Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם מכונית חשמלית? החידה הגדולה היא בכמה תמכרו אותה, וזו הסיבה


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Uri-G כתב:

יש לזכור שזו מונית והסוללה עובדת יותר קשה כי היא נפרקת בזמן שהוא עוצר והמזגן ממשיך לעבוד וכמובן זה קילומטארג' שרוב רכבי בנזין לא היו מצליחים לשרוד עם הרבה יותר תקלות והשבתות ומעל כל זה לזכור שמדובר על רכב עם 470 כס ואפס למאה של 4.2, לא מכיר הרבה רכבי יוקרה/ספורט עם ביצועים כאלה שידגדגו את הקילומטר הזה לפני שימותו.

צריך לעשות השוואה מסודרת בין עלויות של מונית טסלה למונית דיזל. 

 

אמנם יש פחות תקלות ביחידת ההנעה ברכב חשמלי אבל הרכב גם עולה הרבה יותר מאשר רכב דיזל מרצדס מקביל. במחיר של החלפת סוללה לחדשה בטסלה לדעתי אפשר כמעט לקנות מרצדס e class חדשה. וביצועים ברכב שמשמש למונית זה לדעתי חסר משמעות.

 

אבל בגדול אני מניח שבשביל נסועה גבוהה יש פה חיסכון משמעותי.

 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא חייבים טסלה מודל s בשביל מונית. זה גם לא הייעוד שלה בסופו של דבר. מודל s של היום היא בעלת 680 כס בגרסת הבסיס(יותר מאלף כס בפלייד שמקבילה לפרפומנס של פעם). לא מכיר דיזל בכוחות האלה וגם יהיו חסכוניות וגם ישרדו לאורך זמן.

 

יש מספיק חשמליות מרווחות בחצי מחיר ויותר. אבל זה פחות או יותר מדגים את החסכון שרכב חשמלי יכול להניב גם לטווח ארוך.כל החלפת סוללה מאפסת בעצם את המונה והסוללות הופכות לטובות ושרידות יותר.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Uri-G כתב:

יש, לפי טסלה 1% ממוצע לשנה.

יש להם פירוט ?

זה יכול להיות כל המכוניות כל שנה אחוז,

או אחוז אחד מכל המכוניות שהסוללה מתה תוך שנה,

או עשר אחוז שמתו אחרי עשור,

או תשע שנים שלא ירד כלום ובשנה העשירית צניחה של עשר אחוז,

בקיצור הרעיון ברור,

צריך נתונים מפורטים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על ירידה בקיבולת הסוללה בשנה בממוצע.

 

לגבי מתי, למיטב ידיעתי זה תלוי בטכנולוגיית סוללה. Nmc (כל הטסלות מלבד sr הסיניות)יורד מהר בהתחלה ומתאזן בהמשך. Lfp (טסלה sr הסינית) , דגנרציה נמוכה בהתחלה ויותר גבוהה בהמשך (אבל בכל מקרה יותר מ 1000 ממחזורי טעינה של nmc ).

 

LFP-NMC-lithium-battery-degradation-test-e1617240786736.jpg.6daaa93bbdd42c0afcf67b5b7af62d20.jpg

המקור לא מטסלה אלא מניסויים בסוללות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאמין,

ברגע שיגמר משבר השבבים העולמי, 

וזמן אספקה לרכב יהיה מהיום למחר,

אז כל הרכבים מליסינג, וכל אלו שתוך 3 שנים מחליפים רכב יחליפו,

ובאם הפער לא יהיה משמעותי אז אף אחד לא יקנה מהם אלא ילך לקנות חדש,

ואז המחיר של המשומשות יצנח יותר,

 

הכל ענין של משבר השבבים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, airwolf1980 כתב:

חכה עוד שנתיים ותראה כמה עולה רכב חשמלי משומש.

לדעתי שומרים על ערכם ולא יהיה זול לקנות רכב חשמחי משומש

לא צריך לחכות, יש מלא טסלות בנות שנתיים בארה"ב ואירופה עם שוק יד2. מאבדים ערך כמו גדולים (סדר גודל של רכב בנזין ממוצע).

 

בישראל יש שאלה מרכזית של מיסוי. אם מעלים את המס על רכב חשמלי, מן הסתם זה יקפיץ גם את מחירי המשומשות בהתאם.

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, WE988244 כתב:

זה לא יקפיץ את מחיר המשומשות למחיר של אוטו חדש,

אלא יקפיץ את המשומשות ביחס לאוטו חדש,

אבל תמיד זה יהיה עשרות אחוזים מתחת לאוטו חדש.

