Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס נסועה לרכב חשמלי או עוד הפחדת כלכליסט סטנדרטית (כותרת ערוכה)


Haim_gds

פוסטים מומלצים

בתאריך 10.1.2024 בשעה 17:26, WE988244 כתב:

אל תשכח את עלות הטעינה,

בטעינה מהירה זה יהיה יותר יקר מרכב בנזין.

לא נכון.

נניח טעינה ציבורית עולה 2.5₪ לקוט"ש.

בכל קוטש אפשר ליסוע נניח 6 קילומטר.

כלומר 6 קילומטר יעלו: 0.15*6  + 2.5 = 3.4₪.

נכפיל ב2 כדי לעשות מכנה משותף מול רכב בנזין ממוצע שעושה 1:12, יוצא 6.8₪.

 

כלומר רכב חשמלי יעלה 6.8₪ שזה מחיר ליטר בנזין.

וזה בהנחה שנטען רק בעמדות ציבוריות, וגם לרוב עמדות ציבוריות עולות פחות מ 2.5₪.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, תציע משהו חלופי בלי לזעזע את כל המערכות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוענים שאנו מדינה עשירה אפילו יותר ממדינות מערביות נחשבות (כדוגמת צרפת, איטליה, ספרד וכו') ובפועל זה לא מרגיש ככה.

 

במדינות הללו נראה שנטל המס על ענף הרכב נמוך יותר מאצלנו ונראה שנטל המס הכולל מכל הענפים בממוצע נמוך יותר מאצלנו (אני מעלה השערה לא בדקתי).

 

נשאלת השאלה מהו גובה "הרווח הנקי" של מדינת ישראל בחלוקה לנפש לעומת מדינות מערביות אחרות? (ברווח נקי אני מתכוון הכנסות המדינה פחות הוצאות המדינה לא תמ"ג).

 

 אולי הכל בלוף ומדינת ישראל לא עשירה בכלל (ב"רווח הנקי") ומכאן המיסוי הגבוה על ענף הרכב ו/או המיסוי הגבוה הכולל?

 

לא בדקתי...

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגרת נסועה, אגרת גודש, אגרת לא משנה מה.

המדינה צריכה כסף. עם ישראל הוכיח פעם אחרי פעם שצבירו הנהגים אינו מאוגד ואין בעיה לחלוב אותו.

המיסוי על הדלק הוא די חסר תקדים, אם כולם יעברו מחר לחשמלי, גם עם אגרת נסועה, יהיה קשה להוציא את הכסף מהכיסים של הנהגים.

ולכן, לדעתי, תיהיה איזשהי אגרה נוספת כלפי בעלי רכב חשמלי באיזשהי צורה.

 

תדע שזה יגיע כשבתקשורת יתחילו לטפטף כתבות בסגנון "העשירונים העליון בעלי הרכבים החשמליים ממומנים על ידי העשירונים התחתונים עם רכבי הבנזין"

כשכתבות כאלו יתחילו לעלות בעיתונות, תדע שזה מתקרב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, green כתב:

טוענים שאנו מדינה עשירה אפילו יותר ממדינות מערביות נחשבות (כדוגמת צרפת, איטליה, ספרד וכו') ובפועל זה לא מרגיש ככה.

 

במדינות הללו נראה שנטל המס על ענף הרכב נמוך יותר מאצלנו ונראה שנטל המס הכולל מכל הענפים בממוצע נמוך יותר מאצלנו (אני מעלה השערה לא בדקתי).

 

נשאלת השאלה מהו גובה "הרווח הנקי" של מדינת ישראל בחלוקה לנפש לעומת מדינות מערביות אחרות? (ברווח נקי אני מתכוון הכנסות המדינה פחות הוצאות המדינה לא תמ"ג).

 

 אולי הכל בלוף ומדינת ישראל לא עשירה בכלל (ב"רווח הנקי") ומכאן המיסוי הגבוה על ענף הרכב ו/או המיסוי הגבוה הכולל?

 

לא בדקתי...

