Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, farkash7 כתב:

אני לא יכול להתווכח עם התחושות שלך ומה אתה מרגיש שהרווחת.
אם השמן עומד בתקן מה זה משנה אם זה וולווליין או פז (שדרך אגב לא בטוח שנופל מהוולווליין בדקת)?
בסוף אתה מטפל במוסך מורשה כי הרכב באחריות.
אתה גם ככה משלם להם יותר על כל שעת עבודה, יותר על חלפים, יותר על החדר המתנה ויותר על המדבקת "מורשה".

את כל זה אתה עושה כדי שיכבדו אחריות אם חס וחלילה אתה צריך, ואז אתה הולך וקונה שמן שהוא פחות או יותר אותו דבר ופילטר שמן שהוא אותו דבר.
כל הכסף אקסטרה שאתה משלם כדי שלא יעשו לך בעיות עם האחריות יורד לטמיון בגלל 100-200 שקל והרגשה שיש לך שמן יותר טוב "מהפז המגעיל שלהם".
אם יקרה משהו למנוע הדבר הראשון שהמוסך יגיד לך זה "אתה הבאת את השמן והפילטר אין אחריות".

רוצה לחסוך? אחלה אני בעד לחסוך.
אתה יכול להביא למוסך חלקים כמו ברקסים שגם גובים עליהם יותר מדי כסף במורשה וגם לא יוכלו להאשים אותם אם המנוע התפגר. יעקמו לך פרצוף ואני לא יודע איזה חיוב תקבל על שעות העבודה, אבל לפחות לא יוכלו לא לכבד אחריות.
אתה יכול לעשות יותר מזה, לך למוסך מתמחה ותביא אליו חלקים, תחסוך לא מעט כסף בשעות העבודה ובכל מני תוספות של מוסכים מורשים, הרי לפי החוק מותר לך והאחריות נשארת בתוקף, אז למה לשלם למורשה?

ללכת למורשה כדי "לשמור" על האחריות ולהביא שמן ופילטר מהבית? זה לירות לעצמך ברגל אחרי שנתת להם את הארנק.

 

כנראה לא הבנת - ברגע שמוסך מורשה יבואן ראה ואישר החלפת שמן שהלקוח הביא הוא לא יכול להתנער מאחריות אח"כ - יותר מזה המוסכניק שהחליף אמר לי  טוב עשית ששמת וולווליין זה שמן עדיף על השמן שאנחנו שמים

"גם אני משתמש בשמן כזה" , גם מנהל המוסך ראה ואישר.

היה לי עוד מקרה במורשה יבואן אחר לפני שנתיים - התייעצתי עם מנהל המוסך  והוא המליץ לי לקנות קסטרול מסוג מסוים שלטענתו יותר טוב להונדות ממה שהם שמים , קניתי ולאחר מכן עשיתי טיפול אצלו.

חבל שאתה רושם פה דברים ללא ביסוס-- אתה גם מפספס פה את הנקודה נניח השמן של פז משתווה ברמתו לסדרות הבכירות של וולוולין או קסטרול (קבל רמז הוא לא..) למה לשלם כפול?

אם אתה אוהב שגוזרים עליך קופון ומשכנע את עצמך שזה יפגע באחריות  שיבושם לך- אבל בבקשה אל תבלבל פה אחרים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי gt3rs
  • אהבתי 3

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנשאות המזלזלת של מוסכניקים בלקוחות, כאילו הם גאונים שיודעים איזה חלק הוא הנכון והלקוחות אידיוטים שלא מבינים כלום, היא פשוט דוחה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, gt3rs כתב:

ברגע שמוסך מורשה יבואן ראה ואישר החלפת שמן שהלקוח הביא הוא לא יכול להתנער מאחריות אח"כ

למה לא?

יש הבדל גדול בין לאשר בקשה של לקוח בטח שהיא מעוגנת בחוק לבין לקיחת אחריות על כשל ולא הטלת האשמה בחלקים שסיפק הלקוח.

 

אתה רואה בזה שהסכימו לשים את השמן שהבאת ואף אמרו שהוא יותר טוב בהבטחה עתידית של המוסך שהוא יתן לך גב. אני לא רואה את זה ככה בטח בארץ (נותני שירות בארץ אלופים בלהתנער מאחריות).

