Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חושב על לקנות ב מ וו 318i 1993


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 745 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת אומרת שאני יכול פשוט ללכת למוסך ולומר להם להסיב לי את הרכב לידני ולא תיהיה שום בעיה?

בנוגע לשיפורים, אני עוד לא יודע אבל מה המגבלה?

פורסם
לפני 12 שעות, GoldenMine כתב:

זאת אומרת שאני יכול פשוט ללכת למוסך ולומר להם להסיב לי את הרכב לידני ולא תיהיה שום בעיה?

זה לא בדיוק עובד ככה.

 

בשביל להחליף גיר אוטומטי לידני צריך למצוא רכב תורם מושבת זהה עם גיר ידני ממנו אפשר לפרק את כל החלקים, אחרת צריך לחפש הכל בנפרד.

 

מה שצריך להחליף חוץ מהגיר עצמו:

גלגל תנופה

קלאץ' (זה קונים חדש)

מיסב לחץ (גם חדש)

מזלג קלאץ'

מנגנן מפרקים ומנופים לידית ההילוכים

משאבות קלאץ' תחתונה

דרייבשאפט (הוא שונה מזה שמגיע עם גיר אוטומטי)

מכלול דוושות עם משאבת קלאץ עליונה

צינור לחץ בין משאבות הקלאץ'

ידית הילוכים, שק לידית ההילוכים, גומיות אבק לידית ההילוכים 

אולי צמת חשמל למנוע

אולי גם דיפרנציאל שיש לו יחס העברה שונה בגיר אוטומטי, אולי אפשר להישאר עם המקורי אבל אז הסל"ד בשיוט  יהיה גבוה או נמוך מידי והרכב לא יסע כמו שנוסע רכב זהה מקורי ידני. 

 

בטח יש עוד דברים. 

 

יש מוסכים שיהיו מוכנים לבצע את העבודה ואולי יעזורו לך להשיג חלק מהחלקים. 

אבל הסבה כזאת זה ממש לא "מוצר מדף" אלא פרוייקט  גדול ויקר ואם אתה לא מוצא את כל החלקים (חוץ מהמתכלים) משומשים, זה יהיה יקר בטירוף או בכלל לא אפשרי. 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 9 שעות, eladns כתב:

למה לא תופס בארץ?

להביא אוטוביאנקי 1979 יעלה 60 אלף שקל.

אמכור את שלי ב10?

מה אני גמ"ח?

אציע 30. 

לא יקנו,לא יקנו. מתישהו יגיע איזה עובד אגד שיצא לפנסיה שמנה ויש לו לתת 30 אלף שקל על האוטו שהיה הרכב הראשון שלו שהיה צעיר וזה נוסטלגיה בשבילו.

 

כמה הייתה נותן על SLK 1997?

בחור פה בארץ מוכר ב52 אלף. נשמע סביר נכון? התחלתי לדבר איתו. הרכב עשה 425 אלף קמ!!!

עכשיו המחיר לא ריאלי.

למה?

כי אני תופס את רביב, נותן לו 30-35 אלף שקל והנה הSLK בחניה עוד שנתיים.

image.thumb.png.dad979e5579296eac11a9eb1ba6172ef.png

קודם כל ירדת בחצי מההצהרה הראשונה שלך, כבר התקדמנו.

אתה לא מבין את שוק האספנות בארץ, אי אפשר לנהל דיון ככה.

מכוניות תקועות בלוחות, נקודה. וזה בגלל ש"עולה להביא ככה מחו"ל" או פליפרים בשקל.

ואז מה קורה? אנשים עם אפס זיקה לתחום מתחילים להזניח כי כבד עליהם התחביב, מצב הרכבים מתדרדר ואז בכלל נהיה שמח.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

ניתן להסב את הרכב לידני אבל עדיף לעשות את זה לבד. מוסכים לא אוהבים להתעסק עם זה. רצוי מאוד שיהיה ברשותך רכב ידני זהה לפירוק.

את סוג הגיר התחילו לרשום רק ב1997 כך שלא תהיה לך בעיה מבחינת הרישוי.

אבל, מכיוון שעוד לא קנית את הרכב, עדיף לך למצוא אחד ידני מקורי.

נניח תיאורטית שמצאת רכב אוטומטי ב20000 וידני במצב זהה לחלוטין (במציאות אין 2 רכבים במצב זהה) ב30000 שח, יהיה הרבה יותר זול וקל לקנות את הרכב הידני המקורי.