נכון, אבל בתיאוריה ייתכן מצב שמישהו קנה טסלה ב200 אלף שקל, אחרי שנתיים הרכב עולה 140 אלף שקל ואז מעלים מס רכישה מ-10% לרמה של בנזין שזה 82% כמדומני.

 

במצב כזה פתאום הטסלה החדשה תעלה 350 אלף (נניח) במקום 200 אלף והמשומשת בת השנתיים תעלה 250 אלף במקום 140.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז הטסלה המשומשת תיקנה ע"י שרופי טסלה שרואים בה סמל סטטוס כלשהו(בדומה לחובבי אפל של פעם, ואולי גם היום). 

שאר הרכבים החשמליים לא ימכרו. לפני שטסלה הגיעו לפה, מכרו רכבים חשמליים במחירים אבסורדים מלבד הסיניות. ואף אחד לא קנה אותם. לא חדשות ולא משומשות.

וגם הסיניות לא בדיוק נמכרו בצורה מטורפת(אם אני לא טועה ה-MG במחיר של 140 אלף מכרה 1500 יח' בשנה) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חמש שנים הרכבים החשמליים ימכרו עם סוללות שונות לגמרי, רק לא מזמן טויוטה הכריזה על Solid State Battery שבתאוריה לא מכילות חומרים מתכלים כלל וכלל.

אני רואה את זה באופן שבהמשך הסוללות יהיו כ"כ עמידות אשר הן יחזיקו יותר מאורך חיי הרכב עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, davemustaine87 כתב:

ואז הטסלה המשומשת תיקנה ע"י שרופי טסלה שרואים בה סמל סטטוס כלשהו(בדומה לחובבי אפל של פעם, ואולי גם היום). 

שאר הרכבים החשמליים לא ימכרו. לפני שטסלה הגיעו לפה, מכרו רכבים חשמליים במחירים אבסורדים מלבד הסיניות. ואף אחד לא קנה אותם. לא חדשות ולא משומשות.

וגם הסיניות לא בדיוק נמכרו בצורה מטורפת(אם אני לא טועה ה-MG במחיר של 140 אלף מכרה 1500 יח' בשנה) 

ה mg ב 140 הייתה עם טווח מגוחך, אם היא הייתה עם טווח נורמלי היא הייתה נמכרת בכמויות. שניה לפני שטסלה נכנסה, לובינסקי הוציאו גירסה זולה שלה ב 129000 (וגם על המחיר הזה היו מבצעים) ורק אז הם באמת התחילו למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.5.2022 בשעה 11:42, kobi_g כתב:

כתבה מאד מעניינת שהופיעה בגלובס

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001411263

למרות הביקוש הגבוה למכוניות חשמליות, עדיין לא ברור כיצד הן יתומחרו כמכוניות משומשות • סוללות ליתיום הן הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי, והיבואנים נותנים להן אחריות עד 150 אלף ק"מ ויותר • אלא שבזמן העברת בעלות יהיה קושי לדעת מה אורך החיים שנותר להן ולקבוע מה השווי

אכן, מי שירכוש רכב חשמלי יד שניה לא יוכל לדעת את הקיבולת של תאי הליתיום וכן, בעייה עתידית שנתחיל לראות ולשמוע עליה עוד מספר מועט של שנים.

 

 

כן, מכונית חשמלית זה עוד אבן דרך בשביל זה שאתם לא תהיו בעלים של מכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, FoxLight כתב:

כן, מכונית חשמלית זה עוד אבן דרך בשביל זה שאתם לא תהיו בעלים של מכוניות.

האמת - בעלות פרטית על מכונית זה בזבזני ולא יעיל. אתה קונה ומתחזק פרה בשביל כוס חלב.

בתאריך 10.5.2022 בשעה 12:00, om2 כתב:

מין הסתם יהיו מכוני בדיקה שילמדו לתת אומדן מה מצב הסוללה

זה כבר קיים במשך שנים אם לא עשרות שנים.

בכל סמארטפון או מחשב נייד אפשר להריץ בדיקה של קיבולת הסוללה.

 

בשביל רכב לא צריך מכון בדיקה אפילו. ברכב היברידי/חשמלי אפשר להתחבר עם סורק OBD ולדעת במידי מה מצב הסוללה.

הרבה יותר קל ופשוט מאשר לבדוק את המנוע והגיר ברכב ICE.

 

גיר אוטומטי זה בכלל קופסה שחורה בשביל מכוני בדיקה. כדי לכסתח את עצמם, ירשמו לך "נקישות/החלקות בהעברת הילוכים" גם אם מדובר ברכב שהרגע ירד מפס ייצור.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...