Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 12 דקות, falou כתב:

16 ק״ג זה הרבה לאופני זנב קשיח. עכשיו אלפייה זה רק הבולם (נגיד כולל התקנה),

לא נורא בכלל. ז"ק קרבון שלי שוקלים על הנייר 11.5 ק"ג. בפועל עם כל המתקונים + מים = כ-14.5

מה עם צמיגים?

מחליפים.נקודה. תחזוקה שוטפת.

השרשרת תקינה?

מחליפים אם יש צורך. תחזוקה שוטפת.

המעביר?

הוא טוען שתקין. גם אם צריך להחליף, ברמות האלה עלות סבירה מאוד.

המיסבים כולם (המתלה הזה הוא לא פשוט)?

פות"ש טוען שהאופניים במצב טוב מאוד למעט הבולם החסר.

גלגשים תקינים? בטוח לא צריך להחליף קסטה?

כנ"ל

החישוקים מיושרים?

כנ"ל

הבולם הקדמי, הוא עובד או חורק?

כנ"ל

 

בתור פרוייקט DIY זה יכול להיות מעניין, למי שיודע לעשות לבד. בשביל מי שרוצה אופניים שייסעו וזהו, ממש לא.

ברור. הכי קל לקנות חדש, אבל הכי כיף להשמיש משהו במקום לזרוק.

לא ראיתי את האופניים, אבל לפי התמונה והתיאור הם באמת במצב סבבה.

צמיגים ופנימיות+חומר, מעריך בכ-300 לשני הצדדים, שרשרת כ-100, ואיזה כיסוי ג'ל למושב עוד 100...

במבט שני על התמונה, הייתי חושב יותר בכיוון של לקבע את תת השילדה לשילדה הראשית בצורה ישירה

ולאו דווקא עם מוט שידמה בולם נעול.

הייתי מחפש משהו מתאים בסגנון של אומגה לצנרת, או מתחום השאקלים.

בסה"כ נראה לי שעם השקעה של קצת זמן וכמה מאות שקלים אפשר לקבל זוג אופניים יעיל ושימושי.

 

WhatsAppImage2024-01-12at17_25.07_3d8d5e50.thumb.jpg.f0bfbaf19daca394f97817745dc682cc.jpg

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 7 דקות, BoazB11 כתב:

לא נורא בכלל. ז"ק קרבון שלי שוקלים על הנייר 11.5 ק"ג. בפועל עם כל המתקונים + מים = כ-14.5

 

טוב שלא הוספת גם את הרוכב לעניין...

11.5 זה קל, אם כי לא קל לקרבון. הפער בין 11.5 ל-16 הוא עצום, מבחינת התחושה ברכיבה.

 

אתה מניח שהאופניים תקינים על סמך חוו״ד של מישהו שלא מבין באופניים.

השאלה היא לא האם זה פרוייקט מעניין אלא האם שווה להשקיע כסף (וזמן) באופניים האלה, כדי שישמשו אופני עיר/שבילים.

התשובה לשאלה הזו היא - לא.

 

לגבי קיבוע המתלה, אין לי הבנה כדי לדמיין איך זה ייראה, אבל כל זה עדיין מחזיר אותנו לפסקה הקודמת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, falou כתב:

11.5 זה קל, אם כי לא קל לקרבון. הפער בין 11.5 ל-16 הוא עצום, מבחינת התחושה ברכיבה.

11.5 זה על הנייר. בלי פדלים (ובטח עם הליום בצמיגים ובתוך השילדה...).

אגב, ההבדל במשקל בין שילדת קרבון לאלומיניום בגודל זהה הוא בסביבות החצי קילו, אולי פחות.

אני השקעתי בקרבון בעיקר בגלל התחושה והגמישות המיוחדת של השילדה,

ואישית אני מעדיף זנב קשיח על שיכוך מלא, שוב - בגלל התחושה הישירה ברכיבה.

