Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 961 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!
שכנה דפקה את הרכב שלי בחנייה לא מכבר. נזק קטן, תודה לאל. הודתה.

הנפקתי דוח שמאי גלובלי ע"ס 5000 ש"ח.

עלות שכ"ט שמאי 1200 ש"ח. הסכומים כוללים מע"מ.

חברת הביטוח של הפוגעת (הפניקס) העבירה לי 5805 ש"ח, 395 ש"ח פחות מסכום התביעה.

בתשובה לשאלתי על התספורת קיבלתי את התשובה המנומקת הזו, אשמח לחוות דעתכם:

 

שלום,

 

ההפרש בתשלום נובע מעלות שכ"ט שמאי

 

בהתאם למקובל גובה שכ"ט שמאי הינו כ 10% מגובה הנזק ובכפוף לפעילות שבוצעו לבדיקת הרכב , יתר על כך מדובר בדרישה גלובלית כאשר הרכב לא תוקן בפועל, מה שהקל על עבודות השמאי ולא חייבו לבצע בדיקות וצילומים נוספים של מהלך התיקון ולאחר התיקון

 

שכ"ט השמאי הנדרש על ידכם נבדק ונמצא גבוה מהמקובל וזאת בהתחשב בגובה הנזק ובמורכבותו. 

בנוסף לא נעשה כל שימוש בכלים מיוחדים, בידע או במשאבים חריגים.

שכ"ט השמאי כאמור איננו במתחם הסבירות באומדנות נזק זה ואף אינו עולה בקנה אחד עם חובת הקטנת הנזק.

בנסיבות אלה אושר שכ"ט שמאי ההולם את גובה הנזק והפעולות שבוצעו .

 

 

בנסיבות אלו אין מקום להיענות לדרשתך בדבר תשלום תוספת שכ"ט שמאי

 

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

צריך להתחיל בלרר בהאם שכר הטרחה אכן גבוה מהמקובל או סביר. 

אפשר לעשות סקר קצר או לשאול את שמאי הבית אלי אמרן.

איך בחרת את השמאי? דיברת עם יותר מאחד?

 

לגבי הדו״ח הגלובלי, לא התעסקתי רבות עם שמאים, אבל לא זכור לי שהם תעדו את מהלך התיקון או בדקו אותו בסיומו.

 

שווה גם לחפש מאמרים בנושא באתר של חיים קליר. מצאתי שם למשל את זה:
https://www.kalir.co.il/articles/873

פורסם

חברת הביטוח של הנתבעת אומרת לך בעצם: שמע, לא בא לנו לשלם לך הכל. עכשיו שנינו יודעים שעובר 395 ש"ח אתה לא תעשה עם זה כלום.

וגם אם תעשה, יש אלפים שלא עשו. אז למה לי בעצם לשלם לך? 

היא יכולה לקרוא לזה שמאי. רשלנות תורמת. עוד 1001 סיבות קיקיוניות כאלו ואחרות.

 

תנסה בתור התחלה להתלונן למפקח על הביטוח, אולי תכתב את איגוד השמאים. 

זה באמת לא שכר טרחה מופרח.

  • אהבתי 4
פורסם

שמע, לא נעים, אבל חברת הביטוח צודקת.

משיחה עם הביטוח שלי, שכ"ט לשמאי הוא אחוז מסויים מגובה הנזק עם סטיית תקן לפה ולשם.

אני למשל הוצאתי שבוע שעבר דו"ח גלובלי של 6K עם 750 נוספים עלות שמאי (לא כולל)

הסכום שהשמאי לקח לך באמת מופרז.

בנוסף, חברות הביטוח נוהגות לקזז עד 20% מעלות החלפים בטענה שלהם זה עולה יותר זול.

סה"כ יצאת בסדר image.png.b0b45f0fef75b6cfda5b852542b4aae4.pngimage.png.28174dac50584bececb3924e1cd0f6ba.pngפעם ראשונה שאני מעלה תמונות, מקווה שיצא סביר ולא חושף פרטים...

פורסם
לפני שעה, Be roo כתב:

צריך להתחיל בלרר בהאם שכר הטרחה אכן גבוה מהמקובל או סביר. 

אפשר לעשות סקר קצר או לשאול את שמאי הבית אלי אמרן.

איך בחרת את השמאי? דיברת עם יותר מאחד?

 

היי.

השמאי הוא אלי אמרן....

  • מצחיק 4

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

אז לא רואה איך המחיר לא סביר.

