אז לדעתי האישית עדיף כנראה להתנהל עם הסוללה באופן שישמור עליה כמה שניתן ולא בהכרח לסמוך על זה שבעיות יטופלו כשיצוצו, כי זה יהיה כרוך בכאב ראש מצידך. נכון שגם נסיעה במגבלות 20-80 אחוז עלולה להיות כרוכה בכאב ראש, אז כל אחד ומה שמתאים לו.

  • אהבתי 2

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...