 

16 ק"ג (לא באמת שקלנו, אבל סביר להניח) זה באמת כבד. למשתמש כבד.

זה בהחלט בנורמה ברמה הזו, ולשימוש מזדמן של רכיבה קצרה פעם בשבוע זה עונה על הדרישה.

 

האמת שחשבתי כמה פעמים להחזיק זוג נוסף לשימוש יומיומי, מה שאני לא עושה עם הפרינססה הספורטיבית,

ואם הייתי מוצא כזה זוג ברחוב סביר שהייתי מעמיס על האוטו ומנסה להשמיש.

 

לפני 18 דקות, falou כתב:

טוב שלא הוספת גם את הרוכב לעניין...

אני מתייחס לברוטו של כל מה שמחובר לשילדה. כי תכלס זה מה שאני מזיז...

אבל דווקא הרוכב השיל מעצמו משקל כפול מכל האופניים עצמם, ומאוד בזכותם :-)

 

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • רעיון טוב! 1
פורסם

 

לג'יטי יש שלדה לא רגילה בצורת משולש, לפחות בז"ק,  בהתאם יש הרבה דברים שדורשים התאמות מיוחדות כשרוצים להוסיף לאופניים דברים, לא מכיר את השיכוך מלא האלה, אולי זה יותר סטנדרטי שם. 

מסכים לגבי נסיעה בשיכוך מלא למטרת נסיעות עירוניות קצרות,  זה כמו להשתמש בסוזוקי סמוראי בנסיעות ארוכות קבועות בכביש מהיר, לא בשביל זה הוא נוצר ולא שם היתרונות שלו.  אופניים במשקל 16 ק"ג באזור עירוני שיש בו עליות למשל לא נשמע תענוג גדול... אם יש שדה מעניין בדרך זה כבר משהו אחר ועדיין ז"ק כנראה יספיק.

כמובן אם האופניים התגלגלו לידיך ובמחיר אפס הן שמישות ואתה רוצה רק רוצה להתחיל לרכב בסביבה אז תתחיל איתן ומשם תראה הלאה.

אולי עדיף למכור ולקנות משהו אחר...

 

פורסם
לפני 31 דקות, yb כתב:

לג'יטי יש שלדה לא רגילה בצורת משולש

יש עוד יצרנים שמתהדרים בגיאומטריה מיוחדת כזו או אחרת,

אם יש בזה באמת יתרונות מעבר לשיווק, הם באים לביטוי בתנאי קצה.

המשקל סביר, וכדי להקל על הדיווש אפשר לשים צמיגים צרים ככל הניתן ובלחץ אוויר גבוה.

היו לי זוג אופניים של GT (אוולאנש עם ה'משולש'), התקנתי עליהם סבל, רגלית וכנפיים בלי שום בעייה.

בכל מקרה - בזוג המדובר צריך להשקיע בפתרון לבולם החסר, וזו מן הסתם הסיבה שהם נזרקו ברחוב.

לדעתי ולפי התמונה והתיאור, אפשר להשמיש בעלות סבירה של פחות מאלף שקל, ולקבל אחלה אופניים.

פורסם

לא הייתי משקיע בהם.

אתה רוצה רכיבה מנהלית קנה ז"ק עם מעצורי דיסק (רצוי הידראוליים), יותר בטיחותי מהדרעק הזה.

תמיר במעמד הקנייה לטיובלס, זה יחסוך לך הרבה זמן, כסף ועצבים על פנימיות.

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

קשה להתרשם מהמצב של האופניים ללא צילומים יותר ברורים - אבל נראה כי מעבר לנושא הבולם הם זקוקים להשקעה של כמה מאות ש"ח ליישור קו (צמיגים, שרשרת, מושב בלי גלגשים וכו').

 

קח תכלה למתקן אופניים קרוב ותקבל הערכה.