 

יש סיכוי לא רע שתקבל שירות גם אם משהו השתבש, אבל יש גם סיכוי שלא.

אני באופן אישי אם כבר הלכתי למורשה הייתי סופג את ההפרש במחיר ואת ״השמן המגעיל״. אם הייתי רוצה לחסוך מראש לא הייתי הולך למורשה או מחפש מוסך מורשה שמוכן לספק שמן אחר.

 

שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי לטיפול שנתיים ברכב חדש בספר הרכב אזהרה להשתמש רק בשמן בתקן מסוים ואף אסור לערבב יותר מחצי ליטר שמן מתקן אחר.

בקשתי לראות את השמן ששמים במנוע הביאו שמן בצמיגות נכונה והתקן ?אות וספרה ממנו לא הופיעו באריזה כמובן שלא הסכמתי ואז הביאו שמן אחר כתוב תקן היצרן אך לא אותן ספרות. בקיצור יצאתי לבסוף עם שמן לא מתאים במנוע כי כבר רוקנו אבל למחרת חזרתי למוסך אחרי שדאגו להביא שמן מתאים  כמובן שבזבזתי זמן כפול ודלק השמן והמסנן הוחלפו לתקן הנכון. 

בקיצור אל תסמכו על אף אחד ואף מוסך רק על עצמכם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, farkash7 כתב:



רוצה לחסוך? אחלה אני בעד לחסוך.
אתה יכול להביא למוסך חלקים כמו ברקסים שגם גובים עליהם יותר מדי כסף במורשה וגם לא יוכלו להאשים אותם אם המנוע התפגר. 

 

יותר מזה.

כאשר מדבר ברפידות וצלחות ,והוא יכול לחסוך אפילו 50%, ואף יותר, אם הוא יבצע את העבודה במוסך שלא שייך לרשת היבואן הרשמי.

היבואן גם ככה אינו מטפל בחלקים הללו במסגרת האחריות שהוא נותן לרכב. אלה מחייב. סכומים לא קטנים.

כבר היו מקרים שמוסכים מורשים, לא שיחררו רכבים מטיפול, או חייבו את בעליהם להחליף רפידות או צלחות, או שניהם, למרות שיכלו לנסוע עליהם עוד אלפי ק"ם.

אז לפעמים עדיף באמת לבדוק את מצב הבלמים, וויזואלית, לפני ההגעה למוסך המורשה.

כי כאן אתה באמת תחסוך. והרבה.

 

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש למישהו איזו הוכחה  שהשמן הישראלי - כזה שקיבל תקן של יצרני מנועים בעולם - נופל משמנים מפונפנים ויקרים? האם מישהו יכול להעלות בדיקה ממעבדת שמנים מוסמכת שתוכיח את הטענה? 

 

אני לא מקבל את הטענה שמוצר הוא נחות מעצם ייצורו בארץ. זה מזכיר לי את מוצר הקוסמטיקה היקר, זה ששני שלישים ממנו הוא החומר הנפוץ ביקום ושליש ממנו הוא החומר החיוני לחיים, ובקיצור H2O.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא שהשמן הוא ישראלי. הבעיה היא שבמוסכי יבואן שמוכרים אותם, מחייבים פי 2 ממה שעולה שמן נוכרי "מפונפן ויקר" בחנות חלפים.

 

אישית, כל עוד אני מסוגל, לעולם לא אקנה רכב בתקופת האחריות, כדי להימנע מכל "הרצון הטוב" הזה. 

אני מעדיף לטפל ברכבים שלי בעצמי.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, amosbmw כתב:

הבעיה היא לא שהשמן הוא ישראלי. הבעיה היא שבמוסכי יבואן שמוכרים אותם, מחייבים פי 2 ממה שעולה שמן נוכרי "מפונפן ויקר" בחנות חלפים.

 

 

זה ^^^

מה הסיבה שהשמן של פז , גם אם הוא איכותי ביותר, יעלה 250₪ לפני מע"מ , כאשר שמנים של מוטול, יורול, קסטרול עולים 120-160₪ כולל מעמ? 

