Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם מכונית חשמלית? החידה הגדולה היא בכמה תמכרו אותה, וזו הסיבה


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאוד מעריך את דובי, אבל הוא כתב פה כל כך הרבה דברים שגויים שאני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל לתקוף את זה. 

1. כל יבואן שמוכר רכב חשמלי יודע לתת תמונת מצב מדויקת של הסוללה. מדויקת. למה ואיך? פשוט, כי כולם נותנים אחריות שמופעלת במידה והקיבולת של הסוללה יורדת מתחת לאחוז מסוים (בדרך כלל 70-75%).

2. גם במידה ועולה צורך בהחלפת "סוללה" מחוץ לאחריות (8 שנים אצל כל מי שאני מכיר), העלות בחיים לא תהיה המספרים שמופיעים בכתבה, משתי סיבות: 

2א. לא מחליפים "סוללה". מחליפים מודול תאים. כל סוללה מורכבת מכמה וכמה כאלה, ברכבים שאני מכיר מדובר בבין 10 לכ-30. תחלקו את המספרים שכתובים שם ב-15-20 ותראו שהשד ממש לא כזה נורא. אלפי שקלים בודדים במקרה הגרוע. 

מחירי הסוללות יורדים כל הזמן. ב-14 שנה האחרונות המחיר הממוצע של קילו-וואט של נפח ירד ב-89%. 

3. איך כניסת התיבות האוטומטיות השפיעו על רכבים ידניים? איך כניסת תיבות כפולות מצמד השפיעו על מחירי המשומשות של אוטומטיות פלנטריות? איך השפיעה כניסת מנועי טורבו על מחירי המנועים האטמוספריים? אני עדיין רואה בלוחות את כל שלושת הדוגמאות האלה... 

 

ויחד עם כל זה, לאף אחד אין מושג. ומי שאומר שהוא יודע, רק משקר בלי בושה. אני לא יודע, דובי לא יודע, אף אחד לא יודע. 

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 דקות, nev כתב:

רכב בנזין (יפני 😁 ) בן 10 שנים ויותר מתפקד מצויין. במצב השוק היום המחירים בכלל בשמיים (יחסית).

ההבדל בין רכב בנזין בן 10 לבין רכב חשמלי בן 10 - בעל הרכב החשמלי חסך כ -120,000 ש"ח במהלך אותם 10 שנים לעומת בעל רכב הבנזין.

חוץ מזה - מי יודע מה יהיו מחירי הסוללות בעוד 10 שנים?

ועוד חוץ מזה - רכבי טסלה בני למעלה מ 8 שנים, מחזיקים מחיר יד שנייה מצוין בארה"ב. 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, פבל כתב:

2א. לא מחליפים "סוללה". מחליפים מודול תאים. כל סוללה מורכבת מכמה וכמה כאלה, ברכבים שאני מכיר מדובר בבין 10 לכ-30. תחלקו את המספרים שכתובים שם ב-15-20 ותראו שהשד ממש לא כזה נורא. אלפי שקלים בודדים במקרה הגרוע. 

 

ואחרי חודשיים הולך מודול התאים הבא. אין מה לעשות - הגיל יעשה את שלו.

 

אף אחד לא יודע מה יהיו מחירי הסוללות - לכאן ולכאן. לכן מעיריכם לפי מה שידוע כיום.לגבי החסכון של החשמלי - תלוי מאוד בנסועה ובמיסים (שאף אחד לא יודע וכו') שיהיו.

עריכה אחרונה על ידי nev
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, איצו כתב:

ההבדל בין רכב בנזין בן 10 לבין רכב חשמלי בן 10 - בעל הרכב החשמלי חסך כ -120,000 ש"ח במהלך אותם 10 שנים לעומת בעל רכב הבנזין.

חוץ מזה - מי יודע מה יהיו מחירי הסוללות בעוד 10 שנים?