 

שיפורים, אפשר להחליף בולמי זעזועים לספורטיביים ולשים בלמים של דגמים בכירים יותר.

כוח מנוע - לא.

 

אם כבר אתה מסתכל על E36 מ1993, מציע שתבדוק דגמים מ1994. הם כבר אספנות והתחיל להיכנס מנוע הM43 שהוא הרבה יותר אמין מהM40 הגרוע שהיה לפני כן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אני חושב שלמי שעושה את הצעדים הראשונים בתחביב האספנות, פרוייקט החלפת גיר אוטומטי לידני זה משהו כבד וקשה מאוד לבצע. 

 

עדיף כמובן לקנות משהו מקורי ידני אבל  ב BMW הן הרבה יותר מבוקשות, יקרות וישי פחות מבחר.

 

אם אתה מדבר על רכב ספציפי אוטומטי והוא במצב נסיעה סיבר, אפשר לקנות אותו ולנסוע איתו כמו שהוא, ברכב מודל 93 שנקנה בתקציב כזה יהיה הרבה דברים לתקן וליישר קו לפני הגיר.

 

תראה איך אתה מסדר עם זה, האם זה מדבר אליך?

 

לגבי שיפורים, בנוסף למה שעמוס כתב, אפשר להחליף צמיגים (וחישוקים כמובן) לצמיגים שמגיעים במקור בגרסה גבוהה יותר של אותו דגם (למשל 325i) שיהיו רחבים יותר ועם חתך נמוך יותר.

 

 

פורסם

318i מהשנתונים האלו היא לא המכונית שהייתי משקיע בה, אלא כמובן אם אתה מכיר והתאהבת ואז כל מה שאומר הוא קשקוש חסר משמעות. מדגם E36 הייתי בוחר רק מנוע שישה צילינדרים (בתכלס כמעט בכל ב.מ.וו) ואז יש לך בסיס חביב למגוון שדרוגים שיהיה גם בעל ערך מיוחד. 

פורסם
בתאריך 1.6.2024 בשעה 21:28, eladns כתב:

לא יקנו,לא יקנו. מתישהו יגיע איזה עובד אגד שיצא לפנסיה שמנה ויש לו לתת 30 אלף שקל על האוטו שהיה הרכב הראשון שלו שהיה צעיר וזה נוסטלגיה בשבילו

כל הרעיון בלמכור, זה להיפטר מהרכב. 

אם מההתחלה התמחור לא סביר, כנראה שאין באמת רצון למכור, או סתם הבעלים רוצה לראות לאן נושבת הרוח בשוק.

 

 

נחזור לרכב.

לפי השוק והקהילה,

לא חסר חלקי אפטר מרקט ל bmw

גם לתחזוקה שוטפת וגם לשיפורים.

אם אני לא מסתכל על הדגם הספציפי שלך, 

אל על הפלטפורמה הכוללת של הדגם,

יש אין סוף ידע וחלפים.

 

יש פה בפורום אנשים שהם ויקיפדיה מבחינת ידע, תחזוקה, שיפורים, תיקונים ועוד ועוד ....

 

אם זה רכב לטובת נוסטלגיה או משהו משפחתי, זה שונה מרכב שהתכנון זה לשנות לו את האופי והיעוד.

אם אתה מתכנן לעבוד לבד על הרכב,

מקווה שזה בית פרטי,

או שיש לך גישה למקום בוא לא יעירו לך,

אחרת זה קשה בטירוף.

 

תקנה בלב שלם. 

 

פורסם

יחד עם זאת שעדיף 6 צילינדר, ועדיף ידני, ועדיף קופה, ואולי בכלל עדיפה פורשה..

אני חושב שה318i סדאן אוטומטית יכולה להיות כניסה נחמדה לעולם האספנות בתקציב נמוך. אם מיישרים קו מבחינה מכאנית אפשר ממש להיהנות ממנה.

מה שחשוב שפות"ש יבין שהסבות של גיר או מנוע יקרות מאוד ומסובכות, וזה כבר לא הגיוני. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

זה גם מה שאני חושב, כל המכוניות המעניינות כמו 325i וגם 320i, גיר ידני, מרכב קופה או קבריאולט וכו' יקרות הרבה יותר, אם כחדשות הן היו יקרות ב 50%, היום הן יקרות פי 3-4. 

לא כל אחד יכול לשים 50-80 אלף שקל על רכב תחביב אבל 20 זה משהו הרבה יותר קל וגם לדעתי 318i שמורה זה אחלה רכב. 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...