 

אם אתה מחפש פתרונות זולים - אנשים מוכרים ביד 2 ז"ק לפעמים כמעט חדשים במחירי מציאה - לטעמי פתרון הרבה יותר הגיוני.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

בזבוז זמן וכסף..

בסכום שיעלה לך, תוכל לרכוש אופניים מודרניים מפירמה טובה יד 2 במצב טוב )400-700 שח )

פורסם

הייתי לוקח רצועת ראצט מכניס לחורים של הבולם החסר ומהדק

ואז עושה סיבוב טסט לאופניים. מרגיש טוב משאיר וגם זה רק על היציאה 

לא טוב שולח אותם הלאה

פורסם
לפני 6 שעות, דובצע כתב:

הייתי לוקח רצועת ראצט מכניס לחורים של הבולם החסר ומהדק

ואז עושה סיבוב טסט לאופניים. מרגיש טוב משאיר וגם זה רק על היציאה 

לא טוב שולח אותם הלאה

זה גיאומטריה אחרת לגמרי

פורסם

אפשר היום ב 800-900 שח לקנות riverside 500 משומשים שיעשו את העבודה הרבה יותר טוב מאלה.

אם המטרה זה פרויקט שיאפשר לנסוע איתם בשטח, אולי זה שווה בשביל הכיף ואיזה סרטון יוטיוב.

לעיר לא הייתי משמיש אותם, חבל.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

קצת פרופורציות:

הבחור מצא אופניים, ורוצה להשמיש אותם לרכיבות קלילות

לדעתי? אם עלות היישור קו סבירה בעיניך, לך על זה. אם לא, כמו שאמרו יש חלופות שניתן לרכוש יד שנייה במחיר סביר. 

ובכל מקרה ומצב, אם תגלה שאתה מאוהב בזה, תמיד תוכל לקנות זוג שמותאם למה שאתה צריך בהמשך הדרך.

אני הייתי הולך למכנופן כדי לקבל הצעת מחיר ליישור קו ומשם רואה אם יש טעם בכלל להתעסק עם זה- אין לי את האפשרות לבצע פרוייקטים כאלו בעצמי ובכנות אני לא מעוניין לבצע בעצמי פרוייקטים שיש בהם קשר ישיר והדוק לבטיחות המשתמש. בין היתר בגלל שאין לי ניסיון בזה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תודה לכולם על ההצעות. 

לא הולך לקנות שום אופניים, ממילא לא תכננתי. 

הולך לשים שם רכיב קשיח כרגע ולתת למכונפן לעשות את היתר. 

נראה איך הם נוסעות ואז אחליט מה לעשות איתם. 

  • רעיון טוב! 2

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני שעה, ברווז כתב:

קצת פרופורציות:

הבחור מצא אופניים, ורוצה להשמיש אותם לרכיבות קלילות

לדעתי? אם עלות היישור קו סבירה בעיניך, לך על זה. אם לא, כמו שאמרו יש חלופות שניתן לרכוש יד שנייה במחיר סביר. 

ובכל מקרה ומצב, אם תגלה שאתה מאוהב בזה, תמיד תוכל לקנות זוג שמותאם למה שאתה צריך בהמשך הדרך.

אני הייתי הולך למכנופן כדי לקבל הצעת מחיר ליישור קו ומשם רואה אם יש טעם בכלל להתעסק עם זה- אין לי את האפשרות לבצע פרוייקטים כאלו בעצמי ובכנות אני לא מעוניין לבצע בעצמי פרוייקטים שיש בהם קשר ישיר והדוק לבטיחות המשתמש. בין היתר בגלל שאין לי ניסיון בזה.

הוא לא צריך ללכת, יש פה אחד בתגובות ואני חוזר ואומר שזה בזבוז כסף וזמן.

פורסם
לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

אני חוזר ואומר שזה בזבוז כסף וזמן.

עבורך, כנראה. עבור מישהו אחר, ממש לא בהכרח. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...