ועוד חוץ מזה - רכבי טסלה בני למעלה מ 8 שנים, מחזיקים מחיר יד שנייה מצוין בארה"ב. 

רכב טסלה בן 10 שנים בארה"ב שווה 20%-25% משויו כחדש. לא מחזיק מחיר בכלל. 

 

לגבי חיסכון, אין פה חיסכון כי הרכב בארה"ב עולה הרבה יותר מרכב בנזין. בישראל ספציפית יש הטבת מס ענקית לרכב חשמלי ולכן עכשיו אפשר לחסוך (בהנחה ויש חניה בטאבו).

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, edward כתב:

רכב טסלה בן 10 שנים בארה"ב שווה 20%-25% משויו כחדש. לא מחזיק מחיר בכלל. 

 

לגבי חיסכון, אין פה חיסכון כי הרכב בארה"ב עולה הרבה יותר מרכב בנזין. בישראל ספציפית יש הטבת מס ענקית לרכב חשמלי ולכן עכשיו אפשר לחסוך (בהנחה ויש חניה בטאבו).

וכמה לדעתך שווה רכב בנזין בן 10 בארה"ב? 

רמז - אם הוא כבר לא נגרט, בערך שווה לכלום.

 

אנו חיים בישראל בזמן הזה, ולכן השיקולים והחישובים לחיסכון ברכב חשמלי מתאימים לפה ועכשיו. כל השאר - עתידות שמקומם בבזוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, nev כתב:

ואחרי חודשיים הולך מודול התאים הבא. אין מה לעשות - הגיל יעשה את שלו.

לפי הנתונים שיש לי, הירידה ה"מקובלת" בתפוקה של סוללות ברכב חשמלי היא כ-1% לשנה. ממה שאני יודע על בדיקות שנערכו לטסלות שונות בנות גילאים שונים, הן מאששות את הנתון הזה. 

 

לפני 30 דקות, edward כתב:

רכב טסלה בן 10 שנים בארה"ב שווה 20%-25% משויו כחדש. לא מחזיק מחיר בכלל. 

וכמה שווה המקביל הבנזיני שלו בן אותו גיל? בזמנו בדקתי את זה בשביל שרשור אחר והמספרים היו שהטסלה שווה פי שניים בערך, אחרי שעלתה כחדשה אותו מחיר. 

 

לפני 30 דקות, edward כתב:

לגבי חיסכון, אין פה חיסכון כי הרכב בארה"ב עולה הרבה יותר מרכב בנזין

לא הוא לא. ה"עידוד" בישראל לא רחוק מאוד מזה שבקליפוניה למשל (מיסוי של 10% עד 75,000 שקל לעומת הטבה של עד 7000$) אבל הוא מתקזז עם המיסוי המאוד גבוה על שאר העלות של הרכב. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, איצו כתב:

וכמה לדעתך שווה רכב בנזין בן 10 בארה"ב? 

רמז - אם הוא כבר לא נגרט, בערך שווה לכלום.

גם שם רכבים יד2 נהיו יקרים עכשיו.

 

בין אם זה בגלל הקורונה והמחסור בהכל, לבין אם ירידה ברמת חיים במקביל לעליה במחירי המכוניות החדשות

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנושא שחיקת הסוללה.. הבעיה שגם אם נדע את קיבולת הסוללה שנותרה, ככל שהזמן עובר, ככה עולה שהסיכוי שתא בודד ימות, וכשזה קורה, ברוב המקרים (תלוי במבנה הסוללה) כל הסוללה מושבתת. ככה שאפשר לרדת מטווח של 200 ל0 ביום בהיר אחד.
אכן כמו שהגיבו לפבל פה, אין הגיון בלהחליף מודול בודד. הסוללה חזקה כמו המודול החלש ביותר שלה, וכמובן שאר המודולים הישנים מעלים את הסיכוי לתקלה.