 

 

 

 

 

 

 

 

בעצם אין למדינת ישראל "רווח נקי" היא בגירעון!

 

לא עשירה ולא נעליים.

 

https://he.wikipedia.org/wiki/גירעון_תקציבי

 

אבל מצד שני גם מדינות אחרות שמוגדרות כ"עשירות" נמצאות בגירעון.

 

טוב הגדרת ה"עושר" של מדינה מסתבכת.

 

אז נראה שמדינת ישראל פשוט בוחרת להטיל מס גבוה יותר על ענף הרכב לעומת מסים על ענפים אחרים, לעומת מדינות מערביות אחרות "גרעוניות".

 

 

לפני כשעה, stum כתב:

אגרת נסועה, אגרת גודש, אגרת לא משנה מה.

המדינה צריכה כסף. עם ישראל הוכיח פעם אחרי פעם שצבירו הנהגים אינו מאוגד ואין בעיה לחלוב אותו.

המיסוי על הדלק הוא די חסר תקדים, אם כולם יעברו מחר לחשמלי, גם עם אגרת נסועה, יהיה קשה להוציא את הכסף מהכיסים של הנהגים.

ולכן, לדעתי, תיהיה איזשהי אגרה נוספת כלפי בעלי רכב חשמלי באיזשהי צורה.

 

תדע שזה יגיע כשבתקשורת יתחילו לטפטף כתבות בסגנון "העשירונים העליון בעלי הרכבים החשמליים ממומנים על ידי העשירונים התחתונים עם רכבי הבנזין"

כשכתבות כאלו יתחילו לעלות בעיתונות, תדע שזה מתקרב.

 

האוצר כבר מדבר על שיטת לקביעת מס קניה שתוטל על רכבים חשמליים בדומה לשיטת המיסוי הירוק שקיימת על רכבים דלקיים כיום, רק שהמדד לקביעת המס לא יהיה שיעור זיהום אוויר שרכב דלקי גורם היום אלא שיעור צריכת החשמל המוצהרת של כל רכב ורכב חשמלי.

 

השיטה הזאת תיכנס לתוקף עוד כמה שנים לאחר שהמס על רכבים חשמליים יעלה בהדרגה ויגיע לשיעור מלא של 83 אחוז כמו ברכב דלקי ואז יינתן זיכוי ממס לפי ציון צריכת החשמל של כל רכב ורכב חשמלי.

 

הטענה של האוצר היא שככל שרכב חשמלי פחות חסכוני בצריכת חשמל הוא גורם ליותר זיהום אוויר ביצירת החשמל (כמובן שהם מתעלמים מייצור חשמל ממקורות לא מזהמים וכמובן שהתירוץ של האוצר לסיבת הטלת המס לא משנה, העיקר שהמס מוטל).

 

ומה הקאצ' בשיטה הזאת? שכל תקופה מסויימת יוחמרו המדדים (ככל הנראה כל שנתיים כמו המיסוי הירוק) כך שרכב שקיבל ניקוד מסוים בתקופה מסויימת יקבל ניקוד פחות טוב בתקופה שלאחר עדכון המדדים וזיכוי המס עליו יהיה נמוך יותר ולכן שיעור המס גבוה יותר.

 

כמובן שעדכון המדדים יהיה גדול יותר מאשר קצב שיפור החסכון בצריכת החשמל של הרכבים החשמליים ולכן תהיה זחילה למעלה של גובה מיסוי מס הקניה, כפי שקורה עם המיסוי הירוק ולכן זחילה מתמדת של מחירי הרכבים למעלה בחסות האוצר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, green כתב:

 כמובן שהם מתעלמים מייצור חשמל ממקורות לא מזהמים 

איזה אחוז מהחשמל בישראל מיוצר, לדעתך, ממקורות "לא מזהמים"?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון ברמה העקרונית, ברור לי שכרגע האחוז הוא זניח כמעט בישראל, אבל המצב דינאמי יש מעבר לשימוש בגז טבעי שהוא פחות מזהם והקונספציה של האוצר כמובן שתישאר קבועה.