למה רפידות מקוריות מחירן 550₪, כאשר רפידות מעולות של TRW עולות חצי?

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, vladclar כתב:

זה ^^^

מה הסיבה שהשמן של פז , גם אם הוא איכותי ביותר, יעלה 250₪ לפני מע"מ , כאשר שמנים של מוטול, יורול, קסטרול עולים 120-160₪ כולל מעמ? 

למה רפידות מקוריות מחירן 550₪, כאשר רפידות מעולות של TRW עולות חצי?

 

פרמיית לוגו יצרן+חותמת "מורשה יבואן"

זו הסיבה ותו לא

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, vladclar כתב:

אין שום לוגו יצרן על שמן של פז, שלפעמים ממלאים אותו מצובר, ואין שום דרך לדעת מה באמת התקן שלו.

ל"לוגו יצרן"התכוונתי לחלפים מקוריים לא לשמן מן הסתם 

רכבי טופל במורשה יבואן עם שמן של פז מספר שנים ללא בעיות אז כנראה שאין בעיה עם השמן הזה למעט המחיר שגובים עליו

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amosbmw כתב:

אישית, כל עוד אני מסוגל, לעולם לא אקנה רכב בתקופת האחריות, כדי להימנע מכל "הרצון הטוב" הזה. 

אני מעדיף לטפל ברכבים שלי בעצמי.

 

לגמרי. 

בשנה האחרונה זה היה הפעם הראשונה שטיפלתי במורשה יבואן(בגלל האחריות) והמחירים פשוט כיף חיים. 

טיפול רגיל + פלאגים עולה אחרי הנחה של 15 אחוז 1400 שקל, כאשר אם אני קונה חלקים לבד ומביא למוסך זה עולה חצי מזה. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

האם יש למישהו איזו הוכחה  שהשמן הישראלי - כזה שקיבל תקן של יצרני מנועים בעולם - נופל משמנים מפונפנים ויקרים? האם מישהו יכול להעלות בדיקה ממעבדת שמנים מוסמכת שתוכיח את הטענה? 

 

אני לא מקבל את הטענה שמוצר הוא נחות מעצם ייצורו בארץ. זה מזכיר לי את מוצר הקוסמטיקה היקר, זה ששני שלישים ממנו הוא החומר הנפוץ ביקום ושליש ממנו הוא החומר החיוני לחיים, ובקיצור H2O.

יותר מזה, תשאל האם מישהו בכלל יודע כמה עולה השמן הישראלי בעל התקן לעומת השמן המונפן.

מישהו יודע בכלל בכמה נמכר בחנויות שמן נניח פז 5W30 C3 לעומת יצרן אחר כמו קסטרול, מוטול וכו?

המוסך צריך להרוויח אחוז מסויים על השמן ועל כל החלפים למינהן, אז נניח שהשמן הישראלי זול יותר מהמתחרים רק נניח, המוסך צריך להרוויח נניח 20% מעלות השמן, לקוחות באים בדרישה להשתמש בשמן "איכותי יותר" לצורך העניין, אחד מהמותגים המובילים והמדוברים והוא יקר יותר לקניה ובכל זאת הוא יהיה עוד יותר יקר ללקוח, שוב יהיה פער ויתלוננו ששמן ממותג X בחנות עולה 180ש"ח ובמוסך רוצים עליו 216ש"ח אז מה יהיה?

מעבר לחיוב הסופי של הלקוח צריך גם לחשוב על הדרך שבה הוא מגיע ללקוח ומן הסתם כולם בדרך צריכים להרוויח מזה.

 

דבר נוסף, גם אם הרכב באחריות יצרן והוא טופל במוסך מורשה לא של היבואן, ברגע האמת כשצריך לממש את האחריות היבואן מקשה מאוד ומחפשים את הדרך הקצרה ביותר לברוח מאחריות, זה לא פשוט בכלל.

מוסך מורשה יבואן מחוייב להשתמש בשמנים וחלפים שהיבואן מאשר ואפילו מספק להם בעצמו, מוסך יבואן שיסכים לקבל חלקים שסופקו ע"י הלקוח מסתכן מאוד מול הבעלים שלו, כי כשהם צריכים לשאת בתיקון במסגרת האחריות מתחילים לשאול שאלות, עכשיו המוסך יצטרך להוכיח ליבואן שהחלקים המקוריים שהלקוח סיפק לא מזוייפים והשמן באמת עומד בתקן וגם הוא לא מזוייף וכו, והוא מעמיד את עצמו בבעיה מול היבואן מי ישא בנזק.

