Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם מכונית חשמלית? החידה הגדולה היא בכמה תמכרו אותה, וזו הסיבה


kobi_g
 שיתוף

פוסטים מומלצים

באופן תיאורטי כבר היום תוכל להעביר סוללות lfp לרכב הבא. הם בנויות להחזיק יותר ממיליון קמ.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, race driver כתב:

אם אינני טועה,

רואים שם שהרכב שלך (הותיק)

פותח אחרי חצי שנה עקומה חדה למטה,

אבל אתה דיווחת על שימוש אינטנסיבי ואפס ירידה,

אז כנראה זה ענין של מזל.

לא ?

אם אני שם דגם 2018 אז די לפי ממוצע, אבל כמו שכתבת כל ההשוואות האלו זה סוג של ממוצע גס, לא אומר יותר מדי, מזל זה משהו "חובה" עם כל מוצר אלקטרוני.

אם כבר LFP,לפי דעתי טסלה הפתיע עם דיווח שכבא במחצית מהרכבים זה מה שהורכב.
ציטוט מ-Tesla Q1 Earnings Call

2022-05-15_22-53-16.thumb.png.0f7b711c4cd4dbcbba8fa098691f3990.png

 

שם המשחק לנסות לשמר עלויות נמוכות,ולא להשתמש במתכות נדירות זה אחד הכיוונים.
כל הריסוק מחירים של סוללות לכיוון 100$ ל-1KWH, במשך השנים נכון לעכשיו לא רלוונטי יש שינוי כיוון ועליות מחירים לא מבוטלות.
זאת אחד הסיבות שמיהרתי לרכוש דגם אפילו שהוא מיושן, אבל עדיין נותן ביצועים ותמורה לא רעה ביחס למתחרים שיש כרגע וזמין.
כל הנושא הזה לנחש מה יהיה עוד כמה שנים עם סוללות EV בארץ ואיך ישפיעה על תמחור, אפילו אל תנסו להשוות מול סוללות היברידיות קטנות, כמו שכבר רשמו לפני זה לא יותר מספקולציה וזהו ! אף אחד לא יודע, ואל תשכחו התבססות על בסיס נתונים של מדינות קרות עם חורף קר, לא רלוונטי לארצנו לרוב חוץ מכמה יישובים ברמת הגולן או ירושלים, ודווקא יותר קל לקרר סוללה מאשר לחמם, כי טווח העבודה האופטימלי שלו זה 23-25 מעלות .
גם להתבסס על מפרטים יבשים זה לא אומר כלום, כי אותה סוללה תרכיב על סיני או קוריאני או טסלה תקבל טווחים שונים !
יעילות זה השם המשחק, וכרגע המלך זה טסלה, לפי דעתי הקוריאנים הכי מתקרבים

1950421764_EVCoreefficiency.thumb.png.ccca2e2c225504f654852bcc37dc501c.png

 

עוד קצת השתעשע עם EV שלי, בהמשך אעלה רשמים עם קצת חומר טכני, לא ביקורת/חוות דעת, זה יש בשפע ברשתות שרובם מדקלמים נתונים טכניים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, WE988244 כתב:

אל תשכחו גם שהרכב ככל שהוא עם יותר חישנים, כל דפיקה קטנה מורידה את ערך הרכב בהמון כסף,

זה לא דווקא על חשמלי , אבל בחשמלי זה יותר נפוץ,

אי אפשר להכנס לפחח באזור תעשיה שיסדר את הקבץ פשוט צריך להגיע לחברה להחליף חישנים.

תסתכלו על הכביש כמה רכבים עם דפיקות יש, ותנסו לחשוב שמאחורי כל דפיקה ישב חיישן.

איך זה קשור לרכב חשמלי? כל אותן מערכות קיימות גם ברכבי בנזין היום.

 

אם כבר, תאשים את הלקוחות שלא מסתפקים ברמת בטיחות של מאזדה לאנטיס 2001, אלא דורשים ESP, בקרת סטיה מנתיב, 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית ועוד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק,

נכון,

כל המערכות המשוכללות יגרמו לזה שכל תאונה תוריד את האוטו מהכביש,

רק מחמת כך שהתקדמות הטכנולוגיה נמצאת יותר ברכב החשמלי,

אז כרגע שם זה מתבטא יותר,

אבל זה נכון לכלל הרכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור לחשמלי. אפילו בסיטרואן פיאקסו 2015 יש בתוך הטמבון הקידמי מלבן פלסטיק קטן : רדאר שמירת מרחק. 

פגעת בו : עלות בלובינסקי כ 6500 לפני מעמ ועבודה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בטסלה (או סובארו) שמסתמכת על מצלמות, יש פחות חיישנים יקרים לפגוע בהם. היחידים שהם פגיעים יחסית אלו החיישנים האולטראסוניים והם זולים להחלפה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.5.2022 בשעה 14:08, race driver כתב:

כשמראים ירידת תפוקה לפי טעינות,

מדברים על כל טעינה באשר היא

או סך טעינות של סוללה מלאה ?

 

הנתונים שמצוטטים (למשל 1000 מחזורים ב 10-90% ב NMC) הם תמיד EFC = Equivalent Full Charge. אז שתי טעינות בשבוע של 30-80% זה EFC אחד בשבוע.

זה אומר שהחישוב של URI-G נכון. גם עם טווח אפקטיבי של 350 ק"מ שזה די קונסרבטיבי, מבחינת מחזורים יש לסוללה 350,000 ק"מ (או יותר מ 18 שנים) עד שתיפול ל 90%.