 

אבל ברמה המקומית לצורך הענין יש בעלי רכב חשמלי בישראל שמפיקים חשמל לרכב החשמלי שלהם עם אפס זיהום מפנאלים סלולאריים שמורכבים על הגג של הבית הפרטי שלהם, מה האוצר יגיד להם בטח? שתהליך ייצור הפנאלים גרם  לזיהום...

 

אבל הסיבה לא באמת משנה, האוצר יכול להגיד את האמת שהוא מטיל מס כי צריך הכנסות, אבל זה לא פוליטי קורקט ולא יעבור.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, חפש את עשרות ההודעות שלי בנושא בקבוצה הזו מאז שהצטרפתי אליה.

 

המיסוי על רכב בישראל גבוה מסיבות היסטוריות, המצב הכלכלי הרעוע בעשור הראשון של המדינה. כל ניסיון להפחית את המיסוי על רכב יחייב העלאת מיסים אחרים כדי לאזן אותו. מה היתה תגובתך אם, למשל, היו מפחיתים את מיסי הרכב אבל מעלים את המע"מ ל-23%? איזה זעזוע ייגרם למשק?

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, דור-- כתב:

לא נכון.

נניח טעינה ציבורית עולה 2.5₪ לקוט"ש.

בכל קוטש אפשר ליסוע נניח 6 קילומטר.

כלומר 6 קילומטר יעלו: 0.15*6  + 2.5 = 3.4₪.

נכפיל ב2 כדי לעשות מכנה משותף מול רכב בנזין ממוצע שעושה 1:12, יוצא 6.8₪.

 

כלומר רכב חשמלי יעלה 6.8₪ שזה מחיר ליטר בנזין.

וזה בהנחה שנטען רק בעמדות ציבוריות, וגם לרוב עמדות ציבוריות עולות פחות מ 2.5₪.

כל רכבי ההיבריד פלאגין למינהם עושים יותר מ1/12, 

ולכן הפער יוצא לרעת הרכב החשמלי,

כבר כיום יש אנשים שבטוחים שהם דואגים לעולם ירוק יותר ומחזיקים רכבים חשמלים, ומתבססים על עמדות טעינה מהירות או ציבוריות, שזה כמעט לא כלכלי,

חוץ מזה שלאחוז נכבד מאזרחי ישראל אין חניה פרטים עם אופציה לעמדת טעינה, ומתוכנן בשנת 20XX שלא יוכלו להביא רכבים מונעי בנזין וכו' ואז כולנו נפגע,

רכב חשמלי כבר כיום הוא חסכוני רק למי שיש לו עמדת טעינה פרטית + נסועה שנתית גבוהה, אחרת עלות הרכב מול רכב בנזין לא שווה את ההשקעה,

אלא אם בנאדם רוצה להנות מפתיחות של טסלה או משהו כזה, מבחינת תמורה למחיר רכב חשמלי למי שנוסע 10/15 בשנה לא שווה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

היו מפחיתים את מיסי הרכב אבל מעלים את המע"מ ל-23%? איזה זעזוע ייגרם למשק?

 

בתכלס, המע"מ בישראל כיום נחשב לנמוך יחסית למערב אירופה שם זה לרוב מעל ל-20%. אבל בתכלס זה לא מה שיעשה את השינוי, הבעיות שלנו אחרות ומוכרות, בעיקר נתח משמעותי מאוד מהאוכלוסייה שלא מייצר הכנסה למדינה, צורך המון משאבים לצד המון כסף שחור. 

 

בשורה התחתונה, ברור לכולם שיהיה בסוף תחליף חשמלי לבלו שמשלמים על בנזין, זה סכום של כ-20 מיליארד שקל בשנה, לא סכום זניח ואחד הסכומים הקלים ביותר לגבייה עבור המדינה. כך גם במקרה של אגרת רישוי (לא מבין מדוע בכלל יש בזה הנחה) שזה עוד סכום של כ-5 מיליארד בשנה וגם זה כסף קל לגבייה. 

עריכה אחרונה על ידי Supertigre
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רציתי להתרחב לנושאים ששייכים לשרור הפוליטי בעוף.