בקיצור שאנחנו הלקוחות צריכים לשלם אין בעיה, אבל כאשר אנחנו צריכים לקבל את הזכויות שלנו במימוש אחריות והם צריכים לשלם על התיקון כאן מתחילה החקירה והתירוץ איך להתנער ולצערי כך זה פועל.

תחשבו על מצב בו הבאתם שמן למוסך שקניתם מחנות מוכרת שעומד בתקן והכל לפי הספר, הגעתם למוסך מורשה לא משנה איזה, המוסך השתמש בשמן ולאחר זמן מה נגרם נזק למנוע, פניתם למוסך יבואן והוא מיד מספק לכם את התשובה שהשמן שהשתמשו במנוע גרם לבוצה והמנוע ניזוק כתוצאה מכך.

עכשיו לכו תחפשו איך להוכיח שהשמן(או כל חלק חילוף אחר) לא מזוייף, שהוא עומד בתקן ובגללו הנזק לא נגרם.

רק הטרחה ולא נדבר על הכסף שתוציאו יעלה לכם יותר מהחלפת מנוע על חשבונכם.

אני לא הייתי משאיר את הפתח הזה שיתנערו מהאחריות על הרכב ופועל לפי "הכללים".

במקרה אחר בו פניתי למוסך מורשה משרד התחבורה שעל פי חוק מותר לי לבצע אצלו טיפולים מבלי לצאת מתנאי האחריות, ועל כל נזק שיגרם שמוכר באחריות אדע שאני בתור לקוח לא אשם בו ויהיה לי את מי לתבוע, העיקר שלא יפנו אלי אצבע מאשימה שאני הלקוח סיפקתי את החלפים, והאחריות תהיה מוטלת עלי.

עד כאן זה מה שצריך להיות.

בפועל המצב גרוע מאוד מהיכרות מהנושא הזה, היבואנים מאוד מקשים ותמיד מחפשים סיבה גם אם לא מוצדקת מבלי להוכיח נזק, לפי החוק גם אם הורכב חלק לא מתאים על המוסך יבואן מוטלת האחריות שלב הוכחת הנזק שנגרם כתוצאה מחלק פגום/לא תואם ואת הקשר שלו לנזק, שוב בפועל זורקים את הלקוח מכל המדרגות בשלב הראשון ועכשיו עליו לרוץ לבתי משפט.

ההמלצה שלי בשורה התחתונה- תנו למוסך לספק את החלפים, יהיה מורשה משרד התחבורה או מוסך מורשה יבואן העיקר לא להשאיר פתח ולו הקטן ביותר לצרות עתידיות. יקר לכם? יופי יש סקר שוק שבו אפשר לבחור את המוסך האמין ביותר עם המחירים הטובים עבורכם ואתם תפעילו שיקול דעת.

כל מה שנאמר כאן הוא מניסיוני בתחום הזה כל אחד יבחר מה לעשות עם זה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא מטריד כי לא תמיד אתה רוצה חלק יותר זול 

גם במקרה הפוך שבו אתה מעוניין בחלק יותר טוב גם אז הם יסרבו 

ולמי שכתב  שחוסכים 100 200 שח ממש לא לפעמים זה גם 600 יותר 

עריכה אחרונה על ידי ידני
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, כל המלל מההודעה של ba323f מסביר בדיוק את השיטה.

רוצה שלא נעשה לך בעיות במימוש האחריות, גם אם תביא למוסך כללי חלפים שעומדים בדרישות? תשלם לנו מחירים מופקעים על החלפים שלנו ( את שלך לא נקבל, כולל השמן המתאים - יודעים שיש חוק, ובכל זאת לא נקבל), כי מחירי שעתון העבודה לא מספיקים לנו ( אני מכיר את ההסבר על עלויות משרד, קפה, ציוד ועוד..).

גילוי נאות - אני לא עובד במוסך.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...