Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
 שיתוף

פוסטים מומלצים

גילוי נאות- אינני בעל במוסך(לשעבר בעלים) כיום רק עובד מוסך, אבל מכיר היטב את המערכת.

וכל המלל הקודם שלי הוא מנקודת המבט שלי מניסיוני.

הסברתי שהדרך הטובה ביותר היא לתת למוסך לספק את החלפים.

איך אמר מרק, אתה לא מביא שתלים לרופא השיניים שירכיב לך.

בכל התחומים, בכל מרכזי הקניות כל נושא הרווחים מחושב בצורה מדוייקת, כמה נכנס, כמה רווח.

כשתשמע על מבצע בסופר על מוצר זול מאוד, אתה תרוץ לעשות את כל הקניות שלך שם כבר על הדרך ולא תבוא לקנות רק את המוצר הזול.

אבל אם תכנס לנעליים של הסופר תגלה שהוא ייקר מוצר אחר או כמה מוצרים אחרים במקביל כדי לפצות.

אז אתה עושה את הקניות לוקח את המוצר המוזל במבצע, ומבלי שתשים לב אתה לוקח מוצריך אחרים שיקרים יותר "רק" ב 10אג' יותר משהיה, ואתה מתהלך בשמחה עם העגלה, מבלי ששמת לב עוד הרוויחו עליך, ואם לא עליך אז גם את זה לקחו בחשבון שיהיו לקוחות שיבואו לקנות רק את המוצר במצבע ויצאו, לכן מראש הם העלו את כל המוצרים רק ב10אג'.

אז יורידו את מחירי החלפים יעלו את העבודה או להפך, תבין יש כאן עסק לנהל כמו בכל עסק אחר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיז אותי שאנחנו חיים במציאות שבה היבואן יכול להגיד איזו טענה שבא לו 'המנוע הלך בגלל שהבאת שמן של וולבוליין בעצמך' בלי שום הוכחה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק זאת הנקודה.

החובת הוכחת נזק היא על המוסך/יבואן.

לא כולם ככה יש יבואנים מאוד נוקשים ויש כאלה שפחות, תקרא בעצמך על דפי הפורום כמה מקרים כאלו היו.

היה מקרה מהימים האחרונים, באשכול עם הפלאג שתפוס בראש מנוע והרכב טופל במוסכי היבואן, הרכב עוד באחריות תראה איך מנסים כבר בהתחלה מתחילים בגישה שאולי האחריות לא מכסה.

תחשוב אם נוסיף לזה שאם הלקוח היה מספק את הפלאגים... יהיה מסכן פשוט.

 

רק אניח את זה כאן:

 

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטפל בעיקר במורשה.

מניסיוני, אני חושב שזה בעיקר תלוי בגישה שלך עם המוסך.

אם הגישה שלך היא - לא מתאים לי שאתם מרוויחים עלי יותר מדי, אני רוצה לקנות את החלפים בעצמי כדי לחתוך לכם ברווח - לא מומלץ.. עוד לא נתקלתי במוסך שבו היחס אלי לא נגזר מההכנסה שלי למוסך.

כנראה גם שישחילו אותך במקום אחר..

 

אם לעומת זאת הגישה שלך היא - אין לכם את החלפים הכי טובים לרכב שלי ולכן אתם מאלצים אותי לקנות במקום אחר, או אני ממש רוצה לקנות רק מכם תמיד את החלפים אבל מצאתי פער רציני עם השוק אז תבואו לקראתי - סביר להניח שזה יתקבל בברכה. גם המוסך מבין שאם נגד עולה אצלו 1700 ש"ח אבל בחו"ל אתה מייבא את זה ב500 ש"ח יש פה נזק ללקוח.

 

כל מה שרשמתי נכון כלקוח חוזר, כלקוח חדש אתה כנראה תתפס כלקוח בעייתי שלא כדאי להשקיע בו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - מבחינת החוק אתה צודק לחלוטין, המוסך עבר עבירה, אתה יכול לכלות בו את זעמך בתלונה לאיגוד המוסכים ומה לא.

 

השאלה היא האם אתה רוצה להיות צודק או חכם. אתה רוצה לטפל במוסך שיראה בך מטרד? תכפה עליו את דעתך. רוצה להיות לקוח ששמחים לראות אותו? תתאם ציפיות, מראש. לא זורמים? תמצא מוסך אחר. זה שתכפה על מוסך פלוני את מה שהוא חייב לבצע (וכנראה יבצע בסוף) לא יתן לך כלום חוץ מסיפוק מיידי והפיכתך למוקצה אצלו. לא חבל? ברגע שמפתחים עם כל נותן שירות יחסי אמון או סתם יחסים טובים, ניתן לבקש, ובד"כ לקבל, טובות שונות, ובכלל זה הבאת חלקים מטעמך.

