Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם מכונית חשמלית? החידה הגדולה היא בכמה תמכרו אותה, וזו הסיבה


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, edward כתב:

רכב טסלה בן 10 שנים בארה"ב שווה 20%-25% משויו כחדש. לא מחזיק מחיר בכלל. 

 

לגבי חיסכון, אין פה חיסכון כי הרכב בארה"ב עולה הרבה יותר מרכב בנזין. בישראל ספציפית יש הטבת מס ענקית לרכב חשמלי ולכן עכשיו אפשר לחסוך (בהנחה ויש חניה בטאבו).

מאיפה הבאת את הנתון ההזוי הזה?

טסלה מודל s שנת 2012 עם סוללת 60kwh (כבר לא מייצרים מודל s עם סוללה כל כך קטנה) שעלה ב 2012 60k דולר , לפי קלי בלו בוק (הלוי יצחק של האמריקאים) שווה היום 30k דולר. שמירת ערך של 50% בעשור! טויוטה קורולה לא שומרת ערך ככה.

לשם השוואה אאודי a7 מנוע v6 שעלה ב 2012 במחיר של טסלה עומד היום בקלי בלו בוק על מחיר של מתחת ל 20k דולר.

 

בארה"ב  טסלה עולה כמו המתחרות שלה. המחירים של טסלה מודל 3 sr דומים לבמוו 330e. מודל s (לא פלייד)עולה יותר מ אאודי a7 גירסת s לבין a7 rs . אבל שתיהן חלשות ממנה. נכון הוא שבארץ אנחנו נהנים ממחיר הרבה יותר נוח, אבל סביר להניח שזה זמני עד שהמיסים יעלו.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פריקת הסוללה (ליתיום) עם  השנים היא תלוי טמפרטורה ומחזורי טעינה. יש גרפים ידועים בגוגל. 

במדינה חמה הירידה בביצועים מהירה יותר (למרות קירור אקטיבי, קירור מים וכו). ההבדל העיקרי שרכב חשמלי נוסע בהחלט יכול להחשב טוטלוס. עדיין טוב לסופר וחזרה. 

 

רכב בנזין בן 10 , שמור יחסית,נניח וולוו סדאן: יעלה כ 1800$ בארה"ב . מחירי המשומשות קפצו. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@save אתה מבלבל מושגים.
פריקת סוללה = איבוד אנרגיה של הסוללה. שים לב להבדל בין איבוד אנרגיה לאיבוד קיבולת

דבר שני, טמפ היא רק אחת מהרבה גורמים. למשל, שמור סוללה בטמפ האופטימלית ביותר האפשרית אבל על מתח 2.5V או 4.3V, הסוללה תמות מאוד מאוד מהר.

במידה ומערכת הקירור של הרכב ברמה טובה, אין שום סיבה שתיהיה ירידה מהירה יותר בביצועים. אגב, גם לקור יש השפעה שלילית על הביצועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר נכון פרופיל השימוש של הסוללה. 

מי שפורק ל 10% כל פעם יחליף סוללה מוקדם יותר ממי שפורק כל פעם ל50%. כמובן גם טעינה ל 100 מקצרת. הגרפים מראים שהאופטימלי זה טעינה בין 65-75% .

יש אתר של גרפים מ 30000 מכוניות  טסלות. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, mh53 כתב:

יש אינדיקטור מאוד ברור למצב סוללה וזה טווח. ככל שהסוללה נחלשת יש פחות טווח. וזה נתון שאין בעיה לבדוק אותו והוא מוצג לך באופן גלוי וקבוע.

קרה לך פעם שהנייד הראה 100% ו6שעות עבודה ואחרי חצי שעה עבודה לא מאומצת באקסל פשוט הראה 60% סוללה ושעתיים נותרות? 

 

זה לא יהיה שונה ברכבים. 

 

סוללות / מצברים זה לא עסק פשוט. 

כמות המטען מושפעת מכמות התאים הבריאים, מצב הbalancing בין התאים טמפ' הסביבה בשלב הטעינה וכו'. 

 

יש הרבה מה לעשות לפני שמחליפים סוללה קומפלט והעלויות יהיו בהתאם. 

 

בינתיים הסתכלתי על עלויות הטיפולים שהתפרסמו ולא נראה שזה יותר זול, גם בחשמליות טיפול קטן  נע סביב ה 600-800 ש"ח אלוהים יודע למה ועל מה....

 

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

מאיפה הבאת את הנתון ההזוי הזה?

טסלה מודל s שנת 2012 עם סוללת 60kwh (כבר לא מייצרים מודל s עם סוללה כל כך קטנה) שעלה ב 2012 60k דולר , לפי קלי בלו בוק (הלוי יצחק של האמריקאים) שווה היום 30k דולר. שמירת ערך של 50% בעשור! טויוטה קורולה לא שומרת ערך ככה.

 

כמו שכבר אמרו כאן, העלו את המחירים לאיזור ה-90 אלף אז זה הזיז גם את המשומשות. מן הסתם אם יורידו מחיר רכב חדש גם המשומשות יירדו, זה עובד לשני הכיוונים. 

 

לגבי מי שמדבר על 1% ירידת קיבולת בשנה - זה נכון לחלק מהרכבים אבל לא לכולם. כלומר מי ששמר על הסוללה, מעולם לא טען מעל 80% מהקיבולת, וכו אולי יגיע לזה. ואולי לא כי אין אחריות אחרי 8 שנים ואם אין מזל אז הרכב הולך לפח (אני לא מדמיין שמישהו יוציא סדר גודל 50-60 אלף שקל על סוללה חדשה ברכב בן 10).