 

נכון להיום מדינת ישראל מבססת אחוז משמעותי מהכנסותיה על הרכב. אז יש מיסוי על דלק שמביא אותו למחירים דומים לאלה שבאירופה (בערכי שער חליפין שקל/אירו), יש מיסוי גבוה על הרכב עצמו. בשרשור הזה אנו עוסקים במיסוי על הדלק ועל המקביל לו לחשמל, ולא תהיה ברירה, יהיה צורך להשוות, או, לפחות, לקרב את שניהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בל נשכח שרוב המס של הבלו מגולגל בסוף על צרכן הקצה ולא על מי שמתדלק בפועל בתחנה,

הרי רוב הדלק נצרך ע"י או נהגי משאיות שילוח וכד', או ע"י שכרים עם דלקן/ החזר הוצאות דלק,

ולכן זה הסעיף שהציבור בולע בצורה הכי שקטה, ולא מתלונן,

בשונה מזה הרכבים החשמלים ברובם זה הצרכן הפרטי כמעט באופן מוחלט, כי רוב בעלי החשמליות עוברים אליו מטעמי חיסכון, וברגע שהמדינה תנסה לגעת שם תקום קול זעקה,

תכלס זה לא יעזור ויהיה ע"ז מיסוי, אלא אם נראה ירידה בקנית רכבי חשמל עקב עלית המיסוי, ונראה יותר רכבי PHEV או היבריד, ואז המדינה באמת תהיה בבעיה, כי זה רכבים שצורכים גם דלק וגם חשמל,

אלא אם יעברו לכלל הרכבים במדינה למס לפי קילומטראז, ואז יהיה יותר זול להחזיק רכבים שמבזבזים דלק.

ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור השקעות העתק ברמה הגלובלית של יצרנים ומדינות בהנעה חשמלית לרכבים, נרצה או לא זו עובדה. מתי ההיצע של רכבים עם מנוע בעירה פנימית יחל הצטמצם משמעותית? כנראה 2030 בכל הקשור לתצורת אירופה אבל בתכלס אף אחד לא יודע עדיין. כבר היו כאן אין ספור דיונים בנושא ובשורה התחתונה, בסוף המחיר של רכב חשמלי יהיה מקביל לזה של מנוע בעירה פנימית ועלות התפעול של רכב חשמלי תהיה כנראה קצת נמוכה יותר מזו של רכב בנזין - כאמור, לא עבור המדינה שתרצה את ליטרת הבשר הקבועה שלה ותשמור לעצמה על הכנסות דומות. 

 

אני לא רואה חזרה של דגמי הפלאג-אין למרכז הזירה מהסיבה הפשוטה שכבר אין כל הטבה לדגמים אלו. בנובמבר 2022 המחיר של ב.מ.וו 330e M-Sport עמד על 354,000 שקל, כיום זה כבר 404,000 שקל. אפשר גם להסתכל על הדוגמה של הפריוס פלאג-אין שבסוף לא הגיעה לישראל בשל תמחור גבוה מידי (כנראה מעל ל-250,000 שקל). 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באם מס הרכישה על רכב בנזין / היבריד / PHEV / חשמלי יהיה אותו סכום,

ויהיה מס נסועה על חשמלי, מה תהיה הצדקה להחזיק רכב חשמלי, רכב משולב יהיה יותר זול בעלות החודשית,

מצד אחד ישלם אם האגרה בבלו בדלק, ובפועל ישתמש יותר בחשמל, ויצא הכי זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שהמיסוי על הרכב עצמו יהיה זהה, אבל עדיין המס על הדלק יהיה גבוה מהמס על החשמל (במונחי מס לק״מ). זה יצמצם את העידוד לחשמל אבל לא יבטל אותו, בעיקר לנוסעים נסועה גדולה.

 

או שהיצע רכבי הדלק הפחמימני יצטמצם, למשל בגלל רגולציה ברחבי העולם, ואנשים יבחרו ברכב החשמלי בגלל תכונות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...