 

במאמר מוסגר, החוק גרוע בעיני, יש מקרים שבהם לא צריך רגולציה.

  • אהבתי 1
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי החוק הוא חוק טוב אבל לא בכל החלפים.

בחלפי בטיחות הייתי נותן למוסך לספק את החלפים מבלי לתת אפשרות ללקוח להביא בעצמו.

למעט בלמים, שההבדלים במחיר הכולל הוא גדול מדי אם אתה מביא בעצמך או לא.

למשל סט צלחות רפידות מקורי במוסך לרכב שלי יעלה בסביבות ה-1500₪ ואילו אני קונה סט של BREMBO ומשלם עבודה יוצא חצי מזה.

אז אם המחירים היו הגונים במוסכים אנשים לא היו צריכים להביא בעצמם חלפים.

לגבי השמן זה גם עניין של מחיר וגם של סוג.

למה שאשלם 200₪ על שמן כשאני יכול להביא בחצי מהמחיר הזה ושמן לכאורה טוב יותר?!

שוב, המחיר של השמן במוסכים הוא מוגזם.

אם היה הבדל של כ-20-30% ניחא, אבל לא 100%

לפותש אל תתעסק בזה יותר מדי, רוב המוסכים המורשים כן יסכימו לקבל חלפים מטעמך, פשוט חפש מוסך אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא מתווכחים על זה שבמוסכים גובים הרבה כסף על חלפים ולעיתים מספקים חלפים באיכות ירודה.

אנחנו רק אומרים שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 

אם פלוני מטפל במורשה יבואן כדי לשמור על אחריות יש דברים שלא שווה להתעסק בהם. 

שמן ופילטר שמן הם מהדברים האלה.

רצועת טיימינג זה גם מהדברים האלה.

פלאגים כנ״ל.

 

שחררו מהאגו שלכם. קבלו את זה שחייבו אותכם  300 שקלים על שמן פז לפני מעמ ויכולתם לקנות שמן של Total/ולווליין/קסטרול או כל שמן מבציר משובח אחר בחצי מחיר.

תבינו שאתם מטפלים במורשה יבואן מסיבה אחת - אחריות ותמשיכו בחייכם.

תאמינו לי אם השמן בתקן (וזו נקודה חשובה) לא יקרה שום דבר חוץ מהמכה לאגו.

 

מי שרוצה לחסוך יש חלקים אחרים שהמוסך מתמחר בצורה הרבה יותר חזירית ושלא יוכלו להיות תירוץ להתנערות מאחריות. הזכרנו ברקסים למשל.

אפשר גם ללכת עם החוק עד הסוף ולא לטפל במורשה יבואן, לטעמי זה כבר עדיף.

 

רק היה חשוב להביא את נקודת המבט הזו כי ההמלצה השניה הייתה למצוא מוסך אחר שיזרום איתו.

 

 

 

  • משעמם 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם כאלו שאינם באחריות ומטפלים במוסכי יבואן

למה שנשלם כפול על שמן? 

זה בכלל לא אגו, זה חסכון נטו, ואין בזה שום דבר רע.

שוב אם מדובר פה בחסכון של 20-30₪ אז ברור שלא כדאי, אבל מדובר בהרבה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך כשהוא בונה את המודל הכלכלי שלו בונה על זה שהוא קונה שמן ב100 שקל ומוכר לך ב300.

אם כולנו נביא שמן לבד מה שהוא יעשה זה יתמחר את החלפת השמן שהבאת+יוסיף תשלום של ״דמי חליצה״.

 

אתה יכול לא לטפל במוסך. תחליף שמן לבד. יש סיכוי טוב שאתה אפילו לא צריך ג׳ק בשביל זה. רק מפתח לבורג ריקון ומפתח לפילטר שמן.

מדריך ביוטיוב ואתה סגור.

אין פה שום דבר מסובך או בטיחותי, וגם תחסוך את העבודה שהמוסך גובה.

 

אתה גם יכול לא לטפל במורשה יבואן. יש מוסכים אחרים לא פחות טובים.

 

גם אותי יש דברים שמעצבנים במוסכים, אבל למדתי לחיות איתם או שאני לא עושה אותם במוסך.