לפני שעה, mosheisrael כתב:

שכ"ט לשמאי הוא אחוז מסויים מגובה הנזק עם סטיית תקן לפה ולשם

לאו דווקא, בעיקר כשמדובר בנזק קטן. יש עלות קבוע של עצם הטיפול במקרה, שאינו תלוי בגובה הנזק. וכשמדובר בנזק לא גדול, החלק הזה משמעותי.

המאמר שקישרתי אליו קודם מתייחס גם לנקודה הזו: 

 

״לטענת אותה חברת ביטוח, חשבון השמאי מופרז ביחס לנזק שנגרם לרכב בתאונה (כ37- אחוז מהנזק).

כאשר מדובר בנזק קטן שנגרם לרכב בתאונה, אין כל הצדקה שגובה שכר טרחת השמאי עבור הכנת חוות הדעת ירקיע שחקים, סברה אותה חברת ביטוח.

עו"ד ארית שני-טל, מהיחידה לפניות הציבור, במשרד המפקחת על הביטוח, לא קיבלה את עמדת חברת הביטוח.

בהכרעה עקרונית שפורסמה על ידה נקבע כי:-

"עמדת משרדנו הינה כי אין קשר בין גובה הנזק שנגרם לנכס לבין חובת המבטחת לשאת בתשלום שכר טירחתו של השמאי".״

 

צריך לחפור קצת, האתר של חיים קליר הוא נקודת התחלה טובה.

פורסם

מה הבעייה? 

כנס לאתר נט משפט, שלם אגרה 50₪ ותבע אותם. 

הם כבר יתקשרו אליך. 

שהם יוכיחו לשופט שזה גבוה מדי. 

אוהד

פורסם
לפני 9 שעות, tinoki כתב:

היי.

השמאי הוא אלי אמרן....

היות והוא שמאי הבית של הפורום, הייתי פונה אליו ומבקש את התייחסותו
יתכן ויעדכן את שכר טרחתו בהתאם לנסיבות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 7 שעות, o_prime כתב:

כנס לאתר נט משפט, שלם אגרה 50₪ ותבע אותם

לפני שפונים למשפט יש צעדים פשוטים יותר שניתן לעשות.

מתחילים מלהודיע להם שאתהלא מקבל את הטיעונים שלהם, ודורש לקבל את כל הסכום מהסיבות הרלוונטיות.

יסכימו, מה טוב. אם יענו שוב בשלילה, דורשים לקבל את הכסף שלגביו אין ויכוח ומחליטים איך לפעול.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 7.9.2023 בשעה 01:22, tinoki כתב:

היי.

השמאי הוא אלי אמרן....

במקרה דומה ובמקרה עם אותו השמאי, כאשר חברת הביטוח טענה כי סכום מגוחך כלשהו הוא ״מחיר השוק״ (400-500 ש״ח אם זכור לי נכון), אמרתי לנציגה ששום שמאי לא ייצר דוח שמאות כולל אלו שברשימה שלהם לא ייבצע לי שמאות בשביל סכום כזה כלקוח פרטי-בניגוד אליהם שמביאים לו עבודה בכמות משמעותית.

אמרתי לה גם שאתלונן למפקח על הביטוח וכך או כך בסוף הם ישלמו לי את העלות המלאה, היא ביקשה שאמתין כמה דקות ואז חזרה אליי עם תשובה שיפצו אותי על הסכום המלא ״לפנים משורת הדין״.

 

מציע לך לפני שתגיע לתלונות בפועל להתקשר ופשוט באסרטיביות דומה לדרוש את מה שמגיע לך, להבהיר שאתה לא הולך לוותר על זה.

במידה ולא יילך-תלונה למפקח על חברות הביטוח ותשקול אם הזמן שלך שווה הגשת תביעה קטנה.

בהצלחה.

  • אהבתי 1
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

בוקר טוב.

שלחתי מייל "התראה אחרונה לפני תביעה". 

למחרת אישרו לי את ההפרש "לפנים משורת הדין".

תודה למייעצים ויום טוב.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

בעיקרון בדו"ח גלובלי הם יכולים לקזז מע"מ, ועוד כל מיני סעיפי שקר למינהם,

בפועל זה שקיבלת את צלוא התביעה זה כבר צד זכות לטובתם,

לא ברור למה רבו איתך על הסכום הפעוט הזה,

הם יכלו להוריד לך יותר בסעיפים יותר רלונטים,

בכל מקרה 1200 לשמאי זה באמת יקר.

  • רעיון טוב! 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
×
×
  • תוכן חדש...