 

בשביל לקחת את ההימור על רכב כזה מחוץ לאחריות המחיר צריך להיות נמוך בהתאם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצועי הסוללה היא נגזרת של הזרם, רכבי ספורט חשמליים לדוגמה יסבלו הרבה יותר מהזדקנות התאים בסוללה, בנהיגת סבתא הם אולי יוכלו להשיג טווח שלא השתנה משמעותית, אך קצת ניצול של הביצועים והסוללה תתרוקן במהירות הבזק. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, edward כתב:

כמו שכבר אמרו כאן, העלו את המחירים לאיזור ה-90 אלף אז זה הזיז גם את המשומשות. מן הסתם אם יורידו מחיר רכב חדש גם המשומשות יירדו, זה עובד לשני הכיוונים. 

אין קשר אלו דגמים שונים. טסלה כבר לא מייצרים הרבה שנים את הרכב עם הסוללה הקטנה. זה כמו שתשווה מחיר של bmw 1.5L למחיר של bmw 3L.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שנכנס לאתרי כינוס נכסים מבין לבד: מכונית היברידית ישנה נשארת ללא הצעות. זה הימור גדול לקונה גם אם מחיר פתיחה מתחיל בחצי מחירון. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, edward כתב:

כמו שכבר אמרו כאן, העלו את המחירים לאיזור ה-90 אלף אז זה הזיז גם את המשומשות. מן הסתם אם יורידו מחיר רכב חדש גם המשומשות יירדו, זה עובד לשני הכיוונים. 

 

לגבי מי שמדבר על 1% ירידת קיבולת בשנה - זה נכון לחלק מהרכבים אבל לא לכולם. כלומר מי ששמר על הסוללה, מעולם לא טען מעל 80% מהקיבולת, וכו אולי יגיע לזה. ואולי לא כי אין אחריות אחרי 8 שנים ואם אין מזל אז הרכב הולך לפח (אני לא מדמיין שמישהו יוציא סדר גודל 50-60 אלף שקל על סוללה חדשה ברכב בן 10).

 

בשביל לקחת את ההימור על רכב כזה מחוץ לאחריות המחיר צריך להיות נמוך בהתאם.

 

 

זה לא שסתם העלו מחיר, שידרגו את הרכב. סוללות גדלו והכח כמעט הכפיל את עצמו ועדיין עם שיפור ביעילות האנרגטית ולמרות זאת ונבואות הזעם פה שהרכבים ישודרגו ואנשים לא ירצו את הישנים. טסלה מוכיחה שהרכבים שומרים ערך טוב מאוד. ואני לא מסכים מה שנאמר פה שטסלה זה  טסלה וזה לא מעיד על הכלל, גם טויוטה זה טויוטה ויונדאיזה יונדאי ובסופו של דבר מותגים שומרי ערך ישמרו גם בעידן החשמלי אלא אם הם יפשלו בגדול איך שהוא. 

הרכבים החשמליים למיטב ידיעתי שלא שומרים ערך (וזה לא שזורקים אותם לפח. הם שומרים ערך קצת פחות טוב מבנזין דומה) הם רכבי חשמל ישנים עם קירור פאסיבי בגלל דגנרציה גבוהה מרכבי חשמל עם קירור אקטיבי.

 

ולגבי סוללה כמו שהסבירו אתה טועה. גם משפצים סוללות גם תוכל לקנות מפירוק וגם חלק מהטסלות s של 2012 נקנות ואנשים משדרגים להם את הסוללה ליותר גדולה, מפירוק או חדש. הם בעצם משדרגים את הרכב מחדשים את הרכיב הכי קריטי ברכב ויכולים לנסוע עוד שנים רבות אחר כך. 

ולא ירחק היום שהסינים יתחילו לייצר סוללות משודרגות לכל סוגי רכבי החשמל הנפוצים לדעתי. כך שבעוד עשור תוכל לשדרג סוללה ולהמשיך לנסוע עוד עשור. מה שהורג רכבי בנזין הם כמעט תמיד המערכות המנוע המכני שלהם שנשחק למוות, בדרך כלל בגלל שהאינטגרציה בין הפיצוץ שימון קירור.מתחיל להתפקשש עם הזמן.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוך כמה שנים יתחילו לצוץ מכונים שיחליפו את הסוללות המתיישנות, כמו שסביב רכבי בנזין קיימים מכוני גירים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, save כתב:

מי שנכנס לאתרי כינוס נכסים מבין לבד: מכונית היברידית ישנה נשארת ללא הצעות. זה הימור גדול לקונה גם אם מחיר פתיחה מתחיל בחצי מחירון. 

כן ולא,
תנסה למצוא פריוס משומשת (טובה לא שחוטה) תגלה שהם עפות במחיר הרבה מעל המחירון ומהר,
כנ"ל לאיוניק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוד 50 שנה ימציאו משהו חדשש,

מכונית שלא צריך לחבר לחשמל,

לשים דלק ולסוע,

בלי לחבר את המכונית ל8 שעות טעינה,

הילדים שלנו שלא יכירו את רכבי הבנזין יתפעלו מההמצאה המדהימה הזו,

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...