וכמו שכתבו כאן, בטווח הרחוק ההשערה היא שמחירי הסוללות ירדו מאוד ואז זה יהיה non issue

בטווח הקצר המחיר דווקא עולה נכון לעכשיו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, פבל כתב:

לפי הנתונים שיש לי, הירידה ה"מקובלת" בתפוקה של סוללות ברכב חשמלי היא כ-1% לשנה. ממה שאני יודע על בדיקות שנערכו לטסלות שונות בנות גילאים שונים, הן מאששות את הנתון הזה.

 

פבל - אין כאן קסמים. טכנולוגיות הסוללות הנוכחיות ידועות היטב (עם טוויקים קטנים לכל כיוון). לסוללות יש אורך חיים, אין מה לעשות.

התאים שלא הוחלפו עדיין יהיו בני 8+ ויתקלקלו מהר מאוד (סטטיסטית).

האמירה של להחליף תא אחד שקולה לומר להחליף צמיג שהתפוצץ מיושן ולהשאיר את שאר השלושה המקוריים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yossi_s1 כתב:

אכן כמו שהגיבו לפבל פה, אין הגיון בלהחליף מודול בודד. הסוללה חזקה כמו המודול החלש ביותר שלה, וכמובן שאר המודולים הישנים מעלים את הסיכוי לתקלה.

לפי אותו היגיון אם יש חופש בצירי. כדאי להחליף גיר ומנוע?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Night Driver כתב:

לפי אותו היגיון אם יש חופש בצירי. כדאי להחליף גיר ומנוע?

זה אבטיח וזה צ׳יקן טיקה מסאלה

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

אלפי שקלים בודדים במקרה הגרוע. 

בסוללות הפצפונות של ההיברידיות

שיפוץ מתחיל במחיר כזה,

במקרה הטוב.

 

מצד שני השמירת ערך היפה של ההיברידיות

מראה שצרכני היד שניה אוהבים לחסוך בדלק,

כך שסיכוי טוב שנראה אותו דבר בחשמליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, edward כתב:

יש לרכב חשמלי גיר רדוקטור שזה גלגל שיניים יחיד. זו חתיכת מתכת אחת שעולה גרושים.

גרוש שעולה בערך $1000 😁 זה לא שונה בעלות מדיפרנציאל מאסיבי של רכבי שטח, לדוגמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לטסלה בת 10 בארה"ב היא לא מדוייקת ולא בהכרח משקפת :

טסלה לפני עשור נמכרה ב-60 אלף דולר. היום היא נמכרת ב-90 אלף. זוהי הסיבה לשמירת הערך היחסית של טסלה. 

סיבה שניה , שבארה"ב לטסלה יש מעמד שווה ערך לאפל בערך. זאת אומרת שיש את עדת המעריצים של אילון מאסק שיקנו גם גוש חרא עם לוגו של טסלה ויהיו מרוצים מזה. 

סיבה שלישית שטסלה כבר הוכיחה שיש לה שרידות טובה לסוללה ואחריות ושירות טובים. 

 

האם אפשר להשליך את זה על ישראל? אולי לגבי טסלה. אבל לגבי מגוון הלינג לונגים שמציפים את המדינה? 

לגבי 1- אולי. 

לגבי 2- בוודאות שלא. 

לגבי 3- יוניון מוטורס כבר הראו שאין להם שום בעיה להביא רכב סיני חשמלי, ולהפטר ממנו בשניה שמופיע רכב סיני אטרקטיבי יותר. ופה מדובר על יבואן ותיק, מה אני אגיד על כול היבואנים שצצו פה כמו פטריות אחרי הגשם?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, ch2856 כתב:

גרוש שעולה בערך $1000 😁 זה לא שונה בעלות מדיפרנציאל מאסיבי של רכבי שטח, לדוגמה. 

אבל זה כן מאוד שונה מהחלפה/שיפוץ של תיבה פלנטרית או רציפה.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...