פרקטית זה אומר שלרכבים פרטיים הנושא של מחזורי טעינה ברכבים מודרנים עם ניהול טעינה/טמפ' לא מאד קריטי. יש עדיין אי וודאות מה קורה לסוללה לאורך זמן, נגיד אחרי 10-15 שנה, ללא קשר למחזורי טעינה. תהיה דרגדציה מעצם החזקת מתח לאורך זמן שתתווסף להשפעת המחזורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, MostlyWicked כתב:

רכב היברידי נמצא בשוק כבר מלא זמן, מה ההבדל?

ברכב היברידי של פעם הייתה סוללה מסוג אחר לגמרי (לא ליתיום). רק בעשור האחרון התחילו להכניס ליתיום בחלק מהדגמים ההיברידיים.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, MostlyWicked כתב:

רכב היברידי נמצא בשוק כבר מלא זמן, מה ההבדל?

 

 מעבר לדברים הנכונים שכבר נאמרו, סוללה של רכב היברידי נטענת ונפרקת מספר פעמים בנסיעה, ככה שמבחינת מחזורים יש פה בקלות x10 ביחס לרכב חשמלי ....

הכימיה שמשתמשים יותר עמידה אבל פרקטית יש לא מעט תקולות לאורך זמן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.5.2022 בשעה 16:03, OF כתב:

 

הנתונים שמצוטטים (למשל 1000 מחזורים ב 10-90% ב NMC) הם תמיד EFC = Equivalent Full Charge. אז שתי טעינות בשבוע של 30-80% זה EFC אחד בשבוע.

זה אומר שהחישוב של URI-G נכון. גם עם טווח אפקטיבי של 350 ק"מ שזה די קונסרבטיבי, מבחינת מחזורים יש לסוללה 350,000 ק"מ (או יותר מ 18 שנים) עד שתיפול ל 90%.

פרקטית זה אומר שלרכבים פרטיים הנושא של מחזורי טעינה ברכבים מודרנים עם ניהול טעינה/טמפ' לא מאד קריטי. יש עדיין אי וודאות מה קורה לסוללה לאורך זמן, נגיד אחרי 10-15 שנה, ללא קשר למחזורי טעינה. תהיה דרגדציה מעצם החזקת מתח לאורך זמן שתתווסף להשפעת המחזורים.

מי שמעוניין בכל זאת בנתונים מהחיים האמיתיים, ולא מבחנים סינטטים/תנאי מעבדה או חיזויים, מן הסתם המדינה המובילה בתחום אימוץ EV זה נורווגיה שמוביל בפער עצום על יתר העולם, מזג אוויר שלה לא דומה לישראל לכן צריך לקחת בערבון מוגבל את התהליכים של דגרדציה של סוללות שם.
אחד הערוצים הרציניים, הבחור התאילנדי הפך להיות יוטיובר בפול טיים ג'וב, יש לו טבלאות מעקב  עם בסיס נתונים רחב ועושה הרבה בדיקות.
https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos

 עדיין, שוק המקומי של ישראל ייחודי, איך כל הנושא של מצב הסוללות יתומחר במחירון, אף אחד לא יודע.

בתאריך 16.5.2022 בשעה 08:51, WE988244 כתב:

כל המערכות המשוכללות יגרמו לזה שכל תאונה תוריד את האוטו מהכביש,

רק מחמת כך שהתקדמות הטכנולוגיה נמצאת יותר ברכב החשמלי,

אז כרגע שם זה מתבטא יותר,

אבל זה נכון לכלל הרכבים.

דווקא רכבי ICE משולב חישמול HEV/M-HEV/PHEV שיהיו איתנו עוד עשרות שנים, מערכות יותר מסובכות, EV זאת מערכת ממש פשוטה, עם מתייחסים למה יכול להתקלקל ברמת יחידת הנעה.
עכשיו כל המערכות ADAS זה אותו דבר, לא קשור רק לרכבים חשמליים, ואכן נזקים בהם יכול להגיע לסכומים גבוהים.
מעט מדי אנשים באלפי מוסכים נכון להיום, מוכנים לרכבים משולבים חשמל,  אז מי שחושב שבתוך שנה-שנתיים יגיעו מאות אנשי מקצוע שצריכים סט קישורים והכשרה שונה באליל, כדי לטפל בעשרות אלפי EV.....המציאות בשטח עגום, והגופים האמונים להכשיר דור חדש לזה, שנים נרדמו בשמירה.
כבר ראיתי הצעת תיקון של רכב PHEV מ-2018 על 90,000 ש"ח (60,000 רק על גיר משולב מנוע חשמלי) רק בגלל טריגר במערכת, אחרי תאונה פגוש קדמי קלה, בלי נזק לשלדה

2022-05-17_20-58-31.thumb.png.83a8c88b8c24e1b5c68159bf149b6d0b.png

 

בתאריך 16.5.2022 בשעה 16:51, OF כתב:

 

 מעבר לדברים הנכונים שכבר נאמרו, סוללה של רכב היברידי נטענת ונפרקת מספר פעמים בנסיעה, ככה שמבחינת מחזורים יש פה בקלות x10 ביחס לרכב חשמלי ....

הכימיה שמשתמשים יותר עמידה אבל פרקטית יש לא מעט תקולות לאורך זמן. 

תפסיקו להשוות סוללות קטנות של היברידיות מול סוללות של רכב EV, נכון תהליך כימי אותו תהליך ברמת סוללת ליתיום, אבל צורת ניהול ואיך מנוטר ומנוהל זה שמיים וארץ !

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...