כמובן שיש פעמים שגם הם מפתיעים אותי, ובגלל זה אני תמיד מבקש הצעת מחיר מראש, שואל שאלות ולא מאשר כל דבר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה אין לי בעיה נניח שאם הוא מוכר לי קסטרול ולוקח ממני 200₪ ואז ההבדלים כבר לא גדולים אבל זה לא המצב כי הוא לוקח ממני 200₪ ומוכר לי שמן הרבה יותר זול.

לא שהזול פחות טוב מהיקר אבל זה העקרון.

אני מבין שהמוסך צריך להרוויח, אבל אני כלקוח צריך לחשוב עלי ולא עליו. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחוקק נתן לכולנו אפשרות לצמצם בהוצאות אחזקת רכב. אבל אם רוב האנשים לא משתמשים באפשרות כי אולי נצטרך לריב על האחריות זה עלינו. יריבו פעם, פעמיים שלוש ויפנימו את העניין אחרי מספר פסקי דין. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2022 בשעה 08:35, discoTD5 כתב:

בחיים צריך להיות חכם, לא צודק. 

 

בחיים צריך לפעמים להיות חכם ולפעמים להיות צודק ולפעמים להיות חכם זה להיות צודק ולפעמים לא.

מבחינתי להביא למוסך נוזלים שאני בוטח בהם זה להיות חכם. בטח במוסכים ששופכים לך שמן מצובר ושמים בכל רכב אותו שמן ואותו נוזל קירור. כשהיתה לי הונדה שטופלה טיפ טופ הבנתי שחובה לשים נוזל רדיאטור מקורי שלהם שעולה פי 3, אבל שומר על הרכב הרגיש לטווח הארוך. ואת זה אמר לי בעל מוסך בעצמו. הוא היה מיואש מזה שהלקוחות סירבו שישים להם את הנוזל המקורי, אמר לי תחליט מה שאתה רוצה, אבל זה מה שאני שם לעצמי...

ולגבי ההתחזרות במחירים אם כולנו נהיה צודקים מול המוסכים, זה יהיה חכם. סוף סוף הפורום הזה אמור גם ליצור סוג של מנהיגות אצל חובבי רכב והרבה אחרים מתייעצים איתנו.  

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמסיס אני לא מסכים. בתי משפט בארץ לא מענישים על שיטת מצליח. פסקי דין לא ישנו שום דבר כי בארץ פסקי דין לא כוללים בתוכם פיצוי גדול.

לרוב מה שפסק הדין יגיד זה שהם צריכים לכבד את האחריות+הוצאות משפט.

 

למה חברות הביטוח תמיד מנסות להתנער מאחריות גם אם זה אומר ללכת למשפט? כי הן יכולות וזה שווה להן כלכלית.

 

בלי קשר כבר אמרתי מה יקרה אם התופעה תהפוך לרחבה. אתה תקבל את האלמנט בדרך אחרת זה הכל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, farkash7 כתב:

אתה יכול לא לטפל במוסך. תחליף שמן לבד. יש סיכוי טוב שאתה אפילו לא צריך ג׳ק בשביל זה. רק מפתח לבורג ריקון ומפתח לפילטר שמן.

מדריך ביוטיוב ואתה סגור.

אין פה שום דבר מסובך או בטיחותי, וגם תחסוך את העבודה שהמוסך גובה.

 

אז בהזדמנות שאלה: מה אתם עושים עם השמן למיחזור והפילטר הישן?

בזמנו היה לי מוסך שהסכים לקבל אותו ממני אבל הוא נסגר (מקווה שלא בגלל זה...) יש איזה מקום מרכזי שאפשר להביא? תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, farkash7 כתב:

כמובן שיש פעמים שגם הם מפתיעים אותי, ובגלל זה אני תמיד מבקש הצעת מחיר מראש, שואל שאלות ולא מאשר כל דבר.

 

מוסך יבואן נורמאלי תמיד יתן לך בעצמו הצעת מחיר מראש. במוסך שאני מטפל אפילו שולחים לי אותה לוואטסאפ אחרי שאני קובע תור לטיפול. ובכמה טיפולים האחרונים, אחרי שהתפתחה מערכת יחסים טובה עם המוסך, אני מגיע כמעט עם כל החלקים בעצמי, וגם מוותר על חלק מהדברים שהם מציעים. מסנן אוויר אני לא צריך כי אינבוקס, מסנן מזגן אני מחליף בעצמי ממילא (לחלק יותר טוב ויותר זול מהמקורי), תוספים אני לא צריך מהם, בלמים ונוזל בלמים אני ממילא מחליף בחוץ, מה שנשאר זה לרוב שמנים ומסננים ושמנים אני מביא לבד. אבל שוב, הכל בנועם ובדרך ארץ.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...